RallyBaron  Samppasport

Volvo 960 mkII üllapito muistelmat

  • 315 Vastauksia
  • 76174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #45 : 21.12.2015, 19:15:50 »
Vielä takavakaajan hela pitää hankkia(9140679) ja pulttikin(949793)

Takavakaajat

16mm (9157415) merkattu numerolla 5

18mm (9140491) merkattu numerolla 4

22mm (9140599) merkattu numerolla 3

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #46 : 26.12.2015, 18:41:00 »
Hyvin on pelannut kannentiivisteen vaihdon jälkeen ja termarikin pelaa. Ja kone pysyy ulkoisesti kuivana :)

Termarin jalkaa katselin, mutta ei siitä löydy tilaa toiselle anturille, jos vaikka olis digitaalisen mittarin laittanut rinnalle.
Tuo Volvon oma on melkoinen yleismittari.

Tuohon bensakiskoon saa lienee suoraan bensapainemittarin tyrkättyä, tosin pitäs jokin "putki" laittaa sovitteeksi, että siitä yleensä näkisi jotain :D Olisi helppo seurata säätimen toimintaa.

Elikkäs tämmönen kulmasovite, johon saisi 40mm mittarin sekä venttiilin




Maadoituspisteen saa näköjään korjattua mutterilla, pitää vain ottaa se iso muovitulppa irti, niin saa laitettua mutterin sinne taakse.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2015, 21:35:32 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #47 : 08.01.2016, 06:17:09 »
Pientä jännää pakkasilla, meinaa imupuoli temppuilla, eli putsauksia tiedossa kaasuläpälle ja tyhjäkäyntimoottorille/letkuille. Voihan se olla immukin? Ei kyllä koodia pukkaa...eikä nyi ajossa
Ei jaksanut näin aamutuimaan töistä tullessa ruveta testailemaan, -30c pakkastakin :D

Ilmavuotoja myös todennäköisesti, kun vaihdoin ehjän oloisen vanhan repeytyneen tilalle, niin johan tuokin näyttäs jo vähän repsottavan kaasuläpänkotelon ympärillä :(

Kai se pitää Ruotsista silikoonia tilata ja leikkelis tuosta vanhasta kiinnikkeen tyhjäkäyntimoottorille, kun ei näy semmosta olevan noissa silikonista tehdyissä imuputkissa.

Vikahan tässä on ainoastaan puuttuva imuilmanesilämmitys, jonka seurauksena hyydyttää mm huohotusta, toimii vielä -15c kohtuullisesti ilmankin. Tuskin kuitenkaan motarilla 100kmh, mutta taajama pyörittelyssä kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2016, 12:14:21 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #48 : 15.01.2016, 12:06:39 »
Takavakaajan puslakin tuli, pitää vkonloppuna vaihdella. Saattaa olla mielenkiintoinen kaivella vanhan kehä tukivarresta irti ::)
Hintaa oli 46€


Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #49 : 15.01.2016, 15:54:40 »
Takavakaajan puslakin tuli, pitää vkonloppuna vaihdella. Saattaa olla mielenkiintoinen kaivella vanhan kehä tukivarresta irti ::)
Hintaa oli 46€

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Täysin sama homma olis itelläkin edessä ku joku vaan vaihtaisi  ;D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #50 : 19.01.2016, 17:41:18 »
Rautasahalla holkin kehä poikki.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #51 : 19.01.2016, 19:05:08 »
Ei tarvitse, lähtee ihan lyömällä. Semmonen sentin leveä lyöntitaltta ja sillä vauhtia :) jaksanut hinkata sahan kanssa, mutta moottoripuukollahan tuo lähtee nätisti, vaikka ulkoapäin.

Vaihteistonosturilla nostin vakaajan pois tieltä ja sopivalla vetäjällä saa uuden paikalleen, itse vetäsin pultilla ja aluslevyillä painetta, sitten naputtelin kehältä. Aika kotikutoista, mutta eipä ollut nyt muita vaihtoehtoja.
Sopivat osat on helppo tehdä, tuommoiseen, joten ne täytyy tekaista, niin ei tarvitse vasaroida jatkossa :)

Vesivaseliinia kun lyö vielä suojaksi, niin hyvä tulee :) Tuon ainoa funktio on pitää pultinpää kunnossa, tuskin nuo pultit edes sinisellä maksaa kovin paljoa, vaikka uudet ostaisi vaihdon yhteyteen

Hommana ei mitenkään ihmeellinen ja onnistuu varmasti vaikka pihalla, kunhan on oikeat työkalut, niin aikaakaan ei kauheasti mene :)

« Viimeksi muokattu: 20.01.2016, 08:11:35 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #52 : 20.01.2016, 08:06:46 »
Konepellin anturi korkkas, siis hälyttimen kytkin. Osanumero 70811152(8551426-3), täytyy panna kyselyä biliaan, josko siitä ei ihan helevetisti tarttis köyhtyä.....

15€ maksaa :)

Lienee löytyy monesta muustakin Volvosta moinen, mutta tommosella muovipötköllä on aika rajattu elinkaari :)

Oireillut jo pitkään, en ole esim saanut uutta kakea liitettyä tuohon basic alarmiin.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2016, 19:35:38 kirjoittanut Orlov »

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #53 : 20.01.2016, 10:51:38 »
Juu,homma onnistui,mikä ettei?
Joskus(ullatus :))alustan helat jumissa huolella ja jos uupuu prässi,ruuvipenkki ,hyvät lyöntityökalut ym.on auttanut kun sahaa poikki.
Toki konesahalla,jos löytyy ja vielä saa terän sopimaan?Eikä kauheasti sahaa tukivartta!
Hyvä käsisahankin terä toimii.Voipi joutua kumin kaivamaan poraamalla.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #54 : 22.01.2016, 13:19:08 »
Taitaa olla huuhtelut nyt tehty koneelle, joten öljyjen tilaus.

Saksasta löytyi sopivasti Motul 5W-50 sport, joka on esteripohjainen täys-synteettinen, hintaa 6litralle tulee 60€ toimitettuna. Täytyy vielä miettiä, ottaako suoraan 2x5L vai tuon 5+1L?

Tilaan vain tarvittavan määrän, sekä motul gear300 esteripohjaiset täyssynteettiset laatikkoöljyt(13€/L) M90:lle, näköjään kävis peräänkin nuo 75w90:set. Toimituskulut on niin pienet, ettei viitsi varastoon ostella ylimääräisiä(12,90€)

Öljyt tilattu. Vähän tuo 5w-50 on jankkia yläpäässä, esterin ominaisuuksien takia, mutta katsotaan miten toimii tinakoneessa?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 14:21:50 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #55 : 01.02.2016, 14:02:52 »
Takapään kolinat jatkuu, iskarithan ne siellä kolisee. Täytyy pulttisarjat tilata ja uudet iskarit, vaikka ihan säädylliset 55/55 arvot siellä näkyy olevan viime katsastuskortissa.
Tuo kolina vain pistää tuttamaan.

Edessä hieman epätasaisemmat, tais olla 43/47, joten varmaan tulee sinnekin tilattua uudet, eivät hirveitä maksa, vaikka joustintukimallia ovat. Nestevaimennettuna otan, kuten alkuperäisetkin ovat.
Vaihtoon siksi, että hiukan on poikkeamaa suuntavakaudessa, mikä on myöskin ärsyttävää.

Käsijarrukengätkin pitää laitella ja säätöruuvit hommata. Jos sitä sitten vaikka leimalle menis, tai pakkohan se on mennä, vaikka ei mitään tekis :D
« Viimeksi muokattu: 23.02.2016, 19:36:51 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #56 : 03.02.2016, 14:39:06 »
Nyt on kylmää, -188C näyttää ulkolämpömittari :D Täytyy katsoa, käykö hyllyssä olevasta sarjasta(700srj)anturi tähän?

Olikin vain toinen piuha syöpynyt poikki.....huoltoa ja kolvia

Vaihdekepin puslat täytyy hommata. Melkosta nippeleiden hommaamista........
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 01:36:09 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #57 : 06.02.2016, 14:14:18 »
Selkeästi on kevättä ilmassa :D Jostain syystä tekee niin maan perusteellisesti alkaa vanteita sovittelemaan......

Kun jööranin nosturille laitan roikkumaan, niin täytyy sovitella uudestaan Multi-X:iä alle. Takana ne saattaa olla jollain 185/65 just sopivat, vanne tulee kaarelle kananaamari jousella.
Etupää sensijaan on täysin arvoitus, toivottavasti on tehtävissä, onhan noissa varaa muuttaa ET:tä. Camberia saa jonkinverran modattua, mutta se on hiinä ja hiinä.......

Tulee kuitenkin dropattua kesäksi ja jotain uniikkia pitäs keksiä, sen näkee sitten?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #58 : 07.02.2016, 16:27:08 »
Onpas halpaa, meinaan käsijarrun vaijerit, sissos stna :o Ongelma on se, että tässä on "korjattu" tuo alkuperäinen liitosholkki rikkomalla etuvaijerin liitännät. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin sehän tarkoittaa kaikkien vaijereiden päivittämistä. Halvin päivitys, tarvikkeena 50€. Volvon setti reippaan 200€

Täytyy vielä katsella ajatuksen kanssa nuo vaijerit, etsiä sopiva liitosholkki ja vaikka valaa uusi möykky vaijeriin. Ei oikein houkuttele vaihtaa uusia vaijereita .......
« Viimeksi muokattu: 23.02.2016, 19:38:59 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #59 : 09.02.2016, 14:57:44 »
5pvä, mukaanlukien vkonloppu, kesti toimitus öljyillä. Pitää vielä putsari hakea mätänetistä(hinta näköjään pompsahtanut, eikös nuo ollu 9€ ennen? Katsoinkin väärin, 9,90€ ne maksaa edelleen)

« Viimeksi muokattu: 09.02.2016, 15:01:49 kirjoittanut Orlov »

 

Carcom Oy  Ateho