Carcom Oy  Ateho

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 296 Vastauksia
  • 103686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #135 : 24.09.2013, 23:05:02 »
Kävinpä Motonetissä hakemassa kasan uutta osaa. Etupään jousitusta ja öljyä. Tässäpä kuva tosta pääsylinteristä

Löytyykö tohon jostakin varaosaa vai menee uuden hankkimiseksi?

Hankintalistalla on enään oikeastaan M47 kardaani ja sähkösellä nopeustiedolla oleva mittaristo. Sitten pääsisi rakentelemaan. Parin viikon päästä alotellaan urakalla. Vkloppuna tarkoitus vaihtaa etujouset ja iskarit. Ajattelin laikata samantien jousista yhden kierroksen pois. Vanhat iskarit menee kaverille harjoitus kappaleiksi, kun ei uskaltanut uusiin sorvata kierrettä.

E:Mietinnässä on ollut myös kun ekaa kertaa moottoria kasaamassa ja vaihtamassa että mitä tehdään missäkin järjestyksessä. Kuinka pitkälle moottori tulisi olla kasattuna ennen kuin alkaa vaihtamaan? Varmaankin kansi kiinni, mutta jakopäätä ei ehkä tarvitse olla kasattunva vai kuinka?
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 12:58:35 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #136 : 28.09.2013, 18:36:38 »

Eilen oli pientä jousten ja iskarien vaihtoa. Ei saakeli mitä hommaa :D. Saatiin illassa yks puoli tehtyy ja meikäläinen ihan loppu  :buck2: Onko noita puristimia olemassa, jotain parempia kuin noi motonetin? Jousta laikkasin n. 1,25 kierrosta ja jäi ihan helvetin ylös vieläkin  :o Onkohan ny kasattu jotenkin väärin että jää ylös vai vaatiiko enemmän laikkausta? Vielä kuva tilanteesta.


Mites päin noi männät kuuluu laittaa? :) Niissähän on venttiileille ne kolot. Toisella puolella kaksi koloa ja toisella yksi muistaakseni.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2013, 00:07:56 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #137 : 30.09.2013, 15:55:29 »
hyvä tapa nuitten jousten kanssa laskea tuleva korkeutta on, mitata pituuden per kierros jousista kun auto makaa niitten päällä niin tietää paljonko tippuu

kyllä nuihin on jätetty laikkaus varaa tehtaalla   :)

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #138 : 01.10.2013, 11:00:39 »
hyvä tapa nuitten jousten kanssa laskea tuleva korkeutta on, mitata pituuden per kierros jousista kun auto makaa niitten päällä niin tietää paljonko tippuu

kyllä nuihin on jätetty laikkaus varaa tehtaalla   :)

Juu asiaa tuli selvitettyä tuolla 200-sarjalaisten alustaketjussa ja tosiaan laikkausvaraa on. Hyvä vinkki muuten toi korkeuden mittailu. Tarkotus tulevana vkloppuna lyhennellä jousia ja kasailla tota kutoskonetta.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #139 : 02.10.2013, 20:27:21 »
Noniin tänään innostuin sitten laikkailemaan jousia ja vaihtamaan iskarin vielä toisellekkin puolelle. Homma meni muuten ihan maukkaasti, mutta raidetangon päät hieman kettuilivat. Mitään keinoa millä lähtis helpommin irti kuin raaka voima? Tänään tuloksen yksi rikkinäinen raidetangonpään kierre, joten huomenna uutta Motonetista.... Tässäpä tälläne asennuskuva missä ite mestariki päässy kuvaan


Sitten apparinpuolella puljatessa tuli tämmöne vastaan

Onkohan tää nyt sitten jousilautanen? Reikä siinä ainakin on  ;D Pitäsköhän tälle tehdä jotai?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #140 : 02.10.2013, 20:30:47 »
http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/17-1532?ajoneuvo=651 Ainakin nimen perusteella vois olla tuo. Tosin voi olla helpompi vaihtaa koko tolppa ;D
No kun halvalla sai.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #141 : 02.10.2013, 20:36:05 »
http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/17-1532?ajoneuvo=651 Ainakin nimen perusteella vois olla tuo. Tosin voi olla helpompi vaihtaa koko tolppa ;D

Joo no kokonaine tolppa ei varmaa maltaita maksa jostai purkuautosta  :D

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #142 : 02.10.2013, 21:31:53 »
Noniin tänään innostuin sitten laikkailemaan jousia ja vaihtamaan iskarin vielä toisellekkin puolelle. Homma meni muuten ihan maukkaasti, mutta raidetangon päät hieman kettuilivat. Mitään keinoa millä lähtis helpommin irti kuin raaka voima?
Onkohan tää nyt sitten jousilautanen? Reikä siinä ainakin on  ;D Pitäsköhän tälle tehdä jotai?


Antaa vasaraa raidetangonpäälle kummaltakin puolelta yhtaikaa ja isoimmat pihdit mitä löytää avuksi irroittamiseen (jos ottaa irti raidetangosta). Jos taas irrottaa tolpasta, niin vasaraa olkavarteen tai puristin, jolla napsahtaa irti. Ja pultin päähän ei mätkitä, ettei kierre hajoa. Jousi olis tullu kohta läpi renkaaseen. Kesällä petti vaimolta kerrasta. Ajoi vielä kilometrin rengas savuten. Vajaa cm lähti renkaasta pintaa reunasta. Puristimet kiinni jouseen, siloksi alle ja savuten pajalle 5km. Käytetty hyvät heilahdusarvot omaava tolppa tilalle ja kaikki ok. Itsellä petti lautasen keskusta. Keskustan pelti otti renkaaseen ja söi 0.5cm 50km matkalla. Volvon oma pyöreä reunainen vararengas alle ja 5km pajalle. Tuohon vararenkaaseen ei yltänyt ottaa kiinni. Ja sama Volvo, josta edellisen rikon yhteydessä otettiin tolppa, sai luovuttaa nyt toiselle puolelle hyvän tolpan.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013, 21:36:08 kirjoittanut 240 »

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #143 : 02.10.2013, 21:40:24 »
Selvennän vielä tuota raidetangonpään irroitusta.
Kaksi vasaraa, jos on toinen isompi, se kartion takapuolelle. Kun sitten kartion kylkeen lyö etupuolelta, toinen vasara estää sitä liikkumasta (massan hitaus) ja kartion muoto muuttuu hetkellisesti. Tällöin se lähtee irti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #144 : 02.10.2013, 22:05:37 »

Antaa vasaraa raidetangonpäälle kummaltakin puolelta yhtaikaa ja isoimmat pihdit mitä löytää avuksi irroittamiseen (jos ottaa irti raidetangosta). Jos taas irrottaa tolpasta, niin vasaraa olkavarteen tai puristin, jolla napsahtaa irti. Ja pultin päähän ei mätkitä, ettei kierre hajoa. Jousi olis tullu kohta läpi renkaaseen. Kesällä petti vaimolta kerrasta. Ajoi vielä kilometrin rengas savuten. Vajaa cm lähti renkaasta pintaa reunasta. Puristimet kiinni jouseen, siloksi alle ja savuten pajalle 5km. Käytetty hyvät heilahdusarvot omaava tolppa tilalle ja kaikki ok. Itsellä petti lautasen keskusta. Keskustan pelti otti renkaaseen ja söi 0.5cm 50km matkalla. Volvon oma pyöreä reunainen vararengas alle ja 5km pajalle. Tuohon vararenkaaseen ei yltänyt ottaa kiinni. Ja sama Volvo, josta edellisen rikon yhteydessä otettiin tolppa, sai luovuttaa nyt toiselle puolelle hyvän tolpan.

Juu eli kyse oli tosiaan siitä että tolpasta piti saada irti. Oppirahat tuli maksettua :). Kaipa toi tolppa pitää sitten vaihtaapi... tietää taas lisää duunia :S

Selvennän vielä tuota raidetangonpään irroitusta.
Kaksi vasaraa, jos on toinen isompi, se kartion takapuolelle. Kun sitten kartion kylkeen lyö etupuolelta, toinen vasara estää sitä liikkumasta (massan hitaus) ja kartion muoto muuttuu hetkellisesti. Tällöin se lähtee irti.

Mitäs meinaat kartiolla? Ei ihan auennut.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #145 : 02.10.2013, 22:12:25 »
Se raidetangon pää on kartion muotoinen siellä pesässä ja siksi niin tiukassa
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #146 : 02.10.2013, 22:16:07 »
Lainaus
kartion muotoinen
= tiernapojan hatun muotonen ;D

vielä kun vaikka rautakangella punna alaspäin tota raidetankoa samalla kun lyö tota kartiota niin avot


Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #147 : 02.10.2013, 22:19:42 »
Pari napakkaa iskua kääntövarren päähän ja korkeintaan kevyt napautus raidetangonpään pultinpäähän. Irtoaa perus timpurin vasarallakin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #148 : 02.10.2013, 23:02:55 »
Bilteman irroitustyökalu. Paras hankinta koskaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #149 : 03.10.2013, 08:53:03 »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

 

Futurez  Kulkukoira