Elekma  Autoracing

Mistä löytyisi noin 75mm pitkä 23mm männäntappi?

  • 4 Vastauksia
  • 2288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Eli kyseisen mittanen tappi pitäis löytää, olen satunnaisesti jokusen tunnin netissä pyörinyt, mutta oikeanlaista ei oikein mistään vaan ole löytynyt.

Olen rakentamassa budjetti-moottoria rokkiralli-kilpuriin, aihiona b200, johon pitäisi istuttaa kuplan takomännät (tai siis semmoiset hypereuteettiset) ja kiina H-profiilit, männistä joutuu suurentamaan tapin reikiä millin verran, ja männissä on alunperin 75mm pitkä tappi, ja kiertokangen väli männässä on niin leveä, että b200:sen oma 60mm pitkä tappi jää aika limiitille.. Eli onko esim b230:ssä pitempi tappi kuin b200:ssa, entä minkälaista tappia löytyy tinakoneista?

 

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä löytyisi noin 75mm pitkä 23mm männäntappi?
« Vastaus #1 : 23.07.2015, 08:11:17 »
B6304 koneen huoltomanuaalin (TP210320) mukaan tuollaisessa 6 mukisessa tinakoneessa olisi 23millin tappi, mutta pituudesta en kyllä tuolta pohjalta osaa sanoa mitään. Vahva mutu, että tuskin se on riittävän pitkä.

240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa jazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä löytyisi noin 75mm pitkä 23mm männäntappi?
« Vastaus #2 : 23.07.2015, 17:49:01 »
Onhan se kieltämättä niin, että aika harvoin tarvii tietää tapin pituutta, ja että sitä missään mainittais, mutta en kyllä uskonu että se ihan näin hankalaa on :D Pitää vaan selvittää saako oikeanlaista tappia, ennenku vien lohkon poraukseen. Toisaalta, voishan kanget holkittaa.. Pitää tuumata.

Mutta kiitoksia tästä tarkistuksesta!

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Mistä löytyisi noin 75mm pitkä 23mm männäntappi?
« Vastaus #3 : 23.07.2015, 21:19:41 »
B200 tappi on 60mm, B230 65mm. Lienee helpompaa holkittaa ne kanget uusiksi kuplan tapille kuin avartaa kuplan mäntiä toisille tapeille.

Poissa jazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä löytyisi noin 75mm pitkä 23mm männäntappi?
« Vastaus #4 : 24.07.2015, 07:43:39 »
Toimenpiteenä männän muokkaus olis halvempi ja nopeempi, mutta olosuhteiden pakosta pitänee muuttaa suunnitelmaa.. Olishan mulla yhdet uudet b200 turbon alkuperäiset kolbenschmidt mukit ylikoossa, mutta ovat aika painavat ja maksoivat joskus sen verran ettei hennois laittaa :D aina vähän kysymysmerkki että kuinka kauan kilpa-auton tekniikka kestää mistäkin syystä, ja olin ajatellu niitä mäntiä johkin hauskaan katuautoon, mut nopeimmin tänkin niillä koottua sais.

Mutta kiitoksia tästäkin tapin mitasta :)

 

RallyBaron  Samppasport