Carcom Oy  Ateho

Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus

  • 64 Vastauksia
  • 63348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #30 : 09.11.2011, 18:55:27 »
Joo toki tulee liikennevakuutus päälle vielä.. 150€ turvan kattavin vakuutus jonka ne lupas ainakin paremmaks kuin ifin huippukasko tuntuu ainakin itestä halvalta IFin jälkeen jossa hinta oli tuplasti. Katsastusasemalla meinas kun käytiin kysymässä että pääsääntöisesti farkuista, joista yritetään pakua halvan veron vuoksi, tulee näitä kaksikäyttöajoneuvoja ja että halpa vero edellyttää takapenkkien poistoa kokonaan. Näin kuulemma pyritään paikkaamaan jotaki porsaanreikää ja keräämään enemmän veroja.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #31 : 09.11.2011, 21:22:33 »
Joo toki tulee liikennevakuutus päälle vielä.. 150€ turvan kattavin vakuutus jonka ne lupas ainakin paremmaks kuin ifin huippukasko tuntuu ainakin itestä halvalta IFin jälkeen jossa hinta oli tuplasti. Katsastusasemalla meinas kun käytiin kysymässä että pääsääntöisesti farkuista, joista yritetään pakua halvan veron vuoksi, tulee näitä kaksikäyttöajoneuvoja ja että halpa vero edellyttää takapenkkien poistoa kokonaan. Näin kuulemma pyritään paikkaamaan jotaki porsaanreikää ja keräämään enemmän veroja.

No ifissä on kaikki kallista mutta ei toi sun 150e toki paljoa ole :) Meidän ykkösautossa on joku suppeakasko tms(en muista tarkkaa nimee) eli hirvi/palo/varkaus/hinaus jne ja se maksaa n.70e/vuosi. En sitten tiedä mitä täyskasko maksaisi kyseiseen autoon?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #32 : 09.11.2011, 21:32:08 »
No ifissä on kaikki kallista
Kaikki riippuu tekijöistä joten yleistäminen on väärä tapa lähestyä asiaa.
Mulle oli halvin ottaa vakuutukset IF;stä. 4 autoa joissa kahdessa täyskasko, asunto, tapaturmat, matkustukset. Tapiola ei päässyt edes hehtaarille muiden kanssa, Pohjola jäi muutaman satasen, siitä sitten siirryttiin IF;n asiakkaaksi.

Osakaskot on kaikissa yhtiöissä "ilmaiset". Oikeat kaskot, eli ne jotka korvaa omat mokat, onkin sitten jotain muuta kuin 150e/v.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #33 : 10.11.2011, 14:55:52 »
Kaikki riippuu tekijöistä joten yleistäminen on väärä tapa lähestyä asiaa.
Mulle oli halvin ottaa vakuutukset IF;stä. 4 autoa joissa kahdessa täyskasko, asunto, tapaturmat, matkustukset. Tapiola ei päässyt edes hehtaarille muiden kanssa, Pohjola jäi muutaman satasen, siitä sitten siirryttiin IF;n asiakkaaksi.

Osakaskot on kaikissa yhtiöissä "ilmaiset". Oikeat kaskot, eli ne jotka korvaa omat mokat, onkin sitten jotain muuta kuin 150e/v.

Kyllä minäkin lapsen vakuutukset pidin IFissä, muut siirtyi turvaan. Tämä lähinnä vakuutuksen kattavuuden vuoksi.

Väitätkö, että en osaisi katsoa mistä vakuutuksesta maksan?  :) Jos sanon, että minulla on täyskasko niin se on täyskasko vaikka maksankin siitä 150€/vuosi. Vakuutus tottelee nimeä turvakasko, ja mielestäni Turvan sivulta katsottaessa se on eri kuin osakasko.

 http://www.turva.fi/turva/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Ajoneuvo/Vapaaehtoinen+ajoneuvovakuutus/Tuotteet.htm
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Mika A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #34 : 26.05.2014, 10:09:40 »
MK1 V70 tdi, onnistuuko vielä nykyään rekisteröidä pakuks siis 1+1?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #35 : 26.05.2014, 10:48:45 »
Eiköhän tuo ole ihan läpihuuto juttu.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #36 : 27.05.2014, 10:21:50 »
Tässä topikissa on näköjään pohdiskeltu mitä pakettiautomuunnokseen vaaditaan, ja itsekin olen tuota välillä selvitellyt. Laitan tähän samat linkit kuin "Vollesta paku"-ketjuun:

Edellytykset pakettiautojen luokitteluun.

Istuinten hyväksyminen pakettiauton ja kuorma-auton ohjaamoon tai kuormatilaan

Tuosta kappale "5. Istuinten kiinnityspisteiden poistaminen"

Pari mielenkiintoisinta kohtaa:

Lainaus
Ajoneuvohallintokeskus katsoo, että istuinten kiinnityspisteiden poistamisen
kannalta on riittävää, mikäli kaikki alkuperäisen istuimen kiinnityspisteet peite-
tään hitsaamalla kiinnitetyllä suojalevyllä taikka kiinnityspisteet poistetaan käy-
töstä käyttämällä ns. katkopultteja, jotka eivät ole irrotettavissa tavanomaisesti
saatavilla olevin työkaluin.

Lainaus
Turvavöitä ei edellytetä poistettavaksi poistettavilta istumapaikoilta. Mikäli vyöt
kuitenkin poistetaan, on poisto suoritettava valmistajan ohjeiden mukaisesti.

Eli vöitä ei tarvitse poistaa, mutta istuinten kiinnityspisteet pitää poistaa siten, että istuimia ei saa takaisin "tavanomaisesti saatavilla olevin työkaluin", kuten tuossa lukee. Nähdäkseni katsastusasemalla ei saisi vaatia autoon mitään muita muutoksia.

Edit: Tässä alkuperäinen topic aiheesta
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014, 10:23:32 kirjoittanut dneproshin »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #37 : 27.05.2014, 12:19:28 »
MK1 V70 tdi, onnistuuko vielä nykyään rekisteröidä pakuks siis 1+1?
Onnistuu ja muutos on 5 minuutin homma. Eli takapenkin istuinosat pois, selkänojat alas ja reikäpannalla ja popniiteillä lukitaan selkänoja alas kuormansidontalenkkeihin. Ei tarvi porata yhtään reikää autoon.
Jäitä housuun!

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #38 : 27.05.2014, 13:12:09 »
Onnistuuko henkilömallin dieseli pakuksi? :2funny: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #39 : 27.05.2014, 16:05:30 »
Onnistuuko henkilömallin dieseli pakuksi? :2funny: :hello:
Ei.
Tai riippu henkilömallista, mutta perinteistä sedania ei saa, pitää olla suht pysty perä ja iso takaluukku.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #40 : 28.05.2014, 21:54:37 »
Ei.
Tai riippu henkilömallista, mutta perinteistä sedania ei saa, pitää olla suht pysty perä ja iso takaluukku.

C30 taitaa olla viimevuosien ainut ei-farkku Volvo, jonka voi muutoskatsastaa pakuksi. Sitä ennen 480 lienee edellinen malli.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #41 : 28.05.2014, 22:05:25 »
C30 taitaa olla viimevuosien ainut ei-farkku Volvo, jonka voi muutoskatsastaa pakuksi. Sitä ennen 480 lienee edellinen malli.

En muista nähneeni 480 dieseliä , bensakoneen katsastaminen farkuksi on kait vain vakuutusmaksujen kannalta kannattavaa  ::) ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa THElias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Tekemällä oppii.
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #42 : 02.02.2015, 16:12:20 »
Olis 1983 vuoden diisseli lanssi ja se on täl hetkel 1+1 paku ja ollut vissiin aika kauvakauvankin. Takana olis 2 alkuperäistä taitettavaa istuinta ja kysymys kuuluu saako noita lisäpaikkoja käyttöön muutenkuin katsastamalla henkilöautoksi? Ja nouseeko verot ja vakuutukset siitä paljon? Vakuutus on tällähetkellä noin 670e /vuosi ja verot noin 300e/vuosi
Volvo 940 -91 D24tic
Volvo 240 Ambulanssi -83 D24tic

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #43 : 03.02.2015, 09:43:07 »
C30 taitaa olla viimevuosien ainut ei-farkku Volvo, jonka voi muutoskatsastaa pakuksi. Sitä ennen 480 lienee edellinen malli.
Ei voi C30 muutokatsastaa pakuksi, koska noin uusi auto pitää olla sellaiseen tyyppikatsastettu(tjsp) tehtaan toimesta.

Siksi esim opel corsan(B&C) saa pakuksi, mutta k11 micraa ei...

440 käy, sitä on ollu pakuversiona hollannissa umpinaisilla(ikkunattomilla) takaovilla...

Olis 1983 vuoden diisseli lanssi ja se on täl hetkel 1+1 paku ja ollut vissiin aika kauvakauvankin. Takana olis 2 alkuperäistä taitettavaa istuinta ja kysymys kuuluu saako noita lisäpaikkoja käyttöön muutenkuin katsastamalla henkilöautoksi? Ja nouseeko verot ja vakuutukset siitä paljon? Vakuutus on tällähetkellä noin 670e /vuosi ja verot noin 300e/vuosi
Ei saa muuten kuin muutostamalla henkilöautoksi, paitsi ettet saa sitä edes enää henkilöautoksi kun on joskus suoraan lanssista(autoverovapaasti henkilöautoksi muutettavissa 3v jälkeen) pakettiautoksi(autoverovapaa). Sen takia ruumisautot yms. kannattaa erikoiskäytön jälkeen mielummin rekata 2hengen henkilöautoks(bensa, ja diesel sen jälkeen 2hengen pakuks), että säilyy oikeus muutostaa takas henkilöautoksi.. Nyt sun on tultava tolla kakspaikkasen pakun tittelillä toimeen loppuun asti, josset halua jotain älytöntä 7000e tai isompaa laskua maksaa muutoksesta....

Vakuutus olis suunnilleen sama henkilöautona, pikasella arvauksella verot 600-700e/v...

En muista nähneeni 480 dieseliä , bensakoneen katsastaminen farkuksi on kait vain vakuutusmaksujen kannalta kannattavaa  ::) ::)
Kyllä ruumispakettiautossa oli kalliimpi vakuutus kuin yhdessäkään henkilöfarmarissa. 200-sarja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Diesel-Volvo pakettiautoiksi, Paikkamäärä ja verotus
« Vastaus #44 : 03.02.2015, 16:33:36 »
Nyt sun on tultava tolla kakspaikkasen pakun tittelillä toimeen loppuun asti, josset halua jotain älytöntä 7000e tai isompaa laskua maksaa muutoksesta....

Tämä muuttui tämän vuoden alusta.

Aiemminhan jos muutti matalammin veroitetun auton korkeammin verotetuksi piti maksaa sen ensirekisteröintipäivän mukainen autoveron erotus, nykyään se autovero maksetaan jäljellä olevan autoveron mukaan, samaan tapaan kuin käytettynä ulkomailta tuodusta autosta, eli tuollaisen 30 vuotiaan lanssin muuttaminen henkilöautoksi takaisin tuskin 100 euroa enempää maksaa.

Samalla tää tarkoittaa sitä että jos sulla on B kortti ja tarvitse isoa pakua, niin myös 3,5t kuorma-autoiksi rekisteröidyt ovat ihan järkeviä vaihtoehtoja muutoskatsastuksella koska se vero ei ole enää niin älytön.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2015, 16:35:11 kirjoittanut Jule »

 

Carcom Oy  Ateho