Carcom Oy  Ateho

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Onko tuplat varmasti synkassa ? Tykkää aivastella , jos eivät ole  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
No mulla on nyt tosiaan tuo 35-36 astetta kierroksilla.. Onhan tuossa munkin pystykoneessa vinokoneen (b21) suurimmat ylikokomännät.. ::) Noh.. Jos sitä tässä jossai vaiheessa veis penkkiin säädätettäväks ni olis ainaki kohallaan.. Onko kellään tietoa Lahen läheltä (100km etäisyys) ketään muita säädättäjiä kun Esatech?
Miksi tarvisi muita eli omakohtaisesti hyvät kokemukset ralliauton kanssa Esalta.Tuollainen kuormittava jarru varmaankin pätevin haettaessa sytytysennakkoa.Parhaimmillaan taisi olla 17 hevosvoimaa lisää ekan ja vikan vedon välillä.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Tuli tuossa vaan kuultua ettei esatech saa kärjellisellä sytkällä säätöihin vaikka olis miten hyvässä kunnossa..  ??? Tiiä sitte oliko vaan motivaatiosta kyse kun tutun amazonista saivat vaan 120hv irti about 140 sijasta..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Ei pidä paikkaansa.Kilpurista jarrutettiin Esalla 190 hevosvoimaa kärjellisellä jakajalla.Kyseessä n.1999 cc historic-B 20 moottori. Jakajan ennakkokäyrä oli muutettu ja ennakkoa rajoitettu mutta sillähän ei taas ole max tehon kannalta mitään merkitystä.
Kärjettömällä jarrutettiin suurempia lukemia mutta moottori ei ollut muuten sama.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Sellainen sivuhuomautus että kulunutta(paljon ajettua) mekaanisesti ennakkoa muuttavaa jakajaa ei saada lähellekkään optimaaliseksi. Virranjakajan akselit kuluvat väljiksi toisiinsa nähden ja näin kipinä tulee "milloin sattuu"

Omasta 242 penkittäjä sanoi että mittarilukema pitää paikkaansa sillä kipinä on niin hyvin kohdillaan

Kuluneilla läppärungoilla, hapettuneilla kaasareilla ja väljällä jakajalla on turha lähteä penkkiin hakemaan säätöjä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Ei liity sinänsä näihin tuplakaasareihin, mutta kertokaas mistä mahtaa johtua kun B200K-moottori 360 GL:ssä tuppaa paukuttamaan aivan perkeleesti putkessa moottorijarrutuksissa?

Sen verran olen pannut merkille, että jos ryyppy on vähänkin päällä, niin tätä ei tapahdu, mutta heti jos ryypyn ottaa pois ja nostaa jalan kaasulta vaihteen ollessa päällä, niin alkaa paukkumaan pirusti.

Ilman vaihdetta ei pauku.

Auto kulkee muuten nätisti, ei nyi eikä kuluta bensaa normaalia enemmän.

Mahtaako olla joku ilmavuoto tai kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste tjsp?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Ei liity sinänsä näihin tuplakaasareihin, mutta kertokaas mistä mahtaa johtua kun B200K-moottori 360 GL:ssä tuppaa paukuttamaan aivan perkeleesti putkessa moottorijarrutuksissa?

Sen verran olen pannut merkille, että jos ryyppy on vähänkin päällä, niin tätä ei tapahdu, mutta heti jos ryypyn ottaa pois ja nostaa jalan kaasulta vaihteen ollessa päällä, niin alkaa paukkumaan pirusti.

Ilman vaihdetta ei pauku.

Auto kulkee muuten nätisti, ei nyi eikä kuluta bensaa normaalia enemmän.

Mahtaako olla joku ilmavuoto tai kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste tjsp?

Samaa teki mulla amazoni viime kesänä kun oli loivempi nokka.. Muuten paukutti moottorijarrutuksessa, mutta ei ryyppy päällä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Ei liity sinänsä näihin tuplakaasareihin, mutta kertokaas mistä mahtaa johtua kun B200K-moottori 360 GL:ssä tuppaa paukuttamaan aivan perkeleesti putkessa moottorijarrutuksissa?

Sen verran olen pannut merkille, että jos ryyppy on vähänkin päällä, niin tätä ei tapahdu, mutta heti jos ryypyn ottaa pois ja nostaa jalan kaasulta vaihteen ollessa päällä, niin alkaa paukkumaan pirusti.

Ilman vaihdetta ei pauku.

Auto kulkee muuten nätisti, ei nyi eikä kuluta bensaa normaalia enemmän.

Mahtaako olla joku ilmavuoto tai kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste tjsp?

Sen verran mitä olen näihin solexien sieluttomuuksiin perehtynyt niin voisin suositella kaasuttimen vaihtoa(toimiva solex tai jokju muu)

Yksi vaihtoehto mikä tulee mieleen on uusia neulaventtiili(tai pelkkä neulaventtiilin kumi) joka tukkii polttoaineen syötön polttoaineen pinnan saavuttua asetettuun tasoon. Väärä polttoaineen pinnantaso aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Ei kai tässä kaasutinta aleta vaihtamaan pelkän paukkumisen takia, jos muuten tuntuu toimivan.

Sen verran mitä olen näihin solexien sieluttomuuksiin perehtynyt niin voisin suositella kaasuttimen vaihtoa(toimiva solex tai jokju muu)

Yksi vaihtoehto mikä tulee mieleen on uusia neulaventtiili(tai pelkkä neulaventtiilin kumi) joka tukkii polttoaineen syötön polttoaineen pinnan saavuttua asetettuun tasoon. Väärä polttoaineen pinnantaso aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
missäs on sytty? jos on myöhäsellä ni paukuttaa putkessa...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Sytty on ihan omissa oikeissa asetuksissaan. Lampulla katsoin ja on siellä suunnalla.

Tässähän on sytkänä Renix Bendix tjsp. ja sen säätöhän ei taida onnistua ihan jakajaa kääntämällä.

missäs on sytty? jos on myöhäsellä ni paukuttaa putkessa...

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Ei onnistu, mutta asentoanturia siirtämällä onnistuu. Anturin pultinreiät soikeiksi niin pystyy siirtelemään.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Pakoputken korjaus poistaa 80% tapauksissa paukutuksen. :P

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Pakoputken korjaus poistaa 80% tapauksissa paukutuksen. :P

Meinaatko että vuotaa vai mitä?

Minkähän takia tuo ryyppy sitten vaikuttaa siihen?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
En usko että on putkessa vika.. Omassa aivan uus putki eikä vuotanu mistään niin paukuttaa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron