KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269802 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14490 : 21.08.2020, 00:29:21 »
Saako jostain 940 tankkilaitetta? Omassa -91 peltinen ja pitäisi tankkimpumppu vaihtaa, tiedän nyt jo että jotain hajoaa.

Toinen kysymys, kestääkö ruiskupumppu pitkään mikäli tankkipumppu ei toimi?

Ensimmäiseen kohtaan vastaan että Skandixilta saattaa saada uusia, en varmaksi vanno.

Jälkimmäiseen vastaan että ei kestä.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14491 : 21.08.2020, 07:33:18 »
Ajelisin tankki yli 3/4 täynnä sen aikaa, kunnes saa tankkipumpun vaihdettua.
Sitten juuri ennen vaihtoa niin tyhjäksi kun askaltaa. Alle 1/2 ei tahdo lähteä käymään ja alle 1/4 alkaa tehot häviämään. Sammuu sittne jossain vaiheessa pumpun huutaessa aivan järkyttävästi (kavitoi)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14492 : 21.08.2020, 10:45:15 »
Alko se tämäki selkiintyyn. Kävin heittään 300km lenkin ja matkan lopussa painoin kaasun hetkeksi pohjaan niin sen jälkeen alkoi voimakas ujellus ja savupilveä jätti perään. Tais mennä ahdin finaaliin. Jospa tuota varovasti voisi liikuttaa pajalle kun tuntuu olevan aika hankalahko autokatoshommaksi vaikka kytkinremppaaki on tuossa hienosti tehty :D
Noniin autokatoksessa alan vaihtaan uuden turbon. Olikos näissä kakslitraisissa sihtejä banjoissa ja jos on niin missä niistä? Garretin virallisessa ohjeessa vaihdetaan paineputket uusiin, mutta nyt mennään pelkällä tiivistesarjalla ja tarvittaessa sihdit poistaen.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Jurba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14493 : 21.08.2020, 12:26:50 »
Ajelisin tankki yli 3/4 täynnä sen aikaa, kunnes saa tankkipumpun vaihdettua.
Sitten juuri ennen vaihtoa niin tyhjäksi kun askaltaa. Alle 1/2 ei tahdo lähteä käymään ja alle 1/4 alkaa tehot häviämään. Sammuu sittne jossain vaiheessa pumpun huutaessa aivan järkyttävästi (kavitoi)

Nyt mittarin mukaan 1/4 bensaa jäljellä ja toimii normaalisti pidempää starttia lukuunottamatta. Tarvitseeko pumpun vaihdossa samalla vaihtaa tiivisteitä ym? Hajoaako niitä yleensä avatessa? Ajattelin hommata kaiken valmiiksi ettei olisi montaa päivää levällään.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14494 : 21.08.2020, 17:39:03 »
Noniin autokatoksessa alan vaihtaan uuden turbon. Olikos näissä kakslitraisissa sihtejä banjoissa ja jos on niin missä niistä? Garretin virallisessa ohjeessa vaihdetaan paineputket uusiin, mutta nyt mennään pelkällä tiivistesarjalla ja tarvittaessa sihdit poistaen.
Lohkon banjossa on sihti. Homma jatkuu huomenna hitto mikä työmaa! Oli se 1.6d:hen ihan eri nätti homma.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14495 : 21.08.2020, 18:20:13 »
Nyt mittarin mukaan 1/4 bensaa jäljellä ja toimii normaalisti pidempää starttia lukuunottamatta. Tarvitseeko pumpun vaihdossa samalla vaihtaa tiivisteitä ym? Hajoaako niitä yleensä avatessa? Ajattelin hommata kaiken valmiiksi ettei olisi montaa päivää levällään.
Minulla taisi kaikki letkuklemmarit mennä uusiksi. Tankkilaitteen kanssa kannattaa olla varovainen, mikäli on peltinen. Murtuu herkästi.

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14496 : 21.08.2020, 18:27:46 »
Nyt mittarin mukaan 1/4 bensaa jäljellä ja toimii normaalisti pidempää starttia lukuunottamatta. Tarvitseeko pumpun vaihdossa samalla vaihtaa tiivisteitä ym? Hajoaako niitä yleensä avatessa? Ajattelin hommata kaiken valmiiksi ettei olisi montaa päivää levällään.
Paluuletku ja liitäntä. menee uusiksi.

Poissa Tyramies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • hey joe
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14497 : 25.08.2020, 04:33:42 »
Hei taas pitkästä aikaa. Nyt kun alkaa tulla kilsoja mittariin mulla ja pitää ruveta miettimään perhettä niin kävi ajatus Volvon farkusta...

Mersuja harrastanut koko elämän, nyt haluaisin akalle turvallisen auton (en oo pystynyt olemaan ilman viinaa apparin penkillä farkkumesessä nyt neljään vuoteen). Eli ajattelin että myisin sen takapotku kauppakassi mersun pois ja ottaisin jonkun Volvon tilalle koska se on turvallinen ja etuvetoinen.

Mersun tekniikan tiedän, kaikki hyvät ja huonot puolet myös. Volvoista ei kokemusta sen enempää kuin mitä silloin tuli nuorempana ajeltua korttia hyllylle niillä 740 ja 240 talvella.

Kysymys kuuluukin, minkä auton ostaisit jos kriteerit olisivat vähintään seuraavat:
-farmari
-diesel
-ei vihreitä ekoratkaisuja moottorissa tai ne saa helposti pois
- asumme keskellä korpea ja autolla tulee ajettua paljon, eli pitäisi olla luotettava.
- pitää mahtua kersat, vaunut, koira, läski iskä ja vaimo sekä 2-6 laukkua tai kassia mukaan matkaan.
- hintaluokka 1500-4000e
- ei saisi olla niin ruosteherkkä kuin mersu ettei lapsia hävettäisi kun hakee päiväkodista.

Kaikki alustan osat vaihtelen itse, moottori ja laatikko jutuissa voin tehdä perus öljynvaihdot ja vastaavat mutta esim. jakopää juttuja en rupea tekemään vaan vien korjaamolle. Joskus jaksoi niitä touhuta mut nykyään menee se pieni vapaa aika kotona riehuessa.

Bonuksena vielä, mikä kone on sellainen, joka on Volvolla sellainen "ydinsodan kestävä"? Mistä sen tunnistaa ja mitkä on sen tyyppiviat?

Anteeksi jos meni väärään osioon tai threadiin, tässä yövuorosta kirjoittelen niin hieman sekava teksti.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14498 : 25.08.2020, 07:45:51 »
Kuulostaa siltä että haluat v70:n, jos dieselkoneella niin max 2005 vuosimallia niin vältyt dpf:n tuomalta riemulta https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14499 : 25.08.2020, 08:31:15 »
Hei taas pitkästä aikaa. Nyt kun alkaa tulla kilsoja mittariin mulla ja pitää ruveta miettimään perhettä niin kävi ajatus Volvon farkusta...

Mersuja harrastanut koko elämän, nyt haluaisin akalle turvallisen auton (en oo pystynyt olemaan ilman viinaa apparin penkillä farkkumesessä nyt neljään vuoteen). Eli ajattelin että myisin sen takapotku kauppakassi mersun pois ja ottaisin jonkun Volvon tilalle koska se on turvallinen ja etuvetoinen.

Mersun tekniikan tiedän, kaikki hyvät ja huonot puolet myös. Volvoista ei kokemusta sen enempää kuin mitä silloin tuli nuorempana ajeltua korttia hyllylle niillä 740 ja 240 talvella.

Kysymys kuuluukin, minkä auton ostaisit jos kriteerit olisivat vähintään seuraavat:
-farmari
-diesel
-ei vihreitä ekoratkaisuja moottorissa tai ne saa helposti pois
- asumme keskellä korpea ja autolla tulee ajettua paljon, eli pitäisi olla luotettava.
- pitää mahtua kersat, vaunut, koira, läski iskä ja vaimo sekä 2-6 laukkua tai kassia mukaan matkaan.
- hintaluokka 1500-4000e
- ei saisi olla niin ruosteherkkä kuin mersu ettei lapsia hävettäisi kun hakee päiväkodista.

Kaikki alustan osat vaihtelen itse, moottori ja laatikko jutuissa voin tehdä perus öljynvaihdot ja vastaavat mutta esim. jakopää juttuja en rupea tekemään vaan vien korjaamolle. Joskus jaksoi niitä touhuta mut nykyään menee se pieni vapaa aika kotona riehuessa.

Bonuksena vielä, mikä kone on sellainen, joka on Volvolla sellainen "ydinsodan kestävä"? Mistä sen tunnistaa ja mitkä on sen tyyppiviat?

Anteeksi jos meni väärään osioon tai threadiin, tässä yövuorosta kirjoittelen niin hieman sekava teksti.
https://m.nettiauto.com/volvo/v70/11540728?vifAdCount=2&vifNav=Y

Tuossa on kaverilla myynnissä todella siisti yksilö.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14500 : 25.08.2020, 20:01:19 »
Miten V50 Volvon peilien maavalot saa vaihdettua? Lähteekö valon lasi alapuolelta kampeamalla irti? Pitäs Philips Ultinon Xtreme ledit laittaa niihin 8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Tyramies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • hey joe
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14501 : 25.08.2020, 20:03:46 »
Kuulostaa siltä että haluat v70:n, jos dieselkoneella niin max 2005 vuosimallia niin vältyt dpf:n tuomalta riemulta https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0.

Joo, ehkä. Vielä jos saisi lyhyen 30minuutin oppitunnin mitä pitää varoa ja mihin varautua, tyyppiviat ja muut niin olisin tosi kiitollinen  8) tällä nyt tarkotan siis onko näissä olemassa jotain tiettyä konetta mitä välttää ja onko olemassa mersun CDI tyyppisiä koneita missä vaan vaihdellaan suuttimen pohjaprikka kerran viikossa ja öljyt kerran vuodessa ja kovaa ajoa...

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14502 : 25.08.2020, 21:17:49 »
Miten V50 Volvon peilien maavalot saa vaihdettua? Lähteekö valon lasi alapuolelta kampeamalla irti? Pitäs Philips Ultinon Xtreme ledit laittaa niihin 8)

Olisko kyse tästä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=71229.0
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14503 : 25.08.2020, 22:28:50 »
Olisko kyse tästä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=71229.0
Jep kyllä. Tuohon ei oikein ohjeita löytynyt. Mk2 V70:iin videossa väänsi peilin lasin ylöspäin näyttämään ja lasin alta väänsi jotenkin maavalon irti. Sitä vaan että varmaan iso osa on laittanut ledeiksi nuo niin tietää sanoa konstin tuohon.

Kupua käytin pois niin sieltä ei pääse käsiksi purkamatta lisää.

Edit: Voisi tuosta kuvan oikean reunan päädystä kampeamalla irrota. Pitääpä huomenna testata.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2020, 23:02:47 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14504 : 25.08.2020, 22:32:49 »
Joo, ehkä. Vielä jos saisi lyhyen 30minuutin oppitunnin mitä pitää varoa ja mihin varautua, tyyppiviat ja muut niin olisin tosi kiitollinen  8) tällä nyt tarkotan siis onko näissä olemassa jotain tiettyä konetta mitä välttää ja onko olemassa mersun CDI tyyppisiä koneita missä vaan vaihdellaan suuttimen pohjaprikka kerran viikossa ja öljyt kerran vuodessa ja kovaa ajoa...

Ton ikäisissä kaikki dieselit taitaa olla mekaanisesti samaa ja huollettuna pomminvarmat. Koneen ainoa heikkous on että jos apulaitteet pettää ja katkaisee apulaitehihnan, huonolla tuurilla se menee jakopäähän ja kansi menee remonttiin. Tuota ei käy kun vaihtaa hihnat ajoissa ja tarkastaa apulaitteiden rullien kunnon jos outoja ääniä kuuluu. 5v automaattilaatikkokin on kestävä varsinkin jos vaihtaa öljyt vähintään 80tkm välein huuhtelemalla. Manuaalivaihteistossa kannattaa kuunnella jos kaksoimassapyörästä kuuluu jyrinää tyhjäkäynnillä, se on kallis kytkinremontti silloin tulossa. Näissä on vääntöä ja painava keula niin toisilla keulan nivelet tarvitsee usein vaihtoa, toisilla kestää. Ihan perus alustahommia kuitenkin, ei mitään erityisen pahaa. Näiden ardic-merkkinen webasto on hyvä toimiessaan, se kestää max 10v kovaa käyttöä ilman osien uusimista. Vanhanaikaista tekniikkaa, olen itse opetellut oman korjaamaan(kaikki paitsi hehku ja johtosarja jo vaihdettu) eikä tarvitse tietokoneita kuin vikakoodin lukuun ja resetointiin, uudemmissa ei ole aina niin helppoa. Ilman esilämmitystä huomaa koneen suutinten huoltotarpeen huonona kylmäkäynnistymisenä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Elekma  Autoracing