Carcom Oy  Ateho

Volvo 360 Diesel

  • 39 Vastauksia
  • 22285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #30 : 21.12.2011, 22:45:35 »
Mut kiitti paljon vinkeistä! :) valasi taas vähän lisää tota sianpää-projektia silmällä pitäen. Katotaan nyt mitä kevät tuo tullessaan..on käyny mielessä myös 240 diesel "superturbo" mut.. katotaan :) vähän tekis mieli kokeilla jtn uutta ja ihmeellistä ja tehdä se yli 100hp diesel sianpää 6-koneella :D tai sitte rivi-4.. katsotaan.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #31 : 22.12.2011, 01:29:16 »
tai sitte vitosella :D
volvo 240 tdi :)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #32 : 22.12.2011, 10:38:51 »
vähän tekis mieli kokeilla jtn uutta ja ihmeellistä ja tehdä se yli 100hp diesel sianpää 6-koneella :D

Ei tohon teholukemaan deekua tarvita. Hommaat orkkis 360 1.6 dieselin ja siihen vaikka ihan vaan T03 kylkeen. Luulis tulevan +100hv jos vaan noiden syöttöpumpusta saa virtaamaan tarpeeksi naftaa läpi...
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 10:41:25 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #33 : 22.12.2011, 18:37:36 »
Ei tohon teholukemaan deekua tarvita. Hommaat orkkis 360 1.6 dieselin ja siihen vaikka ihan vaan T03 kylkeen. Luulis tulevan +100hv jos vaan noiden syöttöpumpusta saa virtaamaan tarpeeksi naftaa läpi...

Saa saa mutta kuutonen on aina kuutonen, itekki sen tiiät. ;) Heppoja ei tartte ku se 138 paperiin ja 150+ sitte katastuksen jälkeen..mut vääntö on se oleellinen. :) On sen verran pieni auto..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #34 : 22.12.2011, 19:34:12 »
Saa saa mutta kuutonen on aina kuutonen, itekki sen tiiät. ;)

On sen verran pieni auto..

Kuutonen on vaan kuutonen. V8 on... ;)

Pienihän toi 300 tosiaan on. Tulee varmaan kohtuu ahdasta tonne apukuskin puolle kun imu ja pakosarja samalla puolella sekä jakopään seutuville. Kun tuo 200-sarjalaisen konehuonekkin on jo kohtuu pieni noista samoista paikoista.

Miten mahtaa mennä akseli-massat apinakiikussa?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #35 : 22.12.2011, 19:50:41 »
Kuutonen on vaan kuutonen. V8 on... ;)

Pienihän toi 300 tosiaan on. Tulee varmaan kohtuu ahdasta tonne apukuskin puolle kun imu ja pakosarja samalla puolella sekä jakopään seutuville. Kun tuo 200-sarjalaisen konehuonekkin on jo kohtuu pieni noista samoista paikoista.

Miten mahtaa mennä akseli-massat apinakiikussa?
Akselimassat riittänee, jos heittää akun takapaksiin, mutta kuten kerroin, joko tarvii jäähdytin poistaa tai tuliseinä siirtää että mahtuu d24nen konehuoneeseen. Tai ehkä menis kun poistais lämppärin ja moukarois kardaanitunnelia, mutta vinokonekkin jo tosiaan täyttää tuon konehuoneen melko tehokkaasti. Ja tosiaan sitten on ton kardaaniputkihässäkän lyhennys edessä jos siirtää koneen sijaintia taakseppäin, mikä olis kyllä aika must painojen takia jo kutvosella, kun toi kone roikkuu audimaisesti jo vakiona. Itse hautasin silloin 1,5v sitten d24:n asennuksen tosiaan tuohon matematiikkaan   :-\ Nostan kyllä hattua jos järkevästi joku saa tonne suoran kuutosen laitettua. Jos tilaa olis leveyssuunnassa ina enemmän, niin ehdottaisin audin V6TDItä harkitsemaan, sais 6sylinteriä mutta säästyis pituudessa. Ei vaan oo tietoa kuinka leveä audi v6 on.


Tossa vielä toinen kuva aiheesta


Tämä on syy miksi esitin nelosessa pysymistä, koska jos tonne kutosen tunkee niin mihin sinne enää ahdin mahtuu? kun jäähdytinkin pitäs johkin sovittaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #36 : 22.12.2011, 20:08:48 »
Kyl sinne mahtuu kutonen ihan hyvin.

Syylarihan on 300 sarjassa 1986-> aina lukkopellin ulkopuolella, ni sitä ei 100varmasti tartte siirtää, JOS ei nyt välttämättä ole pakko olla viskoflekti.

Lämppärin tuuletinkoteloitahan on kuten noista kahdesta AtAi:n kuvasta näkyy vanhempaa (1985asti) ja uutta 1986-> mallia. Jos kone seisoo täysin pystyssä on uudempi parempi, vinokoneiselletuo vanhempi kelpaa jopa 16v+kansijakaja kanssa.

Sitten jos asennettava moottori on kuten vinokone, eli 4-5cm kannike kytkinkopan pinnasta kannen takareunaan,ni voi vaikka lyhentää kytkinkoppaa tai kardaania, tai oikeen pelle peloton siirtää vaikka voimansiirtoa kokonaisuudessaan muutaman sentin taaksepäin, taka-akseleineen ja transaxeleineen.

Jos taas kone on kuten tinakone, eli kannen takareuna ja kytkinkaaveli on samalla tasolla, ni se antaa lisätilaa pytyille, lämppäri joutuu vaan ahtaammalle.

Mittasin että esim. tinakutonen on aika tarkkaan 10cm pidempi kun vinokone, eli kytkinkopasta jakopään muovikotelon etureunaan. Tinavitonen on sentilleen samanpituinen kun 16v vinokone. Tina4 on sit 10cm lyhyempi. Pyttyjakohan tinakoneissa on about 90mm (poraukset 81-83mm), kun vinokoneessa se on jotain 110mm ja vinokoneelle lisänä tuo 4-5cm kannakekytkinkoppaan ja sit se hiivatinmoinen dampperi joka on varmaan 5cm tinakoneiden dampperia pidempi.

AtAi:n kuvistahan näkee jotta vinokoneella 300srj konehuoneessa on lähes 10cm lukkopalkkiin (se missä konepelti on kiinni), ja 4-8cm lämppärikoteloon (kotelosta riippuen). Eli 10-15cm on heti tilaa, ja jos tina6 on 10cm vinokonetta pidempi ni sinne mahtuu.

Dampperihan tosin jää tuonnelukkopalkin alle, eli se ei ota syyariin, JOS ei asenna konetta niin eteen jotta tarvii lukkopalkkia/peltiä laikata (=ei fiksua) (edes painojakauman takia).

En sitten tiedä miten pitkä D6 on, mutta tuskin se hirveästi on tina6 pidempi. Ottakaas mitta kytkinkopasta jakopäähän ja pumppuremmiin jne.

Kyllä deekun sinne saa, jos ette te, ni minä vielä näytän... tai sit en :D huumoria sit pojat, ei herneitä. :)

<OT>
Laitatte VW W12 koneen samantien, on samanpitunen kun vinokone ja mahtuu helposti tuonne konehuoneeseen, litroja, tehoa ja vääntöä on tarpeeksi ilman ahdintakin ja on kiva kone ajaa... 500Nm@1000rpm... 580Nm@4000rpm...500Nm@6000rpm... se on kun sähkömoottori, sen jälkeen ette enää halua kuullakkaan ahtimista ja vinokoneen alaväännöstä :D
</OT>
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #37 : 22.12.2011, 20:50:34 »
D24 82cm, taskulampunvalossa mittaNAUHALLA.

Knoppina:
LD28 87cm
6.5TD 80cm.

Taaimmaisesta komponentista ropelliin. D24sesa kiinteä flektiropelli, eli suunnilleen hihnapyörän tasalla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #38 : 22.12.2011, 21:15:19 »
D24 82cm, taskulampunvalossa mittaNAUHALLA.

Knoppina:
LD28 87cm
6.5TD 80cm.

Taaimmaisesta komponentista ropelliin. D24sesa kiinteä flektiropelli, eli suunnilleen hihnapyörän tasalla.

Paljonkos vinokone sitten mahtaa olla pitkä?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #39 : 22.12.2011, 21:34:33 »
Ei vaan oo tietoa kuinka leveä audi v6 on.

~70cm koppien laidoista mitattuna, pakosarjat vähän leviämmällä.

 

KL-varaosat  Race.fi