RallyBaron  Samppasport

940 B230FT -98 "The Black"

  • 268 Vastauksia
  • 98196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #90 : 24.09.2013, 23:39:04 »
Juu, ja vikakoodi oli kuin luin 2-1-2 (Lambda-anturin signaali puuttuu).
Nollasin sen ja ei ainakaan heti palannut.

Mutta mitähän tässä nyt keksisi, muuta osaa sanoa kun jouset on punaset ja -40mm :D

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #91 : 24.09.2013, 23:43:56 »

Mutta mitähän tässä nyt keksisi, muuta osaa sanoa kun jouset on punaset ja -40mm :D

Jos heillä ei ole dokumenttia esittää siitä että jokainen (esim 2cm) madallus pitää muutoskatsastaa tai olla paperit siitä mitä osaa sielä on
eivät voi perjaatteessa antaa hylättyä.

Itsekkään en ole tuota alustaa (myös -40mm) muutos katsastanut enkä myöskään aijo sillä eivät siitä muuta sanoneet kuin että lautaset vinossa jonka vuoksi hylätty
lappu tuli.

Myöskin katsoivat lehtijousien päälle asetettuja rauta "madallus" palikoita ovatko lailliset niin ohjekirjasta kuin jollekkin soittamallakin niin jos siitä olis hylsy tullut
olisin kyllä vaatinut lappua siitä onko palikat lailliset mutta hyvällä pulttikiinnityksellä eivät siihen puuttuneet.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Kumimakkara-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #92 : 25.09.2013, 00:48:27 »

Hallista kun ajoi ulos niin ykköseltä lähes rajottimelle ja sen jälkeen vapaalla koneen huudattamista?  ???

Tämä sen takia että pakoputkesta palaisi kaikki epäpuhtaudet ja karstat ettei haittaisi sitten pakokaasutestissä.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #93 : 25.09.2013, 08:34:10 »
Vuoden -94 jälkeen valmistettuihin autoihin pitää muutoskatsastaa vaihdettu alustasarja.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #94 : 25.09.2013, 08:57:06 »
Ja 94/uudempiin vaatii todistuksen siitä alustassarjasta jotta se käy kyseiseen autoon. Vanhemmista saa vaikka jousia katkomalla madaltaa kunhan on asiallinen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #95 : 25.09.2013, 09:22:43 »
Tämä sen takia että pakoputkesta palaisi kaikki epäpuhtaudet ja karstat ettei haittaisi sitten pakokaasutestissä.
Eipä oo ennen aiempia vapareita polkelut. Ja muutenkin päästöt olivat jo aiemmin otettu. :)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #96 : 25.09.2013, 09:24:52 »
Ja noi jouset on mahdollisesti Lesjöforsit? Punaiset ovat siis värilttään.

Jos joltain löytyisi niiden tuv lappuja niin voisin niistä vaikka kahvit tarjota...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 09:26:47 kirjoittanut SirBBa »

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #97 : 25.09.2013, 10:50:33 »
Löytyisköhän jousien valmistajan nettisivuilta tulostettavaa tüv-todistusta?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #98 : 25.09.2013, 11:30:16 »
Ei kyllä Lesjöforsin sivuilla näyttäny olevan.

Mutta jousia tutkittu sen verta että
Takana, 95 108 HA
Edessä, 95 108 VA merkinnät

Onkohan sittenkään Lesjöforsit?
Vaikeeta tällä luurilla löytää.....

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #99 : 25.09.2013, 17:10:12 »
Kovalla googletuksella löytyi tällänen
http://volvo.запчасти2.com/x/4595808-ходовая-часть-пружины-lesjofors/
Ja omat jouset on kyllä kovin samannäköiset, eli uskoisin että ovat Lefjöforssit.
Enään tarvitsisi löytää paperit..

Mutta kun jousissa ei lue mitään valmistajasta, niin eikö se ole jo melko sama minkä merkin TUV todistuksilla sitä katsastaisin. Eli tarkoitan sitä että kunhan löytyy mitkä tahansa 940 madallusjousien laput niin voisi toimia..?
Turhauttaa kyllä tämä...

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #100 : 25.09.2013, 19:55:06 »
Sain farmarin TUV todistuksen mutta leimasetä taitaa olla maastureiden ystävä, ja näytti punaista valoa...
Konttorin vaihtaminen käyny myös mielessä mutta taitaa olla tiedot jo muillakin asemilla?  ???

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #101 : 25.09.2013, 20:10:07 »
Aika kummallista touhua. Voihan se konttorin vaihto auttaakkin. Tuskin ne nääs sinne on merkannu "esitti väärää todistusta jousista" tjsp. Rohkeesti kokeileen sillä farmarin lapulla eri leima-asemalle.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #102 : 25.09.2013, 20:25:23 »
Saa vaa maksaa muutosleimauksen uudestaan, ja vuosileimauksen.... :buck2:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #103 : 25.09.2013, 20:34:46 »
Sain farmarin TUV todistuksen mutta leimasetä taitaa olla maastureiden ystävä, ja näytti punaista valoa...
Konttorin vaihtaminen käyny myös mielessä mutta taitaa olla tiedot jo muillakin asemilla?  ???


Siis mitä !#%&#?? Ei kai se ny sitä voi tietää mimmoset jouset siä on, vaikka oliski farmarin lappu. Ja muutenki iha järjetöntä mun mielestä tollasesta mussuttaminen, vaarallisempi 940 mun mielestä on vakio jousilla, ku vähä jäykemmillä. Ja kun ei tuo sun yksilö ole edes mikään överi matala.

Joskus leimasin 940 turboa, johon oli vaihdettu isompi garrett ja pellisarja. Konttorilla X  vaadittiin todistusta volvolta millanen on vakio ahdin, ja ei olisi auttanu sekään että olisin vaihtanu vakio ahtimen takaisin, vaan se lappu olis tarvittu jokatapauksessa.
Vaihdoin purku 940 vakio turbon ja pakosarjan, vaihdoin konttoria, ja siellä todettiin vaan että "niin sää oot ny vaihtanu tähän vakio ahtimen" Vastasin että "juu" ja leima tuli lappuun.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" -> "Leima ongelmia"
« Vastaus #104 : 25.09.2013, 21:14:00 »
Kiristää ihan vitusti tommonen meininki, jos olisi vielä vituttanut ennen leimalle menoa niin.....

Mutta siis hylätyn katsastukspäätöksen tiedotkin on jo joka asemalla?
Eli joka konttori näkee "madallusjouset muutoskatsastamatta"?
Kun ei todellakaan ole mikään överi madallus, että kaikki ei edes huomaisi että on madallettu.

 

Elekma  Autoracing