Kulkukoira  Proturbo

evry

  • 30 Vastauksia
  • 22833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa felippe81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
evry
« : 31.03.2011, 09:20:55 »
terve! voisko joku valottaa mua mikä mahtaa olla vollessa! volle on -97 v70 2.5tdi aut. siihen on edellisen omistajan toimesta laitettu evry ja ahto modi ja katista otettu sisuskalut pois. mutta nyt on ongelmana 2 asiaa. kun painan kaasupetaalimen pohjaan niin ahdot nousee 1,4bar mut alkaa heti laskeen ja jää n.0,9bar! ja toiseks se lambda valo syttyy välillä ja jää palamaan kun käynnistän ja toisinaan jos jää palamaan kun se käynnistetään niin se sammuu ja toisinaan ei ole mitään ongelmaa! missä mahtaa olla kipu? tarvisko laittaa ne modit nappulan takaa tai viiveellä?


kiitos jo etukäteen!!

t:felippe81

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13483
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: evry
« Vastaus #1 : 31.03.2011, 11:42:08 »
vikavalo sytty kun on liian pieni vastus laitettu, napin taakse riittää tai vaihtaa vähän isompaan vasrtukseen. Ahtojen putoamiseen en osaa sanoa mutta olisko löysä hukkaportin jousi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: evry
« Vastaus #2 : 31.03.2011, 12:20:05 »
Mikähän mahtaa olla ahtomodin tila tällä hetkellä?
Noin about 4000 ohmin paikkeilla taitaa pysyä noin 1,2 baaria ahtoja.
Toi ahtojen käyttäytyminen noin on tyypillistä evryn kanssa.
Vaikuttaa että autosi tähtää tällä hetkellä vakioahtoihin.

Poissa felippe81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #3 : 31.03.2011, 14:34:23 »
ok! kiitoksia vastauksesta! ja rupean mittaileen noita vastuksia! pitääkö paikkansa että noita vastuksia ei saa säätää kunautossa on virrat päällä tai se on käynnissä? yks kaveri väitti näin ettei sais olla!

mitä tarkoitat sillä että mikä mahtaa olla ahtomodin tila tällä hetkellä? elikkä onko pois toiminnasta!? vai?

kiitoksia taas kerran vastauksista jo etukäteen!!

t:felippe

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13483
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: evry
« Vastaus #4 : 31.03.2011, 14:57:16 »
Käsittääkseni sen oikeen vastusarvon hakeminen tehään just auto käynnissä... ja silleihän se toimii napin takaakin... eli ei pitäs olla kiellettyä... eikä olekkaan.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: evry
« Vastaus #5 : 31.03.2011, 20:17:26 »
Sitäpä juuri tarkoitin että paljonko on vastusta säädettynä ahtomodissa.
Ahtomodi saa olla jatkuvasti kytkettynä, evry ei käynnistyksen aikana.
Vakiosyötöillä paineet ei juurikaan 1,2 baria korkeammalle nouse vaikka olisi hukkis hitsattu umpeen.

Vastusta mitatessa potikka pitäisi olla auton piuhoista irroitettuna, ettei MAP-anturi vääristä mittaustulosta.

Poissa pikku_paha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: evry
« Vastaus #6 : 01.04.2011, 09:39:26 »
Aika normaalia käytöstä turbolle että "piikki" on paljon enemmän kuin mitä sitten tasanen ahto on. Evry mod. vielä korostaa tuota koska soppaa tulee alakierroksilla reippaammin ja isoilla kierroksillä loppuu suuttimista hönkä. Myöskään perusahtomittarit ei välttämättä näytä ihan koko totuutta.

Poissa felippe81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #7 : 04.04.2011, 16:05:33 »
terve taas! nyt olis haettu uudet evryn komponentit! olis 2kpl 1N4148 diodeja ja 56 ohm. vastus ja säätöpotikka ja kytkin! niin voisko joku sanoa että kutkenkö sen niin että ne evryn komponentit sen kytkimen toiseen napaan ja ne johdot toiseen napaan? on ihan normi 2 napainen on/off kytkin kyseessä!

kiitos taas kauheesti etukäteen!!

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: evry
« Vastaus #8 : 04.04.2011, 19:02:45 »
Tässähän tämä kuvakin olisi:
KLIKS

Tosta sitten ennen tai jälkeen komponentteja klippaiset johdon poikki ja irralleen jääneet johdon päät kytkimen napoihin kiinni.

Poissa curse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #9 : 12.11.2011, 20:12:18 »
evryn laitto sai aikaseks kauheesti vikakoodeja vaikka on katkaisijan kautta mm. neulannostotunnistin viallinen singaali ? ja ahdoista myös valitti...

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13483
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: evry
« Vastaus #10 : 12.11.2011, 21:20:40 »
mikä auto vuosimalli... jos tekee evryn ilman diodeja ja pienillä vastuksilla niin S/V70:ssä sai vikavalon palamaan, koskaan kukaan kertonu mistä viat tulee...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa curse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #11 : 12.11.2011, 21:48:22 »
v70 -99  1N4148 Diodit on ja 56 ohm vastus

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: evry
« Vastaus #12 : 16.11.2011, 16:57:04 »
Pohdintaa.

Koska evryllä huijataan polttoaineen lämpötila-anturia, niin onko kukaan huomioinut sitä ennakkoa säätäessään? Testerillä tehtävä dynaaminen ennakonsäätöhän tehdään polttoaineen lämpötilaan perustuen. Jos siis ssätäisi ennakon evry kytkettynä ja huomioisi huijatun pa-lämpötilan, niin olisiko lopputulos jotenkin erilainen? Esim. tyhjäkäynnillä esiintyvä rynkytys liian pienellä vastuksella tjms.

Toinen pohdinnan aihe on ollut ahtomodi. Yleensähän laitetaan vastus mappianturin johtoihin, mutta mitä jos mapin letkuun laittaisikin perinteisen bleedin. Aivan kuten tavallisessa hukkaportin ohjauksessakin käytetään. Saisiko sellaisella ahtoja huijattua suuremmaksi?

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3192
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: evry
« Vastaus #13 : 16.11.2011, 17:24:12 »
Pohdintaa.

Koska evryllä huijataan polttoaineen lämpötila-anturia, niin onko kukaan huomioinut sitä ennakkoa säätäessään? Testerillä tehtävä dynaaminen ennakonsäätöhän tehdään polttoaineen lämpötilaan perustuen. Jos siis ssätäisi ennakon evry kytkettynä ja huomioisi huijatun pa-lämpötilan, niin olisiko lopputulos jotenkin erilainen? Esim. tyhjäkäynnillä esiintyvä rynkytys liian pienellä vastuksella tjms.

Toinen pohdinnan aihe on ollut ahtomodi. Yleensähän laitetaan vastus mappianturin johtoihin, mutta mitä jos mapin letkuun laittaisikin perinteisen bleedin. Aivan kuten tavallisessa hukkaportin ohjauksessakin käytetään. Saisiko sellaisella ahtoja huijattua suuremmaksi?

hieman mutupohjainen vastaus VAG kokemuksilla. Rynkytykseen se ei vaikuta oletettavastikaan seuraavasta syystä. Ongelmahan tulee siitä että auto ruiskuttaa liikaa ja joutokäyntikierrokset tahtoo nousta ==> Joutokäynnin säätö on tapissaan silloin kun rupeaa rynkyttämään.

(Viesti on mutua ja omaa pähkäilyä tuon vagineen suhteen, en vastaa oikeellisuudesta. Jos varmaa tietoa niin kertokaa toki)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: evry
« Vastaus #14 : 16.11.2011, 18:58:46 »
Kulmamiehen pohdintaan vastailua:
2.5 TDI:ssä ei huijata lämpötila-anturia vaan määränsäädintä.
PD-koneissa huijataan lämpötilaa, enkä niistä osaa paremmin sanoa.
Toiseksi ahtomodista.
Bleedaaminen MAP-anturille menevästä letkusta tuottaa saman lopputuloksen.
Vastuksen läpi bleedataan signaalia maihin ja mekaanisella venttiilillä painetta ulkoilmaan = likimain sama asia eri lailla toteutettuna.

Rynkytys johtunee jonkinlaisesta erimielisyydestä määränsäätimen signaalin, joutokäyntinopeuden ja ECU:n ajatusmaailman kanssa.
Liian pieni vastus EVRY:ssä->ECU näkee alarajan alittavan signaalin ja pyytää lisää ruiskutusta->joutok.nopeus nousee->ECU pyytää hidastamaan vauhtia... piiri pieni pyörii...

 

Futurez  Kulkukoira