RallyBaron  Samppasport

S90 Executive 1998 käyttöauto

  • 131 Vastauksia
  • 62933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #30 : 09.02.2011, 22:45:27 »
Taitaa olla helpompi laittaa se remmi tai vaihtaa S80:een jos turbo kuutosen haluaa. ;)

Onko se oikotie onneen, vaihtaa auto tämmösessä tapauksessa?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #31 : 09.02.2011, 23:16:43 »
Onko se oikotie onneen, vaihtaa auto tämmösessä tapauksessa?
Se vika vaan on, että sitten vaihtuu merkki baijerilaiseen tai uudempi S80 jok V8 tai T6, ja ostohinnan eteen tulee väkisinkin 2:nen... etuvetoturbo on aivan turha keksintö nimittäin...

Remmiä ei tule, koska se ei tuonne konehuoneeseen mahdu, ei ainakaan mun autossa, tiedä sitten minne muut näissä niitä remmiahtimia laittelevat, pakosarjan päälle?... jaa, mut hetkinen, siellä mulla on webasto ja ilmapumppu tiellä... ::)

Ei, kyllä se ihan periaatteestakin vaan sentakia "ettei muka onnistu" katsastetaan ahtimelle, aikaa ja vaivaa se vie, mut näitä kumpaakin on jo harrastettu.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #32 : 09.02.2011, 23:19:42 »
Ei, kyllä se ihan periaatteestakin vaan sentakia "ettei muka onnistu" katsastetaan ahtimelle, aikaa ja vaivaa se vie, mut näitä kumpaakin on jo harrastettu.

Tämä on kyllä hyvä periaate ja hattua nostan. -H-

Mutta kovin kivinen tulee olemaan tämä tie, toki sen tiedätkin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #33 : 09.02.2011, 23:21:45 »
Se vika vaan on, että sitten vaihtuu merkki baijerilaiseen tai uudempi S80 jok V8 tai T6, ja ostohinnan eteen tulee väkisinkin 2:nen... etuvetoturbo on aivan turha keksintö nimittäin...

Täysin samaa mieltä, mulla on ollu kaksi etuvetoista samalla kertaa, ensimmäinen ja viimeinen. Eli se ei ole vaihtoehto.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #34 : 09.02.2011, 23:41:33 »
ei tuon katsastaminen ihan utopistinen juttu ole, vaatii vaan paneutumista. innolla seuraan mitä tulevaisuus tuo :)
LH&ostrich

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #35 : 10.02.2011, 09:47:04 »
Se vika vaan on, että sitten vaihtuu merkki baijerilaiseen tai uudempi S80 jok V8 tai T6, ja ostohinnan eteen tulee väkisinkin 2:nen... etuvetoturbo on aivan turha keksintö nimittäin...

Remmiä ei tule, koska se ei tuonne konehuoneeseen mahdu, ei ainakaan mun autossa, tiedä sitten minne muut näissä niitä remmiahtimia laittelevat, pakosarjan päälle?... jaa, mut hetkinen, siellä mulla on webasto ja ilmapumppu tiellä... ::)

Ei, kyllä se ihan periaatteestakin vaan sentakia "ettei muka onnistu" katsastetaan ahtimelle, aikaa ja vaivaa se vie, mut näitä kumpaakin on jo harrastettu.
Hyvä keksintö tuo on.. 8).
Mitä tuohon konehuoneen tilaan tulee on sitä Corvetessa selvästi vähemmän kuin Volvossa(Tai M5 bemarissa). Eihän tuollainen remmi ole kuin isomman laturin kokoinen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #36 : 10.02.2011, 10:19:56 »

Remmiä ei tule, koska se ei tuonne konehuoneeseen mahdu, ei ainakaan mun autossa, tiedä sitten minne muut näissä niitä remmiahtimia laittelevat, pakosarjan päälle?... jaa, mut hetkinen, siellä mulla on webasto ja ilmapumppu tiellä... ::)

Onko mulla ainoa S90 jossa ei ole pakosarjan päällä mitään?
Ei ole ilmapumppua, tomaatin ö.putket taitaa mennä vaan päällä. Siihen saisi kyllä Paxtonin tai vastaavan varmaan aseteltua.
Lyhyt nokkanen Eaton menisi myös juuri ja juuri.

Lisälämmitintä ei ole, mtta senhän voi siirtää muualle, kyllä sille aina paikka tarvittaessa löytyy.  :)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #37 : 10.02.2011, 10:28:19 »
Tuossapa vetteäkin ahtaamaan 4gen firebird/camaron konehuoneesta kuva.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #38 : 10.02.2011, 11:31:51 »
Ruotsissa saat 240 Volvon kilpiin 350cid kasilla, Suomessa et. Ja jos tuot Ruotsista edellä mainitun laitteen, ei se täällä kilpiä saa.

Mun täytyy kyllä kysyä että kuinka helppoa se on nykyisin edes Ruotsissa?

Kyllähän noita Volvoja kasilla näkyy Blocketissa olevan myynnissä, mutta kun ruvetaan katsomaan niiden rekisteritietoja, niin ainakin moottoritehon kohdalla on alle 100 kW lukemia tai autoissa ei ole edes kilpiä. Tietoja voi katella jossain määrin seuraavan linkin sivuilla
https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Ja mitä noihin muutoskatsastusasioihin tulee, niin vaatimustasot eri vuosimalleille löytyy osoitteesta http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/4484.pdf

Mahdolliset muutokset tuohon liitteeseen löytyy osoitteesta
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248

Seuraavasta osoitteesta saattaa löytyä nuo direktiivit kokonaisuudessaan kirjoitettuna
http://eur-lex.europa.eu/fi/index.htm
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #39 : 10.02.2011, 11:46:13 »
Onko mulla ainoa S90 jossa ei ole pakosarjan päällä mitään?
Taitaapa olla, ilmapumppu on ollut kyllä kaikissa 960/x90 1997-1998 mallivuotisissa, eli V ja W mallivuosikirjaimella olevissa. 1996 malleissa (T) ei ole näkynyt eikä 1995 (S).

Ja remmiä en halua, koska muutenkin ison auton polttoainekulutus maantiellä kasvaa vielä hurjemmaksi. Tuon 10L/100km maantiellä vielä sietää, mutta se on jo sietorajan lähellä. Ja potkua tässä koneessa on alakierroksilla tarpeeksi, ylös tarttisi saada voimaa lisää, etenkin 3000rpm->, jolloin turbiini ei enää luistele, ja jonne kierrokset hyppäävät kun potkasee kaasua. Alle 2500rpm voimalla ei tässä autossa ainakaan tee mitään, vaikka olis 1000Nm, koska tuo automaattilaatikko ei tajua hyödyntää sitä (vaan luistaa), ellei ihan käsin käske turbiinilukkoa päälle.

Eli vaihdelootan ohjainlaitettakin tarttis muokata, niin että turbiinilukko kytkeytyy päälle heti kun esim. alle 60km/h kiihdytetään vähänkin 3/4 vaihteilla, ettei kaikki voima ja polttoaine mene turbiinin luistamiseen.

Turboahtimella ja pitkällä (3.31) perävälityksellä tuota kulutusta saisi maantiellä varmaan pudotettua 8 pintaan, kun ohjelmoisi ECU:n järkevämmälle bensataloudelle, eikä 14.7 stökiömetriselle suhteelle, vaan esim jonnekkin 17 nurkille kuten 340:pissä mulla on.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #40 : 10.02.2011, 12:04:03 »
Mitenhän tuollainen remmihärpäke menis katsarilta läpi, jos siihen laittaisi magneettikytkimen hihnapyörään? ei käytössä normaaliajossa, mutta ratapäiviä varten? Mullakin on tossa webasto, mutta kyllä sinne saattaisi vielä remmikin mahtua kun nätisti laittaa.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #41 : 10.02.2011, 12:06:46 »
Mitenhän tuollainen remmihärpäke menis katsarilta läpi, jos siihen laittaisi magneettikytkimen hihnapyörään? ei käytössä normaaliajossa, mutta ratapäiviä varten? Mullakin on tossa webasto, mutta kyllä sinne saattaisi vielä remmikin mahtua kun nätisti laittaa.
Jotakin BMW:tä ovat saanet katsastettua kun hihna irti normaali ajossa ja kiinni vain "radalla" ajettaessa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #42 : 10.02.2011, 12:32:23 »
Lakipykölien mukaan vain ahtimen asentaminen (sen ei edes lain mukaan tarvitse toimia) on sama kun moottorinvaihto, eli ei onnistu, jos katsuri on tarkka.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #43 : 10.02.2011, 14:23:34 »
Eikö se remmiahdin lähde lähes samalla vaivalla sitten sieltä konehuoneesta pois kuin se pelkkä remmikin katsastuksen ajaksi? Radallahan se vain on käytössä?  :pomo:

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #44 : 10.02.2011, 14:40:29 »
Taitaapa olla, ilmapumppu on ollut kyllä kaikissa 960/x90 1997-1998 mallivuotisissa, eli V ja W mallivuosikirjaimella olevissa. 1996 malleissa (T) ei ole näkynyt eikä 1995 (S).
Mun kummassaki 1996 T vuosimallissa oli ilmapumppu

Mun täytyy kyllä kysyä että kuinka helppoa se on nykyisin edes Ruotsissa?

Kyllähän noita Volvoja kasilla näkyy Blocketissa olevan myynnissä, mutta kun ruvetaan katsomaan niiden rekisteritietoja, niin ainakin moottoritehon kohdalla on alle 100 kW lukemia tai autoissa ei ole edes kilpiä. Tietoja voi katella jossain määrin seuraavan linkin sivuilla
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Muutaman vuoden Ruotsin skeneä seuranneena vaikuttaa vähän siltä että koneenvaihdoista ainakin 96% laittomia. Katsastuksessa ja kadulla autossa aivan eri moottori. Ombyggt fordon rekisteröidyissäkin aika paljon vaatimuksia ja tehorajot niissäki on. Suomessa monessa mielessä harrastajaystävällisemmät säännöt kuin Ruotsissa.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Ateho  Elekma