Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Yleinen keskustelu / Vs: Bilteman laturi p2
« Uusin viesti kirjoittanut v0lv0245 tänään kello 08:05:19 »
Minulla on Amazonissa myös Bilteman laturi, 2,5tkm ajettu ja laakerit huutaa. Se siitä halpuudesta. Pitää vaihtaa uudet SKF:t niin eiköhän se siitä.
12
700, 900 & S/V90 / Vs: 940 ilmastointi ei toimi.
« Uusin viesti kirjoittanut Temes tänään kello 07:16:31 »
En muista 100%varmaksi mutta tuo pelkkä aurinkosensori ei tehnyt ilmastointia täysin toimimattomaksi. Onhan ilmastoinnissa ainetta varmasti? Jos on niin kompuran ja magneettikytkimen toiminnan voi testata oikosulkemalla paineventtiilin (tai mikä se nyt siinä letkussa oleva haistelija onkaan siinä ilmastoinnin putkessa)johdon. Pitäisi kompura käynnistyä.
13
700, 900 & S/V90 / Vs: B230f käy rikkaalla
« Uusin viesti kirjoittanut Temes tänään kello 06:34:31 »
Onko lh vai bendix Regina ruisku? Lambdat on erilaiset niissä. Tuo Regina ei toimi kuin titaani lambdalla.
14
Showroom / Vs: Volvo 240 GL Injection 1988
« Uusin viesti kirjoittanut M.P 24.05.2024, 23:51:50 »
Uusia osia:



Ostin uudet kaaret molemmin puolin ja pedalboxin manuaali swappiin. Näitten lisäksi hommasin molemmat bensapumput ja tankkilaitteen.
15
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: 2012 XC60 D5 ilmastointi pätkii
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti 24.05.2024, 23:14:59 »


Jossakin oli mainittu, että kompura kävisi tiheämmin, jos ainetta on liian vähän. Liekö paikkansa pitävä väittämä?

Ainakin vanha ykköskoppanen V70 alkoi hakata muutaman sekunnin syklillä kompuran kytkintä kun aineet oli vähinä.
16
Ei taida onnistua pujottamalla ihan mitenkään.

Jakoremmin vaihto on yks niitä hommia että jos ei ole varma että osaa sen, silloin on taloudellisestikin kannattavampi pistää kättä taskuun ja käyttää korjaamolla. Jos homma ei mene putkeen, mahdollisuudet tuhansien eurojen vahinkoon ovat hyvin konkreettiset.
17
ÄH, kuulostaa melko jumppaamiselle. Johtosarjaa ei saa esim kuskin jalkatilan kautta esille? Joskus irrotettiin kaverin autosta ovi tunkkia apuna käyttäen, helpotti muistaakseni aika paljon. Mitenköhän tuon johdon sitten korjaa, uutta piuhaa pinneiltä asti? Pelkään että omat kolvaukset eivät ole kovin pitkäaikainen ratkaisu jos ne tekee samaan kohtaan mistä se on jo aiemmin murtunut.

Mennyt vähän ohi mutta katkaisin itse katkoskohdan pois ja lähemmäs oven liitintä kutistejatkolla liitos ja korin puolelta kiskoin ovitolpasta sen verran ulos että sain tehtyä liitoksen korin sisäpuolelle tulevaan johtoon. On mennyt tuolla korjauksella rapiat kaksisataa tuhatta km. Ovi itsessään on irti kun ottaa johtosarjan liittimen ja kaksi pikku pulttia jotka pitää oven saranat saranatapilla. Ja oliko se tuulihaka vielä...
18
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut Kuhaz 24.05.2024, 22:53:26 »
1858km takana my21 v90 t6:lla

Bensaa 44,9 litraa = 2,4 l / 100km
Sähköä 339,2kwh = 18,3kwh/100km
Regen 58,3kwh = 3,1kwh / 100km
19
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: D5 alavääntö katoaa satunnaisesti
« Uusin viesti kirjoittanut D5V50 24.05.2024, 22:22:42 »
Tietääkös joku täällä EGR:n toiminnasta että onko venttiili aina kiinni silloin kun liittimen nyppää irti?
Vai voiko tuo jäädä siihen asentoon mihin sähkömoottori on sen ajanut viimeksi virrallisena ollessaan vai pitääkö venttiilin palautusjousi venttiilin aina kiinni ja sähkömoottori vain painaa jousta vasten sitä auki?

Edit: tällä videolla näyttää ainakin juurikin tuolta jälkimmäiseltä.

https://youtube.com/shorts/ETkQbnWrMls?si=Sgaun0HNm7t71AP3
20
700, 900 & S/V90 / Vs: professional parts sweden
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 24.05.2024, 22:15:50 »
Mua on toruttu täälläkin kun en koske noihin. Kai se on vähän tuurinkauppaa mitä saa kun ne haalii mistä halvalla saa niin toimittajat vaihtuu.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
RallyBaron  Samppasport