Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Kaldonia1 - 17.06.2018, 16:57:03
-
Trafi jakaa tietoja kiitettävästi myös ilmaiseksi muun muassa rekisteröinnistä, katsastuksista ja vakuutusmaksuista.
Onko Volvo jo lähes kiertopalkinto, jos todistuksen teknisen osan järjestysnumero on 30 ja jos ilmoitusosan järjestysnumero on 16? Eli kertovatko nämä luvut suoraan kuinka monesti auto on vaihtanut omistajaa? Vai kuinka?
-
Trafi jakaa tietoja kiitettävästi myös ilmaiseksi muun muassa rekisteröinnistä, katsastuksista ja vakuutusmaksuista.
Onko Volvo jo lähes kiertopalkinto, jos todistuksen teknisen osan järjestysnumero on 30 ja jos ilmoitusosan järjestysnumero on 16? Eli kertovatko nämä luvut suoraan kuinka monesti auto on vaihtanut omistajaa? Vai kuinka?
Tekninenosa kertoo epäsuorasti omistaja määrän, ilmoitusosahan on se mikä jokaisella ennen on autossa kulkenu mukana. Kun selvität tarkemman omistaja historian niin siellähän voi olla rahotusyhtiöitäkin omistajina :)
-
Tekninenosa kertoo epäsuorasti omistaja määrän, ilmoitusosahan on se mikä jokaisella ennen on autossa kulkenu mukana. Kun selvität tarkemman omistaja historian niin siellähän voi olla rahotusyhtiöitäkin omistajina :)
ja kun olet maksanut auton niin siirryt haltiasta omistajaksi niin taas tulee yksi lisää,ja jokapaikasta missä auto on ollut myynnissä niin taas yksi lisää+juuri nämä rahotusyhtiöt välissä,kyllä niitä voi kertyä vaikka varsinaisia käyttäjiä ei montaa olisikaan.
-
Tekninenosa kertoo epäsuorasti omistaja määrän, ilmoitusosahan on se mikä jokaisella ennen on autossa kulkenu mukana. Kun selvität tarkemman omistaja historian niin siellähän voi olla rahotusyhtiöitäkin omistajina :)
Juurikin toisin päin :D Eli tekninen osa on pitänyt pitää ajossa mukana ja ilmoitusosa sitten mielellään todella kaukana autosta. Ja ilmoitusosien määrästä voi päätellä tuota omistajien määrää, tokihan jokainen omistajan- tai haltijanvaihdos tuo yhden ilmoitusosan lisää.
-
Juurikin toisin päin :D Eli tekninen osa on pitänyt pitää ajossa mukana ja ilmoitusosa sitten mielellään todella kaukana autosta. Ja ilmoitusosien määrästä voi päätellä tuota omistajien määrää, tokihan jokainen omistajan- tai haltijanvaihdos tuo yhden ilmoitusosan lisää.
joo olin korjaavinani ton mutta korjasin sit kuitenki väärin :2funny:
-
Hmm.
Eli jos ilmoitusosia alkaa olla 15-25 kappaletta, niin autoa voi jo vähän varoa. Vai kuinka?
Toki auto voinee silti olla siisti, vaikka omistaja olisi vaihtunut suht tiheästi. Nyt puhun vuosien 1997-2001 Volvoista, jollaista esikoiselle katselen.
-
niin en tiedä miten toi otteidenmäärä vaikuttaa nyt tohon autoon sinänsä,jos auto on hyvä ja kunnossa niin mitä merkitystä omistajien määrällä,voi olla yksi mikä ei ole koskaan tehnyt mitään tai ihan pakolliset,voi olla myös monta omistajaa mitkä pitänyt siitä huolta,mun mielestä pelkkä omistajien/haltioiden määrä ei merkitse omalla kohdalla ainakaan yhtään mitään,olennaisinta onko auto hyvä vai ei.
-
niin en tiedä miten toi otteidenmäärä vaikuttaa nyt tohon autoon sinänsä,jos auto on hyvä ja kunnossa niin mitä merkitystä omistajien määrällä,voi olla yksi mikä ei ole koskaan tehnyt mitään tai ihan pakolliset,voi olla myös monta omistajaa mitkä pitänyt siitä huolta,mun mielestä pelkkä omistajien/haltioiden määrä ei merkitse omalla kohdalla ainakaan yhtään mitään,olennaisinta onko auto hyvä vai ei.
Pitkälti noin aattelen itsekin. Toki yhdellä ollut on aina varmempi, mutta semmoinen sattuu ehkä kerran elämässä. Siis jos näitä kypsempiä kaaroja harrastaa. 8)
-
Pitkälti noin aattelen itsekin. Toki yhdellä ollut on aina varmempi, mutta semmoinen sattuu ehkä kerran elämässä. Siis jos näitä kypsempiä kaaroja harrastaa. 8)
O0
-
Ilmoitusosan järjestysnumero nousee myös LKP ja LKO rekkauksien yhteydessä, eli vaikka autolla olisi vain yksi omistaja, voi ilmoitusosan järjestysnumero olla esim.58.
Eli ilmoitusosan järjestysnumerosta ei voi päätellä omistajien määrää. Jos se vaikuttaa ostopäätöksen (omistajien määrä), niin kannattaa tehdä selvitys omistushistoriasta.
-
Mulle katsatusmies sano ettei siitä tosiaan niistä järjestys numeroista voi päätellä oikein sitä omistajien määrää. ::)
-
Mulle katsatusmies sano ettei siitä tosiaan niistä järjestys numeroista voi päätellä oikein sitä omistajien määrää. ::)
Ahaa.
Tuo lienee tuoretta tietoa. OK.
Ennen muinoin pelättiin, jos autossa alkoivat useampinumeroisat sarjat pyöriä otteiden kohdalla...
-
Se ilmoitusosan numerohan muuttuu jos vaikka vakuutusyhtiö vaihtuu. Kuin myös kun pätkä loppuu ja omistaja muuttuu rahoitusyhtiöstä yksityishenkilöksi.
-
Vakuutusyhtiön vaihto ei nosta enää ilmoitusosan järjestysnumeroa, koska vakuutusyhtiö lähettää vaihdosta tiedon sähköisesti ajoneuvoliikennerekisteriin. Ennenhän tämä tehtiin katsarilla.
Ilmoitusosan järjestynumero nousee tosiaan esim. LKP, LKO, haltija muuttuu omistajaksi, omistajanvaihdos, haltijan lisäys/poisto, jne rekisteröinneissä.
Esim. matkailuautoilla yleensä paljon LKP ja LKO rekkauksia ja järjestynumero voi olla 100 vaikka auto on edelleen ensimmäisellä omistajalla.