KL-varaosat  Race.fi

460 2.0 -94 Moottorin tukikumit

  • 11 Vastauksia
  • 3250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rausku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« : 06.02.2013, 20:25:21 »
Olisi tukikumit vaihtokunnossa, kone tuntuu irtonaiselta ja nykii voimakkaasti kaasulta moottorijarrulle siirryttäessä.
Olen selaillut nettiä, mutta mistään ei tunnu löytyvän sopivaa. Toki noita sais motonetistä n. 150€ kappale, ei kiitos.
Ajatus olisi vaihtaa pelkät kumit, ei niitä kiinnikkeitä.

Onko mahdollista?

Purkuosaakaan ei oikeen kehtaa ostaa, tiedä vaikka sais huonomman...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #1 : 06.02.2013, 20:48:26 »
jos on hydrauliset niin et saa uusia edes siniseltä... tai sitten vaan siniseltä. tais olla -94 vielä ehkä kumisilla... ja se mitä motonetti myy on just vähintä mitä voi vaihtaa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Rausku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #2 : 07.02.2013, 19:11:26 »
Harmi juttu... Kumiset tuossa mallissa vielä on. Kyllä tuon motonetin tarjous on sen verran tyyris että jätän ottamatta (n. 350€ yht.) Pitänee varmaan vaan sinnitellä vanhoilla.
Ajattelin kuitenkin mitat ottaa vanhoista, ei sitä tiedä vaikka jonkun muun auton kumit on samanlaiset.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #3 : 07.02.2013, 21:16:24 »
Katsoisin muualtakin kuin noista kahdesta vakiopaikasta. AD-Varaosamaailma on hyvä kolmas "vakkari". Ulkomaiset varaosasivustot auttaa.

Skandixin kataloogissa näyttää olevan moottorin tukikumit 70 eukkoa. Kahta erilaista tarjolla (eri kohtiin) samalla hinnalla.
460 SE -92 B16F

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #4 : 14.11.2015, 07:19:50 »
Onko ominaisuus vai vikaa koneen tyynyissä tms, esim käynnistäessä tärähtää kojetaulu ja koko auto.
Myöskin liikkeelle lähtiessä kun kierrokset käy alhaalla niin alkaa kojetaulu ja vähän koko autokin täristä, on kuin vanhalla dieselautolla ajais. Kuitenkin jos kierrokset pitää yli 1000, niin ei täristä ::)

Ollut siis kokoajan mulla ollessa(n.3000km) tollanen, mutta alkanut vaan miettiä asiaa. Muuten hyvä ajettava ja hiljainen, niin rasittaa tämä ominaisuus..
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #5 : 14.11.2015, 17:27:43 »
On mielestäni ihan ominaisuus kuten joissakin volkkarin 4 dieseleissä, että aivan järkyttäviä täryjyriä. Niihin verrattuna tuo 400-satasten tärinä on pientä ;D. Muutenkin 4 koneet tärisevät aina enemmän kuin vaikkapa R6, huomannut saman työkoneissakin.


Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #6 : 14.11.2015, 18:20:58 »
On mielestäni ihan ominaisuus kuten joissakin volkkarin 4 dieseleissä, että aivan järkyttäviä täryjyriä. Niihin verrattuna tuo 400-satasten tärinä on pientä ;D. Muutenkin 4 koneet tärisevät aina enemmän kuin vaikkapa R6, huomannut saman työkoneissakin.

Joo volkkarin diiseli mulla olikii mielessä edellistä viestiä kirjottaessa :D

Mut jos se kerran ominaisuus tälle on niin ei siis toinna huolestua :)
On vaan yks kovimmin täristävistä bensanelosista millä oon ikään ajanut

Moottorijarrutuksessa alhaisilla kierroksilla myös alkaa melkoisesti rynkyttämään, mielellään pikkuvauhdissa painaa kytkimen pohjaan eikä moottorijarruta.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 18:24:33 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #7 : 14.11.2015, 21:59:34 »
Onhan se iskunvaimenninkin saattanut mennä veteläksi siitä jakopään edestä, ei näiden moottorijarrutuksissa pitäisi hirveästi resonoida. Heiluuko se moottori miten paljon jos käsin kokeilee ja eihän siellä pakoputki ota koriin ?

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #8 : 15.11.2015, 22:10:51 »
Onhan se iskunvaimenninkin saattanut mennä veteläksi siitä jakopään edestä, ei näiden moottorijarrutuksissa pitäisi hirveästi resonoida. Heiluuko se moottori miten paljon jos käsin kokeilee ja eihän siellä pakoputki ota koriin ?

Ei siis resonoi moottorijarrutuksessa vaan alkaa silleen nykiä(hankala kuvailla)

Ei se kone miusta kamalasti heilu, poikittaissuunnassa hieman.
Se jakopään iskari oli luonnollisesti jakohihnanvaihdossa irti toisesta päästä ja kyllä se käsivoimin ihan jämäkältä tuntui.

Pakoputkikaan ei ota koriin. Joku peltisen kuuloinen resonanssiääni sieltä konehuoneesta jollain kierroksilla kuuluu, en oo sen tarkemmin ehtinyt katsella(ku on tuo Amazon työnalla) että onko katin suojapelti tms mikä siellä rämisee mut se tuskin tähän liittyy.

Kaipa se sitten on vaan ominaisuus tälle :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #9 : 15.11.2015, 23:29:25 »
Näissä pitäisi vissiin käyttää ihan Volvolta haettuja sytytystulppia, koska muut tulpat aiheuttavat kuulema näissä nykimistä. Omissa autoissa on ollut bilteman ja motonetin tulppia, enkä mitään vakavaa nykimistä ole huomannut niillä. Yhdessä 440 B18U koneissa oli pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä, mutta ei se kauheasti käyttöä häirinnyt...


Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #10 : 16.11.2015, 17:33:55 »
Näissä pitäisi vissiin käyttää ihan Volvolta haettuja sytytystulppia, koska muut tulpat aiheuttavat kuulema näissä nykimistä. Omissa autoissa on ollut bilteman ja motonetin tulppia, enkä mitään vakavaa nykimistä ole huomannut niillä. Yhdessä 440 B18U koneissa oli pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä, mutta ei se kauheasti käyttöä häirinnyt...

Täähän menee jo hienosti ohi alkuperäisen aiheen ;D Tulppia en oo uusinut ku näyttivät niin hyviltä, eikä tässä ajossa mitään nykimistä ole. Tyhjäkäynti heijaa mutta ei pätki yms. enkä usko että siitä nämä tärinät johtuvat.

Eli siis tultaneen siihen tulokseen että nämä täristykset ovat vain ominaisuuksia, ei vikoja näissä etuveto RelluVolvoissa. Ei siis huolestuta, kovaa ajoa vain ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin tukikumit
« Vastaus #11 : 16.11.2015, 18:11:52 »
Tuosta nykimisestä tuli vaan mieleen nuo tulpat

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron