Kulkukoira  Proturbo

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 884390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2265 : 27.11.2016, 20:27:11 »
Noh, nytpä on ollut lisää liukkaankelin testiä kitkoille. Kyllä jos oikeesti tarttisi joka aamu säännöllisesti tuolla autolla kulkea niin tarttis se talvikeleihin oikeet talvirenkaat, onneks ei oo ainoa auto ja toisaalta tuolla ei läheskään joka päivä ole tarvis ajaa. Seuraavat uudet talvirenkaat kun tulee hankintaan niin tartteepa etiskellä mikä ois hiljanen nastarengas, conti ehkä?
Vähän samoilla linjoilla, mutta periks en anna prkl. ku kitkat tuli hommattua ja kalliilla  :D on niin mukavat isolla tiellä kyllä.

Tässä nyt pari päivää olen ajellut Audilla jossa alla jotkut Contin suht tuoreet nastakumit, on aika hyvän oloiset.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2266 : 28.11.2016, 14:30:56 »
Täällä etelässä ei ole kyllä liukasta nähtykään, ellei nyt pihassa. Kesärenkailla tuli ajettua ne lumisadekelit.

Nytkin on tiet niin maan perusteellisen kuivat, ja nastarenkailla suurin osa vaan raapii uraa tiehen jatkuvasti. Pöly nousee hienosti aurinkoa vasten ja laskeutuu vastapestylle maalipinnalle. Keuhkot kiittää ja veronmaksajat kiittää.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2267 : 28.11.2016, 17:43:05 »
Tuohon omaan uuteen vanhaan V60 paristo malliin otin kitkat, kun sai valita 8) Laittoivat Ruotsin päässä Hakkapeliitan r2. Eilen oli kohtuu liukkaan tuntuista, kun tielle satoi kevyttä lunta ja se kiillottui pinnalle.
On se helvetin hiljaista meno, kun on kitkat alla ja mennään paristojen voimalla ;D
Vielä ei ole ikävä nastoja. Vaimokin on pysynyt autollaan tiellä, kun siihenkin kitka hommasin(GY UltraGrip Ice 2 )
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2268 : 28.11.2016, 22:55:45 »
Vaimokin on pysynyt autollaan tiellä, kun siihenkin kitka hommasin(GY UltraGrip Ice 2 )
Eka sana korvaamalla vaimoke-sanalla voisin allekirjoittaa tämän täysin. Silti aavistuksen kaduttaa, on nuissa niin terävä pidon raja, toisaalta luistaessa pito huononee rajusti ja jäisellä pinnalla ei oo kyllä erikoinen pito lähtöjäänkään, mulla on sentään jokkut sata vuotta vanhat hakkikset ja eivät oo ainakaan liukkaammat sitten kun on oikeesti liukas pinta. Poljetulla lumella tuo tulenuus kitka puree uljaasti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2269 : 29.11.2016, 08:13:43 »
Eka sana korvaamalla vaimoke-sanalla voisin allekirjoittaa tämän täysin. Silti aavistuksen kaduttaa, on nuissa niin terävä pidon raja, toisaalta luistaessa pito huononee rajusti ja jäisellä pinnalla ei oo kyllä erikoinen pito lähtöjäänkään, mulla on sentään jokkut sata vuotta vanhat hakkikset ja eivät oo ainakaan liukkaammat sitten kun on oikeesti liukas pinta. Poljetulla lumella tuo tulenuus kitka puree uljaasti.
Tuo pidon "terävä reunaisuus" häirinnyt kitkoissa itseäkin. Nyt kun vertaa 3 vuotta vanhaa Good Yearin testivoittajaa ja uutta Nokialaista niin tuossa on menty selvästi parempaan suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 08:26:39 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2270 : 29.11.2016, 09:01:20 »
Noh, nytpä on ollut lisää liukkaankelin testiä kitkoille. Kyllä jos oikeesti tarttisi joka aamu säännöllisesti tuolla autolla kulkea niin tarttis se talvikeleihin oikeet talvirenkaat, onneks ei oo ainoa auto ja toisaalta tuolla ei läheskään joka päivä ole tarvis ajaa. Seuraavat uudet talvirenkaat kun tulee hankintaan niin tartteepa etiskellä mikä ois hiljanen nastarengas, conti ehkä?

Minkä merkkisilla kitkoilla vetelet? Goodyearin nastat on hiljaisimmat, mutta eipä ne Contit paljoa niistä jää. Mutta taas kitkoissa GY on peräti 7 dB hiljaisemmat kuin esim. Continentalit.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 09:16:35 kirjoittanut Gazza »
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2271 : 04.12.2016, 21:32:54 »
Voi moro mikä ajokeli  :buck2: Tasamaalla 80:pin vauhdista 5 vaihteella luistoneston valot välkkyy taulussa. 5 raskaan kaluston edustajaakin oli matkan varrella pysähtynyt bussipysäkeille, ilmeisesti kun on niin liukasta :idiot2:

Onneksi on nastat  :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2272 : 04.12.2016, 21:52:19 »
Minkä merkkisilla kitkoilla vetelet? Goodyearin nastat on hiljaisimmat, mutta eipä ne Contit paljoa niistä jää. Mutta taas kitkoissa GY on peräti 7 dB hiljaisemmat kuin esim. Continentalit.
GY ultragrip ice 2.

Lisäkokemuksia kerätty, ja yhä vahvistuu ensifiiliksellä saatu mielikuva: inha kivasti pitoa, paitsi sitten kun on oikeasti liukasta kiillotettua pintaa niin pito eio kovin kummonen ja pidon raja on varsin terävä, ts kun luistaa niin sitten luistaa. Vetopito tuntuis olevan ihan jees, lukkojarrutuspito huono ellei surkea. Hyvät renkaat suuren osan talvesta, mutta jos jokapäivä tarttee oikeesti kulkea niin ois se syytä olla oikeat talvirenkaat.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2273 : 04.12.2016, 21:56:49 »
Vetopito tuntuis olevan ihan jees, lukkojarrutuspito huono ellei surkea.
Se on paha jos on noinpäin.

Tainno, etuvetoisella voi "pelastaa" monenkin tilanteen jos renkaan vetopito on todella hyvä, mutta on se orpo tunne jos auto ei pysähdy. Minulla on nyt renkaat, joissa on sivuttais- ja jarrutuspito ilmeisen hyvät (etenkin jarrutuspito on välillä parempi kuin oma usko asiaan), mutta vetopito keskinkertainen. Silti mielummin näinpäin.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2274 : 04.12.2016, 22:05:20 »
Alle vuoden vanhat goodyearit vaihtui hankookin nastoihin. Liian liukkaat ja epäluottamusta herättävät.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2275 : 04.12.2016, 22:18:57 »
Se on paha jos on noinpäin.

Tainno, etuvetoisella voi "pelastaa" monenkin tilanteen jos renkaan vetopito on todella hyvä, mutta on se orpo tunne jos auto ei pysähdy. Minulla on nyt renkaat, joissa on sivuttais- ja jarrutuspito ilmeisen hyvät (etenkin jarrutuspito on välillä parempi kuin oma usko asiaan), mutta vetopito keskinkertainen. Silti mielummin näinpäin.
Tuohan pysähtyy siis varsin hyvästi kun ei päästä lukkoon asti, mutta jos rengas lipeää lukkoon niin keula selkeästi nousee ylöspäin eli hidastuvuus tipahtaa dramaattisesti. Mutta onpahan hiljaset ja hyvät ajaa, ja sillon kun on oikeesti liukasta niin on sitten joko lähdettävä toisella vermeellä tai varattava enempi aikaa. Toimii käyttötarkotukseen ihan hyvin kun ei tuolla ole pakko ajaa joka päivä juuri tasan klo 8.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2276 : 04.12.2016, 23:49:43 »
Minä vaihoin kuluneet hakkapeliitta vitoset pois ja tilalle tuli r2 kitkat. Mielestäni on erinomainen pito, ajettavuus ja hiljaisuus. Tykkään! Esim. suuntavakaus paljon parempi kuin oli hakkapeliitta vitosissa :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2277 : 05.12.2016, 06:34:30 »
Voi moro mikä ajokeli  :buck2: Tasamaalla 80:pin vauhdista 5 vaihteella luistoneston valot välkkyy taulussa. 5 raskaan kaluston edustajaakin oli matkan varrella pysähtynyt bussipysäkeille, ilmeisesti kun on niin liukasta :idiot2:

Onneksi on nastat  :D

Nelivedollakin luistonesto ilmoitti olemassa olostaan. Yhdessä risteyksessäkin oikein rupesi abs:t ruksuttamaan, vaikka kohtuu tuoreet contit oli alla. Mökkitiellä taas ei ollut mitään ongelmaa nastoilla.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2278 : 11.12.2016, 22:05:33 »
Keskustelin erään liikenneturvan henkilön kanssa miksi stadissa menee paljon tuulilaseja. Yksi syy on turvaväli ja toinen syy on kitkarenkaat jotka keräävät kiviä lamelleihin huomattavasti enemmän, kuin nastarenkaat ja lentävät sitten ikkunoihin. Tämä myös kummasti nostaa vakuutusmaksuja.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2279 : 11.12.2016, 22:13:08 »
13 vuotta / 4 autoa eikä koskaan ole ollut nastarenkaita. Nyt ajattelin ostaa uudet nastat kun vaimo ajelee vauvan kanssa. Turvallisuus nousi tärkeämmäksi kuin mukavuus  :)

Viimeisen kymmenen vuoden aikan taloudessa 14 autoa, joihin kolmeen mahtuu kitkat. Se kertonee kumpi mielestäni pitää paremmin  ;).
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

 

RallyBaron  Samppasport