Elekma  Autoracing

940 B230FT -98 "The Black"

  • 268 Vastauksia
  • 98195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #150 : 26.11.2013, 18:48:49 »
kato löytyykö tarraa vielä kuskin puolelta taka akselia, 1041 niin G80. Omassa vielä tuo lappu jäljellä, vaikka mittarissa 475tkm  :P
Tosin on tuohon muutakin tehty kun kerran koneesta löyty uuden veroinen ahdin ja sylintereissäkin hoonausjäljet näkyvissä  :o :idiot2: Myös kolmas M90 laatikko menossa jo  ;D
Ei oo mitää tarroja, ruostetta vaan :D

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #151 : 26.11.2013, 21:52:17 »
itsellä tuo G80 pitää ainakin vielä  :P tuntuu muuten aika laiskalta toi 240 kaasari  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=pyphi9SKyOI

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #152 : 01.12.2013, 20:18:07 »
Vielä tuli vahattua ennen talven tuloa.  :)






Ensi kesänä on kyllä pakko käydä myllyttämässä pinta.  :)
Itku meinas tulla vahatessa kun kaikki naarmut tulivat esiin.  :-\

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #153 : 01.12.2013, 23:40:06 »
Millä aineilla vahailit?  :P

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #154 : 02.12.2013, 01:04:58 »
saitko mitenkään konepeltiä siistiksi ?  :D
volvoja - onhan noita.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #155 : 02.12.2013, 18:08:12 »
Millä aineilla vahailit?  :P
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2873/pasta-vahat/turtle-wax-original-autovaha_-pasta
Tollasella, ei tuossa kyllä mitään extreme kestoa ole... Varmasti parempiakin on, mutta kun noita turtlen tuotteita kun saa ilmatteeksi. :D

saitko mitenkään konepeltiä siistiksi ?  :D
No ei tullut tehtaan uudeksi?!? >:(  :D
Kyllä pahimmat "hapettumat" lähti, mutta ei kyllä kokonaan. Myllyä myllyä.. ::)

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #156 : 02.12.2013, 19:32:27 »
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2873/pasta-vahat/turtle-wax-original-autovaha_-pasta
Tollasella, ei tuossa kyllä mitään extreme kestoa ole... Varmasti parempiakin on, mutta kun noita turtlen tuotteita kun saa ilmatteeksi. :D
No ei tullut tehtaan uudeksi?!? >:(  :D
Kyllä pahimmat "hapettumat" lähti, mutta ei kyllä kokonaan. Myllyä myllyä.. ::)

No voi harmitus!!  >:( >:( >:( >:( >:( nooh, on mulla toi sunkin konepelti vielä tallessa! oon vähä kiinnostunu noista vanteista, himottas ostaa jos nyt jostain ylimäärästä saan :)  ???
volvoja - onhan noita.

Poissa tombstone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #157 : 03.12.2013, 07:02:54 »
Maalipinnan ohentaminen kannattaa aina siihen saakka,kun on maalia mitä ohentaa. Veikkaan et tulee aika hyvin sit kiven iskut esiin sun konepellistä,kun siihen näyttää karvalaikkaa!

Mullakin olis vielä kiinnostusta noihin sun kesä vanteisiin.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #158 : 03.12.2013, 19:21:52 »
Maalipinnan ohentaminen kannattaa aina siihen saakka,kun on maalia mitä ohentaa. Veikkaan et tulee aika hyvin sit kiven iskut esiin sun konepellistä,kun siihen näyttää karvalaikkaa!
Ei oo sama konepelti mikä oli ostaessa, mikäli siihen sekoitat?
Ja ei kyllä kiillotuksella huonompaan suuntaan mennä, sen verta harjaa nähnyt tuo pinta.  :-\

Mullakin olis vielä kiinnostusta noihin sun kesä vanteisiin.
oon vähä kiinnostunu noista vanteista, himottas ostaa jos nyt jostain ylimäärästä saan :)  ???
Ei muuta kun pankista rahaa niin vaihtavat omistajaa.  :D

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #159 : 03.12.2013, 22:37:28 »
Oliko minkä verran sitä ET:tä noissa vanteissa? aloin miettimään jos sittenkin pitäis kokeilla sovittaa taaske noita 10" :P ainakin toiselle puolelle voisi kokeilla  ;)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #160 : 04.12.2013, 09:13:50 »
13 stanssattuna, mutta kun päätin vielä mitata niin sain jotain ihan muuta  :D Voi olla että mittaus tekniikassa tapahtui virhe. ::)

Kun nuo on koottavat vanteet niin epäilen että keskiöt ovat vaihtuneet jossain vaiheessa niin stanssaukset eivät pidä kutiansa. ???

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #161 : 17.12.2013, 21:47:58 »
Tänään vaihtui peräöljyt.

Meinas tosin jäädä vaihtamatta kun täyttötulppa meinannut aueta. :(
Kun vähän pääsi nylppäämään kulmat lenkkiavaimella, mutta lopulta sitten lähti kun otti uuden hylysyn käyttöön. :)

Hyvä että aloitin täyttö tulpasta että ei öljyjen laskemisen jälkeen olisi mennyt sormi suuhun jos ei olisi auennut. :)
Tyhjennysroppua hetken tuolta hain, kun ei tuossa sitä ollutkaan. Mutta onneksi foorumi pelasti, ja ohjeiden mukaan kerrottiin peräkopan alimmasta pultista tulevan pihalle.  :)

Vanhat öljyt olikin melko tummuneet  :P


Perä kun oli tyhjä niin laitoin 0,5l peräöljyä ja reilun litran verran dieseliä.
Sen jälkeen käytin nosturilla viitisen minuuttia 3. vaihteella tyhjäkäyntiä.
Proppu auki ja taas mustaa magiaa pihalle  :buck2:

Lopuksi Mobilin 80w90 gl5 normiperäöljyä sisään, http://www.motonet.fi/fi/tuote/598091/Mobilube-HD-80W-90-GL-5-1l

Hyvin rupes lukko löytymään nosturilla renkaita pyörittämällä  :) Rivakasti kun pyöräyttää toista rengasta niin hyvin nappaa kiinni.
Ja mitä kevyesti asfaltilla tuli kokeiltua niin paremmin lukottaa kun ennen.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #162 : 17.12.2013, 23:00:06 »
ei siis huono homma ollut vaihtaa öljyjä! ei sen puoleen ei se ole huono koskaan huoltaa autoa, mutta hyvä että lukko verttyi ja alkoi pelaamaan niinkuin pitää! :) tää vaa on nii pirun maukas ysi!
volvoja - onhan noita.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #163 : 18.12.2013, 02:00:39 »
Hyvä että joku asian testasi, itsellä oli kanssa mielessä että pitäs tosta 945:sta putsata perä sisältä vaikka oonkin viimeseen 100tkm jo kahesti öljyt vaihtanu, lukko pelaa joskus tosi vastahakosesti, kai se 700tkm jotakin möhnää sinne on voinu kerryttää  ::). Ite meinasin laitella tärpättiä sinne sekaan, mutta kuitenkin. Pyörät ilmassa kun pyörittää niin tuskin kuluu välitys ihan kamalasti, ja tuskin se laakereitakaan harmittaa.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013, 02:02:29 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #164 : 18.12.2013, 09:18:46 »
Ensin meinasin puhtaalla diisselillä huuhdella, mutta oli vajaa purkki peräöljyä niin lorautin ne sisään.
Ja eipä se reilu 5min pienellä nopeudella varmaan tehokkain tapa puhdistaa.. mutta kun se perä vielä kohtalaisesti toimi aiemminkin niin ajattelin ottaa "kevyemmin". :)

 

RallyBaron  Samppasport