KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3281797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4402
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14445 : 28.07.2020, 18:40:51 »
Kilpailuta jos voit. Tampereella pilkington lasi 250 e asennettuna ilman rikkinäisiä listoja tai kiinnikkeitä.
Juu, kilpailutuksessa oli. Nyt oli vielä tullut tommonen vastaava 250€, mahdolliset listat 30€.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14446 : 29.07.2020, 12:25:31 »
Viime talvena vaihdatin seiskasatkuun pilklinttonin taisi olla 225 yläosan aurinkoraidalla. Tämä oli mielestäni aika paksua lasia, varmaan sentin. Irroitin ja kiinnitin listat itse mutta sillä ei kaiketi vaikutusta hintaan ollut.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14447 : 29.07.2020, 18:22:47 »
Viime talvena vaihdatin seiskasatkuun pilklinttonin taisi olla 225 yläosan aurinkoraidalla. Tämä oli mielestäni aika paksua lasia, varmaan sentin. Irroitin ja kiinnitin listat itse mutta sillä ei kaiketi vaikutusta hintaan ollut.
Jos tosiaan oli noin sentin, niin silloin olisi todennäköisesti 3/3/3, eli jokaisen kerroksen paksuus n. 3mm.

Oma lasi oli varmaan 1.5/3/2. Ja halkesi itekseen.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14448 : 29.07.2020, 19:46:15 »
Jos tosiaan oli noin sentin, niin silloin olisi todennäköisesti 3/3/3, eli jokaisen kerroksen paksuus n. 3mm.

Oma lasi oli varmaan 1.5/3/2. Ja halkesi itekseen.

Paljoo se paksuus vaikuta kun lasi itessään on heikompilaatusta. Parempi äänieristys eikä käy kuten elokuvissa kun joku ampuu päin.  :P


Poissa ||Nixu||

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14449 : 07.08.2020, 17:53:59 »
Ideoita, miten ohjaustehostimen pumpun saan oikeaan linjaan muiden rullien kanssa?
Mielestäni ei pitäisi voida saada väärin.. :idiot2:


Ostin vuotavan tilalle samanlaisen purkuautosta missä säiliö pumpun
päällä "kiinteänä" joten ei kai näitä monenlaisia ole?
Autona mk1 V70xc 2.5t 98

Edit. Joo olihan se pyörä erilainen entisessä kuin uudessa, yli puolen sentin ero kiinnityksestä
« Viimeksi muokattu: 07.08.2020, 19:11:04 kirjoittanut ||Nixu|| »
Volvo S40 T4 -98

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14450 : 07.08.2020, 22:44:21 »
Voiko -97 V70:n jako olla näin pielessä?



Kuvassa siis alamerkki kohdallaan.

Tällä setupilla siis auto käy, ja tuntuu muuten normaalille. Nokkapyörät on kyllä keskenään merkkien mukaan kohdallaan, eli valkoisella korostetut urat osuu noihin ylämuovin koloihin, mutta silloin alamerkki on yhtä lailla muutaman hampaan pielessä.
Ykkösen tulpanreikään kun laittaa 3/8 räikkäjatkon, niin mäntä ei ole lähelläkään yläkuolokohtaa nokkien ollessa merkeissään.

MITÄ SAATANAA? :idiot2:

Meinasin että tässä iltasella tempasen uuden jakopään vesipumppuineen, mutta nyt meni miettimiseks...

Uusi hihna nykyisille hampaille merkeistä huolimatta? Vai merkit kohdalleen, uusi hihna paikalleen ja toivotaan parasta?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14451 : 07.08.2020, 22:47:53 »
No ei muoviämpäri .. ei pitäis pystyä oleen noin pielessä.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14452 : 07.08.2020, 23:06:44 »
No ei muoviämpäri .. ei pitäis pystyä oleen noin pielessä.

Nokkapyöriltä melko tasan kaks hammasta pielessä - siis merkkien mukaan.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14453 : 07.08.2020, 23:40:28 »
Vahva muistikuva, että tinavitosessa ei kuulukkaan olla ykkösen YKK:ssa, kun jako on merkissään. Ettei nyt kuitenkin olis joku hämy alamerkin kanssa, kun nokat keskenään kuitenkin oikein? Noissahan on joissain niitä vähän outoja merkkejä alapyörässä.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14454 : 07.08.2020, 23:50:57 »
Vahva muistikuva, että tinavitosessa ei kuulukkaan olla ykkösen YKK:ssa, kun jako on merkissään. Ettei nyt kuitenkin olis joku hämy alamerkin kanssa, kun nokat keskenään kuitenkin oikein? Noissahan on joissain niitä vähän outoja merkkejä alapyörässä.

https://imgur.com/n22xoxY
Tämmönen alamerkki. Kahdessa hampaassa lovi ja siinä ulommassa osassa vielä kohomerkki noiden lovien välissä.

Ja ei, ei tuossa ole ykkönen IHAN yläkuolokohdassa vaikka alamerkki on kohdallaan vaan vähän vaille. Mutta kun nokat on merkeissään, on alamerkkiin ja yläkuolokohtaan vallan saatanasti matkaa.

On tuolla tuo T-5R, mutta ei viittis siitä purata jakopäätä vaan merkkien tarkastusta varten...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14455 : 08.08.2020, 09:07:28 »
Joo tinakoneissa kampiakselin merkki ei oo YKK.

Miulla heitti 960 jako varmaa just tota tasoo ku ostin sen. :D
Ihmettelin vaa et onpa laiska (ehkä 100hp) ja aloin ihmettelemää.. jakomerkit iha mitä sattuu, siinä pystyy nokkapyöriä säätämään, niin pyöräytin käytännös äärilaitaan että sai jaon ~kohdilleen (koska ei viittiny käydä enempää purkamaa lumisateessa) ni johan alkoi kone piristymään. Ihme ettei venttiilejä ollu solmussa tms, vaikka vähä näky jotai jälkiä männissä et oli kolistellu jossai vaiheessa.. millä lie arvalla edelline seppä jakopään kasannu

Että kyllä se jako voi heittää paljonkin, ja kone käy "suht normaalisti".
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14456 : 08.08.2020, 09:56:46 »
Asia varmistui, piti vaan käydä nukkumassa välillä:



Kyllä ne siis oikeasti on sen parin hampaan verran pielessä. Liekö sitten kuinka kauan ollu, jopa edellisestä hihnanvaihdosta? :idiot2:

Löysin tossa googlatessani "kohtalotoverin" Ameriikan foorumilta, jolla ei myöskään ollu mitään oireita omassaan, vaikka oli yhtä paljon pielessä. Ei ajossa eikä päästöissä. Kummasti kuulemma vaan tuli vetoja lisää kun hihnanvaihdon yhteydessä laitto merkit kohdalleen  ;D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa topkek

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • onnistumisen iloa
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14457 : 09.08.2020, 23:55:51 »
Moro. Löytyykö keltään tietoa, mikä on 4T65EV-GT öljypohjan ruuvien kiristysmomentti? Auto on S80 T6 1999.
S80 2.4 2004 priima / S80 T6 1999 pommi

Poissa Artsi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Volvo 940 GL B200 F
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14458 : 11.08.2020, 19:38:59 »
S60 2.4D 07 heitti herjaa eräänä päivänä että moottori järj.vaatii huollon. Auto työpäivän jälkeen käymään ja tuntu ettei ottanut kierroksia ja kulkenut oikein mihinkään. Testeriin kiinni ja näytti EGR-venttiilin asentotunnistinta ja ilmamassamittari vikaa, nämä nollattu ja auto käymään ja EGR jäi palamaan aj kys ilmoitus syttyi pääsin kotia kuitenkin. Seuraavana päivänä aamulla auton sai käyntiin mutta kävi vain pienen hetken ja sammui aina. Myöhemmin samana päivänä testertiin kiinni ja nollaus ja ei mitään vikaa, kävin ajamassa 70km lenkin annoin runtua kunnolla eikä mennyt vikatilaan ja toimii. Jotain maagista  vikaa vai jotain autossa pahasti vialla? Pelottaa että jättää jonain päivänä kauas kotoa eikä lähde käymään.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14459 : 12.08.2020, 10:14:39 »
Sen imusarjaan menevän EGR-putken(jos se on yhtään samanlainen kuin mustakoppaisessa d5:ssä) voi ottaa irti ja katsella miten tukkoinen on ja arvioida siitä sitten imusarjan ja egr:n puhdistustarvetta. Imm:n voi putsata siihen tarkoitetulla aineella.

Oma kyssäri, jos huoltokirjassa lukee tehdyksi RAIDETANGOT JAO niin mitä se JAO siinä on mahtanut tarkoittaa silloin vuosia sitten kun mekaanikko sen on kirjoittanut?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Proturbo  Autodiagnoosi