Kai tuo käyttövoima on enemmän mielipidekysymys tässä tilanteessa. Kyllä se D5 kerkeää aika hyvin lämmetä tuon 13km aikana ja ei sen puoleen tule ongelmia, kunhan edes joskus käy heittämässä pidempää lenkkiä. 163 heppasessa D5:ssa ei edes ole hiukkassuodatinta, jos siis tosiaan puhutaan mustakoppaisesta D5:sta. Suodatin tuli vasta 2006 esiteltyyn harmaakoppaiseen D5:seen. Ja toki sen hiukkassuodattimen saa sieltä revittyä pois, jos oikeen alkaa ahdistamaan sen. Luotettavuudessa tuskin on isoja eroja. Varmaan tuo bensavapari on hiukan luotettavampi kuin D5, vaikka sekin on kyllä melko pomminvarma vehje. Bensassa katsoo vaan, että huohotus toimii niin pääsee pitkälle. Toki, jos automaattia on hankkimassa, niin sen toimintaan ja huoltohistoriaan kannattaa kiinnittää huomiota.
Itsekkin suosisin kyllä noin 100tkm enemmän ajettua yksilöä, koska siihen on jo mitä todennäköisimmin keretty tekemään remonttia. 250 000km kohdilla moni auton kuluva osa on juuri sopivasti elinkaarensa ehtoopuolella...