Proturbo  Autodiagnoosi

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Enpä o vielä päättäny säädänkö ite vai en, ei siitä nyt hirveästi hyvääkään
näytä tulevan ainakaan kaikilla kun itse säätävät.

Mutta kun kaasaritietämys on tasoa: toi on kaasari, ja jonkinlainen
hämärä käsitys miten se sitä polttoainetta ilman sekaan työntää
ja annostelee, niin on paras lähteä liikkeelle ihan yleisesti asiaan.

Mikään muuhan siis ei ole vaihtoehto vapariin veteraaniin kuin kaasari,
kun jotkut kuitenkin kyseenalaistavat miksi laittaa vanhaa tekniikkaa
varsinkaan jos ei ole perillä siitä jo ennestään. Mutta kaiken voi aina opetella  ;)
Oppiihan töissäkin jossei nyt päivittäin, niin viikoittain uusia asioita.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Juu, se on hieno homma, että joku vielä laittaa kaasarillakin. Itekkään en millään suostu luopumaan noista DHLA kurnuttimista, pitäs vaan jostain löytää hyvät 48 milliset kuluneitten neljävitosten tilalle.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Lyhyt imusarja + pitkät torvet vs. pitkä imusarja ja lyhkäset/ keskimittaset torvet?
Mitä eroa? Kun vääntöä haetaan. Lyhyitä sarjoja näkyy aina sillon tällön
myynnissä, pitkiä.. ei koskaan?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Lyhyt imusarja + pitkät torvet vs. pitkä imusarja ja lyhkäset/ keskimittaset torvet?
Mitä eroa? Kun vääntöä haetaan. Lyhyitä sarjoja näkyy aina sillon tällön
myynnissä, pitkiä.. ei koskaan?

Olisiko eroa polttoaineen pisaroitumiseen? Osa kaasulla ajettaessa lyhyellä sarjalla saadaan suurempi osa bensasta "sumuna" männän päälle... Pitkän sarjan ongelmana on tuo polttoainen pisaroituminen, moni monipiste ruiskujen tulo mahdollisti aikanaan pitkien imusarjojen ja plenumien käyttämisen.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Lyhyt imusarja + pitkät torvet vs. pitkä imusarja ja lyhkäset/ keskimittaset torvet?

Kaveri kun haki Timos Motorisista kaasarit (50DCD) ja imusarja B20:stä varten, niin ensin Timo myi pitkän imusarjan ja pitkät torvet, mutta kun ne eivät mahtunee PV:n konepellin alle, niin imusarjan pituudesta tingittiin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Kaveri kun haki Timos Motorisista kaasarit (50DCD) ja imusarja B20:stä varten, niin ensin Timo myi pitkän imusarjan ja pitkät torvet, mutta kun ne eivät mahtunee PV:n konepellin alle, niin imusarjan pituudesta tingittiin.

Eli tämän voisi ajatella niin, että jos en löydä pitkiä sarjoja,
niin voin kompensoida sitä hankkimalla pidemmät imutorvet?
Tarkoitus kun olisi myös hyödyntää isomman alakerran vääntöä,
eikä rakentaa ihan pelkkää kisakonetta.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Kaverin kone oli tarkoitettu kadulle, ja laajalla vetoalueella oli oma painoarvonsa, ja Timo oikeastaan valkkasi kaikki osat tuohon moottoriin.

E: Siis ne torvet on pakko saada mahtumaan. Ja pitkät.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012, 09:11:31 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2208
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Itellä on nyt Amazonissa ne sentin pituset torvien tyngät.. Pitkät imusarjat.. Tarkotus olis laittaa pitkät imutorvet kunhan vaan jaksaa tehdä tilaa niille lokariin.. Onhan vääntävällä koneella kivempi ajaa liikenteessä kun jollakin kisasella kierroskoneella.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Kaverin kone oli tarkoitettu kadulle, ja laajalla vetoalueella oli oma painoarvonsa, ja Timo oikeastaan valkkasi kaikki osat tuohon moottoriin.

E: Siis ne torvet on pakko saada mahtumaan. Ja pitkät.

Okei. Kiitoksia näistä.
140-sarjaan mahtuu vähän helpommin, onneksi, kuin amazoniin, tuota tavaraa pellin alle.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Kaveri kun haki Timos Motorisista kaasarit (50DCD) ja imusarja B20:stä varten, niin ensin Timo myi pitkän imusarjan ja pitkät torvet, mutta kun ne eivät mahtunee PV:n konepellin alle, niin imusarjan pituudesta tingittiin.
Pikkusen ihmetyttää tämä juttu... kyllä Timon olisi luullut tietävän minkä pituiset sarjat mahtuu "Mummu raaseriin" ;).. ::) ::) ::)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Se oli aika uusi juttu se MP:n imusarja silloin....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Sori tää ei nyt liity varsinaisesti aiheeseen, mutta onko tuohon
olemassa joku ihan työkalu/ tapa irrottaa sisäkurkut DCOE:ista..?

Toisesta DCOE:sta lähti sisäkurkut sormin pyörittelemällä, mutta toisesta en millään saa irti
niitä. Kiihdytystorvet, hajotin, pohjan kiinnitysruuvit ja se
joku neula mikä ei o mikään suutin on irti, ja tietysti se
tyhjäkäyntisuutin on poissa ettei ota kurkun reunat sitä vasten kiinni. Ja toisesta tosiaan lähti tuolla tavoin
sormin pyörittelemällä kurkut irti aika helpostikin  :(

Tässä samaisessa yksilössä oli pirun tiukalla ton hajottimen ja kurkun kiinnitysruuvitkin
tehtaan jäljiltä  >:(

E: Läks kun anto vasaraa sille  >:(
.. Eli naputti tussin toisella päällä kurkun reunaa ja toista
päätä vasaralla.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012, 17:56:21 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2208
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Mitenkäs kun mulla on hävinnyt tosta yks kartiopäinen pultintynkä vai onko suutin vai mikä ollut? Tossa kuvassa näkyy alhaalla tuo reikä jossa on kierre, sitä en nähnyt onko se joku kanava vai mikä se on..? En huomannut eroa kun käydessä tukin sormella..



Sitten kuuluuko tossa olla joku pultti, keskellä putsareiden alapuolella? siinäkin muistaakseni kierre mutta kummassakaan kaasarissa ei ole siinä mitään tukkona..

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Toi pudonnut teräväpäinen pultti pitää sisäkurkkua paikoillaan. Tuosta toisesta reijästä ei tietoa. Kato räjäytyskuvasta jostain netin syövereistä.

Poissa Laize

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Tota tota... Olis tupla weberit tiedossa mutta en oo asijan tuntija että mitäs kaikkea tarvii tehdä että saa toimimaan vai tökkää kiinni ja baanalle?
Kuinka suolaseksi muuttuu kulutus? Entäs tehot?
Auto 1989 240DL 2.0kaasarikoneella.

 

Futurez  Kulkukoira