Autodiagnoosi  Carcom Oy

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 68890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #165 : 22.12.2014, 09:25:43 »
Starletin kardaaniin vaihdoin ristikot ja meni toinen pääty "väärinpäin" se jyristi ja täristi, korjaantui kun purki ja kasas uudelleen toisin päin.

Ookkei.. mistähän toi johtuu, tai siis että onko ne haarukat jotenki epäsymmetriset.. No tänää kumminki otan akselin pöydälle tarkasteltavaks ja jos en muuta keksi niin käännän ristikon ja koko akselin toisappäi. koitetaa laittaa liuku taakse jos se tekee jotai ongelmaa laatikon päässä..

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #166 : 22.12.2014, 10:35:20 »
Mones autos on kyl liuku laatikon päässä et tuskin siitä on kiinni.

Ja kyllä ne kai on ihan symmetriset ne haarukat, mutta kun ne on tehtaalla kasattu ne kardaanin osaset niin tod. näk. siellä on katsottu että mahd vähän joutuu puntittamaan, sit kun heittää ristiin niin on ihan retuperällä tasapainotus?

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #167 : 22.12.2014, 15:30:36 »
Nii no aattelis ettei liukuhihnalla oo aikaa kattella kui päi kannattaa laittaa ja uskoisin tosiaan ettei sinänsä väliä kui päi nuo laittaa kun samanlaisia melko varmasti on.. en tiiä. joku vika tässä kuitenki on. käytin akselin irti. ei ollu päät aivan justiisa saman suuntaset niin päästin irti ja käänsin niin että on kyllä sitte justii, toinen nivekl vähä nihkeästi taittu niin sen kasasin uusiks ja nyt vispaa nätisti, laitoin aksilan toisa päin ja tulos, tärinä vaan paheni.. :D

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #168 : 27.12.2014, 15:02:15 »
onko kartaanin liuku timmi? joskus tehnyt se kiusaa kun ollut hieman väljä niin joka kerta kun pysähtyy ja lähtee liikkeelle niin vemppi vaihtaa kohtaa
toinen on se naaraspuoli liussa että on suorassa putken sisässä ettei vemppi muutu liun syvyyden muuttuessa
kolmas on jos perän laippa on väärässä asennossa eli jos ristikko ei käänny yhtään pyöriessä niin kuulemma aiheuttaa ongelmia, itsellä ei ole ollut mutta kyliltä kuullut sellaistakin..

tasapainotus luulis onnistuvan koneistamoissa joissa on tasapainotusvehkeet. kampi vp ja asetelma on ollut 40-60€ luokkaa muistaakseni, tuskin kartaanin painotus hirveästi sen enempää maksaa.

suomen hiomopalvelusta vois kysyä painotusta, pulju sijaitsee lapualla ja ainakin vehkeet löytyy.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #169 : 27.12.2014, 20:55:58 »
Kyllä se liuku mielestäni tivis on, ei ainakaan yhtää lotku ilman rasvaakaan tietenki vaseliini välissä vielä..
Molemmissa päissä on murtoa, hieman enemmän oli ehkä perässä.. tuota kokeilin vähä narauttaa vähemmälle ja akselia vielä kokeilin oikoa, itseasiassa nyt sillä jo ajella viittii.. vois kysyä vielä tuota painotusta tuolta, niin tietäis ainaki että on tasapainossa.
Aiheuttaa vaan toi konekkin tietyillä kierroksilla justii sellasen vapinan keveään koriin että se tuo vielä oman lisänsä. tilat konehuoneessa niin kortilla että joutu laittaa aika jäyköille tyynyille ettei kolaja joka paikkaan.. :D
Käyn tuon painottaa tuolla, justii yks tuttu mainitsi samaisen paikan.

kesäks tarvis löytää perään uudet sisukset 3.6 tai tiuhemmalla välityksellä. on toi 3.3 hieman turhan harva, vaikka kyllä mennä jaksaa :D
Tuossa kun oli vielä sulaa tietä niin 15" nastattomilla hakkapeliitoilla, kolmosella yli 5000rpm ei enää ollu pitoa.. hyvin se tuntuis kierroksilla vetävän.
Kolmosella taitaa mennä reilu 180..

Onkohan mistä saatavilla jotai lukollsia välityksiä? periaatteessa kyllä toi 3.6 volvon vakioki menis, ja sama vaikka laittais kempin, kerran vuodessa vaihtaa sitte..

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #170 : 30.12.2014, 11:40:27 »
Nyt olis perävälitys hommattu 3.73.. toi on varmaan ihan passeli tähän käyttöön.
Oioin tuossa vielä tuota kardaania, meni "persiilleen" ja tuli melkee millin hietto, luovutin ja lähin ajamaan kotia niin tärinä väheni lähes olemattomiin.. :D nyt ku vielä käyttäis painotuksessa. :D tai ajelee menemää.. Saa nähä miten menee kun vaihtaa tiuhemman välitysken, sattuu nimittäi justii toi kardaanin tärytys samalla kohdalle nelosella kun moottorin pahin tärinä, kun puottaa kolmoselle siinä niin huomaa mikä tulee koneesta ja mikä muualta..
Jännä kyllä kun täräjää n.80-90 vauhdissa mutta ei sen jälkeen..

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #171 : 30.12.2014, 18:01:42 »
kardaanista puheen ollen tässä on hyvä opetusvideo mitä tapahtuu ku kulmat persiilään tai nivelet väärässä asennossa
https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #172 : 30.12.2014, 21:48:01 »
Olipas muuten fiksu videeo! Tuo oli kyllä tiedossa kuinka noi pitäis olla, ja mitä tapahtuu jos ei oo.. justii noita vivelten murtoja mittailinkin viimeks, pieni ero niissä oli mutta en usko niin pienen vaikuttavan, vähä sitä kyllä korjasin mutta ei sitä ihan samaan saanu ilman rälläkän käyttöä.. :D Ajattelin vaan kun kadetissa vakionahan noi ei todellakaan ole samassa asennossa eikä varsinkaan pysy kun etu nivel pysyy samassa ja takaniven muuttuu jousituksesta. on siis "saranoitu" perä juuri takanivelen kohdalta..
Kaikki kränää kyllä, putkiksesta leipas toissapäivänä alakerta jumii, ihmekkää ettei oikee pyöriny kun oli runkolaakerit päällekkäin.. se meni roskii se kone, onneks on varakone mutta turkasen hankala vaihtaa.. ja kun ei yhtää tiiä miks toi edes hajos.
Edit: tai no arvauskia on tullut että öljynkiero tukkeutunut/huono, kylmät öljyt, liian kankeat, pumppu kavitoinut tai vetänyt ilmaa. siitä vaan tulikin mieleen että onko volvoissa muuten ollut ongelmia voitelupuolella? mitään huomioitavaa siltä osin? :D
« Viimeksi muokattu: 30.12.2014, 22:05:03 kirjoittanut jesse47 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #173 : 31.12.2014, 00:39:25 »
Ajattelin vaan kun kadetissa vakionahan noi ei todellakaan ole samassa asennossa eikä varsinkaan pysy kun etu nivel pysyy samassa ja takaniven muuttuu jousituksesta. on siis "saranoitu" perä juuri takanivelen kohdalta..
Kaikki kränää kyllä, putkiksesta leipas toissapäivänä alakerta jumii, ihmekkää ettei oikee pyöriny kun oli runkolaakerit päällekkäin.. se meni roskii se kone, onneks on varakone mutta turkasen hankala vaihtaa.. ja kun ei yhtää tiiä miks toi edes hajos.
Edit: tai no arvauskia on tullut että öljynkiero tukkeutunut/huono, kylmät öljyt, liian kankeat, pumppu kavitoinut tai vetänyt ilmaa. siitä vaan tulikin mieleen että onko volvoissa muuten ollut ongelmia voitelupuolella? mitään huomioitavaa siltä osin? :D

niihä se on kadetissa ja ascoona/mantassa ku perässä on jatke. onko c kadetissa parempi kartaani ku b:ssä, siinä on vaan yks nivel takapäässä.
onko tuo sun putkis toyotan 3S-FE moottorilla?  ;)

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #174 : 31.12.2014, 04:41:19 »
Olikos tässä 1031 perä? Saattas tua 3.3 välitys kiinnostaa jos luovut.
Volvoilusta parantunut

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #175 : 31.12.2014, 10:09:19 »
niihä se on kadetissa ja ascoona/mantassa ku perässä on jatke. onko c kadetissa parempi kartaani ku b:ssä, siinä on vaan yks nivel takapäässä.
onko tuo sun putkis toyotan 3S-FE moottorilla?  ;)
Joo onhan se..

on 1031.Joku tuota välitystä jo kyseli ja lupasin että jos siitä luovun niin vaihdan hänen kans päittäin tiuhempaan. jos ei sitten enää hällä oo tarvetta niin ilmotan. :)

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #176 : 17.02.2015, 21:08:53 »
Mitäs päiviteltäis.. :D Kadetti on lähinnä seisonut tallissa nyt talvella. 3.73välitys vaihettu ja kemppilukko.. säätöjä vielä saa tehä ruiskuun. kävin tuossa ajelemassa kun oli plussa kelit ja tiet sulat.. oikee kesärenkailla. noilla 15" takarenkailla kolmosella  kuopii mutta nelosella ei, eli jotain on pielessä :D painetta 0.8bar. seos huiteli täysvedossa 10.6 tienoilla että vielä on hieromista siellä. muuten menee nätisti ajossa 15-16afr. nollapaineella n.14.5 ja 0-0.5 paineella rikastuu n.12.5 tienoille mutta sitte menee todella paksulle.

Laatikosta vuotaa öljyä, tai voi olla moottoriöljyäkin, tulee kytkinkopasta aina ajon päälle pari tippaa. ei oo vissii kytkimee menny kun ei luista. laatikossa on hieman paskat synkrot tai sitte pitäis vielä vaihtaa öljyt ku laitoin eka väärät öljyt.. 80-90 peräöljyä, mutta atf:ää tuohon pitiki olla. :D ei oikee nopeita vaihtoja pysty tehä.. Dumppia vois miettiä ku meinaa sitte tulla viivettäki ku ei saa salmana pykälää päälle. kuinkahan iso vaikutus olis, huomaisko ees...

Muuten toimii ku ajatus! :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #177 : 01.03.2015, 17:27:00 »
Vooppeli vaihtoi omistajaa! Tässä oli pian kauppa jota kadutaan vielä kuolinvuoteella mutta pakko oli ajatella järjellä tätä kaluston määrää ja sen karsimista. :D
Auto menee kuulemma lopullisesti säädettäväksi penkkii ja kuulemme lukemista sitten, itse en ehtinyt penkissä käydä..
jos uusi omistaja aikoo jotain projektin edistymisestä kirjoittaa niin jatkahan toki tähän ketjuun niin on koko tarina samassa paketissa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6587
  • 1% Hybridi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #178 : 02.03.2015, 23:37:12 »
Jäikö sulle paljon kaapon osia nurkkiin, Pojalla on yksi projerkti johon saattais tarvita  ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #179 : 05.03.2015, 22:06:27 »
Jäikö sulle paljon kaapon osia nurkkiin, Pojalla on yksi projerkti johon saattais tarvita  ::)
Vakio etujarrusatulat ja levyt jäi. satulat hieman nihkeästi liikku, toinen jäi laahaamaan ja levyt melko kuluneet. muuta ei tainnu jäädä.. :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo