Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: jvVolvo - 25.02.2014, 17:33:54

Otsikko: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 25.02.2014, 17:33:54
Otsikon mukaisen kapistuksen kävin viimevuoden lopulla hakemassa 200 sarjan kuumeeseen. Koneena on b19a ja laatikkona on nelilovinen, eli kait m45? Kuukauden pari auto seisoi ilman leimaa kun ei ollut rahaa/paikkaa/inspistä laittaa ajoon. Paljoa ei ole vielä autoon tehty, mutta poppivehkeet, kattokaiteet suksilla, etulippa, talmut, lisävalot ja keulaa rälläkkämadallettu on saatu aikaan. Auton ostaessa ei pitänyt olla juur mitään laitettava kuin pieni reikä munapussissa. Suurempien tutkimusten jälkeen munapussit todettiin kurkkupurkki/pakkeli valmisteisiksi ja peräpää oli muutenkin aika pehmiä, joten auto hitsautettiin kuntoon, jonka jälkeen vielä itse kursittiin helmojen takaosat sekä kuskin helmaa b-pilarin kohdilta. Kun takakontti hitsautettiin niin munapussit lähti samalla ja pienenä pettymyksenä korjauspellit oli vedetty vanhojen peltien päälle >:( Mutta viedään uusiksi hitsattavaksi kun mätänee nuo pois ::) Kesällä inttiin lähtö ja tällähetkellä vain viikonloppuduunissa ja yksin asuessa ei raha riitä kovin kummoisiin rakennelmiin, mutta intin jälkeen ideana olisi ahtaa tämä. Ennen inttiä koitan jos saisi tehtyä alustaa, eli tuplavakaajat molempiin päihin, kaasuiskarit joka nurkkaan, motonetistä lesjön sarja, joista vain etujouset autoon ja taakse farmarin jouset.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 08.03.2014, 13:43:07
(http://i.imgur.com/j9xlIns.jpg?1) (http://i.imgur.com/FtLKr02.jpg) (http://i.imgur.com/36BSkLp.jpg) (http://i.imgur.com/HOqwVYj.jpg)
Tuon näköinen oli kun sen kävin hakemassa, Kuvissa kyllä näyttää paremmalta mitä todellisuudessa oli.

(http://i.imgur.com/QE6SQY4.jpg)
Tuossa talvipyörillä ja nykykunnossa

(http://i.imgur.com/8zAtsAm.jpg) (http://i.imgur.com/dUPl8cu.jpg)
Tuossa on kesäpyörillä

Pitäisi saada vaan käännetyt pellit nyt hipisteltyä suoriksi ja vetää saumat, kun ovat jo lähes valmiit (http://i.imgur.com/Li89VO2.jpg)
Tuossa on vain nopeasti tekaistu ja ensimmäinen kokeilu vanteen kääntämisestä, tuo on tehty vain tallin seinäkoristeeksi.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 17.03.2014, 00:02:59
Tuli haettua kaverilta toiset tolpat jotka pitäis putsata ja maalata ja noihin laitetaan lyhemmät iskarit ja jouset, jarrusatulat tarttis kanssa hiekkapuhaltaa ja tiivisteet vaihtaa niin on valmiina sitten jäähdytetyille laikoille sopivat satulat :) (http://i.imgur.com/Sydw96k.jpg)

Ja joku aika takaperin tuli hankittua 5 vaihteinen laatikko, tarvis vaan kardaanin tuolle että saa laitettua paikalleen, tosin toi on dieselistä mutta kait vanhasta laatikosta kaaveli ja vaihdekebateline sopii.
 (http://i.imgur.com/n4TvyGm.jpg)
Sitten samalla reisulla kun hain nuo etutolpat niin kynisin tuulilasin pyyhkijöiden akselit sekä vivustot kun niissä on mutterilla kiinnitys kun vanhoissa pyyhkijöissä on rihlat ilman mutterikiinnitystä.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 19.03.2014, 23:07:03
Tänään tuli vaihdettua kuskin puolelle tuo toisenlainen pyyhkijän akseli. Aamulla kun kouluun olin lähdössä niin oli pyhkeejät jäätynyt lasiin kiinni ja enkös vahingossa sohaissu pyyhkijän viikseen ja pamauksen saattelemana rihlat kuskinpuolen pyyhkijän akselista sileäksi, pitäis vielä vaihtaa hantin puolellekkin mutta on sen verran v- mäistä puuhaa ja hantin puolella on vielä kaksi vaijeria niin saa jäädä myöhemmäksi :nohnoh Ja tuli asennettua peräkärryn rekisterikilvenvalosta kuskin jalkatilaan valokin, molemmille puolille tulee kun kerkee.

Ja alkuperäisen kierroslukumittarinkin asensin kun ei ollut oikein mieleen tuollainen tarvike meeteri, Mutta eipä ollut vdon mittarin asennus yazakiin ihan bolt on.

Tuossa näkyy nuo kolme ruuvia niin tuon mustan pohjan alla on muttereita mittarin rungon ja tuon pohjamuovin välissä, jolla sain koko mittaria ns. pidemmäksi, koska muuten mittari olisi jäänyt liian sisään.
(http://i.imgur.com/jl03SuM.jpg)
Eihän tuossa kiinnitysreijätkään sopineet millään niin tuli vähän leikeltyä ja sovellettua kiinnitystä (http://i.imgur.com/4YrZuYl.jpg) (http://i.imgur.com/k4Zupxm.jpg)
Pienenä miinuksena tuossa virityksessä on että on aika sihtaamista että saa suoraan kiekkamittarin mittaristoon

Milläs ihmiset on näitä vanhoja volvoja maalannut, kun mua peloteltiin että tarvii vetää täysin peltipuhtaaksi ettei kiehu maalit, tai että on sellaista maalia tuo alkuperäinen jonka takia ei voi maalata karhennetulle pinnalle, vaan kiehuisi?
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: vilsse - 20.03.2014, 10:20:52


Ja joku aika takaperin tuli hankittua 5 vaihteinen laatikko, tarvis vaan kardaanin tuolle että saa laitettua paikalleen, tosin toi on dieselistä mutta kait vanhasta laatikosta kaaveli ja vaihdekebateline sopii.
 (http://i.imgur.com/n4TvyGm.jpg)
Nelilovisessa on toi keppiteline pidempi ja kardaani sun pitää hommata, koska vanhassa on pidempi johtuen siintä, että loota on pienempi. Kait tajusit ees jotain  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: mirok - 20.03.2014, 11:36:54
Kytkinkoppa on myös erillainen bensa vs diesel.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 20.03.2014, 13:38:42
Juu tiedetään että on kytkinkoppa erilainen ni siks se otetaan tuosta nykyisestä m45:ta ja tuo keppiteline sekä vaihteen siirtotanko rälläköidään ja hitsuutetaan oikeaan mittaan. Kartaani pitää kaverilta ostella kans.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 20.03.2014, 21:37:55
Tuli pestyä volvo tänään kun aamupäivä oli nättiä.
(http://i.imgur.com/XCV48Gf.jpg)

Ja turhaahan se oli kun rupesi sitten iltapäivällä lunta sataa, ja oli vielä kesarenkaat ehitty laittaa ja sitten oli helvetisti loskaa mutkassa ja tolppa oli väärässä paikassa ja ja... Voi penaali :facepalm:
(http://i.imgur.com/8nsNaf7.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: Jussi.L - 20.03.2014, 22:58:49
Miten voi kommandopuskuri vääntyä tuollai? Luulin niiden olevan tuhoutumattomat  :o Harmittaa kyllä nähdä tällasia kuvia vanhasta hienosta Volvosta  :-\
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: volovo mies - 20.03.2014, 23:19:50
Miten voi kommandopuskuri vääntyä tuollai? Luulin niiden olevan tuhoutumattomat  :o Harmittaa kyllä nähdä tällasia kuvia vanhasta hienosta Volvosta  :-\
paino kertaa vauhti nii vääntyy ratakiskokin.

harmi että vanhus on saanut osumaa. ja vielä siisti kuntoinen yksilö saa osumaa tekkee kevyen vitutuksen.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: Kaziganth - 20.03.2014, 23:36:17
Toivottavasti ei kori vääntynyt :(
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: Volvomies89 - 20.03.2014, 23:40:41
Tuskin on vääntynyt, tolppa sattunut menemään ohi runkoaisan päästä ja vain puskuri, lokari, valojen ja puskurin välinen pelti solmussa...
Näin kuvasta äkkiseltään pääteltynä..
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 21.03.2014, 16:20:35
Hyvät kanssa volvoilijat, itsekkin totesin tänään että kyllä siitä helposti vielä kalu tehdään. Koulussa aamulla pyöräkuormaajalla suoristettiin puskuria niin kyllä kommandopuskuri on lujaa kamaa! Mitä mieltä olette, pitäisikö laittaa pikkupuskuri vai metsästää suora kommando? Onneksi on kokonaan toiset tuollaiset etuvalot jos (kun) tuosta on kiinnikkeet ihan mäsät.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: Kaziganth - 21.03.2014, 17:29:44
KOMMANDO! S*
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: Volvopoju - 21.03.2014, 18:24:51
Porista löytyy suora kommandopuskuri.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 26.03.2014, 15:01:58
Saa tarjota varaosia keulaan!
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: Sato| - 26.03.2014, 22:40:55
Eurajoella olis vm.80 244 purussa mistä löytyis ainakin puskuri, umpio ja umpion muovikehys (jos ovat rikki?). Peltiosatkin löytyy mut lokarissa ainakin vähän ruostevikaa. Väri tummanruskea.
Otsikko: Vs: Volvo 244DL 1979
Kirjoitti: jvVolvo - 14.09.2014, 22:38:14
Eipä ole tänne päivitetty eikä ole kyllä kummia tapahtunut autollekkaan piitkään aikaan. Perä tuli rikottua ja pohjaa vähän paikkailtua. Mutta tuli sentään hankittua varaosa auto mistä otettiin vaikka mitä tähän vanhukseen. Moottori b230f, 1031 perä 3.31 välityksellä, m47 joka jo paikallaan vaihdevälilyhentimen kanssa, ja melkeen kaikki mitä pohjasta sai irti. Moottori meni pukkiin ja tuli pestyä se ja aloitettua purkaminen. 13mm kanget sekä ft männätkin hankittu, pakosarjan laippa sekä lh2.4 johtosarjakin löytyy jo. Nyt täällä intissä ollessa on vaan aika vähän kortilla eikä kiinnostustakaan aina niin hirveesti ole viikonloppuisin. Keulan korjaamiseenkaan ei ole kuin vasta lokasuoja saatu hankittua. Mutta jos tuota konetta saisi ropellettua nyt kun se on porukoiden tallissa ja muutenkin tilat koneen räpläämiseen on hyvät. Auto makoilee tällä hetkellä navetassa eikä enään pihalla heinikossa. Erittäin hitaasti etenee mutta se on varma että jonain päivänä tällä vielä jätetään monet bemarit ihmettelemään :D