Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Volvo v70 kuskinpenkin lämmitin
« Uusin viesti kirjoittanut Volva88 tänään kello 19:53:21 »
Terve volvoväki!

Koitan lyhyesti käydä asiani läpi:

Omistan tuollaisen komean 2004 vuoden mustan volvo v70 mk2 2.5t bensa koneella. Kattoluukkukin on ja sporttisen oloinen. Ainoana isompana päänvaivana ja vikana tähän asti ollut vain tuo kuljettajanpenkin lämmitys. Se kyllä toimii, mutta se toimii liiaksikin. Lämpö nousee heti napin painalluksen jälkeen niin korkeaksi, että alkaa polttamaan reikää vasemman jalan reiden viereen. Tästä tarkasta kohdasta ja palojäljestä kuva liitetty mukaan.

Onkohan tuollaista mitenkään mahdollista itse korjata ja mikä mahtaisi olla vikana? Apukuskin lämmitin toimii ihan normaalisti. Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita. Olen toisinaan katsellut josko tuurilla löytäisi korvaavan ehjän penkin lämmitystoiminnalla, mutta toistaiseksi en sellaista ole vastaavassa vaaleassa värissä nahkaisena löytänyt.

2
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 19:44:36 »
Ainakin mulla jäähtyy D3 ihan normaalisti vaikka on töpseli irti siitä webaston vesiventtiilistä.
3
Autohifi / Vs: XC90 2004, soittimen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut MSuomi tänään kello 19:40:16 »
Ei se itse asiassa niin kauhean vaikeaa ole.
Tuo adapterisarja hoitaa homman pääosin.
Se on tuon adapterisarjan idea, että ei tarvitse sitä vanhaa mankkaa jättää sinne.

Paketissa tulee asennusohjeet. Ohituskaapelilla ohitetaan vakiovahvistin ja muita kaapeleita lykätään väliin tarvittaessa.
Itsellä ei esim. 2007 vuosimallilla ollut enää tarvista tuolle radioadapterille...

Piti ostaa toisenlainen lisäksi ;D

Tosin vaihdoin ylläolevan Xc60:seen juuri... Saa ostaa uuden sovitinpaketin ja maksaa taas itsensä kipeäksi :)

Jos jollakin on juuri tuolle sovitinpaketille tarvista, niin täällä olisi "ylimääräisenä"... Wink-Wink ;)

P.S. Kuten niissä ohjeissakin muistaakseni sanotaan, niin akku kannattaa ottaa irti sen soittimen vaihdon ajaksi. Ellei halua turvatyynyvaroituksia päälle...
Kun otin itse laitteet mäkeen auton lähtiessä eteenpäin, en jaksanut katsoa niin justiinsa ja sieltähän ne vikakoodit päälle pöllähtivät...
Jotkut pelottelevat, ettei meinaa saada millään pois, mutta ainakin itsellä olevalla Icarsoftin VOL V2:lla lähti kyllä kertanollauksella mäkeen, eivätkä takaisin tulleet...
4
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ tänään kello 19:30:40 »
Ei siihen hätään ollut läppäri lähellä että olisi nähnyt dataa,,,, ei tälle ole vielä tehty muuta kuin ihmetelty, kas kun välillä ja suuren osan ajasta toimii moitteetta. Tosin tässä on vuosikausia ollut sellainen vika että kun motarilta laskeutuu rampille liikennevaloihin ja kun lähtö koittaa niin booaa, eikä vastaa kaasuun kuin huonosti, mutta tasoittuu kyllä nopeasti siitä. Eikä tosiaan tee niin edes joka toinen kerta :o Mikä anturi pumpussa hoitaa tuota syötön määrää ? Vai onko se ihan mekaaninen ?
Varmaan täytyy vaan ajaa niinkauan että jää tien päälle, josko se vika löytyisi sillätapaa... :idiot2:
ECM määrää sen määrän useamman asian kautta. EVRY modit huijaa lämpötila anturia ( dieselin? ) nostaakseen syöttöjä.

MSA15.7 on useampi suoraan OBD kautta ohjelmoitava parametri joista tiedän vain tyhjäkäynnin ala-arvon mitä annan ohjelmoida ELM palikalla tällä hetkellä.



Itsellä kävi joskus muinoin hauskasti kun lastutin Escorttia et lastun jumperissa oli kosketushäiriö joka hauskasti sattui vain kuin ajoin motarilla ja olin 5 kertaa sivussa ihmettelemässä kunnes kaunis ilta klo 9 illasta ABC pihalla sormi kosketti sitä jumpperia ja tajusin mistä tuli huono käynti (moottorinohjaus sekos aina). Et jos joku huono liitoskin jossain mutta sokeana aina hankala edetä.
5
Joo ei tarvi mitään kemikaalia vaan lämpöö no ei nyt kauheen kuumaa ja en minä mitään peitelly kun ei se tarvi paljoo lämpöö niin ei tee maali pinnalle mitään vaurioo. Koita vaikka puskurin alareunan mustaan niin näät kuinka pienellä alkaa mustuun ja tulee kuin uudet.
6
Ne listat saa mustan väriseksi takaisin kun kuumailma puhaltimella niitä lämmittää. Kokeiltu on ja tulee todella hyväksi.
Siis ilman mitään kemikaalia? Miten kuumaa uskaltaa puhaltaa? Vieressä oleva maalipinta pitää vissiin suojata.
7
Ne listat saa mustan väriseksi takaisin kun kuumailma puhaltimella niitä lämmittää. Kokeiltu on ja tulee todella hyväksi.
8
Hommasin jo ennakoivasti laturin ja oli tarkoitus vaihtaakin, mutta eihän se mahtunut tulemaan suurempia purkamatta pois, niin jouduin laittamaan takaisin. Pitää joskus tehdä paremmalla ajalla. Saapa sen sitten poissuljettua jos edelleen ääntää.
Itseäni lainaten, laturi vaihtui talvella , kun vanhasta jumittui vapaakytkin kiinni ja hajotti saman tien myös moniurahihnan kiristimen. Ilmastointi äänti kuitenkin vielä lämpimien kelien tultua yhtä lailla. Nyt tehty ilmastoinnin täyttöhuolto vähensi ääntelyt suurimmalta osin. Noin 200 grammaa oli vajausta.  Pitää olla tyytyväinen tähän tilanteeseen.
9
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut Johannes.N tänään kello 18:14:43 »
Juu mutta oliko savu mustaa vai Valkosta vai harmaata vai mitä, jos sieltä tulee mustaa savua koko kierros alueen läpi nii sitte se alkaa olee et turpo ei enää jaksa tai joku ahdistaa, mut jos tulloo Valkosta tai harmaata nii sit ei oo kaikki hyvi. Paljos se sit ahtaa

Harmaata harmaata, päälle kilon saanut nyt painettua. Vaan tulipa nyt tuota ennakkoa räplättyä ja aloin tuota nokkalevyn nostoa miettimään. Onkohan tuo pumppu nyt sisältä kasattu edes oikein kun pumppua pyörittäessä nestepää liikkuu n.1.2mm ja sen jälkeen alkaa jo laskea alas saman verran. Sen jälkeen taas 1.2mm ylös ja alas?

Monta kertaa räpläsin ees taas ja mietiskelin että eikös sen pitäisi kumpaankin suuntaan liikkua sen 2.5mm. Mitähän hittoa tuonne punpun sisuskaluille on tehty :D En ite siis ole käyttänyt muuta kuin kantta irti tuosta jousi muutoksia varten. Entinen omistaja sitä oli sitten enemmän röplännyt.
10
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut Keninto tänään kello 17:51:40 »
Onko muilla ollut oireilua ilmastoinnin kanssa, jotka ovat irroittaneet sen johdon siitä venttiilistä? :idiot2:
Ei nimittäin jäähdytä kylmäkoneeella lainkaan autoa, ei kuulu edes sitä solenoidin ääntä, että lähtisi kompura päälle..

Tuskin nuilla pitäisi olla mitään tekemistä keskenään, mutta tulipahan nyt ekana mieleen  ::)
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira