Kulkukoira  Proturbo

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 296 Vastauksia
  • 103686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #150 : 03.10.2013, 09:07:33 »
Ite tein joskus alustajumppaa tehessä puusta sinne alas sopivan palikan ja tarpeeksi isolla puristimella sitten ponnistin kartion ulos alatukivarresta lämpöö kun antaa niin seki auttaa yleensä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #151 : 03.10.2013, 11:45:30 »
http://www.motonet.fi/fi/tuote/804022/Raidetangon-paan-ulosvetaja tämmöne?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/804023/Ulosvetaja-raidetangon-paallepallonivelelle

Tälläinen on mulla. Ei tarvitse kiristää hampaat irvessä, vetää vaan tiukalle ja odottaa hetken niin nivel pompsahtaa auki.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #152 : 04.10.2013, 00:08:40 »
Tulipa vaihdettua raidetangonpää ja käytyä ajelemassa. Ainakin madaltu hiukan, kun valot näyttää ehkä 5m päähän pienen etukenon johdosta :D Tässäpä pari kuvaa jos niistä nyt jotain selvää saa


Juu eli valoja pitäis kaiketi säädellä ja aurauskulmia myös. Ohjeita näihin? Noi tolpat on kyllä pakko vaihtaa kun kerkiää, koska reikä "hieman" suureni tänään. Menee semmonen neljä sormea läpi  :(

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #153 : 11.10.2013, 22:11:46 »
Laitetaas nyt vielä yks tällänen turha päivitys. Känny räpsy, joka sekin aika tumma

Tiedä mikä kytkimelle tuli, mutta tiistaina kouluun ajaessa vaihteet tuntu menevan huonosti sisään ja pirun jäykkää oli kepin liikuttaminen. Koulun pihaan kurvatessa ei enään ykkönen menny sisää ja kolmosella sitte hivuttauduin ruutuun. Koulusta pois lähtiessä ei vaihteet enää menneet päälle, koska kytkin ei irrottanut ollenkaan. Illemmalla sitten auto hinaamalla pois. Tiedä mikä tuli. Kaverin faija ehdotti että paineasetelma ois voinut mennä, mutta ei paljoo kiinnosta, kun alkaa toi tekniikan vaihto. Sopivaa kardaania on tullutkin metsästettyä ja oppinut paljon lisää näistä :D. Männät sujahti tänään paikalleen. Kysytääs täälläkin, että minkälaisilla momenteilla noita pitäis kiristellä? Tuleeko öljypohjaan jotain tiivisteliimaa tai jotai? Missäs järjestyksessä tota kantta nyt pitäisi alkaa lyömään läjään?

Oli muuten hyvä toi Motonetin raidetangonpään ulosvedin. Suosittelen  O0

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #154 : 11.10.2013, 23:06:17 »
Paineasetelmasta käpälät (kohta jota laakeri painaa) luultavasti kuluneet loppuun. Tarkkaan ajoit loppuun, jos koneenvaihto edessä. Ja lautanen kesti myös. Ei tarvinnut turvautua lavetti kyytiin.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2013, 23:17:09 kirjoittanut 240 »

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #155 : 11.10.2013, 23:46:32 »
Paineasetelmasta käpälät (kohta jota laakeri painaa) luultavasti kuluneet loppuun. Tarkkaan ajoit loppuun, jos koneenvaihto edessä. Ja lautanen kesti myös. Ei tarvinnut turvautua lavetti kyytiin.

Juu hyvin ajotti kyll toi paineasetelma  :D Kattoo jos huomenna sais konetta enemmän kasaan ja selvittelis kardaani asiaa.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #156 : 12.10.2013, 13:21:08 »
Voi muoviämpäri....
nyt kyllä mennään tällä ja toivotaan toivotaan -.-
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 09:15:49 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #157 : 13.10.2013, 09:21:24 »
Noniin eilen alettiin innolla hommiin. Kuten ylemmästä postauksesta käy ilmi yksi öljypohjan pultti saatiin katki. Nyt toivotaan, että pitää ilmankin. Väliin laitettiin Volvon punaista liimaa. Kutoskoneeseen saatiin kansi päälle, mutta nokat ja päällimmäinen kansi puuttuu. Kannattaa ilmeisesti hoitaa niin, että ajoitusmerkit kohdalleen ja sitten pursitaa kantta jotenkin, koska kierteet menevät helpohkosti?

B200K saatiin melkein nostettua pois, mutta kardaanin pultit eivät meinanneet aueta millään. No sitten päätettiin että nostellaan kardaanin kanssa, koska sehän katkeaa keskeltä keskeltä. Ei vieläkään lähtenyt ja yksi pakoputken mutteri oli vielä kiinni ja sitä irroittaessa kävi näin

Tänään jatketaan ja koitetaan saada vanha tekniikka irti ja nokat paikalleen kutoseen.

Pistetään nyt vielä yksi kuva

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #158 : 13.10.2013, 12:47:57 »
Päälikansi on tullut aina kiristettyä omilla pulteillaan tasaisesti ympäriinsä. Alakerran ollessa ajoitusmerkissään ei ole väliä missä asennossa nokat ovat, koska männät ovat sen verran alhaalla etteivät ota kiinni venttiileihin. Silloin pysty pyöräyttämään nokat siten, että päälikansi on valmiiksi aika lähellä. Viimeinen kiristys on se joka kierteiden menoon vaikuttaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #159 : 13.10.2013, 14:57:36 »
Selvä hommeli. Mitäs luulette pitääkö toi öljypohja?

Onko tää nyt sitte 1031?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #160 : 13.10.2013, 15:16:09 »

Onko tää nyt sitte 1031?


Kyllä vaan. Välitys löytyy toiselta puolelta tarrasta tai sitten rengasta pyörittämällä.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #161 : 13.10.2013, 18:55:06 »
Sitten mulla on kaksi 1031 akselia  8)

Tänää saatii vanha kone pois  *taavih->


Kutosta kasattu pikkasen


Löyty vaihteiston kannakepalkin alta pikkasen mätää  >:( Pitää korjata, ennen kun alkaa jatkamaan... kuis paksulla tavaralla tota pitäis korjata?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 18:58:00 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #162 : 13.10.2013, 21:55:13 »
Peruspaikkahan se. 1,5-2mm paksusta uutta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #163 : 13.10.2013, 22:07:28 »
Peruspaikkahan se. 1,5-2mm paksusta uutta.

Syntyiskö saman paksuisesta vaihteiston kannakepalkin muokkauskin?

Kaveri jolta sain lainaan tollasen pikku migin suositteli siirtymään hieman ohuempaan ainevahvuuteen, kun ei tollasella pikku migillä saa sulamaan läpi asti. Uskaltaako ainevahvuutta pienentää?

E: ohjaustehostin vuotaa. Löytyykö jotain tiivistesarjaa jolla sais vuotamisen loppumaan?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #164 : 13.10.2013, 22:31:04 »

 

Ateho  Elekma