Hep
Ensin introna mistä tässä on kysymys:
http://www.autoliitto.fi/matkalla_ja_liikenteessa/tietoa_ja_vinkkeja_ulkomaan_matk/saksan_kaupunkien_ajokiellot_ja/Ja sitten asiaan:
Tarkoitus on lähteä käymään autolla Saksassa ja reitille sattuu kaksi tai useampi kaupunki, jonka keskustaan ei pääse autolla, jos tuulilasissa ei ole keltaista tai vihreää tarraa. Kysymys kuuluukin Euroopan kiertäjille, että hyväksyykö paikallinen katsastuskonttori (siis saksalainen konttori) suomalaisen rekisteriotteen viralliseksi todisteeksi auton vähäpäästöisyydestä tai jos sitä ei ole merkitty, ensirekisteröintipäivän todisteeksi siitä, että auto mahtuu yllämainitussa linkissä olevan taulukon raameihin? Vai pitääkö tässä vielä käydä konttorilla Suomessakin tai lähestyä Trafia, jos mukana pitää kuljettaa jotain ylimääräistä brosyyriä päästöihin liittyen?
Tarkoitus olisi nimittäin hankkia tarra vasta perillä ihan vain varmuuden vuoksi, koska tilaaminen verkon kautta ja lähetys Suomeen saattaa kestää turhan kauan matkan ajankohtaa ajatellen (ensi kuussa). Eikä toisaalta huvittaisi alle kympin lätyskästä maksaa neljääkymppiä, millä hinnalla jotkut välittäjät tarroja ulkomaille kauppaavat.