RallyBaron  Samppasport

Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..

  • 844 Vastauksia
  • 187975 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Ja sattui juurikin oikean värinen bensatankin-luukku V70:seen, kun paketista purin tuossa iltasella..

Pienellä pesulla tulee aikas jees ja saa tuon tankin luukun pysymään auki tankatessa kun se jousi pysyy paikallaan siinä luukussa eikä tipahda pois.

Eli torstaina vietetään jonkinmuotoinen tallipäivä kun on muutenkin pientä näpräämistä tiedossa..

Jatketaan torstaina.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2019, 22:18:57 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Jostain kojelauta/ratti/rattiakselilta 240:ssä kuuluu tietyssä nopeudessa resonointi, joten mistäs vielä pitäs purkaa kun tänään oli jo ratti, mittaristo ja peitelevyt siitä ratin ympäriltä pois ja sieltä kojelaudan sisältä koetin etsiä kohtaa, mutta kaikki tuntui olevan kiinni ?

Vilkun viiksen korjasin pienellä tipalla rasvaa, kun yritti kovasti pistää hanttiin kun käytti vilkun viikseä, nyt on hyvä.


Ilta-ajelulla..
« Viimeksi muokattu: 15.01.2019, 19:23:59 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
240:sen pakoputkistoa tuli korjailtua, kun takimmainen vaimennin halusi irtoilla vasemman puolen kiinnikkeestään..
2 prikkaa vaimentimen oikealle puolelle riitti siirtämään vaimenninta sen verran, että nyt on kiinnikkeet tukevasti paikallaan eikä irtoa helposti.
Räminä kuuluu sittenkin mittaristosta joten pitää napata uudelleen pöydälle tutkimuksiin.

V70 pitäs kaivaa hangesta ja viedä talliin sulamaan, jotta saa vaihdella uudet ledit peilin valoihin ja rekisterikilven valoihin, myöskin vaihdella se tankin luukku..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Työt haittaa harrastuksia, mutta jotain sentään:
V70:nen yöksi talliin pesun kautta, huomenna aloitella pieniä korjauksia..

240:llä päristelty taas lisää kilometrejä ja toimii kuin buickki.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2019, 19:42:06 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Nyt on taas korjailtu V70:stä:


Tämän takia bensatankin luukku ei pysynyt kiinni ja jousi halusi karkuteille..


Tuollaisen magneetin oli joku aikaisemmista omistajista väsännyt luukun kiinnipitoon.

Uusi ja ehjä luukku uuden saranan kanssa nyt paikallaan..

Toisenlaiset ledit nakkasin rekisterikilven valoihin ja peilien saattovaloihin, jos toimisivat kunnolla.
Sisälämppärin siirsin toiseen paikkaan, jos nyt jaksaisi aukoa ikkunat..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Hrr, jostain pukkaa kylmää ilmaa sisälle, eli tutkittavaa on.
Ja tarkemmin ratin lähettyviltä ja kojelaudan sisältä pukkaa kylmää.

Muistan jostain lukeneeni että tätä vaivaa ollut ja korjauksia tehty solumuovi/jesseteippi yms. tavalla..

Mistäs tuollainen voisi johtua ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Sattuuko sulla olemaan niitä "reumaluukkuja" jalkatilassa?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Hain munille, tuli
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28797.msg524485#msg524485

Täytyykin tutkia tuo paikka, kun juurikin tuolta kohtaa puhaltaa..

Tilasin sitten kunnon kilpivalot:
https://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=23445/454473
Huomenna saa hakea myyjältä..
« Viimeksi muokattu: 23.01.2019, 15:24:19 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Päivällä piti lähteä kaupoille niin V70:nen sanoi naks, naks vaikka oli laturissa..
Kävin sitten 240:llä hakemassa uuden akun:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/909535/Exide-EA900-90Ah720A-akku-P315xL175xK190
Vanhassa akussa ei mitään mainintaa valmistusajasta niin parempi oli ostaa uusi..

Rekisterikilven valot vaihdettu.

Tuulta munille saatu huomattavasti vähenemään kun laittelin sinne ratin muovien ja kojelaudan muovien väliin eristettä.
Suojusmuoveja irroittaessa huomasin virtalukon olevan aikas heiluvainen ja tarkempi tarkastelu osoitti molempien kiinnikepulttien olevan löysällä..
Romulaatikosta paremmat pultit ja nyt virtalukko on jämysti paikallaan, samalla korjailin irtonaisen eristeen liimaamalla sen suojaan kiinni.
Koeajolla huomasin muutaman räminän hävinneen kun ohjauspyörän ympäriltä sai osat kunnolla kiinni.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2019, 20:52:04 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Kylmyys vaivaa edelleen, lämmöt kylläkin nousee mittarin mukaan ok eli ei varmaan termostaatti ole ??

Aamulla kylmiltään käyntiin tampereella ja kylmää pukkaa sen verran, että rattikin oli jäässä alkumatkan eli reilut 30 kilsaa.
(Kun ei saanut lämmitykseen mitenkään hotellilla..)

Varmaan jotain tämän tapaista listaa tutkimuksista olisi edessä:
-Ohjausakselin läpivienti ?
-Sisäpuhaltimen ja raitisilmasuodattimen "ohipuhallukset"?
-Kenno..
-Muu vika ??

Hjälp, tack..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Ootko kähminyt letkuja, mihin asti lämpö menee? Omakaan ei ole eritysen lämmin bensa-Saabin jälkeen ajettua, mutta ei noin kylmä pitäis olla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Ootko kähminyt letkuja, mihin asti lämpö menee? Omakaan ei ole eritysen lämmin bensa-Saabin jälkeen ajettua, mutta ei noin kylmä pitäis olla.

Kokeilin tuossa pihalla nuita kennolle meneviä letkuja ja molemmat oli haaleat ??
Autolla oli ajettu tuossa vaiheessa about 220 km.

Jostain puhaltaa aivan kylmää ilmaa vaikka autolla on ajettu useampi tunti..

Taitaa tässäkin autossa olla tuo volvon perusvaiva eli kenno tukossa..
« Viimeksi muokattu: 27.01.2019, 22:45:33 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Ei kai termari ole jumissa auki?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2890
Nouseehan sulla ( :2funny: :2funny:) varmasti ne lämmöt kunnolla koneessa? Se lämpömittari on vain suuntaa antava, sehän seisoo täydessä iskussa, vaikka kone kävisi vain reilu 70 asteisena. Eikös sulla ole se CFE-boksi, sillähän näet tarkasti jäähdytysnesteen lämpötilan, eikös sen pitäisi olla jotain 85-88 astetta.

 

Samppasport  Futurez