Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kaasuläppä V70 2,5T 2004

  • 47 Vastauksia
  • 4735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #30 : 26.02.2024, 13:56:34 »
Kyllä se marelli on luettavissa niin kuin kuuluukin oikeilla vehkeillä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #31 : 26.02.2024, 14:11:32 »
Joo joo, sää ja sun vidas. :) icarsoft2 on läppä valikossa mutta ei marellille tee mitään.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #32 : 26.02.2024, 20:38:54 »
Joo joo, sää ja sun vidas. :) icarsoft2 on läppä valikossa mutta ei marellille tee mitään.

Torque antoi mulle jossain kohti myös kaasupolkimesta koodin. Koodeja poistamatta Vida antoi kaksi koodia kaasuläpästä. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #33 : 26.02.2024, 21:14:54 »
Joo joo, sää ja sun vidas. :) icarsoft2 on läppä valikossa mutta ei marellille tee mitään.
Se on vain valitettava totuus että tuo on se laite millä sinne volvon sisuksiin pääsee oikeasti jotain tutkaamaan eikä tarvi arpoa ongelmia ja tekee monta muutakin asiaa, monella muullakin lukijalla kyllä vikojen jäljille pääsee myös mutta ei niin kattavasti. Itse käytän tuota vidaa päivittäin kun pitäis jotain tulostakin syntyä korjaantuneiden vikojen muodossa.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2024, 22:10:41 kirjoittanut jak900 »

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #34 : 27.02.2024, 00:24:36 »
Onko muuten kokemuksia näistä Trodojen ja Autodocien halpisläppien toiminnasta? Ja siis läppä pitää jossain johdon päässä konffata autoon passaavaksi, niinkö se menee?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #35 : 27.02.2024, 06:42:38 »
Onko muuten kokemuksia näistä Trodojen ja Autodocien halpisläppien toiminnasta? Ja siis läppä pitää jossain johdon päässä konffata autoon passaavaksi, niinkö se menee?

Minun ex -05 V70 ajettiin softa Sinisellä läpän vaihdon jälkeen. En kokeillut käynnistää, hinattiin auto Sinisen pihaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #36 : 27.02.2024, 07:34:47 »
Vanhan läpän softan voi kloonata uuteen koteloon, myös käytettyyn esim vdashillä.

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #37 : 27.02.2024, 08:41:32 »
Eli se on keikka merkkiliikkeeseen, jos näitä vimpaimia ei ole? Onks se tuoreeltaan ihan mykkä, pystyykö ajamaan yhtään, vai tuurissaan, että kuinka toimii?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #38 : 27.02.2024, 23:46:37 »
Ei kai boschin läpälle tarvi mitään tehdä kun pistää kiinni vaan ja vetoja..
Näin ainakin oli käytetyn kanssa. Sama vanhemmassa turbokoneessa marellin läpän kanssa.

Poissa T5FI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #39 : 28.02.2024, 03:24:29 »
Kuukaus takaperin tuli itellä koodia ECM-903C "Throttle position (TP) sensor. Faulty signal." Ja ECM-9160 "Throttle unit, potentiometer 2. Faulty signal.". Ihan muuten vaan kattelin onko mitään ja nuo oli siellä. eikä mitään ongelmaa oo ollu kaasuläpän toiminnas ainakaan vielä. poistelin nuo ja ei oo takasin ainakaan vielä tullu? mikähän tässäki ollu takana
« Viimeksi muokattu: 28.02.2024, 03:28:32 kirjoittanut T5FI »

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #40 : 01.03.2024, 21:51:37 »
Joo joo, sää ja sun vidas. :) icarsoft2 on läppä valikossa mutta ei marellille tee mitään.
Kun itse voin ottaa yhteyttä ja lukaista ELM327:lla noita kaasuläppiä (ETM) suoraan myös niin jos nyt oikein ymmärtänyt ETM itsessään ei luo vikakoodeja vaan heittää ne ECM puolelle.
Jos yrittää ETM:stä lukea suoraan se antaa "ei tukea" vastauksena vikakoodin luvulle näin yleisellä tasolla 99, 00 V70 ja S80 2001 vm mallit ainakin.

Tämän takia siis vaikka normi P koodi muodossakin voi nähdä joitain koodeja kun ne tulee ECM puolelta.


Tiedot voi sieltä kuitenkin onkia (softa versiot esim.) jne suoraan ETM:stä.


Pitäis hankkia yks irrallinen ETM ihme ihan pöydälle et vois ihmetellä enemmän kun sen verran kuumaperuna ollut näissä peleissä. Jos jollain ylimääräisiä ongelma poikasia niin voisin lunastaa.  :)
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #41 : 01.03.2024, 22:40:08 »
Joo no tuolla icarsoftilla joskus kokeillut mennä sen läpän kautta tekeen sen sopeutuksen ihan huvikseni niin se ei just suostu meneen tuohon marelliin. Kai se 2002 jo pääsee kun on bosch. En o viittiny kokeilla.
Vikakoodia kyllä tulee ecm puolelle jos jotain herjaa. Niinkuis sanoit.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #42 : 01.03.2024, 23:05:10 »
ETM monesti ei anna koodia itsestään ollenkaan vaan hyvin monesti tuo ilmenee sytytys häiriöinä joka sylinterissä koodin merkeissä, tätä jos ei tiedä niin moni lähtee korjaamaan käynti ongelmaa täysin vikasuunnasta, tämä ilmenee useimmin juuri tässä marellin tekeleessä.

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #43 : 01.03.2024, 23:26:18 »
Joo no tuolla icarsoftilla joskus kokeillut mennä sen läpän kautta tekeen sen sopeutuksen ihan huvikseni niin se ei just suostu meneen tuohon marelliin. Kai se 2002 jo pääsee kun on bosch. En o viittiny kokeilla.
Vikakoodia kyllä tulee ecm puolelle jos jotain herjaa. Niinkuis sanoit.
Kahtelinkin ettei siellä nyt hirveästi ole asiaa Marelleissa kuten uudemmissa on ECM kautta tapahtuva sopeutus mistä varmaan puhuit.



Myös kahtelin ettei tuo ohjelmointi saata olla vaikeaa ETM:ssä että voisin jopa koettaa dumpata muistin ELM327:n avulla jos joskus saan pöydälle tuon ihme vehkeen.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #44 : 02.03.2024, 07:58:13 »
Miksi se pitää saada sopeutettua? Nuo marellit on softan siirrolla toimineet vaihdon yhteydessä, suurin osa ilman sitäkin, vaatii vaan yleensä kunnon resetoinnit? Softanhan noihin saa kloonattua todella simppelisti myös.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2024, 08:01:43 kirjoittanut jak900 »

 

RallyBaron  Samppasport