Kulkukoira  Proturbo

V70 D4 AWD Summum -15

  • 84 Vastauksia
  • 11208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #75 : 17.10.2023, 14:16:58 »
Löytykös ohjelmasta mitää, joka selittää vedon puutteen?   ::)
Ei löytynyt, kun ei tuo ohjelman laittaja tullutkaan paikalle.

Tänään lupasi tulla.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #76 : 17.10.2023, 16:53:14 »
Molemmat versiot kokeiltu ja auto on edelleen samanlainen lahna…

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 397
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #77 : 17.10.2023, 17:20:14 »
Koitin tuossa itse nopeasti kotimatkalla vedättää, niin omassani nouse ahtopaineet torquen mukaan 3,25(2,25)bariin, joten joku kyllä siellä mättää. Tietääkseni vielä noissa uudemmisss pitäisi ahtopaineen nousta vähän korkeemmalle, kun näissä vanhemmissa d5244t10 padoissa.

Koitappa tosiaan saada nuo pari anturia joltakin lainaan, ja testaa niillö vedättää  ::)
« Viimeksi muokattu: 17.10.2023, 18:16:39 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #78 : 18.10.2023, 19:48:54 »
Kokeiltu toisilla antureilla, joilla on takana se 270tkm. Ei mitään hyötyä. Täysin samoja arvoja sieltä saa ulos.

Tässä kohtaa alkaa tuntua siltä, että pelin voi viheltää poikki. Auton palautus vakioksi ja minulle tähän ohjelmointiin käytetyt rahat takaisin.

Jälleenmyyjä lupasi soittaa tänään ohjelman tekijälle ja sen jälkeen olla yhteydessä minuun, miten tässä edetään. Eipä ole taaskaan kuulunut mistään mitään.


Täytyy varmaan alkaa lukemaan tuota ”Luotettavia ohjelmanlaittajia?” -topikkia ja etsiä sieltä luotettava ohjelmanlaittaja, koska Lisäätehoa.fi ei sellainen ole.


Lisätään sen verran, että auto, josta nuo anturit saatiin lainaan, menee 0-100km/h 6,8 sekuntia. Tämä ei.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2023, 19:51:05 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #79 : 21.10.2023, 10:10:29 »
Kusetuksen maku on hyvin vahvasti läsnä.

Ensin minulle sanottiin, että ohjelmoituna ahtopaineet pitäisi olla 2.3 bar. Vakiona ne on kuulemma 2 bar.

Autossa on nyt ahtopaineet 2 bar, eikä sieltä kuulemma enempää voi ottaa ulos, kun moottori hajoaa siihen. Tässä on nyt kuulemma ne tehot ja väännöt, mitä tästä saa.


Jälleenmyyjä meni aika hiljaiseksi, kun kysyin, että miten tässä voi olla 280hv/580nm, kun vakio 205 hv D5 etuveto pääsee tätä karkuun.

Että tällainen yritys se kaikkien kehuma Lisäätehoa.fi.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2023, 12:02:40 kirjoittanut Merlin »

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 397
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #80 : 24.10.2023, 21:08:02 »
En kyllä haluaisi uskoa, että ohjelmassa on vika. Itse olen kaksi autoa jo kyseisellä pajalla käyttänyt ja lopputulos on molemmilla kerroilla ollut hyvä. Muutenkin lukenut pelkästään hyvää kyseisestä firmasta. Kuitenkin tuon pajan läpi on mennyt melko monta Volvoa, että tuskin nämä ohjelmat pahemmin poikkeaa jos vain moottori ja vuosimalli on sama. Poikkeuksena toki, jos asiakas haluaa jotain erityisiä toimenpiteitä, niin silloin varmasti noita perusohjelmia räätälöidään.

Tietääkseni Tampereella asusteleva yrittäjä tekee nuo kaikki ohjelmat ja jälleenmyyjät sitten ajaa ohjelman sisään. Uskoisin ettei näillä jälleenmyyjillä välttämättä ole niin paljoa ymmärrystä ohjelmasta tai ohjelmoinnista.

Koita tavoittaa itse yrittäjä, uskoisin hänellä olevan tahtoa selvittää/ratkaista tämä asia.

Täydennystä:

Kun ohjelma pyytää 2,3 baria, niin että tuo saavutetaan vaatii se varmasti tiettyjen parametrien täyttymistä, että ahtopaineita nostetaan. Esimerkiksi jos suuttimista ei tuu ainetta tarpeeksi ja ahtopaineet nousisi 2,3bariin, niin silloin seos menisi laihaksi. Eli ohjelma myös vsrmasti suojelee moottoria, ettei seos pääse liian rikkaalle/laihalle. Tällä yritän siis vain selventää, minkä takia pyynti ja toteutunut on lähellä toisiaan, mutta kaukana ohjelmoitsijan lupaamista arvoista.

Nämä on sitten pelkästään mutuilua.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2023, 21:21:12 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #81 : 28.10.2023, 11:17:43 »
Vakiona ne on kuulemma 2 bar.

Niinhän ne onkin. Ainakin 215hv versiossa.

Kuvasta poistettu auton nopeuteen liittyviä tietoja :juhau:




Autossa on nyt ahtopaineet 2 bar, eikä sieltä kuulemma enempää voi ottaa ulos, kun moottori hajoaa siihen.

 :2funny: :2funny: :2funny:

Aika hyvin on ohjelmointi mennyt kun olet saanut vakio 215hv tehot ja vaihteistoon on isketty niin paska softa sisään, jolloin se luistaa niin paljon että vakio 205hv D5 pääsee karkuun  :D :D

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #82 : 07.11.2023, 09:28:40 »
Autoon laitettiin se toinen versio kaikista kokeilluista, joilla auto on pirtein. Tämän ohjelman on kuulemma katsonut läpi jokin suuri ohjelmointiporukka, eivätkä hekään löytäneet ohjelmasta mitään vikaa.

Tuossa nyt katsottiin auto varmaan kymmenettä kertaa läpi, eikä löydetty vikaa. Ahtoputket/letkut katsoin, eikä löytynyt vuotoja tai repeämiä.

Eräs ohjelmoija tarjosi apuaan ja kokeilemme viikonloppuna miten tämä kulkee heidän ohjelmallaan.



Olin lähdössä yöllä töihin, mutta ei vapauttanut seisontajarrua kuljettajan puolelta. Yritin torxilla pyörittää mäntää, mutta ei liikkunut mihinkään.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #83 : 07.11.2023, 14:47:54 »
Otin äsken tuon jarrun esille. Vaihtoon menee satula, sekä seisontajarrun säätömoottori.

Kysyin Volvolta ja sieltä ystävällisesti hinnaksi kerrottiin 570€. KL-varaosista saisi vajaaseen 300 euroon nuo palikat. Motonetistäkin saa, mutta lähin mahdollinen on vajaan sadan kilometrin päässä. Sieltä nuo saisi reiluun pariin sataan sisältäen pantin. Pitänee sieltä käydä ostamassa loppuviikosta.

Tässä on koko mulla olemassa olon ajan ollut tuosta kuljettajan puoleisesta säätömoottorista kannakkeet poikki. En tiedä miksi ja miten nuo ovat poikki menneet, kun itse olen tuohon autoon jarrut huoltanut ensimmäisen kerran.


Sain jarrun auki torxilla ja räikällä. Laitoin romut läjään ja kokeilin seisontajarrua, joka käänsi jarrun kiinni entistä kovemmin, eikä taaskaan sitä vapauttanut. Jälleen räikällä ja torxilla yritin kääntää jarrua auki, mutta satulassa oleva torx-kanta meni pyöreäksi. Onneksi kuitenkin vastaavan kokoisella kuusiokololla sain se uudestaan auki ja mitä nyt tuossa pihalla autoa siirtelin, niin enää ei mennyt jarru jumiin ainakaan käyttöjarrulla. Pitänee yrittää muistaa olla käyttämättä seisontajarrua, vaikka eipä tuo enää pääse sitä kiristämään, kun sieltä tosiaan meni se kanta pyöreäksi.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70 D4 AWD Summum -15
« Vastaus #84 : 15.04.2024, 14:00:19 »
Ohjelmoinnista sen verran, että auto palautettiin takaisin vakioksi. Syyksi siihen, miksi voima jäi uupumaan, on nyt epäilty TCM:ää. Vaikka vaihteiston toimintaa muutettiinkin, ainakin turbiinin luiston osalta, niin silti ilmeisesti TCM rajoitti ahtopaineen pyyntöä.

Pohjoisen reissua varten halusin vähän enemmän valotehoa. Ajovaloihin vaihdoin Purelux Blaze -xenonit ja pelkästään niillä valotehoa tuli paljon lisää alkuperäisiin kulahtaneisiin polttimoihin verrattuna.

Kokeilin etupuskuriin kilventelineeseen kilven yläpuolelle X-vision Genesis 600 -paneelia, mutta oli kyllä niin hirveän näköinen viritelmä, ettei se siihen jäänyt. Olisi vaatinut ylätuet, jotta olisi ollut tukevammin kiinni, enkä halunnut porata mihinkään ylimääräisiä reikiä. Niinpä laitoin valon tuonne puskurin ala-aukkoon. Lattaraudasta tein kiinnikkeet ja niillä kiinnitin valon jo olemassa oleviin puskurin reikiin.







Pohjoisesta matkalla kotiin auto pyysi lisää öljyä. :(



Käytin myös elämäni ensimmäistä kertaa auton huollossa, vieläpä Volvolla. Tai no, käytinhän minä tämän Volvolla viime kesänä ohjauskulmien säädössä, kun sain sieltä halvimman tarjouksen.

Autoon oli tekemättä R10029 takaisinkutsukampanja ja katsastus lähestyy, kuten myös huollon aika. Essential huolto, johon sisältyi Service 2.0. Ohjelmistopäivitys oli tullut vaihteistoon. Lisätöinä korjasivat veloituksetta polttoaineluukun kannen, kun sieltä oli hajonnut kiinnike. Kaiken kukkuraksi auto tuotiin huollon jälkeen suoraan kotipihaan, niin ikään veloituksetta. :juhau:
« Viimeksi muokattu: 15.04.2024, 14:01:52 kirjoittanut Merlin »

 

Ateho  Elekma