Autoracing  KL-varaosat

940 B230FT -98 "The Black"

  • 268 Vastauksia
  • 98196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Hydrat hankittu"
« Vastaus #75 : 22.09.2013, 02:47:01 »
näkee muuten hyvin kuvista kun p#ska on syöpynyt vanteeseen kiinni
Jep,
Ihmiset, peskää niitä vanteita edes sen kerran vuodessa ja molemmin puolin!
Vielä pari kolme kerrosta hyvää vahaa ( AutoGlym??? ) niin on helppo jatkossa puhdistella...
Ehdottomasti.  :)
Vähän epäilin että irtooko liat ilman hiekkapuhallusta, mutta kuinkas kävi. Täytyy nostaa hattua sulle, koska itellä ei olisi edes riittänyt motivaatio moiseen.  :D
Siisti pirssi kaikinpuolin. Talvikuvia odotellessa.
No kyllä sitä itekki mietti että 15.v wanhan auton talvivanteita jaksaa hieroa monta tuntia per vanne  :D



Ja tuli loputkin vanteet hierottua  :)





Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Hydrat hankittu"
« Vastaus #76 : 22.09.2013, 03:00:23 »
Tänään tuli myös hifipuolta räplättyä, Autostudiosta hain adapterit kaiuttimille.
Ajajan puoli tuli melkeen valmiiksi, peilikolmion kanssa meni melko pitkään ennen kun tajusi miten irtoaa...
Ja rikkihän siitä meni yksi kiinnike  >:( Börjellä ollu taas vähän turha järeä kiinnitys..

Jakosuotimen paikka oli myös vähän hakusessa, lopuksi se meni aivan oven alareunaan 2 puolisella teipillä.
Pari kertaa piti ikkuna sahata edes takas ennen kun uskoi että mahtuu, ei kyllä montaa milliä tainnut jäädä väliin.  8)



Myöskin maanantaina olisi tarkoitus leimata.
Opiskelija budjetti kun on mitä on, niin toivottavasti ei kallista vaihdettavaa tule. :)

Ainakin ennen sitä tarviikin leimasetää varten vaihtaa Hydrat alle, vähän hidasteita putkistoon ja pikku nippeleitä... :P


Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Hydrat hankittu"
« Vastaus #77 : 22.09.2013, 03:54:15 »
seurantaan...
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #78 : 22.09.2013, 18:58:54 »
Ei pahasti renkaat sisällä  ::) :facepalm:





Takapää todella hölmön näkönen, mutta tolleen pitäisi talvipärjätä :D
Spacereita voisi ehkä harkita, mutta pultattavaa ei oikee saa pinnapulttien takia. Niin riittääkö jos on keskittävä?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #79 : 22.09.2013, 21:28:19 »
Niinku miks ei sais pultattavia? Ihan oon kyllä ommiin laittanu 20-30mm pultattavia(mutterittavia) adaptereja kyllä. Jos vanteessa on vaan kolot pinnapulttien kohdilla ei niitä tarvi edes koneistella/katkoa sen kummemmin.
Hydroissa on kolot, itseasiassa harvassa ne umpilaippaset vanteet.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #80 : 22.09.2013, 21:48:05 »
Edessä on 44mm pitkät pinnat ja takana 30mm, joten oltava vähintää sen paksuset? Siinä tulee jo vähän liikaa  :-\

Mutta vanteiden koloja en ole mitannut, mitähän ovat? 5mm? Silti tulee spacerille paksuutta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #81 : 22.09.2013, 22:22:33 »
Edessä on 44mm pitkät pinnat ja takana 30mm, joten oltava vähintää sen paksuset? Siinä tulee jo vähän liikaa  :-\

Mutta vanteiden koloja en ole mitannut, mitähän ovat? 5mm? Silti tulee spacerille paksuutta.
:hello: mää luulin että on orkismitoissa.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #82 : 22.09.2013, 22:26:16 »
:hello: mää luulin että on orkismitoissa.
Sitä mäkin aluksi luulin :)
Mutta pelkästää keskittävillä pitäisi pärjätä?

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #83 : 23.09.2013, 09:26:45 »
Tuun vähän jälkikädessä mutta noi kesäfiilistely kuvat sai mun männän muotoisen sydämeni palamaan ja haluamaan 940 vollee tai..945. Mutta kuitenkin, ehkäpä yks komeimmista volvoista mitä oon nähnyt 940 sarjaa.  P>

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #84 : 23.09.2013, 15:30:59 »
takana 30mm, joten oltava vähintää sen paksuset? Siinä tulee jo vähän liikaa  :-\

Mulla oli hydrien kanssa 30mm paksut lätyt.  Eihän siihen tule kuin -5mm etksi, niin noin kaponen vanne menee leikiten.

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #85 : 23.09.2013, 16:35:44 »
Mulla oli hydrien kanssa 30mm paksut lätyt.  Eihän siihen tule kuin -5mm etksi, niin noin kaponen vanne menee leikiten.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei taida kauheesti olla madallusta tossa? Noilla 205/60r16 ottaisi ainakin kaariin kiinni jos toisi sinne asti.

Eli varmaan 20mm voisi olla passelimpi? Mutta sitte ei taida takana pinnat riittää....

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #86 : 23.09.2013, 16:50:21 »
Ei taida kauheesti olla madallusta tossa? Noilla 205/60r16 ottaisi ainakin kaariin kiinni jos toisi sinne asti.

Eli varmaan 20mm voisi olla passelimpi? Mutta sitte ei taida takana pinnat riittää....
kyllä tuo aika matala on jos saan sanoa nimittäin vakiona taitaa mahtua muutakin kuin sormet tuohon kaaren ja renkaan väliin ;)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Talvilook"
« Vastaus #87 : 23.09.2013, 17:08:06 »
Koitin vähän kuvata mutta mitä silmällä katsoo niin näyttäisi kylllä että ottaa kiinni. ::)
Takaa


Edestä



Mutta taakse voisi laittaa 25mm pultattavat spacerit jos se 5mm pinnapulttia uppoaisi hydrien koloon.
Ja eteen 20mm ei pultattava  ::)
Toimiskohan?  ???
« Viimeksi muokattu: 23.09.2013, 17:10:47 kirjoittanut SirBBa »

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #88 : 24.09.2013, 23:31:09 »
Öljyt+suodatin+bensasuodatin tuli vaihdettua, ja tietysti siniseltä haettu.  :)
Ja 3" DP vaihtui katilliseen vakioputkeen. Ja sen eron kyllä huomasi perseellä..  :P

Sitten oliki aika leimalle.
Aluksi kun ajoin halliin ja katsuri törkkäsi pakokaasuimurun putkeen niin samantien sytty vikavalo.
Ja ikinä minun aikana ei ole valo syttynyt...

No eipä se siihen puuttunut lainkaan, mutta tehoja se tuntu ihmettelevän.
Hallista kun ajoi ulos niin ykköseltä lähes rajottimelle ja sen jälkeen vapaalla koneen huudattamista?  ???
Nosturilla sitte sitte ravisteli varmaan 5min ja hakkasi rengasraudalla käytännössä koko pohjan läpi. Eipä kyllä löytänyt mitään.  :pomo:

Mutta madalluksesta tuli sanomista. Sanoi että ei ole otteessa merkintää, ja sanoin "että eihän alle 40mm madallus tarvitse".
(Netistä kun olen lukenut...)
Sitten katsuri kävi kysymässä kolleegalta joka tuli kanssa ihmettelemään. Sanoivat että kaikki madallukset tarvitsee todistukset.
Mutta eipä mulla mitään ole, kun edellinen on madaltanut... Setä sitten rupesi jousia tutkimaan ja eipä niissäkään ollut mitään merkintöjä valmistajasta.  ???
Joten hylätty tuli.

Mitähän tässä nyt pitäisi keksiä? Todistustahan huono löytää kun ei tiedä mitkä jouset siellä on...

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #89 : 24.09.2013, 23:35:50 »
Öljyt+suodatin+bensasuodatin tuli vaihdettua, ja tietysti siniseltä haettu.  :)
Ja 3" DP vaihtui katilliseen vakioputkeen. Ja sen eron kyllä huomasi perseellä..  :P

Sitten oliki aika leimalle.
Aluksi kun ajoin halliin ja katsuri törkkäsi pakokaasuimurun putkeen niin samantien sytty vikavalo.
Ja ikinä minun aikana ei ole valo syttynyt...

No eipä se siihen puuttunut lainkaan, mutta tehoja se tuntu ihmettelevän.
Hallista kun ajoi ulos niin ykköseltä lähes rajottimelle ja sen jälkeen vapaalla koneen huudattamista?  ???
Nosturilla sitte sitte ravisteli varmaan 5min ja hakkasi rengasraudalla käytännössä koko pohjan läpi. Eipä kyllä löytänyt mitään.  :pomo:

Mutta madalluksesta tuli sanomista. Sanoi että ei ole otteessa merkintää, ja sanoin "että eihän alle 40mm madallus tarvitse".
(Netistä kun olen lukenut...)
Sitten katsuri kävi kysymässä kolleegalta joka tuli kanssa ihmettelemään. Sanoivat että kaikki madallukset tarvitsee todistukset.
Mutta eipä mulla mitään ole, kun edellinen on madaltanut... Setä sitten rupesi jousia tutkimaan ja eipä niissäkään ollut mitään merkintöjä valmistajasta.  ???
Joten hylätty tuli.

Mitähän tässä nyt pitäisi keksiä? Todistustahan huono löytää kun ei tiedä mitkä jouset siellä on...

Ei mulla ainakaan mitään tommosta sanottu kun itse olin madaltanut. Ainut miksi pomppas oli ylä lautaset vinossa molemmilta puolilta.
Ei kysytty mitään dokumenttejä/osien merkkiä.

Ja on ne ihmeellisiä nuo katsurit kun joskus polokevat autoja kun viimestä päivää ja joskus taas ei. Hyvähän se on kun ei ole oma auto..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy