Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km

  • 98 Vastauksia
  • 27886 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #60 : 09.08.2012, 06:23:33 »
Nyt yks juttu on sulla sekoitettu. Hall-anturi ja ykk-anturi. Sun autossa on jompikumpi, ei molempia. Hall anturi löytyy virranjakajasta. Ruisku on tällöin lh2.2. Ykk-anturi löytyy vauhtipyörän päältä, lh2.4.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #61 : 09.08.2012, 09:21:58 »
Akun vieressä on ruiskun sulake, joka saattaa kenkkuilla. Punaisessa johdossa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #62 : 09.08.2012, 12:00:44 »
Vähän näyttää siltä että tämä murheenryyni hinataan ehkä joku päivä tohon pihaan ihmeteltäväks, potkittavaks ja kaljatölkkitelineeks... mutta kahtellaa vielä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #63 : 09.08.2012, 13:57:26 »
Nyt löytyis tonnilla 740 farkku jos tarvetta vm-90 330000 ajettu toukokuussa leimattu

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #64 : 09.08.2012, 14:38:18 »
Nyt yks juttu on sulla sekoitettu. Hall-anturi ja ykk-anturi. Sun autossa on jompikumpi, ei molempia. Hall anturi löytyy virranjakajasta. Ruisku on tällöin lh2.2. Ykk-anturi löytyy vauhtipyörän päältä, lh2.4.
Ykk-anturi siellä minusta on ainakin.

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #65 : 09.08.2012, 14:47:54 »
Katos piruuttas kaikki soittimen takana olevat johdot...

Tuli vaan mieleen kun sedän 3-satkussa oli joku johto jonka irroittamalla auto ei käynnistynyt.

En jaksanut ikinä selvittää mitä se teki ja miksi mutta jotain se katkoi.
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #66 : 09.08.2012, 14:48:37 »
Katos piruuttas kaikki soittimen takana olevat johdot...

Tuli vaan mieleen kun sedän 3-satkussa oli joku johto jonka irroittamalla auto ei käynnistynyt.

En jaksanut ikinä selvittää mitä se teki ja miksi mutta jotain se katkoi.
240ssä ei pitäs olla semmosia johtoja soittimen takana, jossei joku jo räpeltäny jotain. :idiot2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #67 : 09.08.2012, 14:53:44 »
Eipä pitänyt 3satasessakaan mutta jos johdon otti irti niin ei lähtenyt käyntiin.

Voi tietysti olla sattumaakin mut pakko niillä joku yhteys oli olla  :2funny:
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #68 : 09.08.2012, 15:56:34 »
Nyt täytyy jo kirjoittaa että olipas hupaisaa luettavaa  :2funny:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #69 : 09.08.2012, 16:25:50 »
Mutta täysin tosi juttu. Ilmeisesti jonkun itse laittama piuha ja vedetty sinne soittimen taakse. Se ei siis ollut kiinni soittimessa vaan siellä soittimen takana olevassa tilassa oli ihme liitin joka irti ollessaan ei autoa startannut.

Kenties oli joku T-S-I ajonesto, kuka tietää...  :2funny:

Siksi vain mainitsin jos joku olisi tähänkin tehnyt.
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #70 : 09.08.2012, 18:46:03 »
Toivottavasti AtAi tulee :) Paikan päällä voidaan hänen kanssaan sitten katsoa nuo perusasiat, kiitokseksi  siitä ettei tälle miehelle ole nopea raha tärkeintä vaan myös muita harrastelijoita ajatellaan, en vähennä välirahoja vaihtoautoon vaikka saisikin toimimaan. Kaikki autoa katsomassa käyneet ovat ilmeisesti olleet muka-asiantuntijoita ;)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2022, 03:25:01 kirjoittanut HIGHEND »
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #71 : 10.08.2012, 08:21:35 »
Ja hommahan on se että jos ei AtAista rupea kuulumaan, auto lähtee ropaamolle ens viikolla. Nyt ois vielä tilaisuus saada halpa Volvo :)
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #72 : 14.08.2012, 12:51:06 »
Jaa-a, on se hauskaa kun pidetään epätietoisuudessa että voiko auton myydä/vaihtaa vai ei.

Ens viikolla korjaukseen, uus auto saattaa tulla jo tällä viikolla. 400 kourassa ja sillä ostan toimivan Volvon samantien.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #73 : 14.08.2012, 12:56:08 »
Ongelmat saattaa vaihtua, mutta niiden määrä on kyllä vakio. Kyse on vaan siitä miten ne käsittelee. It ain't what you do, it's how you do it.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3357
  • Nonnih!
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #74 : 14.08.2012, 13:13:01 »
Se tahtoo usein kun pikkurahalla ostellaan autoja niin käydä niin että mennään metsään ja pahasti. Itellä seisoo tällä hetkellä enon pihalla ainakin kaks autoa jotka on pikkuvikojen takia jääny seisomaan ja aina ostettu tilalle toinen kun halvalla saanu. Jälkeenpäin aatellu että senki rahan minkä laitto aina toisen auton ostoon kun olis laittanu entisen auton korjaukseen niin olisi jääny ehkä jotain vielä käteenki ja ainaki saanu ehjän auton allensa taas. Yleensä ne halvat vehkeet on syystäkin halpoja.

Mutta jos nyt saat tuon auton myytyä niin toivottavasti sen ostaa joku joka osaa sen korjata ja sinä saat pikkurahalla itsellesi toimivan auton. Sekin on hiukan arpapeliä saada halpa ja hyvä samassa paketissa. Itse olisin kyllä sen kannalla että vie korjaamolle tuo auto ja hae se sieltä ehjättynä takaisin ja ajele sen jälkeen tyytyväisenä :)
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

 

Autoracing  KL-varaosat