Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 960 mkII üllapito muistelmat

  • 315 Vastauksia
  • 76075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #15 : 04.12.2015, 14:58:49 »
Kannentiiviste sieltä antautui, meni öljyt ja vedet sekaisin. Tämä teki jo ostettaessa hiukan painetta paisuntasäiliöön, kesti kuitenkin n.9000km.

Huomenna olisi tarkoitus vaihdella, katselin jotta vaikuttaa melkoiselta ruuvaamiselta.....
Muutenhan tuo ei mitään rakettitiedettä näyttäs olevan, samalla saa jakohihnan vaihdettua. Toivotaan ettei ole liian kieroiksi päässyt, uuniakaan ei tallilla ole ja melko ison uunin tuo vaatisikin :D

Ei ole kuin yksi vapaapäivä, sunnuntaina pitäs töihin jo päästä autolla....

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #16 : 04.12.2015, 18:16:01 »
Jaahas, Elringin yläpään settiin ei kuulu kannentiivistettä! Meinas mennä vituiksi suunnitelmat

Hintaa on kuitenkin 180€ Mita viddua!?

Biliasta löytyi 1kpl orggis kannentiivistettä, tulihan muoviämpäri hintaa näille! 320€, kannenpultit, yläpääntiivisteet ja jakohihna!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #17 : 04.12.2015, 18:43:25 »
Victor reintzilta tuli kannentiivistekkin ja maksoin alennuksilla 180€.

Aika tiukam aikataulun otit. :(
Itsellä otti pelkkä kasaus 13h parilla tauolla. (9-10h työtä).

Saa kysellä yv:llä jos tulee ongelmia :hello:


242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #18 : 04.12.2015, 18:49:27 »
Suattaapi tulla kysymyksiä :D

Kahteen mieheen laitellaan ja nosturikin on käytössä.

Juu, reintzin sarjassa on kannentiiviste samaan hintaan. Tuo orggis jäi maksamaan 85€, muistaakseni Elringin olis maksanut 65€

Kansipultit on näköjään myös Elringin paketissa

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #19 : 04.12.2015, 20:16:27 »
Oikaisuun kannattaa varautua. Itseltä lähti melkein 0.2mm oikaisussa vaikka ei ollut edes keittänyt. On niin pitkä möhkö että kannattaa ainakin tutkia hyvin tarkkaan miten kiero se on irroituksen jälkeen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #20 : 04.12.2015, 21:13:41 »
Kyllähän tämän kokoinen kansi on aina hiukan "kiero", toivotaan ettei ole syöpynyt ja saisi pitämään tuollaisenaan.
Eihän siinä sitten auta kuin viedä koneistamolle, jos ei pidä, vaikka tarkastelun "läpäisee".

Sen näkee sitten, huomenna.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #21 : 05.12.2015, 20:45:41 »
Eihän tämä ihan noin vaan hoidu, ihme paikkoihin laittettu kiinnikkeitä, voe helevettiläinen :D

Imusarjakin on perkele laitettu vimpan päälle jokapuolelta kiinni, jos olis 1/4 nivel olemassa, niin homma olis helpompaa!

Pakosarjakin on irroitettava etuputkista, ei tämä nyt menny kuin trömsössä ;D

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #22 : 05.12.2015, 21:04:55 »
Itse jätin imusarjan paikalleen kun otin
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #23 : 05.12.2015, 21:48:20 »
Pakosarja mahtuu tulemaan irroittamatta putkista mutta yksin ähertäessä oli tosi vaikea.

Imusarjan alla keskellä on yksi 13mm pultti. Se on vähä vaikee mutta lenkkiavaimella sain auki.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #24 : 05.12.2015, 22:24:19 »
Juu, ne on irti jo. Nyt irrotellaan näitä helmi osia kannen tulipellinpäästä, kohta, ehkä, pääsee jo kannen irroitukseen.

Nokkahihnan kiristäjä on reiän yläpuolelta poikki, joten ens vkolla taas uutta osaa tilaukseen. Samalla kai tuon kannen käyttää koneistamolla....
« Viimeksi muokattu: 05.12.2015, 22:26:22 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #25 : 06.12.2015, 01:33:05 »
Nyt kun tietää, niin ei paha rasti.
En suosittele pihalla tehtäväksi kuitenkaan :D
Kannen käytän koneistamolla, koska alkuperäinen kansipahvi antautui. En ruvennut edes mittailemaan. Paffi oli melkoisen ryvettynyt ja todennäköisesti alkuperäinen, joten parempi oikaista. Kannen tasot ok.
Täytyy vielä ottaa auki tuo lämmönvaihdin ja katsoa, ettei ole syöpynyt?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #26 : 06.12.2015, 15:25:42 »
Nokilla ei näköjään ole kuin 3stefaa? Imunokan takapäässä ei moista ollut.

Mites tuo nokkien ajoitus? Huikkosterin ketjusta katselin, mutta saisiko tarkat ohjeet, ettei mene metsään ajoituksen kanssa!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #27 : 06.12.2015, 15:55:12 »
Virallista ohjetta en osaa sanoa mutta voin kertoa miten ne oli mulla.
Imunokan hihnapyörä käännettynä täysin myötäpäivään ja pakonokan hihnapyörä keskellä. Tällä asetuksella veti rajoittimelle asti ja ylikin olisi mennyt iloisesti. Mutta alakierroksilla hengetön.

Joten säädin niin että imunokan hihnapyörä keskelle ja pakonokan täysin vastapäivään. Veto alkaa 1000rpm alempaa ja 5500-6000rpm jälkeen menee kuminauhaksi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #28 : 06.12.2015, 15:59:19 »
Käykös tuo 76mm apulaitehihnan kiristin, vai pitääkö se olla 88mm? Vaikka voisihan tuohon laakerin vaihtaa, niinkuin sinäkin olet tehnyt :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 mkII üllapito muistelmat
« Vastaus #29 : 06.12.2015, 17:25:46 »
Ei oo tietoa. Voi olla että loppuu kiristysvara.

Laakerinvaihto oli nopee, helppo ja halpa :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Samppasport  Futurez