Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: wiile - 21.07.2012, 12:41:35

Otsikko: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku) (myyty)
Kirjoitti: wiile - 21.07.2012, 12:41:35
tuli ostettuu eilen volvo.
kilometrejä on kertyny mittariin 180tkm (todella vaikea uskoa todeksi, mutt kai ne on todelliset)

auto on ihan perus käyttis mihin ei ollut tarkoituss tehdä mitään ihmeelistä jotain pientä ehostusta. parempaa soitinta yms.

kuvat puhukoon puolesta

 http://aijaa.com/0052610565974 (http://aijaa.com/0052610565974)

(http://i5.aijaa.com/b/00849/10565973.jpg)

http://aijaa.com/0084910565973 (http://aijaa.com/0084910565973)

http://aijaa.com/0041510565975 (http://aijaa.com/0041510565975)

http://aijaa.com/0046710565976 (http://aijaa.com/0046710565976)

Tapahtumia tiivistettynä:

-jarru remontti 7.8.2012
- lastutettu 10.8.2012
- jakopää sekasin 11.8.2012
- kansi irroitettu 14.8.2012
- moottori irti 19.8.2012
- alusta massattu 4.9.2012
- auto haettu 15.9.2012
- moottori irti 19.9
- moottori asenneltu paikalleen 23.9
- 5-puolaset vanteet (valkoiset) 7.11
- madallettu 2.12

-peltipako (2.5") 3.2.2013
-16" käänetyt/levitetyt (8" ja 8,5") 5.2
-tuulenohjaimet


Tulossa:


spoileri
tummenukset
äänentoisto päivitys

Myynti kunto

(http://i4.aijaa.com/b/00790/12201799.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: HembalanD - 21.07.2012, 19:06:45
Jokin korinvaihto projekti vai miksi siinä on 940:sen keula?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: R70AWD - 21.07.2012, 19:59:27
Olisko 1990 eikä -89...
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: pppate - 21.07.2012, 20:13:04
juuri tuollaisen haluan ostaa!joko tick tai tdic,
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: HembalanD - 21.07.2012, 20:23:54
Olisko 1990 eikä -89...
Runkonumeron mukaan vm. -90, rekisteröity -89. Taitaa noita ruottin pelejä olla ysinkeulalla muitakin?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 21.07.2012, 22:59:32
joo en tiedä mikss siin on 900 keula. olkoon  :)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: Panssarivaunu - 01.08.2012, 17:00:18
Hieno elämäntapa farmari  ;)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 05.08.2012, 11:26:35
täytyiss tota alustaa päivitell... on melko pehmee ajella
 toimiiko noi jouset ja iskarit yhess? saa myöss ehotell parempii vaihtoehtoja... ei tuu ihan heti kuitenkaa ostettuu mut en aatellu muutenkaa hätäillä tämän kanssa.

http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=P36-0292 (http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=P36-0292)
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=24-012744 (http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=24-012744)
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=EVOVO022F (http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=EVOVO022F)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: JoonasH - 05.08.2012, 13:01:42
bilsteinit  O0 mutta noista jousista en ois niinkään varma kun saattavat takana antautua farkun perän alla saatikka sitten kuormattuna  ::)  eikös porukka oo laittanut kuormajousia taakse laikattuna ja eteen ne motonetin madallusvieterit   ???
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 05.08.2012, 14:22:42
ja olisiko jotaikn ehdotuksia kuinka piristää tätä värkkiä.

 putkiston teen itse kuhan saan ensin laskut maksettua. mutta mistä esim. virinokka.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: Elk - 05.08.2012, 14:39:15
Virinokkia tuohon pataan löytyy ainakin Enemiltä ja KG-trimningiltä. Ja jos ei lisääntyny tärinä haittaa niin tasapainoakseleiden hihnalla kannattaa heittää kuikkaa ennenkuin tapahtuu katastrofi.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 06.08.2012, 10:38:40
onko kenelläkään tietoa minkälainen kyseinen alusta olisi? olisi hinnaltaan sopivampi minulle :D

http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo/GM-sport-alustasarja-Volvo-740-745 (http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo/GM-sport-alustasarja-Volvo-740-745)

ja jos on "toimiva" vaihtoehto niin tilaan varmaan ruotsista koska sieltä tulee mukaan varmaa muutakin mukavaa           
       
 http://www.vparts.se/ (http://)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: Esa Kokko - 06.08.2012, 16:29:30
onko kenelläkään tietoa minkälainen kyseinen alusta olisi? olisi hinnaltaan sopivampi minulle :D

http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo/GM-sport-alustasarja-Volvo-740-745 (http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo/GM-sport-alustasarja-Volvo-740-745)

ja jos on "toimiva" vaihtoehto niin tilaan varmaan ruotsista koska sieltä tulee mukaan varmaa muutakin mukavaa           
       
 http://www.vparts.se/ (http://)

Eivät ainakaan mulle suostuneet lähettämään, kun pari kuukautta sitten koitin tuolta osia tilailla....
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 06.08.2012, 19:54:35
sanovatko mitään syytä?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: Esa Kokko - 06.08.2012, 22:21:21
sanovatko mitään syytä?

en laittanu sähköpostia sinne, en vaan saanu tilausvahvistusta sieltä. Ja tarkotan tota vpartsia.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 07.08.2012, 21:35:31
Tänää tuli tehtyä jarruremontti (etulevyt ja palat vaihtoon)

tästä se lähtee
(http://i6.aijaa.com/b/00292/10668352.jpg)

Positiivinen yllätyss ett kaikki pultit lähti kuin uudet. Alko tuntumaa lijan helpolta kunnes tajusin ett mull on väärät jarrupalat.
(http://i5.aijaa.com/b/00384/10668353.jpg)

no ei vahnoilla levyll ajeta enää km. uudet alle ja vanhat palat.
(http://i3.aijaa.com/b/00250/10668354.jpg)


no ei se mitää motonettii palautuss ja uudet tilalle.

tässä onkin sitt seuraava pikku entisöinti

volvo omat aluvanteet on ottanu vähän itteensä
(http://i2.aijaa.com/b/00658/10668356.jpg)

kiitos tånzi avusta.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: tånzi - 08.08.2012, 12:31:28
Yhtä yksinkertanen juttu oli kun mun alustan vaihto  :pomo:
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: HembalanD - 08.08.2012, 15:53:24
Nyt muistat että et aja enää ikinä loppuun kuluneilla jarrupaloilla ;)

Ps. noissa on hinkkaaminen eikä todennäköisesti lähdekään kuin maaleineen päivineen..
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 08.08.2012, 19:15:11
tånzi Kyllä Kyllä  ;D se meni melkein kerralla  :D

ei oo mun ajamat jarrupalat  :) jarrut oli tuolaiset jo ostaessa.


nyt on vallsit puhallettu puhtaaks
(http://i8.aijaa.com/b/00168/10674259.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 09.08.2012, 18:34:27
ja nyt on vanteet ehostettu :D ostakaa pois

pohjamaalissa
(http://i4.aijaa.com/b/00364/10681228.jpg)

vannehopee + lakka
(http://i2.aijaa.com/b/00556/10681230.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: wiile - 10.08.2012, 22:21:39
tänään tuli sit laitettuu "lastu" tuohon vekottimee. ei mikään tehojen massa lisäys mutt rullaa paremin. kohta puolee tulee tili ja tämä poika lähtee tekemä tuohon värkkiin pakoputkistoo. olisiko kenelläkää mitää ohjeita/mittoja siihen. (olen kyllä lukenut puolihuolimattomasti noita topikeja)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 12.08.2012, 14:29:10
meinaiss eilen tulla itku silmää  :'( volvoni on nyt hajalla. en tiedä osan virallista nimeä mutta se on "alimainen" hammaspyörä jakopäässä. siinä on ilmeisesti kiinteä kiila mikä meni poikki.

nyt jos joku fiksu sanoiss että onko mahdollistä tässä 16v koneessa että vaikka venttiili olisi alhaalla niin se ei osuisisi mäntään. vai pitääneekö pelätä kansivikaa?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: Rusakko - 12.08.2012, 14:32:12
meinaiss eilen tulla itku silmää  :'( volvoni on nyt hajalla. en tiedä osan virallista nimeä mutta se on "alimainen" hammaspyörä jakopäässä. siinä on ilmeisesti kiinteä kiila mikä meni poikki.

nyt jos joku fiksu sanoiss että onko mahdollistä tässä 16v koneessa että vaikka venttiili olisi alhaalla niin se ei osuisisi mäntään. vai pitääneekö pelätä kansivikaa?
Kyllä :'(
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 12.08.2012, 14:37:28
mut sitä ihmettelin ett se niin "nätisti" antautu ja ei sieltä mitää kovaa kolinaakaa kuulunut (mun huudon yli)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: Rusakko - 12.08.2012, 14:47:21
mut sitä ihmettelin ett se niin "nätisti" antautu ja ei sieltä mitää kovaa kolinaakaa kuulunut (mun huudon yli)
Kokeile pyörittää konetta käsin siitä kampuran päästä. Kyllä muistaakseni taitaa olla niin, että kun jako menee sekaisin niin tuho on suht selvä. Kansi auki ja kattomaan :-\
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: hevonen - 12.08.2012, 15:32:08
Tai toinen vaihtoehto on uus hammaspyörä ja remmi ja jako kohilleen ja kokeilet mitä tekee.
Ennen meinaan kun alat purkaa.
Vänkyrää kyllä saattaa olla koneistossa... Ei tainnu olla hihnapyörä momentissa, tuttu juttu. Käynyt mulle 8V turbossa mutta niissä ei särje vakionokalla mitään.
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM1279.jpg)

Noin siinä käy kun keskipultti on löysällä.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 12.08.2012, 18:06:13
no eihän siin oo tavallaa mitää järkee ku menee kuitenkin aikaa ennenkun saa hammaspyörän nii siin aikaa nostaa kannen pois ja kahtoo miltä näyttää....
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: hevonen - 13.08.2012, 07:06:35
No ei kai sitten, jos sulla ei tuota ratasta ole tilalle heti.
Pääsee sitten niitä venttiilejä nopeemmin hommaileen.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 13.08.2012, 07:49:31
mistäss noita osia saiss kohtuu hintaa?

 olisi varmaa fksua tässä samalla uusia tasurin hihna ja kiristin vai?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: The moose - 13.08.2012, 08:41:10
mistäss noita osia saiss kohtuu hintaa?

olisi varmaa fksua tässä samalla heittää tasurin hihna ja kiristin jorpakkoon

parempi poistaa seuraavan tuhon tekijät..
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 13.08.2012, 10:24:00
mut jos ottaa tasurin kokonaa pois niin eikö moottori lähe tärisemää melko vinhaa yli 2000-2500 rpm jälkee?

vai olenko lukenut ihan väärin?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: The moose - 13.08.2012, 13:27:38
ehkä joku kommentoi jolla itse tehty kokemus sen poistosta.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: hevonen - 13.08.2012, 14:45:03
No onko ne venttiilit entiset?
Sen tasapainoremmin voi ottaa surutta pois.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: Xuppo - 13.08.2012, 16:20:17
ehkä joku kommentoi jolla itse tehty kokemus sen poistosta.

Omasta pirssistä on heitetty tasapainoakselit kokonaan mäelle ja tulpattiin öljykanavat. 2500-4000rpm välille ilmaantui hieman tärinää joka tuntuu persauksessa mutta ei se ainakaan minua henkilökohtaisesti haittaa.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 13.08.2012, 18:17:34
huomenna puran kannen auki niin sillon saa tietää että miltä se näyttää.

 tuntuu vaa jotenkin järetömältän ett otetaa tasapainotuss pois. :idiot2: mut voishan tuota kokeilla. ei sit vaa enää veätetä tätä autoo.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: Rusakko - 13.08.2012, 18:19:25
huomenna puran kannen auki niin sillon saa tietää että miltä se näyttää.

 tuntuu vaa jotenkin järetömältän ett otetaa tasapainotuss pois. :idiot2: mut voishan tuota kokeilla. ei sit vaa enää veätetä tätä autoo.
no mutta: Ylimääräinen paino pois. Stefa lähtee :D
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 13.08.2012, 18:24:24
Btw. olen siis aivan uusi tässä volvojen mootorien mailmassa. onko tuosta tasurin poistamisesta mitää ohjeita? (aivan aloitelia)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v (farkku "kansivikainen")
Kirjoitti: wiile - 15.08.2012, 08:45:05
kaikki ventiilit taipuneet  >:( männissä oli jälkiä. (kuvia tulee kuhan kerkiän laittamaan)

(http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/staldrev-vevaxel/index.html)

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/551877_344340662317149_1371703970_n.jpg)

 paljonkohan velottaa tuon kannen korjaaminen?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: JuHaU - 15.08.2012, 10:16:00
Helpointa olisi laittaa ehjä käytetty kansi tilalle, kun lähteä vakioautoon tekemään isoa remonttia. Varsinkin jos myös ohjurit on saaneet kipeää. Jos selviää pelkillä venttiileillä, niin sitten kannattaa ne vaihtaa. Venasarjoja löytyy täältäkin tarvittaessa.

Muista sitten uusia se öljypumpun pultti uuteen ja kampiakselin rattaaksi suosittelen samantein teräsratasta kunnon kiilalla, niin ei ole jatkossa ongelmia.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm "kansivikanen")
Kirjoitti: wiile - 15.08.2012, 17:38:10
taidan ettiä elinten luovuttajan ja vaihdan koko moottorin. ku onko mitää järkee korjata kansi? jos saa elintenluovuttajan 500-1000e?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm "kansivikanen")
Kirjoitti: HembalanD - 15.08.2012, 19:48:30
Hommaa samantien koko auto ja myy tuo osiksi.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (etsii elintenluovuttajaa "B200ET")
Kirjoitti: Jussi.L - 15.08.2012, 22:54:16
Tai osta multa 16v moottori  :hello: Voisin ehkä tuon vanhan ottaa vaihdossakin.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (etsii elintenluovuttajaa "B200ET")
Kirjoitti: HembalanD - 16.08.2012, 06:03:31
Tuohon sun autoon ei todennäköisesti saa B200ET konetta laittaa (vähäpäästöinen)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (etsii elintenluovuttajaa )
Kirjoitti: wiile - 18.08.2012, 09:51:28
tulossa näillä näkymin toinen B234F moottori. siitä kyllä lähtee tasuri pois ja kampiakseliin tuleva hammaspyörä tulee olemaa teräksinen.

Ps. joks joku kehtaa kerto mistä saisi tuon teräksisen hammaspyörän niin olisin iloinen
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (etsii elintenluovuttajaa )
Kirjoitti: Xuppo - 18.08.2012, 19:29:39

Ps. joks joku kehtaa kerto mistä saisi tuon teräksisen hammaspyörän niin olisin iloinen

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/staldrev-vevaxel/index.html (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/staldrev-vevaxel/index.html)
Tuolta ainakin löytyy jotain
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (etsii teräksistä hammaspyörää kampuranpäähän)
Kirjoitti: Timo_R - 18.08.2012, 21:55:28
Yks vaihtoehto on teettää vakiohihnapyörään kunnollinen kiilaura, ja käyttää irtokiilaa.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (etsii teräksistä hammaspyörää kampuranpäähän)
Kirjoitti: wiile - 19.08.2012, 21:19:49
nyt on moottori otettu irti. lähti pois kun sadussa.  :D
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 01.09.2012, 17:10:59
Nyt olis kyll aikaa korjata tuo kattoverhoilu. olisiko jollakin vinkkejä siihen. ajattelin vaa rajusti sumuttaa liimaa jostain väliköstä.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: The moose - 01.09.2012, 20:02:06
Nyt olis kyll aikaa korjata tuo kattoverhoilu. olisiko jollakin vinkkejä siihen. ajattelin vaa rajusti sumuttaa liimaa jostain väliköstä.

ei onnistu, siellä välissä on se vaahtomuovi putuna ja aivan ohut se kangas ilman sitä vaahtomuovia. läpi tulee ja näyttää hyvältä. ;D

takaveto faq http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1901.0

Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 01.09.2012, 20:58:01
tässä on nahkaverhoilu. mut sitäkin on menty aikoinaa jonkun toimesta korjaamaan ja se on tehty todella rumasti 2kpl
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 04.09.2012, 21:56:42
pohjamassattu.
 joskuss kun kerkää nii kotelosuoja

 näitä pikkuhommii on "hyvä" tehä kun ei oo moottorii.  :-\
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 14.09.2012, 19:20:33
Huomenn olis mentävä hakee moottorii. Toivotaa et sen saiss paikalleen ja toimimaan mahollisiman nopee.  Ei pidä kuitenkaa hätäillä ettei mee kauheesti vituikss. :buck2:
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 16.09.2012, 15:47:29
tänää tuli vähän toistakin harrastusta tehtyä hienon sään kunniaks.
 ohan tää viell ihan lapsen käsiss mutt tykkäänpähän kuluttaa aikaa  S*

(http://i8.aijaa.com/b/00909/10917728.jpg)

(http://i9.aijaa.com/b/00456/10917729.jpg)

ensviikolla alkaa urakka ottaa elintenluovutajasta moottori ja istuttaa se omaan
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 17.09.2012, 22:13:55
tänää tuli hipelöityä vähän toista moottoria ja tuli otettua johtoja ja letkuja irti. Keskiviikona jos sitä uskaltaisi nostaa  :P

tulipahan sit sellanen mietintä ett missäköhän sennoss toi vauhtipyörä pitää asentaa kun kuulemma volvon moottorissa sen saa väärään asentoon (GM.mällä on sellainen että se menee vain yhdessä asennossa)

ja jos jostain lötyisi ohjeita automaatin vaihtamisesta manuaaliin niin olisin kiitollinen sellaisesta linkistä. (en oo itse viellä kerennyt etsiä.)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (moottorin vaihto viikot :D )
Kirjoitti: wiile - 19.09.2012, 22:58:44
nyt on koko moottori irti.
 perjantaina jos uskaltaiss tutkii tota turbiinia ja vaihtaa siihen kytkinpaketti.

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483183_494501970562116_2109140749_n.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku)
Kirjoitti: ässäarpa - 23.09.2012, 13:14:14
bilsteinit  O0 mutta noista jousista en ois niinkään varma kun saattavat takana antautua farkun perän alla saatikka sitten kuormattuna  ::)  eikös porukka oo laittanut kuormajousia taakse laikattuna ja eteen ne motonetin madallusvieterit   ???

Juu kaikki papat ja muut pussihousut laittelee noita mutta löysä läpykkä tuloo tuollalailla, ite en ainakaa tykkää...
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 23.09.2012, 22:00:53
tänää tuli tyrkättyä moottori paikalleen. kaikki meni melkein oikein :/ ei se mitää... enss viikoll jos saiss pajalle missä pyydetään työstä rahaa ja sit seuraavall viikoll leimalle

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/252537_495954397083540_277163581_n.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 25.09.2012, 21:33:43
huomenn olis tarkotuss laitell viimeset letkut ja piuhat paikalleen ja kiristeltävä pultit.
 
 perjantaina ammattilaisen käsittelyyn ja sieltä viimeistään 10.10 pois ja senjälkeen niiiiiiiiin per**leesti Km tauluun.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 27.09.2012, 19:31:55
huomenn pajalle. "poissa näkyvistä, pois mielestä"
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 28.09.2012, 21:04:54
nyt on auto pajalla. vein auton korjaukseen ja sain samall myytyy moottorin :D
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 12.10.2012, 11:43:03
nyt on autoll ajeltu jo hyvän aikaa ja kaikki on toiminu moitteetomasti. moottorissa on sisällä halvat öljyt (huuhtelu mielessä). tänään uudet mobil 1 sisään.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 22.10.2012, 08:24:36
viime viikonloppuna ajettu mäntyharju-jkl-äänekoski-mäntyharju ilman isompia ongelmia

 laturin tai tehostimen hihna vinkuu aina välillä muuten täysin moitteetomasti
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: JoonasH - 22.10.2012, 10:14:03
viime viikonloppuna ajettu mäntyharju-jkl-äänekoski-mäntyharju ilman isompia ongelmia
asut sie mäntyharjulla ??? jos asut niin olen tämän aika monta kertaa nähnyt kun olen ärrällä oli huristellut tässä "vuoden" mittaan  :hello:
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 23.10.2012, 10:17:44
asut sie mäntyharjulla ??? jos asut niin olen tämän aika monta kertaa nähnyt kun olen ärrällä oli huristellut tässä "vuoden" mittaan  :hello:

Joo tällähän minä :P

En usko että kovin monesti olet nähny koska ollut vasta reilun viikon ajossa :D
 Ellet ole sitten harrastehallin pihalla nähnyt.

mutta tulevaisuudess voit bongata  :hello:
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 27.10.2012, 19:03:50
lisävalot keulilla (hella comet ff 200)
 talvivanteet odottaa rae-puhallusta ja pulverimaalia... saiss laitettua talvipyörät alle ja pääsis ajelemaa.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 01.11.2012, 07:30:41
ei aina onnistu nää mun autoharrastukset  :-\ oli näköjää fondmetal vanteiss sen verran tiukka maali ettei saa irti puhaltamalla.
 no ei siin mitää muuta ku ei saa pulverimaalia päälle
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: Jussi.L - 01.11.2012, 19:31:46
no ei siin mitää muuta ku ei saa pulverimaalia päälle

Saahan sen jos vaan maadottaa. Pinta tarvii karhentaa että ottaa kiinni, näin ainaki meillä töissä. Voi kyllä maali helpolla haljetaki, etten välttämättä suosittelekaa  ::)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 01.11.2012, 20:39:50
no niissä on jo pohjamaalit päällä  :-\
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 14.11.2012, 22:00:40
tänään tuli tass vähän puuhasteltua  ;D

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/532143_517512651594381_1452094712_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/28002_517512821594364_1585836215_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/402549_517512861594360_1619039942_n.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 02.12.2012, 22:21:06
tipahtipa se volvonkeula joku päivä :D
 (en kuitenkaa peltipakoa saanut kiinni  :P )

(http://i2.aijaa.com/b/00261/11382087.jpg)

(http://i2.aijaa.com/b/00787/11382088.jpg)

ei talvea vasten kehtaa enepää
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 10.12.2012, 22:32:55
Käytiin ilta kahveella volvojen kanssa

(http://i8.aijaa.com/b/00468/11425455.jpg)

 
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: HembalanD - 11.12.2012, 07:06:49
Kah mutta miksi volvossa on pahvia keulalla?  ::)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 11.12.2012, 21:49:17
ajaa lyhyitä matkoja (alle 10km)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 20.12.2012, 18:01:14
voi perse! huohotin jääty ja sylki sen takii öljyt pellolle :/ tarkotuss olis viettää jouluu ja mennä laskettelee vuoden vaihteeks... ei millää kiinnostais ettii mistä sylki öljyt (jostain huohotimen läheltä) ja täytyykö jotain korjata. ja ulkonakin on niin kylmä
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 20.01.2013, 21:39:29
volvon kanssa pikku pakkasongelmista päästy melko huolettomasti ettenpäin
 tänään joku heilautti taikojaan ja tipautti perää... nyt se sit keulii  :'(

(http://i2.aijaa.com/b/00225/11636388.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: ässäarpa - 24.01.2013, 00:41:56
Onkohan penkkoja pöllyytetty, kun tuollei vanteessa lunta.. (?) V:>
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 03.02.2013, 15:23:43
eeeeeiii  V:> 

viimeinkin saatu pellin alle peltipako ja 2,5" tuutti pohjaa. kuhan saiss aikasekss rälläköidä jouset kohallee edestä nii kaikki olis OK.
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 05.02.2013, 21:28:02
tänään tuli vannepajalta 16" peltivanteet 8" ja 8,5" leveät heti hiomapaperii ja pakkelii käsiin ja "ehostamaan"
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: tånzi - 05.02.2013, 21:49:47
tänään tuli vannepajalta 16" peltivanteet 8" ja 8,5" leveät heti hiomapaperii ja pakkelii käsiin ja "ehostamaan"
Ilmottele ku valmiit nii laitetaa väri päälle  8)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: InlineFour - 05.02.2013, 21:50:43
Onkos noi vannepajan niitä mitkä piti tiivistää sikakitillä?
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (farkku +18hp +18nm)
Kirjoitti: wiile - 05.02.2013, 21:54:18
no voihan ne olla tiivistämättäkin mutta Esa ei anna takuuta että sauma pitää ilmaa.
 voi myös pulverimaalata joka ajaa melkein saman asian.

Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 07.02.2013, 22:14:12
otetaan hyviä vinkkejä peltivanteitten värikartaksi!
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: tånzi - 07.02.2013, 22:53:51
Ihan puhdas valkonen. :pomo:
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 08.02.2013, 19:13:16
fiilistelyä  8)

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563523_561579153854397_1167146536_n.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 12.02.2013, 22:18:52
väriksi tulee kokonaan valkoinen johonka ulko reunaa (vanteen ja kumin väliin) punainen raita
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 05.03.2013, 21:29:26
"tupakkamuovit" saatu paikallee ja 240 projekti ostettu  S* nyt kelpaa kesää odotella ja pitkii iltoja sen kanssa
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: dumppi - 05.03.2013, 22:08:32
"tupakkamuovit" saatu paikallee ja 240 projekti ostettu  S* nyt kelpaa kesää odotella ja pitkii iltoja sen kanssa
minkäslainen 24kantti? :nälkä:
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 07.03.2013, 19:55:20
ruosteinen, b200k, farmari :D
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 15.03.2013, 21:42:09
käytin rahamiesten palveluu ja teetetin kytkinremontin.

ei paljoo naurattanu ku poljin kytkinpoljinta joka oli ihan tunnoton ja kytkin oli koko ajan "päällä"

Ns. työsylinterin tiiviste hajalla ja sylki sieltä Dot. 4 pihalle
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 01.04.2013, 22:18:46
tuli kokeitua pääsiäisenä vähän  :3/4 jättää sen: nii perästä löyty 2 viivaa  P> Halleluja! mut seuraavalla kerralla 1 viiva.... nyt on katottava ett mikä perä siell on ja olisko vaikka väärät öljyt...
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 27.04.2013, 00:24:19
Kyllä ne kesä vanteet ennen vappua on alla  ::)

(http://i4.aijaa.com/b/00454/12144997.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: dumppi - 27.04.2013, 18:58:42
kohta tullooo kiire  ;D
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 27.04.2013, 20:46:27
 ei oo enää paljoo jäljellä

(http://i10.aijaa.com/b/00464/12148136.jpg)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: jen - 27.04.2013, 20:48:08
aivan,enää ei puutu kun loput! ;)
Otsikko: Vs: 740 GLT 16v -89 (elämäntapa farkku)
Kirjoitti: wiile - 10.05.2013, 17:25:48
Tämä auto on vaihettu T-5 850 sedan volvoon


(http://i10.aijaa.com/b/00265/12201795.jpg)
(http://i6.aijaa.com/b/00818/12201796.jpg)
(http://i5.aijaa.com/b/00495/12201798.jpg)
(http://i4.aijaa.com/b/00790/12201799.jpg)