Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: O.P.E - 10.02.2011, 19:19:23
-
Tervehdys,
Meillä perheessä otsikon mukainen perintökalleus, autoharrastusta on talossa liiankin kanssa, mutta kyseisestä ajoneuvosta ei juuri mitään tietoa.
Huippukuntoinen yksilö ajan ja rahan kanssa muistaakseni ruotsista tuotu, maalipinta kuin uusi ajettu vähemmän kuin yhdelläkään meidän perheessä olevalla autolla. Kaksipaikkainen takakeskikonsolilla.
Kaikki informaatio olisi erittäin tervetullutta, esim. paljonko valmistettu, missä valmistettu, paljonko tuotu suomeen, paljonko edelleen liikenteessä, kuinka korkealle volvoharrastajat arvostavat, mahtaako tuonti auton aiempaa omistushistoriaa saada mitenkään selville, tuskinpa on kaikkia varusteitakaan huomattu/käytetty, onko mitään heikkoja kohtia joiden huolenpitoa kannattaa erityisen tarkasti valvoa??
ja mikäli sattuu talvisäilyksen aikaisiin siirtoihin löytymään nastarengas-sarjaa tai vanteita voi niitä tarjoilla minulle.
Kiittää ja kumartaa
-
Tuo nelipaikkainen versio konsolilla taitaa olla jonkin verran harvinaisempi versio. Kannattaa pitää huolta autosta, olisi hienoa itsekin moinen joskus omistaa... :)
-
Jos kaikki apun on tarpeen niin tässä esittely video. (http://www.youtube.com/watch?v=xqzzNvh8_34)
-
Jos on Ruotsista tuotu, niin vägverket (http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/):ilta saattais saada jotain historiaa, vaikka runkonumerolla jos vanha rekkari ei oo tiedossa?
-
Kiitos jo vastanneille, toi esittelelyvideo googlella löytyikin jo, luulisin että vanha rekkarikin jostain papereista löytyy. Saksan tuonti bemarissani luki muistaakseni kyllä ihan suomen rek. otteessa vanha saksalainen tunnus. Täytyy selvittää jonkun ruotsinkielen taidon omaavan kera asiaa linkin sivuilta. Autoa ei varmasti myydä ainakaan vuosikymmeniin, tuskinpa koskaan, joten historiaa olisi mukava selvitellä tarkemmin. Lisää infoa vaan tulemaaan!
-
Autoa ei varmasti myydä ainakaan vuosikymmeniin, tuskinpa koskaan, joten historiaa olisi mukava selvitellä tarkemmin.
Toi on hieno periaate, kun pystyy pitämään, ettei luovu koskaan jostain hyvästä/harvinaisesta yksilöstä. O0 Meiltä löytyy neljä yksilöä tallista joista yksi saattaa lähteä joskus mutta kolme muuta on ja pysyy.
-
Täällä löytyy S90, tosin Executive merkinnällä myyty ruotissa noita, suomessa myytiin Royal:ina samaa versiota. Itselläni 5paikkainen, ruotista toin vajaa 5 vuotta sitten 127tkm ajettuna, nyt mittarissa 275tkm ja toimii kun junan vessa.
Volvoharrastajien keskuudessa ehkä yksi arvostetuimmista malleista, se viimeinen AITO oikea ruotsalainen takaveto.
Kuvia saa mielellään laittaa, tässä kuvagalleriaa omastani:
http://s122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/S90/
Yrittänyt mahdollisimman alkuperäisenä ulkoasultaan pitää tuota, ulospäin ainoat muutokset on 18" vantet ja keskikonsoliin radion tilalle asennettu 8" näyttö. Varaosat on AINA haettu volvolta, kaikki etujarrulevyjä ja nesteitä lukuunottamatta.
Omassani maalipinnassa on sanomista, tosin maalaus on tuolle jo sovittu, kunhan "kiireiltäni" ehdin tekemään.
Ehdottomasti säilyttämisen arvoinen auto, omaani tuskin koskaan tulen myymään, senverran tyytyväinen olen ollut auton toimintaan ja mukavuuteen kaikin tavoin. Harrastepeliksi tämä jää sitten kun oman autotallin saan itselleni hommattua.
-
Kaikki informaatio olisi erittäin tervetullutta, esim. paljonko valmistettu,
...
Jossain ulkomaisella keskustelulaudalla oli joku kysynyt asiaa Volvolta ja saanut vastaukseksi vuonna 1997 975 kpl ja 1998 55 kpl. Luvut ulkomuistista, pientä heittoa voi olla (+-20). En muista lähdettä, mutta googlen haulla siihen joskus törmäsin.
EDIT: Löytyipäs (http://forum.executivecarsclub.com/viewtopic.php?f=5&t=1659), eli 955+75 kpl
Jag har mailat till Volvo och fått dom uppgifter jag har funderat över.... hur många S90 Executive som tillverkades 1997 respektive 1998?
1997 tillverkades hela 955 st S90 Executive version 1+2+3.
1998 tillverkades endast 75 st S90 Executive version 1+2+3.
Då är det inte omöjligt att siffran jag har fått om att det endast tillverkades 4 st version 3 1998, varav 2 stycken finns i klubben 8)
-
Tuli skannattua Executive/Royal lisäsivut S90-käyttöohjeeseen.
https://dl.dropbox.com/u/5465539/s90executivek%C3%A4ytt%C3%B6ohje.pdf
-
Vuonna 1998 törmäsin sattumalta uuden S90 Royal mallin esittelyyn Tahkolla Nilsiässä. Ensin katsoin vaan että normaali S90 Sedan, mutta kun aloin katsomaan tarkemmin, niin huomasin sen olevan S90 Royal nelipaikkaisena. Väri oli tumman sininen ja sisusta kermanväristä nahkaa.
Pari vuotta sitten koitin katsella josko olisi myynnissä sopivaa yksilöä, mutta ei tullut vastaan. Päädyin kuitenkin muuttoautona kanadasta tuotuun -95 960 farkkuun, jolla oli ajettu vain hieman alle 102000 mailia.
-
Oliko noita kaksipaikkasia takapenkkejä kahdenlaisia, toisessa oli ilmastoinnin säätöä ym jtn muuta sellaista?
Edit.
Oikein muistin. Ja tietysti siinä keskikonsolissa on "jääkaappikin!" ;D
-
Kyllähän tämmöisessä eleganssia olisi :)
-
Oliko noita kaksipaikkasia takapenkkejä kahdenlaisia, toisessa oli ilmastoinnin säätöä ym jtn muuta sellaista?
Kolmea tyyppiä noita on.
Level 1, normaali 5-paikkainen.
Level 2, 4-paikkainen ilman takakeskikonsolia.
Level 3, 4-paikkainen takakeskikonsolilla.
-
http://www.youtube.com/watch?v=xqzzNvh8_34
Siinä on S90 royalin esittelyvideo. Kertoo paljon varusteista ja ominaisuuksista :)
Edit: No olihan tämänkin pozoy jo linkittäny kun tarkemmin katsoo. :hello:
-
Terve!
Vanhan aiheen nostan esiin, onko tietoa, kuinka paljon näitä Royaleita on tuotu Suomeen?
Kyselee eräs epätietoinen, hieman "peltivammaisen" Royalin tuore omistaja.
-
Eiks royalissa ole myös taktilaa enemmän kun takaovi oli sen 5-10 cm pidempi verrattuna normaaliin S90/960:n
-
Eiks royalissa ole myös taktilaa enemmän kun takaovi oli sen 5-10 cm pidempi verrattuna normaaliin S90/960:n
Takaovi on 15cm pidempi kun jos oikein muistan niin on sen verta pidempi koko auto :)
-
Siellä on ollut kapitalistin mukava matkustaa.
-
Uusimmassa Mobilisti 2000 lehdessä on esittelyssä tuollainen Royal s90.
Ei noita mitään liian paljon tule nykyisin vastaan, varsinkaan jatkettuna Royal mallina. Värit noissa oli usein hieman poikkeavia muista Volvomalleista. Käsittääkseni tuo oli myös viimeinen takavetoinen Volvo. Tuskin tarvitsee olla kovinkaan kummoinen ennustaja jos nyt veikkaa että tulevat olemaan haluttuja harrastepelejä kun vielä muutama vuosi vierähtää.
-
Täytyykin käydä lehti ostamassa. Kyllähän tuo on tärkeä osa Volvon historiaa ja sille pitää arvoa antaa, ei vaan aina hehkuttaa uusinta uutta. Varmasti monelle vieläkin tulee Volvosta ekana mieleen joku laatikkomalli... O0 Virallisestihan viimeinen takaveto oli 940, taisi suoraan mennä museoon. Lieneeköhän ikinä tulee naapurista takavetoa enää, jotkut merkithän ovat suorittaneet paluun tähän.
Talvea odotellen.
-
Lieneeköhän ikinä tulee naapurista takavetoa enää
Volvon uudet Plug-in -hybridit ovat takavetoisia jos kuljettaja niin haluaa. ;)
-
Sähkömoottori takana. Lehti haettu!
-
Uusimmassa Mobilisti 2000 lehdessä on esittelyssä tuollainen Royal s90.
Ei noita mitään liian paljon tule nykyisin vastaan, varsinkaan jatkettuna Royal mallina. Värit noissa oli usein hieman poikkeavia muista Volvomalleista. Käsittääkseni tuo oli myös viimeinen takavetoinen Volvo. Tuskin tarvitsee olla kovinkaan kummoinen ennustaja jos nyt veikkaa että tulevat olemaan haluttuja harrastepelejä kun vielä muutama vuosi vierähtää.
Piti käydä hakemassa tuo lehti. :) Värit on kyllä yleensä hyvin perinteisiä, mustia ja tummansinisiä valtaosa. Artikkelissa ollut oli erikoisen värinen.
-
Varaosaluetteloa selaillessa havaitsin, että RHD?-autoissa on ollut sisältä avattava polttoaineen täyttöluukun lukitus. Katkaisijan varaosanumero on 9162587.
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Update/Tankkiluukku.jpg?img=img1280)
Kysymys kuuluukin, että olisiko sattumalta kenelläkään täällä olevilla autossaan kyseinen lukitsin ja kuva siitä onko yhtään samanlainen kun on 850/x70 vastaava systeemi?
Itse en ole kuvaa löytänyt edes interwebin syövereistä.
Minulla on ajatus, jos sellaisen järjestelmän laittaisin omaan 965:een tai sitten pitänee muokata x70 mallista, jos onnistuu.
Erothan ovat, että 850:ssä luukun lukitus on samassa keskuslukon kanssa, mutta S90 ja x70 luukun lukitus vapautetaan katkaisijalla.
Kiitos
-
Ei taida olla tuollaista systeemiä pohjolan perukoille eksynyt.
-
Vähänlaisesti juttua royal / executive mallista kirjoteltu.
Itteeni kiinnostais se jääkaappi 2 tölkkiä limpparia sinne mahtuis mut kun ei kylmiä. Onko se ihan kylmäaineella varustettu kone vai vaikuttaako takapenkin ilmastointilaite siihen?
Auton omaa huoltokirjaa ei ole enkä ala purkamaan mitään.
-
Vähänlaisesti juttua royal / executive mallista kirjoteltu.
Itteeni kiinnostais se jääkaappi 2 tölkkiä limpparia sinne mahtuis mut kun ei kylmiä. Onko se ihan kylmäaineella varustettu kone vai vaikuttaako takapenkin ilmastointilaite siihen?
Auton omaa huoltokirjaa ei ole enkä ala purkamaan mitään.
Ihan puhdas veikkaus on että on samantyylinen tekniikka kuin näissä kannettavissa 12v jännitteellä toimivissa kylmälaukuissa.