Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 854 T-5R -95 "Immortal"

  • 177 Vastauksia
  • 62183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #150 : 26.10.2015, 20:01:20 »
Ärrä seisonnassa, tuli heti ikävä   :'(

Noin 18000km kertyi tänä kesänä ajoa ja hauskaa oli. Teknisesti auto kunnossa ja maalarin kanssa juttelin alustavasti, että täräytettäisiin loppuautokin ruiskulla yli (takaluukun kansi ja kilventausta, takaloksut). Hinta-arvio noin 200e  :) Samalla lakkaan varmaan takavalot ja keskipaneelin uudestaan ajan kanssa, kun pääsee lämpimään halliin. Hyviä ideoita saa antaa muutenkin. Tarkotus ois hipostella auto virheettömäksi ennen kevättä  S*

EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #151 : 02.11.2015, 19:18:40 »
Rattiakselin ristinivel tilattu Skandixilta. Tänään tuli myös jäykemmät ja lyhyemmät takajouset Mamasanilta. Ostin ulkomuistista suorat jouset, mutta täytyy mennä hallille tarkistamaan oliko tossa nyt suorat vaiko sittenkin tynnyrinmalliset.

Alustan mukana tuli 230mm 4kg/mm jouset ja uudet on 220mm ja 6kg/mm. Saa vähän perää jäykemmäks, että pysyy kaarteissa mukana.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #152 : 27.02.2016, 11:03:52 »
Viime viikonloppuna tuli täräytettyä jäykemmät / lyhyemmät takajouset alle ja vaihdettua rattiakselin alempi ristinivel.
Jouset oli erittäin positiivinen yllätys, vaikka eivät ole kuin 50% jäykemmät. Tuli retkuperästä todella jämäkkä  S*

Skandixin ristinivel ei ollut ihan mitoissaan... Läpivientikumin laakeri ei mahdu ristiniveleen, taas varmaan 0.2mm liian paksu akseli nivelessä... Vanhaan sujahtaa ihan kevyesti. Vaihto oli muutenkin persiistä, vanhaa sai hakata jääkylmällä betonilattialla kaksi tuntia irti, oli täysin yhtä puuta akselin kanssa  :uglystupid2: Ratin välys sentään katosi 90 prosenttisesti. Loppu välys varmaan hammastangossa.

JuhaU:n tavoin itseltänikin löytyy kotoa projekti Maffi. En vaan tiedä, millä runkoa työstäisi isommaksi, ilman että siitä tulee soikea  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #153 : 13.03.2016, 23:19:53 »
Auto haettu talvisäilytyksestä , sieltä lähti nätisti tulille ja kaikki rokkaa. Pientä hapettumaa taas talven aikana iskenyt konehuoneeseen, mutta muuten ei valittamista. Ei ollut lunta kuin ehkä 5cm tiellä, mutta silti oli melkoisen "auraamisen" takana asvalttitielle pääseminen  :2funny:

Hillittömästi kiskoo kyllä ton Classicin jälkeen, vaikka sekin tuntuu ohjukselta moniin pikkukiisseleihin verrattuna. Ajoin auton pienen lenkin jälkeen suoraan maalarille ja purin tarvittavat rojut maalauksen tieltä. Maalaukseen menee takaloksut, peilien kuoret, takaluukun alareuna sekä kilventausta. Pyysin puleeraamaan konepellin ja toisen helmamuovin, jotta saadaan kiilto kaikkialle  S*

Takajousten vaihto jäykisti autoa huomattavasti. Tuntuu ihan kivire'eltä koko auto Classiciin verrattuna, mutta eiköhän tuohon totu kun pääsee kunnolla ajamaan kevään joskus koittaessa.

Takavalot odottaa kotona uudelleenlakkausta, jotta niihinkin saadaan kiilto takaisin. Maffi on auton takaluukussa, tarkoituksena muokata sitä tällä viikolla. Kevättä odotellessa  8)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #154 : 06.04.2016, 12:37:25 »
Auto olis noutovalmis maalauksesta. Perjantaina kasaus ja ajoon otto  S* Mielenkiinnolla odotan maalauksen / kiillotuksen lopputulosta. Pientä touhuamista paljon, mutta lauantaiksi pakko selvitä CDLC-avausmiittiin.

Maffia koitin hioa käsin isommaksi, tunnin tahkouksella halkaisija kasvoi suunnilleen millin  :uglystupid2: Täytyy hakea akkukoneeseen joku "virsikirja"-tyyppinen hiomatouhu. 2mm halkaisijan suurennus vastaisi noin 8% pinta-alan kasvua maffissa, joten tätä lähdetään hakemaan ja katsotaan miten seossuhde muuttuu, vai muuttuuko lainkaan, koska orkkis imuputki. Tavoitteena saada tyhjäkäynti ja osakaasukuorma laihemmalle.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2016, 12:55:57 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #155 : 12.04.2016, 10:30:22 »
Hiphei, kausi avattu. 450km tuli ekana viikonloppuna, tuli poikettua mm. CDLC-avausmiitissä ja Lahti Cruisingissa. Teknisesti kaikki toimii moitteetta, mutta vilkku ei palauta joka kerta vasemmalle kääntyessä. Täytyy tutkia kun ehtii. Maalari oli sitten unohtanut takaloksujen maalauksen vaikka se oli tärkein syy koko operaatiolle  :buck2: No, tiputin sunnuntaina auton takaisin kaverille ja perjantaina pitäis olla noutovalmis. Alla vielä kuvamateriaalia kauden avauksesta, huomatkaa myös toimiva kattoluukku, kiitos P11S1n !

EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #156 : 12.04.2016, 12:42:18 »
Tyylikäs! :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #157 : 12.04.2016, 18:07:50 »
No voehan Venäjä! Empä sit tajunnu lähteä Tuulokseen kun siellä oli oikein autojakin, eikä Lahteenkaan jaksanu lähteä... (Jätkät kyllä läks sellasella candy-punasella turbo-Camryllä)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #158 : 12.04.2016, 18:10:11 »
Oli oikein kiva livenä. Vanteetkin on muuten kivat, mutta mulle aina vaan jostain syystä tökkii töi tuplajako jos se on näkyvissä  :idiot2:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #159 : 17.04.2016, 20:30:38 »
Löyty noi pallot niin edullisesti, että oli pakko laittaa Dotzit kiertoon. Parempaan suuntaan ollaan sentään menossa. Hain auton maalarilta ja takalokarit maalattu kyllä niin vimosen päälle, että hattua täytyy nostaa  S* :hg:
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #160 : 25.04.2016, 19:35:34 »
Ensimmäisenä pahoittelen kuvien laatua, keskellä yötä ei oikein tuo valoitus ollut kohdallaan :D NordicR tarinoikoot enemmän jos halajaa :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Millanen työmaa tuo lukkopelti on ottaa pois? Omasta tarttis kans nykästä pois jotta saan vaihteisto ö coolerin keulaan. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #161 : 27.04.2016, 10:18:37 »
Vilkkujen takana oli parit pultit ja muistaakseni myös ajovalojen alla olevien listojen takaa löytyi yhdet. Konepellin lukot molemmin puolin taidettiin irroittaa ja sitten se suurinpiirtein taisi irrota. Ei paha rasti.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #162 : 27.04.2016, 19:49:54 »
Vilkkujen takana oli parit pultit ja muistaakseni myös ajovalojen alla olevien listojen takaa löytyi yhdet. Konepellin lukot molemmin puolin taidettiin irroittaa ja sitten se suurinpiirtein taisi irrota. Ei paha rasti.

Ookoo.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #163 : 11.06.2016, 10:21:21 »
Auto katsastettu jälleen moitteitta  S*

Vaihtelin eilen uudet DOT 5.1 -jarrunesteet ja samalla piti vaihtaa taaksekkin teräspunosletkut (3 vuotta töröttänyt hyllyssä). Kuskin puoli suostui aukeamaan hirveen tappelun ja lämmityksen jälkeen. Apparin puolen letku onkin pahassa paikassa kun tulee Delta-linkin tangot eteen. Sen lisäksi vanhan letkun metallinen osio oli aivan ruosteessa ja muuttunut muodottomaksi, eikä sinne koloon saa lukkopihtejä tungettua, joten jätin vaihtamatta toistaiseksi. Tärkeämpi tuo kuskin puoli oli muutenkin koska tulee ennen y-haaraa kiinni. Tuli taas nosturia ikävä siitepölysellä betonilla keskellä yötä  ::)

Muuten kiesi on toiminut hienosti ja saanut vaa naatiskella kyydeistä  :sundaydriver:
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #164 : 10.07.2016, 11:01:03 »
Ratapäivät takana, auto edelleen yhtenä kappaleena (lukuunottamatta etuvanteiden keskikuppeja, jotka irtos radalla).

Tuli varmaan kolmisenkymmentä kierrosta ajettua rataa ja vauhtikin alkoi loppua kohden olemaan ihan kohdillaan. Viime vuonna joutui jatkuvasti antamaan tilaa, mutta nyt sai itekin ohitella  :D Nexenin renkaat + BC Racing voittaa aivan sata nolla edellisen FK:n alustan + Nankangit.

Auto toimi täydellisesti koko päivän, kunnes lopussa alkoi sytkä tippumaan pois pelistä (varmaan 10 kierrosta tuli ajettua putkeen) ja oli pakko lopettaa, kun ei ollu enää vetoja ahdoilla. Sytkä on oikkuillut jo pitkän aikaa kovilla ahdoilla ja ajoittain pätkässytkin huippuahdoilla. Ostin kyseisen ominaisuuden takia pari vuotta sitten tuon MSD:n puolan, joka ei ratkaissut ongelmaa.

ZuluR antoikin sitten kullanarvoisen vinkin, NGK:n edulliset BCPR7ES -tulpat ja niihin 0,6mm kärkiväli. Kerittiin vielä radalta Motonettiin hakemaan tulpat ja rakotulkki. 20000km ajetut orkkistulpat oli ihan hyvännäköiset kyllä, mutta ei vaan antanut enää riittävästi kipunaa. NGK:t kiinni, tulpanjohtojen ja puolanjohdon vastusmittaus ja koeajolle --> rokkaa kuin unelma taas. Yritettiin oikein saada autoa yskäsemään edes kerran, mutta nätisti kiersi koko illan  S* Vetoja tuli varmaan 100hp enemmän kuin kulahtaneilla vakiotulpilla  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

RallyBaron  Samppasport