Okei, no sitten kuulostaa astetta kummallisemmalta. Purkaakohan johonkin varausta...? Noin "uusi" D5 ja tuore akku ei pitäisi olla pikkupakkasilla ongelma. Eri asia, jos kenkkuilee -40 läheisyydessä tai sitä raikkaammassa kelissä, mutta oudolta kuulostaa. Etenkin, kun sinulla yp-laturi käytössä. Ei tuo välttämättä kallis ongelma ole ja sitä toivomme. Kerrohan, mitä selviää jatkossa.
Aamulla 20 asteen pakkasessa käynnistyi ongelmitta, ei nyt kuin palmun alta, mutta lähti käyntiin. Webasto ei tahtonut pysyä käynnissä pakkokäynnistyksellä, ajastusta en edes yrittäny. Aamupäivästä nokivasara oli vikakoodien luvussa. Vikakoodeja löytyi, mutta testerin mukaan webasto toimi oikein ja pysyi käynnissä, akku oli testerin mukaan kunnossa, jännitemittarin mukaan laturikin latasi vähintäänkin riittävästi. Huollossa oltiin ymmällään. Lopputuloksena oli, vikakoodit nollattiin ja aiheutetaan uudet vikakoodit, ja yritetään uudelleen.
Ylläpitolaturin toimintaa epäiltiin, että toimiikohan tuo edes. Voiko tuon toimintaa testata vain yleismittarilla nouseeko akun jännite, kun laittaa ylläpitolaturin tulille. Vai miten tuon toiminnan toteaa? Calixin ylläpitolaturi, jos sillä on merkitystä.
OT: Kylläpä tuntui lämpimältä, kun pakkanen laski tuonne 10 pakkasasteen tienoille. Ihan kuin olisi ollut leuto keväinen keli.