Elekma  Autoracing

Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.

  • 74 Vastauksia
  • 27114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Classic

  • Vieras
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #45 : 09.01.2011, 11:12:43 »
...Nuo katsastus raportit ei kerro kaikkea vaan kertoo miten autoja pidetään. Jostain luin että S40/V50 Volvojen yksi suurin syy miksi pomppaa katsastuksesta on palaneet polttimot...

Totta toinen puoli - autoja käydään läpi kuitenkin niin paljon, että raportti kertoo myös suuntia auton suunnitteluratkaisujen kestävyydestä.

TÜV-katsastusraportin ns. isoista vioista valoviat ovat tyypillisimmät. Muita vikoja löytyy jarruista, pyöränripustuksesta, ohjausnivelistä ja pakoputkistosta. Lisäksi tulevat vanhempien autojen ruostevauriot ja öljyvuodot. Tulokset eivät sisällä erillisen pakokaasupäästömittauksen tulosta eivätkä näy raportissa hylkäyksen syinä. Raportin laatija vakuuttaa, että raportti kohtelee tasapuolisesti kaikkia merkkejä.

Siis näin:
General inspection data as basis In the TÜV Report, experts evaluate the results of the general vehicle inspections that are required by law. The basis of the evaluation consists exclusively of the criteria defined in the test catalogue of the German Road Traffic Licensing Regulations (StVZO). The vehicles are grouped in accordance with the specified inspection intervals. "All vehicles are measured against the same criteria", explains Dr. Brüggemann, "which means that the TÜV Report is the only neutral and objective used car guide available in the marketplace." The majority of the 25 million mandatory inspections performed each year in Germany are carried out by the various TÜV organizations. 7,253,709 were evaluated for the TÜV Report.

The TÜV inspectors found a particularly large number of defects in the lighting equipment, front and rear axles and also in brake lines and hoses on the vehicles they inspected. "The level of vehicle lighting defects, which has remained consistently high over many years, is astonishing", explains Dr. Brüggemann. "Every driver can easily see if the headlights are not working properly." These problems with lighting make it clear how important it is for vehicle owners to demonstrate a sense of responsibility. "The warning light in the cockpit seems not to be enough in many cases", says Dr. Brüggemann. But it is not only drivers and workshops who have to take action: some frequent defects, such as those found in front and rear axles, can also be related to the original design.

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #46 : 09.01.2011, 17:18:33 »
Kyllä minulla ainakin menee molempiin merkiin luottamus, kuten Itsellä aikoinaan kävi P.S.A Konsernin tuotteisiin, ja olen varma että itselle sattu vain se maanantai kappale käsiin ja kalliiksi tuli , meni luottamus Fiat, Peugeot ja Citroeniin että heilahti

Ihan mielenkiinnosta, mikä auto oli kyseessä kun samalla meni PSA- ja FIAT-luottamukset?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #47 : 09.01.2011, 21:21:27 »
Citroen Jumper 2.0hdi -03.  Kävi toissa talvena jäätymisongelmien kanssa merkkihuollossa 4 kertaa. ensin jääty polttoaineen korkeapainepumppu joka alkoi vuotamaan naftaa startatessa, no se korjattiin..... seuraavaksi meni kyseisen osan alapuolella oleva laturi koska naftaa oli tiputellut sen päälle..... okey, seuraavaksi alkoi jäätymisongelman ratkaiseminen ,maskiin merkkihuolto suositteli suojaa, se ostettiin jonka jälkeen lämmöt alkoi ehkä hieman nousemaaan 0 ylöspäin, sitä ennen lämpömittari ei noussut kuin tulitikun verran ja auto oli tosi kylmä heti kun lumet tuli maahan. Merkkihuolto sanoi lämpömittarista että siihen ei ole luottaminen koska moottori kyllä lämpenee ??????? No, Luotin tähän mitä Citroen merkkiliike sanoi että Auto on nyt priima kunnossa ja eiku lujaa ajoa vaan... Tuusulan väylällä pamahti taas jäähän letkut...... ja hinautin auton merkkihuoltoon. Tälläkertaa oli egr-letku pamahtanut jäähän..... No se vielä uusittiin ja nesteet laitettiin tottakai uudet ja pakkasen kestävät´-32C . Viikko meni kun ajoin taas tuusulan väylällä naama leviänä Citroenillä kotiin päin niin auton mittaristo alkoi vilkkumaan kuin joulukuusi ja kauheat savut takana, Kaikki nesteet pihalle TAAS !!!! auto jääty  ja siihen loppu matkanteko. Tilasin Hinaus kaluston ja vein sen Citroenin sinne mistä olin sen puoli vuotta sitten ostanutkin, ja onni oli että vaihdoin tappiolla 5 vuotta vanhempaan Transporteriin sen koska sama myyjä keroi jälkeen päin että Citroenissä oli kansi halki. Olivat vaihtaneet siihen uuden vaihtokoneen. sanoin että onnea ja menestysta vaan...... Merkkihuollosta sanoivat että kaikissa Fiat, Peugeot, Citroen pakuissa on täysin samat moottorit ja osat, eli sama auto täysin.  Jäätymis ongelmia näytti olevan saman konsernin henkilöautoillakin koska liikkeen pihalla seiso Citroeneja ja Fiatteja nesteet pihalla.Pidin Citroeniä tasan 5 kk jonka aikana se maksoi minulle yli 3000€ + muut kulut päälle .
Ei taida pitää paikkaansa että noissa kaikissa on pakuissa on samat moottorit. Esim Fiatissa on on sen omiakin koneita.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #48 : 09.01.2011, 22:08:02 »
Hauska kertomus.  ;D
Noinkohan tulisi sitten kaikista pösöistä, sitikoista ja fiiateista ihan kelpo pelejä, jos niihin laitettaisiin tarpeeksi vahvat pakkasnesteet...?   :2funny:

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #49 : 09.01.2011, 22:26:50 »
Hauska kertomus.  ;D
Noinkohan tulisi sitten kaikista pösöistä, sitikoista ja fiiateista ihan kelpo pelejä, jos niihin laitettaisiin tarpeeksi vahvat pakkasnesteet...?   :2funny:
saahan sitä kokeilla... vaan saa myöskin epäillä :D

volvo s80 2,5t

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #50 : 09.01.2011, 22:37:24 »
pohjoismaat jätetään huomiotta tälläkin saralla  :(

volvo s80 2,5t

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #51 : 10.01.2011, 10:32:41 »
No, olkoot vaikka Ferrarin moottori mutta en silti tule koskaan kyseista laitetta ostamaan enkä edes märimmässä päiväunissa haaveilemaan kertokoon tilastot mitä tahansa, jos ymmärrät vitutuksen niin ymmärrät varmaan petymykseni myös kyseisiin kulkuneuvoihin. Totta on että Ducatossa , Boxerissa ja Jumperissa on myös omia koneita ja näistä 2,8 HDI moottori on paras ja tehokkain jne jne  ja on myös Ivecon kuorma-autoissa ja plaa plaa plaa jne jne .....  mutta 2,0 hdi on yleisin moottori näissä kaikissa pakettiautoissa ja se on PSA yhteistuote. Näin on minulle viisaammat kertoneet ja Itse en ole mikään Citroen asiantuntija
Joo ymmärrän ymmärrän. Auto voi muttuua toiseksi jos siinä on eri moottori. Vai ajaisitko mersulla jos siinä olisi Citroen in moottori.  :pomo:
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #52 : 10.01.2011, 12:11:03 »
Kukaan ei ainaskaan varmaan ajais volvolla jos siinä olis vaikka rellun, pösön tai sitikan moottori...?  ;D

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13535
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #53 : 10.01.2011, 12:20:21 »
Kukaan ei ainaskaan varmaan ajais volvolla jos siinä olis vaikka rellun, pösön tai sitikan moottori...?  ;D
En minä ainakaan jos se on pieni bensa tai diiseli... :idiot2:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #54 : 10.01.2011, 16:38:28 »
Kukaan ei ainaskaan varmaan ajais volvolla jos siinä olis vaikka rellun, pösön tai sitikan moottori...?  ;D
Kai niilläkin joku ajaa Rellun koneet 340/360/440/460/480/S&V40 ja Pösön/Sitikan C30/S40/V50/V70/S80 drive

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #55 : 10.01.2011, 17:32:03 »
Kai niilläkin joku ajaa Rellun koneet 340/360/440/460/480/S&V40 ja Pösön/Sitikan C30/S40/V50/V70/S80 drive
Enemmän ja vähemmän alkaa nuo pikkukoneet olla yhteistyö malleja joihin sitten jokainen merkki on lisännyt jotain omaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #56 : 10.01.2011, 18:07:42 »
PSA:n 1,6 HDI on käytössä Pösön ja Sitikan lisäksi ainakin Fordilla, BMWllä (Minissä), Mazdassa, Volvolla Drive-malleissa.  Jokainen lienee muokannut/ muokkauttanut peruskonetta itselleen sopivaksi. Onhan tehojakin valittavaksi 90/109/110/115 hv.
Kestävyydestä tai soveltuvuudesta talvikäyttöön en osaa sanoa mitään.

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #57 : 10.01.2011, 18:31:50 »
PSA:n 1,6 HDI on käytössä Pösön ja Sitikan lisäksi ainakin Fordilla, BMWllä (Minissä), Mazdassa, Volvolla Drive-malleissa.  Jokainen lienee muokannut/ muokkauttanut peruskonetta itselleen sopivaksi. Onhan tehojakin valittavaksi 90/109/110/115 hv.
Kestävyydestä tai soveltuvuudesta talvikäyttöön en osaa sanoa mitään.
samaa sarjaa myös 2L nelos dieselit uusissa volvoissa

volvo s80 2,5t

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #58 : 10.01.2011, 19:16:26 »
Eli jos joskus tulee koti-ikävä ja pitää Volvo laittaa niin 5 koneella sitten , mahtaakohan lienee uusia saadakkaan volvon omalla dieselillä lähitulevaisuudessa  :'(

Ei uskoisi D5-koneen mihinkään häviävän :)
a car you can believe in

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Mersu ykkösenä ADACin tutkimuksessa. Volvo 5.sija.
« Vastaus #59 : 10.01.2011, 19:17:36 »
Eli jos joskus tulee koti-ikävä ja pitää Volvo laittaa niin 5 koneella sitten , mahtaakohan lienee uusia saadakkaan volvon omalla dieselillä lähitulevaisuudessa  :'(
en jaksa uskoa, että D3 ja D5 minneen häviävät äkkisellään  8)

volvo s80 2,5t

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo