Samppasport  Futurez

Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?

  • 18 Vastauksia
  • 6441 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Olen tykästynyt Volvoihin - ensimmäinen autoni oli Amazon vm. -65, jonka hommasin kesällä 1980.
Sen jälkeen oli monta räppänää, jokunen riisikuppi ja Ladakin.

Nyt on alla S80 2,4 D automaatti vm. -03. Olen vasta toinen omistaja ja mittarissa on 367 tkm, joista olen lasketellut reilut 77 tkm noin kolmen vuoden aikana. Auto on edelleen siisti kuin mikä ja erittäin asiallinen ajaa.

Olen pohtinut, että ajanko sillä vähintään puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm? Siis ennen kuin harkitsenkaan vaihtoa.

Mitä olette mieltä? Kestääkö Volle? Olen pitänyt autoa kuin pikkuvaimolle tuotua kukkapuskaa: hellästi, hyvin ja huolella.

Edellisellä autollani Volvo V70 2,5 TDI:llä ajoin mittariin yli 505 tkm ja se pelasi todella hienosti ja kyyti oli halpaa ja rivakkaa.


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #1 : 10.09.2015, 21:50:56 »
Nettiautosta nopea tutkimus löyti 27kpl samaa sarjaa olevia yli puolimiljoonaa ajettua S80 / V70 dieseleitä. Joten ei ollenkaan mahdoton ajatus :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #2 : 11.09.2015, 08:00:44 »
Jep.

Löysin taannoin aika monta yli 600 tkm ajettua S80 Volvoa.

Hyvällä pidolla auto kyllä kestää! Näin toivon.  8) 8)

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13512
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #3 : 11.09.2015, 08:18:04 »
Hyvällä pidolla auto kyllä kestää! Näin toivon.  8) 8)
Ei tarvia toivoa tuo on fakta, tosin kehtaan väittää että 500tkm tulee volvoon vaikka sitä pidettäs vähän huonomminkin, silloin siitä ei vain ole mitään iloa enää seuraavalle...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #4 : 11.09.2015, 08:22:29 »
Ei tarvia toivoa tuo on fakta, tosin kehtaan väittää että 500tkm tulee volvoon vaikka sitä pidettäs vähän huonomminkin, silloin siitä ei vain ole mitään iloa enää seuraavalle...

Hienoa!

Näin olen kyllä itsekin arvellut.

Huikkosterille vielä - ja mikä parasta, niin lähellekään kaikki suht paljon ajetut Volvot eivät ole edes myynnissä!  8) 8)

Poissa hanniball77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #5 : 11.09.2015, 08:28:15 »
Omassa s80 tdi:ssä on 628t taulussa ja pelaa kuin enkeli,autolla ajettu pitkää matkaa ensin maaseudulla kylätaksina josta siirtyi eteenpäin päätyen lopulta omaan käyttöön. Huoltokirjaa täytetty huolella ja hyvä huolto jatkuu.
Ainut ongelma on tuon ardicin kanssa joka ei halua toimia vaikka on huollettu ja tarkastettu.
Volvo S80 2,5D
Kesäpeli Suzuki GSX-R 1000

Vikakoodien lukua Vidalla Pyhäjärvi-Pihtipudas-Kiuruvesi alueilla

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #6 : 11.09.2015, 08:57:22 »
Melkein puoli milliä oli täällä S 80 Volkkarin koneella lähtiessään. Automaattikin oli alkuperäinen ja hyvin vaihtoi, käytön jälki oli jonkin verran toki. Kaverin isän 2006 V 70 ajettu yli 600 000 ja kuulemma hyvin pelittää.

Kyllähän ne bensakoneetkin kestää mukavasti, pitää vaan huolta.
a car you can believe in

Poissa hanniball77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #7 : 11.09.2015, 09:17:09 »
Automaatti tuo omakin ja vaihtaa kuten pitääkin..öljyt vaihdettu huuhtelemalla 60t km välein.
Volvo S80 2,5D
Kesäpeli Suzuki GSX-R 1000

Vikakoodien lukua Vidalla Pyhäjärvi-Pihtipudas-Kiuruvesi alueilla

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #8 : 11.09.2015, 14:10:11 »
Automaatti tuo omakin ja vaihtaa kuten pitääkin..öljyt vaihdettu huuhtelemalla 60t km välein.

Mukava kuulla!

Mulla on automaattiaskin öljyt vaihdettu yhden huoltotaulukon mukaisesti aina 80 tkm välein.
Ensimmäisen kerran tein itsekin niin, mutta nyt kyllä aion vaihtaa automaattiöljyt ensin 70 tkm ja sitten 60 tkm välein.

Siis jos se Mannol on niin hyvää, että uskaltaa Vollen tai siis Toyotan alkuperää olevaan AW-askiin laittaa.  :) :)

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #9 : 11.09.2015, 23:59:35 »
Mun edellinen volvo oli V70 ykköskoppa aut. 2,5tdi vanha Vantaan taksi jolla taksissa ajettu 400tkm. Mua edellinen omistaja ajoi 100tkm ja mulle tullessa oli mittarissa n. 500tkm. Ajelin siihen 100tkm lisää ilman ongelmia vaihteiston tai moottorin takia eikä edellisetkään omistajat olleet kokeneet ongelmia. Olisiko syynä aukoton Bilian huoltokirja eli työkalu jonka jokainen päivä minkä se korjaamisen takia on poissa ajosta maksaa ja sen takia huollot olivat säännölliset.

Siis ei kai juuri kukaan taksari aja huoltamatta ajatellen että sen huollon ajankin auto voisi olla ansiossa. Sitten kun auto porsii kesken asiakaskyydin ja hinataan korjamolle pidemmäksi aikaa isompaan remppaan niin eipä ole halpaa. Halvintahan on ennakkoon sopia autolle huolto ja järjestää ajot sen mukaan. Onneksi lähes kaikki taksarit käyttävät tuota systeemiä.

Kun meikä on autoa ostamassa ja myyntirivissä on vaihtoehtoina vähän ajettuja mutta urakoitsijan/maanviljelijän/kuorma-autoilijan ex-kulkine vastaan enempi ajettu entinen taksi niin eipä siinä juurikaan ole arpomista mikä on parempi vaihtoehto. Ei ne kilometrit autoa tapa vaan se (huono) ylläpito.

Ai niin... Miksi sitten vaihdoin noin erinomaisen auton pois? Kun perhe kasvoi sen verran että tila-auto (Chrysler GrandVoyager) piti laittaa. Mutta nytten kun kaukaloita ja turvaistuimia tarvitaan enää vähemmän mennään taas V70:llä
« Viimeksi muokattu: 12.09.2015, 00:03:24 kirjoittanut jip59 »
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #10 : 12.09.2015, 07:47:54 »
jip on oikeassa.

Itse epäilin ja ihmettelin entisiä takseja ja niiden ostajia, joita kavereissa on.

Sitten hommasin 9 vuotta sitten entisen taksin, joka oli ollut vielä ennen minua yhdellä urakoitsijalla. Voi pojat!
Se V70 2,5 TDI kesti melkein mitä vaan. Ajoin lähes 200 tkm ja olin todella tyytyväinen, sillä kyyti oli halpaa ja rivakkaa.

Nyt on alla kaupunginjohtajan (?!) entinen auto, josta oma esikoinen sanoo että "kun sulla on tuo kermaperse-Volovo...".
Hyvin pidetty auto, jolle toivon mallikasta jatkoa meidän perheessä.

Poissa Jani 73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #11 : 17.09.2015, 15:50:24 »
Ite oon ajellu pirssiä yli 20 vuotta ja eniten ajettu kärry mun käsissä on ollut vuoden ´96 940 Classic.
Firmaa lopetettaessa mittarissa oli jotain 580-590 tkm, en muista enää tarkalleen. Vehje oli hyvällä pidolla,
vahattiinkin 4 kertaa vuodessa. Oli hyvännäköinen loppuun asti. Eikä ollut sähkövikoja nyky-Volvojen tapaan.
Kivaa oli myös lukkoperä ja kuusipyttyisen VW-peräisen dieselin äänimaailma. Muistelen vehjettä edelleenkin
suurella lämmöllä.
 :'(

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #12 : 25.09.2015, 18:59:27 »
Tässä kuva olikohan keskiviikolta kun kotiin töistä palailin. Volvo on erittäin siistissä kunnossa ja muutenkin tikki peli. Eiköhän tällä tovi vielä mennä :)



-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #13 : 02.10.2015, 20:53:28 »
Tänään yksi tuttu automies - joka ei kuollakseenkaan kehu Volvoja - lipsautti sanoa, että "kolmesataatuhatta on vasta sisäänajo Volvon koneelle!".
Tuntuipa hyvältä.


Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Puoli miljoonaa vai peräti 600 tkm ennen vaihtamista?
« Vastaus #14 : 02.10.2015, 21:21:44 »
Eikös se noilla kilometreillä aleta ensimmäinen kone remppaamaan/vaihtamaan?

Siis jos vedot on selvästi vähentyneet tehtaan jäljiltä...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Elekma  Autoracing