Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Jussi.L:n 240 "GLE" Turbo

  • 145 Vastauksia
  • 60077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Muistaakseni 2.2 ja 2.4 boxien pinnimäärät on eri. Ja 240 lh 2.2 on jollain Chryslerin syttypurkilla. Eli jos poksit käy piuhoihin niin se on ns. siinä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Muistaakseni 2.2 ja 2.4 boxien pinnimäärät on eri. Ja 240 lh 2.2 on jollain Chryslerin syttypurkilla. Eli jos poksit käy piuhoihin niin se on ns. siinä.

Jep kiitokset.

Mä ajattelin että ostan sen johtosarjan joka tapauksessa. ja jos se on LH 2.2 ni myyn sen vaikka eteenpäin.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
No jos se LH-jetillisen kakkosnelosen johtosarja on alunperin Suomeen myydystä autosta, niin se ei voi olla kuin LH-Jet 2.4:n johtosarja.
Jäitä housuun!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
No jos se LH-jetillisen kakkosnelosen johtosarja on alunperin Suomeen myydystä autosta, niin se ei voi olla kuin LH-Jet 2.4:n johtosarja.

Juu kuulemma on volvo 240  90-91 mallista. Tämä tieto helpottaa erittäin paljon :)
Nyt on kaikki LH 2.4 ruiskuosat vauhtipyörää lukuun ottamatta hankittu, pääsee taas tallille autoa laittamaan  *taavih->
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Juu kuulemma on volvo 240  90-91 mallista. Tämä tieto helpottaa erittäin paljon :)
Nyt on kaikki LH 2.4 ruiskuosat vauhtipyörää lukuun ottamatta hankittu, pääsee taas tallille autoa laittamaan  *taavih->
Vauhtipyörä kannattaa sitten kevennyttää, LH:n tarvima pottapyörä painaa vakiona 13,7kg.
Jäitä housuun!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vauhtipyörä kannattaa sitten kevennyttää, LH:n tarvima pottapyörä painaa vakiona 13,7kg.

Juu suunnitelmissa olis :)

Mulla ois ylimääräisenä automaatista jääny vauhtipyörä (vai onko tuo vetolevy) joka on vaan 1cm-1.5cm paksu ja painaa varmaan n. 4kg. siinä on anturikehä valmiina, se olis kevyt ja hyvä v-pyörä mutta sihen ei taida saada kytkintä millään kiinni :(
« Viimeksi muokattu: 28.08.2012, 22:04:02 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Juu suunnitelmissa olis :)

Mulla ois ylimääräisenä automaatista jääny vauhtipyörä (vai onko tuo vetolevy) joka on vaan 1cm-1.5cm paksu ja painaa varmaan n. 4kg. siinä on anturikehä valmiina, se olis kevyt ja hyvä v-pyörä mutta sihen ei taida saada kytkintä millään kiinni :(

Vetolevyhän se. Ja eikös siinä ole vaan startin kehä ? Eiks anturi kehä oo turbiinissa ?
Vai oonks mä ihan kuutamolla
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vetolevyhän se. Ja eikös siinä ole vaan startin kehä ? Eiks anturi kehä oo turbiinissa ?
Vai oonks mä ihan kuutamolla
anturikehä on vetolevyssä, semmonen peltinen vanne.
juu ja tarttee ihan oikean vauhtipyörän

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
anturikehä on vetolevyssä, semmonen peltinen vanne.
juu ja tarttee ihan oikean vauhtipyörän

Juu niin tarttee :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #54 : 03.09.2012, 17:55:21 »
No niin nyt tuli LH 2.4 johtosarja postissa mulle  *taavih-> Tai itse asiassa siinä oli kaikki johdot mitä 240 volvossa on ne oli kaikki vielä kiinni toisisssaan eli sille nipulle kertyi pituutta varmaan 6 metriä :D, mittaristosta, radion ja siitä takapäähän meneviin johtoihin Eli varmaan takalamppujen tai bensapumppujen johdot..

Nyt oon saanu siitä erotettua siitä ruiskun johdot ja nyt tarvitsis apua niiden kytkemisessä.
Eli konehuoneesta tulee 1 johtonippu jossa on boxien "kiinnitys kammat" ja 2kpl jotain liittimiä (kuva), ja sen verran mitä olen topickeja lukenut niin nuo 2 liitinten johdot pitäisi katkaista ja liittää auton sähköjärjestelmään? korjatkaa jos olen väärässä.
Siinä on valkoinen ja musta liitin (Kuva). koska sain mukaan koko 240 kaikki sähköjohdot niin pystyin purkamaan niitä ja seuraamaan mikä menee minnekkin..

Tuossa on kaikki johdot korjatkaa jos on jotain väärin ja noille kaikille johdoille voi kertoa mihin menee, tämä auttaa varmasti monia muitakin LH asentajia. netistä löytyy paljon tietoa mutta ei johtojen väreistä puhuta mitään ja suurin osa on 940 tai 740 johtosarjalla joten värit ei pidä ole samat kuin tässä 240 johtosarjassa. Mulle riittää myös pelkkä tieto siitä että kuinka moni johto menee esim. sulakerasiaan jne.. vaikka olisivatkin eriväriset.

Valkoisessa liittimessä on 8kpl johtoa
Pinkki: Ecusta pinni 22 ja sytytys pinni 3 yhdistyy liittimessä ja menee siitä  Mittaristolle?
Sini/musta: Sytytysboxin pinnistä nro 34 --->  Mittaristolle johonki liittimeen
Vihreä: Ecu pinni 14 -> Johonkin 2 pinnin liittimeen tuon alla olevan punaharmaan kanssa?
Puna/harmaa: Ecu pinni 15 -->  Johonkin 2 pinnin liittimeen tuon yllä olevan vihreän kanssa?
Sininen: Ecu pinni 35 Ei selvinnyt minne menee.?
kelta/puna (paksu): Mustasta liittimestä --> valkoiseen liittimeen, ei tietoa minne siitä??
kelta/sininen: Ecu pinni 30 --> Ei tietoa??
kelta/puna (ohut): tulee sulakerasialta ja siitä lähtee konetilaan johonkin LH:n liittimeen.?
Sitten eculta tulee liittimeen violetti johto (pinni 26), mutta se ei lähte liittimestä minnekkään. Netistä löysin sille johdolle nimen "to shift indigator light"??

Mustassa liittimessä on 6kpl johtoja,
Kelta/musta: Tulee Eculta pinnistä 21?
Kelta/puna (paksu): Menee valkoiseen liittimeen. ??
Oranssi (paksu): Jakautuu 3 osaan, 1 moottoriin, 2 ecuun pinniin 9, 3 tähän liittimeen.?
Punainen (paksu): jakautuu 2 osaan, Menee moottorin johtoihin sekä ecuun pinniin 4?
Sinivihreä: Menee ecuun pinniin 20?
Oranssi (paksu): Ei tietoa?

Pyydän anteeksi kun tämä on vaikeasti selitetty ja paljon kysymyksiä Mutta kaikki teidän tieto on tarpeen että saan projektin käyntiin :D

Tuossa kuva boxien kiinnityksistä ja noista liittimistä joihin kaipaan tietoa.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 17:58:30 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #55 : 03.09.2012, 18:23:00 »
http://rapidlibrary.com/source.php?file=ulzrxyx8yei89on&url=http%3A%2F%2Fwww.volvowiringdiagrams.com%2Fvolvo%2FLH%25202.4%2FLH2.4%2520Manual%2520Complete.pdf&sec=20c05528cd8879f7
sivu 11 mm tuo pinnijärjestys ja alempaa sivulta 57 löytyy vielä tarkempi johtokaavio


Mustaan tulee siis tuo ruiskun rele ja valkea menee sisäjohtosarjaan, siitä siis mittaristolle ja virrat
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 18:28:20 kirjoittanut Ari E »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #56 : 03.09.2012, 18:35:50 »
Mustaan tulee siis tuo ruiskun rele ja valkea menee sisäjohtosarjaan, siitä siis mittaristolle ja virrat

Suuret kiitokset tämä jo selventää paljon :D

Tästä K-jetistä tuskin löytyy tuota ruiskun releä, Joten sellasen joudun ostamaan myös. Millä nimellä/numerolla se löytyy motonetista?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 18:37:25 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #57 : 03.09.2012, 18:42:17 »
oiskohan ollu k-jettiläisessä vastava vihreä rele, siihen taitaa tulla vielä kierrostieto lisäksi.
en muista kyllä toimisko sama rele tuossa ?

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #58 : 03.09.2012, 18:54:13 »
oiskohan ollu k-jettiläisessä vastava vihreä rele, siihen taitaa tulla vielä kierrostieto lisäksi.
en muista kyllä toimisko sama rele tuossa ?

Huomenna menen tallille ni selviää tuokin :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230e -86 ----> b230F Turbo
« Vastaus #59 : 03.09.2012, 19:01:57 »
oiskohan ollu k-jettiläisessä vastava vihreä rele, siihen taitaa tulla vielä kierrostieto lisäksi.
en muista kyllä toimisko sama rele tuossa ?

Valkoinen rele LH:hon.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 19:03:38 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy