Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 296 Vastauksia
  • 103686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #285 : 30.06.2015, 19:35:13 »
Yleisesti ottaen ku ottaa kuskiksi aina jonkun kellä on pikku-e, niin ei tarvii siitä panikoida ainankaan. Paljos siulla on ysissä vetomassaa jarruilla, vai onko seiskoissa ja yseissä se sama kaikissa?

1600kg seisoo otteessa. Kärry ehkä just meni ton auton kanssa tohon rajaan. En oo ihan saanu laista vielä selvyyttä että minkä painon mukaan näitä pitäisi laskea. Itselläkin harkinnassa ollut jos ajaisi pikku-e:n. Pitäisi vaan keksiä asuntovaunu jostain ajokoetta varten.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #286 : 02.07.2015, 17:24:50 »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #287 : 02.07.2015, 18:00:36 »
Otitko huomioon, että virta päällä pumppu pyörii vain hetken virran kytkemisen jälkeen. Sulake tarkistettu?
« Viimeksi muokattu: 02.07.2015, 18:03:20 kirjoittanut pete881 »

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #288 : 02.07.2015, 18:02:55 »
Otitko huomioon, että virta päällä pumppu pyörii vain hetken virran kytkemisen jälkeen.

En :S ->uudestaan mittailemaan.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #289 : 02.07.2015, 19:04:16 »
En oo ihan saanu laista vielä selvyyttä että minkä painon mukaan näitä pitäisi laskea.

Menee hieman OT:ksi, mutta ajo-oikeuskysymyksissä ratkaisee otteeseen merkitty kokonaismassa. Veturin riittävyyden taas ratkaisee sen hetkinen todellinen paino. Tämän takiahan esim. tyhjää autotraileria joka painaa alle sen 750kg ei saa vetää B:llä koska kokonaismassaa on liikaa... :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #290 : 03.07.2015, 17:14:17 »
Kiitos vinkistä pete881 tankkipumpulle tulee nopeasti virta kun kääntää avaimen 2-asentoon. Auton alla olevalle pumpulle ei tosin tule virtaa... Oiskohan piuhat poikki jostain?

E:eipä tuu startatessakaan virtaa eli jotain on pielessä..

E2: sähköä tulee ja pumppukin toimii. Liitännät irronnut vaan koppuraisita piuhoista. Saakohan vastaavia liittimiä mistään?

E3: toimii taas jälleen kuten pitääkin. Öljyt ja jäähdytysnesteet myös vaihdettu, jos sitä huomenna uskaltaisi radalle mennä pyörähtelemään. Olisi vielä etujarrulevyt ja palat odottamassa vaihtoa, mutta saa nähä jaksaako aamulla vaihdella niitä vai otanko vaan suunnaksi Ahveniston suosiolla. Paljonko antaisitte aika-arvion ensikertalaiselle levyjen ja palojen vaihtoon?  :)
« Viimeksi muokattu: 04.07.2015, 00:43:10 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #291 : 06.07.2015, 12:13:16 »
Juu eli ysin sain toimimaan perjantaina ja vaihtelin tosiaan öljyt+suodattimen ja jäähdytysnesteet ja puolen yön jälkeen pääsi nukkumaankin. Miitti aamuna heräsin seitsemältä vaihtamaan etulevyja ja paloja. Pultit lähti yllättävän kiltisti auki ja levyt sain vaihdettua heittämällä. Eivätpä vanhatkaan kauhean kuluneet olleet ja meni se niillä katsastuksestakin läpi, mutta oli niin kierot levyt että reilummat jarrutukset eivät olleet enään miellyttäviä. Uusia paloja en saanut mahtumaan paikalleen. En tiedä onko liian vähä ruista ranteessa painamana mäntiä sisäänpäin vai mikä oli ??? Miitissä en kehdannut mennä hidastelemaan radalle vakiolla B230F:llä, kun siellä tuntui väkeä riittävän muutenkin. Onneksi en ole (vielä) madaltanut autoa niin maastopysäköintikään ei tuottanut ongelmia  :D


Äsken työpaikan parkkipaikalla katselin että vasen eturengas olisi edempänä kuin oikea rengas. Mistähän moinen voisi johtua?  :idiot2:

Tällä hetkellä motivaatio 240 suhteen kasvoi uuteen potenssiin kesämiitin myötä, joten katsotaan jos sitäkin saisi eteenpäin tässä kesän aikana. :)
« Viimeksi muokattu: 06.07.2015, 12:40:39 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #292 : 06.07.2015, 19:45:23 »
Ööö.. siis lähempänä etupuskuria vai?
???  ???  :o

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #293 : 06.07.2015, 19:51:37 »
Ne alatukivarren kartiopuslat pettäny. Motonettiläinen vahvistettu kesti aika tarkkaan vuoden. Potkaise rengasta kulutuspintaan. Se kumpi liikkuu enemmän, puslat vaihtoon.   

Tuollaisilla vähän ajetuilla alkuperäisillä oli renkaat aika rajusti edempänä. Ja tuo uusi vaihdettiin siis vuoden päästä uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2015, 19:56:16 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #294 : 07.07.2015, 14:42:15 »
1600kg seisoo otteessa. Kärry ehkä just meni ton auton kanssa tohon rajaan. En oo ihan saanu laista vielä selvyyttä että minkä painon mukaan näitä pitäisi laskea. Itselläkin harkinnassa ollut jos ajaisi pikku-e:n. Pitäisi vaan keksiä asuntovaunu jostain ajokoetta varten.

Toi vetopainohomma on (vaikka suomessa ollaanki) hieman kiinalainen juttu...
Tätä joutui selvittelemään, kun piti hevonen siirtää tallilta toiselle, Mk1 V70 otteessa on tuo sama 1600kg jarrullista painoa.
Elikkä homma meni pääpiirteissäin näin:
Tolla V70:llä olis muistaakseni saanu vetää ilman pikku e:tä 1500kg kokonaismassaltaan olevaa kärriä. Eli auton + kärrin rekisteriotteisiin merkitty kokonaismassa ei ylitä 3500 kg.
Mutta, kun perään tulikin 2000 kg kokonaismassaltaan oleva kärri (2 aks. hevostraileri), piti olla pikku e.
Joku voisi olla tässä vaiheessa sitä mieltä, että ei saa seitenkympillä vetää, kun menee 400kg yli otteen sallitusta painosta (no, niin olin itekki) mutta onneksi virkavalta vastasi varsin asiallisesti:
"Saa kuljettaa ko. yhdistelmää, jos yhdistelmän todellinen paino (kärrin omapaino + kuoma) ei ylitä tuota otteeseen merkittyä 1600kg, jos ajo-oikeus on vähintään BE, mikä tulee tuosta perävaunun 2000kg kokonaismassasta"
Noo, mulla riittää kortissa painot 76 tonniin asti  :2funny:

Tuosta BE-kokeesta vielä, kärrin todellinen paino pitää olla vähintään 800 kg (eli kärri + tavaraa = 800kg), ja sinne ei kannata mennä semmosella vetoautolla, missä on automaattilaatikko. Häviää manuaalin ajo-oikeus ko. ajoneuvoluokasta (B)
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #295 : 17.07.2015, 08:41:57 »
Minkälainen homma olisi jos nyt kuitenkin laittaisi suoraan megalla toimimaan tuon 240? Mitä kaikkea lisätyötä tai ekstraa tulisi siihen nähden että menisi tuolla 960 omalla. Jotenkin alkanut tuntumaan että tekisikö samalla vaivalla suoraan megalla toimivan. Kuitenkin joutuu alkuperäsestä johtosarjasta aika paljon perkaamana tavaraa ja kytkemään jos Motronicilla menee. Tuli vaan mieleen kun kesätyörahat kolahti tilille niin mitä jos... :buck2:

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940GL
« Vastaus #296 : 17.07.2015, 12:37:23 »
Itse en edes miettis vakio motro, onhan ohjelmoitava aina ohjelmoitava, jos joskus sitten haluat taloudellinen re85, föönin tai jotain muuta

 

Futurez  Kulkukoira