KL-varaosat  Race.fi

Musta7Kantti -87

  • 42 Vastauksia
  • 15499 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #30 : 20.03.2013, 13:18:13 »
2x 8" free-airina pelaa hienosti, tuo juuri sopivasti potkua ja lämpöä matalalle. Velipojalla El caminossa on free-airina pari Genesiksen P69 subia, toimii kuin unelma, joten älä nyt kuitenkaan kokeilematta tai muutenkaan tuon taivaallista asiasta tietämättä sano että "8 on auttamattoman pieni toimimaan free airina". sun elementtivalinta kyllä kertoo että vähän muuta taisi olla hakusessa kuin "vaan jonkunlaista boostia bassomaailmaan." Nuo XTR sarjan subit kun nyt ei hirveän tunnettuja ole hyvästä saundistaan, enemmän painepuolella käytettyjä. Pääasia kuitenkin että käyttäjä on tyytyväinen  O0

Kokemusta free aireista ei ole lainkaan, eikä oikeastaan hirveästi perusasennuksistakaan. Kirjoitin siis lukemani perusteella. Asiaan, sanotaanko näin että homma lähti "lievästi" lapasesta.. Ihan naapurustosta löytyi edullisesti kalusto ja kun bassokärpänen oli purrut, niin pitihän nuo sitten hakea  :D Kokeilee nyt miten soivat ja jos kyllästyy takakontin tärinään, niin ainahan nuo vehkeet saa sitten johonkin hukattua..

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #31 : 20.03.2013, 13:19:55 »
Kokemusta free aireista ei ole lainkaan, eikä oikeastaan hirveästi perusasennuksistakaan. Kirjoitin siis lukemani perusteella. Asiaan, sanotaanko näin että homma lähti "lievästi" lapasesta.. Ihan naapurustosta löytyi edullisesti kalusto ja kun bassokärpänen oli purrut, niin pitihän nuo sitten hakea  :D Kokeilee nyt miten soivat ja jos kyllästyy takakontin tärinään, niin ainahan nuo vehkeet saa sitten johonkin hukattua..
Jep, ainakin 240:in hattuhyllylle mahtuu tarvittaessa 3x10", joten free-airinakin saa kunnon pärinät aikaiseksi. :pomo: Seiskan hattuhyllyä en ole tutkinu niin tarkasti, ei taida olla ihan yhtä tilava kun lasi on senverran pystyssä.  :-\
Sedaniin free-airissa on se jumalattoman suuri etu että bassot tulee kabiiniin, eikä jää takaluukkuun rekkarikilpeä heiluttamaan. Takapenkkiä ja hattuhyllyä on hyvin hyvin viakee saada hengittämään kunnolla, ja mikäli se onnistuu niin sitten pääsee myös se takakontin rengasmelu ja muut kolinat kabiiniin. Kakkosnelosen kohdalla on kyllä asennuksia tehdessä raavittu monet kerrat jo päätä että miksi hemmetissä sitä ei voinut valita pitkäkattoista yksilöä.  :D Edellinen kun oli V70.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 13:22:19 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #32 : 20.03.2013, 13:24:56 »
Jep, ainakin 240:in hattuhyllylle mahtuu tarvittaessa 3x10", joten free-airinakin saa kunnon pärinät aikaiseksi. :pomo: Seiskan hattuhyllyä en ole tutkinu niin tarkasti, ei taida olla ihan yhtä tilava kun lasi on senverran pystyssä.  :-\

Joo, seiskan hattuhylly on kyllä huono tuohon, on meinaan oikeasti aika ahdas. Epäilen ettei 8 tuumainenkaan mahdu sinne.. Kiitos kuitenkin vastauksista, pitäneepi katsoa tulevassa mitä tekee, vai jättääkö noin. Free air olisi kyllä kiinnostava asennus, tulevaisuus näyttää.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #33 : 22.03.2013, 12:51:43 »
Noniin. Jakohihna(ja kiristin) , 3 hihnaa ja uusi vesipumppu kotiutuivat. Ne pitäisi saada paikalleen nyt viikonlopun aikana. Samalta reissulta tuli Bull audion 35mm2 johtosetti. Olen tuossa vuntsinut mitä kautta vetäisin virtajohdon keulille, yksi (ja huonoin) vaihtoehto olisi mennä helpon kautta eli viedä ulkokautta. Eli takakontista pohjankautta akulle. Mistä keulilta saisi vietyä 35 - johdon läpi? Miten ihmiset ovat toteuttaneet näitä virtajohto asennuksia sedaneissa ? RCA:t ja herätteen vedän näillä näkymin kuskinpuolen lattialistojen/verhoilujen alla soittimelle.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2013, 13:33:55 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #34 : 23.03.2013, 22:25:09 »
Viikonlopun aikana tuli saatua paljon aikaan. Jakohihna, 3 kiilahihnaa ja vesipumppu osuivat paikalleen, myös subi ja vahvari kotiutuivat takakonttiin.


Hihnaremppa sujui muuten mukavasti, mutta ongelmaksi osoittautui kiilapyörän mutterin irrotus. Automaatissakun sitä ei saa pysymään paikallaan millään, eikä oikeaa työkalua hommaan ollut. Tuollaisella patentilla se sitten saatiin pysymään paikallaan ;D:



Sitten vahvari/subiasiaan. Aika hakemista oli aluksi virta,-rca ja heräte johtojen kanssa että mistä ne vetäisi. No takakontista löytyi molemmistakin kulmista sopivat noin peukalon paksuiset reiät. RCA ja heräte kuskinpuolelta penkinalta keskelle, ja sieltä kyynärnojan alta keskikonsolille ja soittimelle. Virtajohto oikealta puolelta verhoilujen ja lattialistojen alta. Pelkääjänpuolelta löytyi sopiva läpivienti.

Vaikein homma tuntui olevan virta ja maajohtojen liittäminen vahvariin. Kyllä ne sinne kuitenkin loppujen lopuksi jotenkin saatiin.

Sielä ne nyt pötköttelevät ;)



Sointi on omasta mielestäni ihan hyvä, aikansa kun sääteli niin sai soimaan mukavasti. Ei rämise pelkästään takakontissa vaan antaa hyvin "sisällekkin".
« Viimeksi muokattu: 23.03.2013, 23:02:39 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #35 : 28.04.2013, 19:30:14 »
Pitääpi pitkästä aikaa vähän kirjoitella.. Jonkun verran on tapahtunut. Aloitetaan vaikka siitä että takasisäkaarista löytyi vahingossa ruosteyllätys, molemmat sisäkaaret piti laittaa uusiksi.. Päältäpäin olivat siistit eikä edes katsastusmies ollut huomannut, mutta "sinkki" pinnan alta paljastui yllätys. Noh kaaret tehtiin uudestaan suojattiin ja massattiin. Samalla tuli tutkittua muitakin paikkoja olisiko samantyyppisiä vahinkoja, mutta ei onneksi löytynyt.

Homman yhteydessä vaihdettiin taakse motonetistä halpis iskarit, jousetkin oli tarkoitus vaihtaa mutta auto piti saada nopeasti kasaan eikä niitä ollut saatailla joten jäävät toiseen kertaan. Takapäästä tuli kuitenkin huomattavasti parempi jo noin, vanhat iskarit olivat ihan entiset. Eivät toimineet oikeastaan ollenkaan.



Konttiinkin tuli uudistusta, vahvariksi vaihtui Spl dynamics Ice800d




Tänään kun aurinko vähän paisteli tuli kokeiltua vähän vahausta, ei hyvä mutta ainakin parempi kuin ennen. Lisäilin aloituspostiin muutaman kuvan jotka on räpsitty omasta pihasta. Joku päivä pitääpi ottaa jostain mukavammasta paikasta maiseman kera  ;)


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #36 : 28.04.2013, 23:08:24 »
Kun ehostuksia ja kommentteja kaivataan, niin: sulla kun on noin komea sisustus, korjaa tuo kuskin istuinosan ulkoreuna alapuolelta ennenkun se pehmuste menee huonoksi.

Ruostesuojauksen kun pääsit alulle niin kopistele ja rapsuttele tosi tarkasti läpite etummaisten tunkkauskorvien, runkopalkin ja lattiapellin saumat etu- ja takapuolilta, monesti nätin massankin alta voi löytyä ullatuuus! Ja sama talkoo etupään vinon tukitangon korinpuoleisen tukipalan ja runkopalkin saumoja pitkin, ja etupyöräholveista oikeestaan koko matkan se korikittisauma runkopalkin ja sisälokarin rajapintaa myöten (jarruputkien läpiviennistä hitusen alaspäin).

PS: tämä on muuten toinen 740, jossa näen mustan takakontin verhouksen ja tuon hienon varoituskolmiotellinkiratkaisun. Kaikissa muissa näkemissäni on ollut harmaa verhous... Joo, se toinen on tuo profiilikuvan iisakin kirkko.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2013, 23:10:01 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #37 : 05.05.2013, 14:03:21 »
Kun ehostuksia ja kommentteja kaivataan, niin: sulla kun on noin komea sisustus, korjaa tuo kuskin istuinosan ulkoreuna alapuolelta ennenkun se pehmuste menee huonoksi.

Ruostesuojauksen kun pääsit alulle niin kopistele ja rapsuttele tosi tarkasti läpite etummaisten tunkkauskorvien, runkopalkin ja lattiapellin saumat etu- ja takapuolilta, monesti nätin massankin alta voi löytyä ullatuuus! Ja sama talkoo etupään vinon tukitangon korinpuoleisen tukipalan ja runkopalkin saumoja pitkin, ja etupyöräholveista oikeestaan koko matkan se korikittisauma runkopalkin ja sisälokarin rajapintaa myöten (jarruputkien läpiviennistä hitusen alaspäin).

PS: tämä on muuten toinen 740, jossa näen mustan takakontin verhouksen ja tuon hienon varoituskolmiotellinkiratkaisun. Kaikissa muissa näkemissäni on ollut harmaa verhous... Joo, se toinen on tuo profiilikuvan iisakin kirkko.

Kiitän vastauksesta! Penkkiä on jo mietitty, mutta näillä näkymim vien ihan verhoilijalle. Kovaa huopaa laitoin väliaikaisesti hieman pehmusteen ja tukirangan väliin ettei tuhoja synny. Mahdollisia ruostevaurioita pitää tutkia mainitsemistasi paikoista kun aikaa ja uskallusta löytyy.

Muuten, vasemmanpuoleinen takavalo on hapertunut ja lohkeillut.. Irtosipa jopa pienipalakin. Eli jos jollain sattuisi olemaan ylimääräisenä samanmallinen takavalokokonaisuus, pistä toki privalla viestiä!   

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #38 : 09.05.2013, 20:37:40 »
Noniin. Auton pörinät laitettiin kuriin ja paikalleen tuli suosiolla uusi etuputki vanhan puhki menneen tilalle. Nyt kuullostaa taas suurinpiirtein autolta, eikä traktorilta.. Hommia on taas listattu mitä pitäisi saada jossanvaiheessa saada aikaan. Ikuisuus projekti tämä, hommat ei lopu varmaan ikinä kesken :)

Edelleen kuuluttelen että jos joltain löytyy ylimääräisenä samanmallista toimivaa kuskinpuolen takavaloa, niin ota yhteyttä privalla niin hierotaan kaupat. Myöskin kabiiniin pitäisi saada "uudet" keskipilareiden muovit kun vanhat ovat ottaneet pahasti siipeensä. Tärkeintä olisi että muovit olisivat ehjät. Värillä ei niin väliä, musta ja sininenkin käyvät. Jos löytyy niin tarjoa ihmeessä"

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #39 : 15.05.2013, 13:21:10 »
Tässä on vundeerattu että mistä mahtaa johtua, kun kylmänä ollessaan auton tyhjäkäynti kierrokset tippuvat radikaalisti kun pykälän iskee silmään. Automaattilaatikko siis. Auton ollessa ihan kylmä tyhjäkäyntikierrosten on oltava vähintäänkin 1500 että auto edes pysyy käynnissä kun Pakin tai driven heittää silmään. Mahtaisiko johtua huonoista laatikkoöljyistä, jos pistävät kylmänä vastaan liikaa? Kun auto lämpenee kunnolla ongelma poistuu.

Pistetäänpä vielä pari kuvaa jotka tuli napsittua, auto on hieman likainen mutta eipä se haittaa.




Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #40 : 21.05.2013, 09:52:34 »
Missäs kantti oli ratapäivillä? :D ei sattunu omaan silmään  ::)
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #41 : 22.05.2013, 20:25:22 »
Missäs kantti oli ratapäivillä? :D ei sattunu omaan silmään  ::)

Miepä mielestäni näin sun kärrys. Tultiin noin kello kahden aikaan, jätin auton siihen kahvilan terassin eteen pikkuparkkikselle. Jos nyt oikein katoin niin sä ja pari(?) muuta kanttia lähti aika pian meijän tulemisen jälkeen livohkaan.

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #42 : 22.05.2013, 20:32:45 »
Joo näin pääs käymää, nälkä ja suomen peli yllätti tosin ei ois kannattanu kattoo sitäkää peliä :D, joo mei oltii siin varikon takana :) perkale ku en nähny  :-[
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

 

RallyBaron  Samppasport