Futurez  Kulkukoira

745 4.6T ja Turbo

  • 103 Vastauksia
  • 33384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #60 : 28.11.2020, 23:39:12 »
Ei ole öljysumuja, sen verran vanha lohko. Kyllähän 10W öljy on aika jäykkää kunnon pakkasilla, mutta nykypäivän talvikeleillä ei ole sinällänsä ongelma kuin muutamana päivänä talvessa. Nesteen taulukosta katsottuna 10W öljy pumppautuu -30 asteessa ja se taitaa olla aika yleisesti käytetty raja. Valvoline väittää, että 10W-60 VR1 liikkuu vielä -45 asteessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #61 : 29.11.2020, 08:12:24 »
Ei nyt tullu selattua takasin päin, enkä muistakkaan oliko tässä öljysumut?
Ne saattais kaiketi vähän auttaa tuohon kolinaan?

Ilman nosturia on kyllä melkosta tusaamista tuo auton laitto.. :D

Täällä vastaava motti vähän erispekseillä mutta öljysumut löytyy ja se kyllä kuullostaa tuo minunkin moottori ihan betonimyllyltä, niin kuumaks en oo vielä ajellu että olis lakannu kolisemasta.

Ja mitä nosturiin tulee niin oliskin joku nostin, kyllä kaikki on tehty lattialla ja se kyllä rupee pikkuhiljaa ottaa kupoliin  >:(
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #62 : 02.01.2021, 23:10:28 »
Ennen joulua siirsin punaisen 245:n keulilta lisäpitkät, siinä niillä mitään käyttöä ole koska seisoo katoksessa. Alumiinilevystä väsättyä telinettä oli muokattava jotta valot sai sopimaan.

Äsken kävin pesemässä suolakurat pois päältä, tein immulle teipistä suojakuvun kun alkuperäistä muovista ei ole ja huuhtaisin konehuoneen. Hyvin lähti pelkällä ilman harjaamista, rintapeltiin jäi pinttyneempi kohta johon on kokeiltava vahvempaa ainetta. Kuskinlattia on edelleen kostea ja raitisilmaluukunkehyksen välistä vuotaa vieläkin. Laitettava lisää liimamassaa.

Miten niin on eroa entiseen ::)



Microsquirtin asennus on odotuttanut itseään, mappianturikin tuli jo aikoja sitten. Ennen joulua ostin yhden 245:n lisää ja miettinyt siirtäisikö koneen kuitenkin siihen. Ehostaisi B200ET:n takaisin tämän keulille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #63 : 27.01.2021, 22:09:53 »
Kuten markkinapaikalta on voinut nähdä, tuumasin kuitenkin hukata Turbon pois pitkäiskualakertoineen ja jättää kannen talteen jotain rakennelmaa varten. Alakerta tekikin jo kauppansa, kori vakiomoottoreineen on vielä jäljellä. Ei kuitenkaan viitsi takomännillä käynnistellä pakkaskeleillä kylmiltään ja mieluusti sillä ajaisi talvellakin. Ja tulin siihen tulokseen, että yksi 745 riittää toistaiseksi :P

Punaisen ostin uusia rakentelusäännöksiä silmällä pitäen ja nyt on viimeinkin julkaistu niiden voimaantulopäivä. Tehopainosuhde antaa hyvin mukavat tehorajat joten ostohousut vedetty jo korviin asti konetta hakiessa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2021, 22:11:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #64 : 28.01.2021, 00:12:17 »
Punaisen moottorissa on varmaan 8 sylinteriä  ???
Tosiaan tää uus rakentelusäädös avasi aika monta ovea  ::)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #65 : 28.01.2021, 18:41:58 »
Kyllä siinä sen verran saattaa olla riippuen siitä miten lakia tulkitaan. Tai sitten tehtävä ihan vaan ns. omaksi iloksi tekniikkapaketti jolla käy radalla. Mukava ois vaan pitää käyttöautonakin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #66 : 23.03.2021, 23:58:43 »
Koska Turbo ei ole kelvannut vanha kone irrallaan, päätin jo aiemmin avata vanhan koneen, tiputtaa sen takaisin keulalle ja koettaa myyntiä ajokuntoisena. Vanha kone jää kuitenkin asentamatta, koska mutkan kautta lunastin valkean 745:n vanhan B230F:n takaisin. Pieni ehostus ja tarkastus on syytä tehdä, vaikka onkin ollut lämpimässä säilössä irrotuksen jälkeen.

Käytin eilen öljypohjan irti, tarkastin että siinä on 13mm veivit ja pesin enimmät liat päältä. Tänään vaihdoin varmuuden varalle uuden kannentiivisteen, nokan etustefan ja kampiakselin takastefan. Pytyt näyttivät hyvältä, eikä rappua ollut oikein nimeksikään. Uusin jakohihnan ja kampuran etustefan ennen koneen asennusta. Ehdin ajamaan jakohihnalla vain reilu 1000km, mutta sillä on ikää jo noin 7,5 vuotta.

Punaisen osalta ei ole tapahtunut muutosta viime kuun alun jälkeen. Ostin -06 3V 4.6l modulaarin Explorerista ja samanlaisen Mustangin 5-vaihteisen lootan kuin oli aiemmin 2V koneen perässä. Niiden pitäisi saapua kuunvaihteen tienoilla. Kone on alunperin 292hv versio eli ahtamisvaraa jää aivan riittävästi, eikä konetta ole tarkoitus avata pakollista enempää. Kuvien perusteella voi olettaa, että konepeltiin pitää tehdä pahka. Imusarja on korkeampi kuin 2V koneessa ja kaasuläppä on laturin päällä eteenpäin. 2V koneessa se on sivulle keskellä konetta. Tuumailtava enemmän kunhan kone on käsissä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #67 : 28.03.2021, 00:00:16 »
Aikomus oli saada Turbo tänään käyntiin B230:n voimin, mutta se vasta lepää konehuoneessa paikallaan. Irrotin ja riisuin vanhan koneen ja pesin konehuoneen paremman liuottimen kanssa. Nyt ei ole enää pahoja pinttymiä. Vaihdoin yhden pakosarjanpinnapultin, jakohihnan ja kampiakselin etustefan B230:een. Laitoin turbon sarjoineen ja öljynsuodatinjalan paikalleen ja nostin koneen paikalleen. Ja muuta pientä säätöä.

Jäi mainitsematta, että punaisen hukkaportti ja dumppi saapuivat jo toissaviikolla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #68 : 28.03.2021, 21:42:17 »
Näpräilin Turboon loputkin osat paikalleen, kaadoin "pesuöljyt" sisään, käytin lämpimäksi ja vaihdoin öljyt sekä suodattimen. Oikea etujarru oli vähän nahkea jo aiemmin eikä seisonta ole parantanut sitä tilannetta. Josko huomenna saisi satulaan tiivistesarjan niin voi lähteä ajelemaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #69 : 29.03.2021, 22:40:41 »
Vaihdoin oikean etusatulan kumisarjan, otin liikenteeseen, kävin tankkaamassa ja ajelin vähän. Vaikuttaisi toimivan niin kuin kuuluukin, mitä nyt immua vähän säädettävä. Aamulla voisi kokeilla töihin ja tarkastella sen jälkeen paikat läpi.

Nelosvaihteen asentotunnistimenjohdossa näkyi olevan tehty jatkos rosvolla ja se purkaantui kun vähän kokeili. Laitoin jatkoabikon siihen parantamaan kontaktia "edes vähän" :P
« Viimeksi muokattu: 29.03.2021, 22:44:13 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #70 : 30.03.2021, 22:26:36 »
Turbo sai töiden jälkeen uudet reaktiotangot eteen ja laitoin takapuolelle tuplaprikan jotta tolppa tulee vähän edemmäs. Aurauksen säätö siihen päälle vielä.



Vaihdoin suoran etupuskurinrungon. Siirsin päälle vanhan kuoren, koska se on siistimpi kuin toisessa ollut. Luuri tarkensi näköjään mihin sattuu.



Kattoluukku oli seisonnan jäljiltä aika kankea, mutta voitelemalla lähti liikkumaan normaalisti. Vuotojakaan ei ole vielä ilmaantunut koneeseen joten uskalsi laittaa pohjamuovin paikalleen. Vähän muutakin tuli operoitua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #71 : 30.03.2021, 22:39:36 »
tää kundi se jaksaa ja tekee mitävaan..arvostan  O0 -H-
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #72 : 31.03.2021, 21:56:44 »
Jotain tekemistä pitää olla aina välillä :)

Tänään oli muutamia ulkonäköpäivityksiä ja muuta vastaavaa. Vaihdoin paremman takapuskurin ja uuden lämppärinmoottorin. Lisäksi ajovalonpyyhkijöihin uudet sulat ja oikeanpuolen sulanpidike. Vanha puskurinrunko oli kolhittu oikeasta nurkasta, kuori rutussa ja runko revennyt. Se oli myös kiinni vielä yhdellä mutterilla ja päädyillä. Puskurinkiinnikkeet oli vielä käyttökunnossa eikä olisi toisia ollutkaan laittaa tähän väliin.




Lämppärinmoottoria rasvailin jo syksyllä koska se piti aivan kaameaa meteliä. Siihen jäi vielä ääntä ja välillä voimistui. Rockautolta tilasin muutakin roinaa joku aika sitten, tilasin uuden moottorin siinä samalla. Hyvin kävi paikalleen eikä ollut kallis.

Immua ruuvailemalla en saanut 350cc suuttimilla seosta ja ennakkoa kohtaamaan kunnolla. Kokeilin myös ecun säätöruuvilla ottaa ennakkoa pois. Vaihdoin T6 suuttimet jotka olikin kiinni syksylläkin sen jälkeen kun yksi alkuperäisistä alkoi vuotamaan. Nyt immua ruuvaamalla seos ja ennakko on aika hyvin kohillaan ja vetää ihan kivasti. Tuli mieleen että voisi kokeilla E85:ttä noilla 350cc suuttimilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #73 : 14.04.2021, 23:19:12 »
Pääsiäisen aikaan pesaisin Turbon päältä ja tein pikaisen vahauksen. Ehti kerryttämään jo pölyä pintaan ennen kuin sain aikaiseksi ottaa kuvan jossa näkyy vähän suoremmat puskuritkin.



Takapenkin ja ympärystät putsasin pahimmista pinttymistä. Muutenkin kasasin viimeinkin sisustaan muutamia palasia takaisin.



Käyntiin ilmaantyi laihalle menoa varsinkin kaasunnoston jälkeen joka paheni koko ajan. Kokeilin testimielessä toista puolaa, puolanjohtoa ja immua. Puolanjohto löi läpi muttei sitä huomannut ajossa. Otin moottorinjohtosarjan irti, purin vanhat teippaukset, katselin läpi ja teippasin uudestaan koska mitään erikoisempaa ei näkynyt. Johtosarjaa asentaessa huomasin että laturin herätejohdon liitin oli paennut pikkaisen kuoressaan ja painoin paikalleen. Tämän jälkeen ei ollut enää minkäänlaisia oireita eli kait siinä paikoitellen on lataus päässyt niin alas ettei ole jaksanut enää käydä kunnolla. Kuitenkin joka kerran lähtenyt normaalisti käyntiin.

Siitä kun selvittiin niin vaihdoin E85:lle eli isommat suuttimet takaisin kiinni ja bensanpainetta vähän ylöspäin. Löysäsin hukkaportinkelloa ja nyt voi ajella ilman huolta syötönkatkasusta. Laitoin uuden ilmanputsarin, asensin flektin(kiinni viskon tunnelissa) ja kytkin sen toimimaan alkuperäisen releen ykkösnopeudella jonka maaohjaus tulee syylärissä olevan anturin kautta. Anturin lämpötila on ehkä hieman alhainen, mutta eipä pääse käymään liian kuumana kesälläkään. Flektin ja vesipumpunhihnapyöränpulttien väliin jää juuri riittävä tila.



Tämän pidemmälle ei mun omistuksessa enää tapahdukaan. Ennen pääsiäistä sovittiin kaupat, nyhtämisen takia tuli vähän viivästystä, eilen tehtiin omistajanvaihdos ja tänään lähti kesärenkain eteenpäin. Puheiden perusteella ehostus jatkuu, eikä päälipuolen käsittely jää pelkkään vahaukseen :) Laajakaista jäi itselle odottamaan seuraavaa asennuskohdetta.


Punaisen osalta tilanne odottaa tavaroiden saapumista. Jenkeistä tulevissa tavaroissa on ollut nykytilanteesta johtuen viivästyksiä, mutta eipä niiden suhteen ole kiirekään. Odotellessa tilasin samanlaisen vauhtipyörän ja Ford Racingin kytkinpaketin kuin oli 2V modulaarissakin. Se kesti kahden tonnin keijukaisessa eli Country Squiressa ~720Nm 2.75 perän kanssa, eiköhän kestä tässäkin sen mitä tarvitsee.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #74 : 17.04.2021, 11:03:18 »
Saa paljastaa. 'Meillehän' se tuli kesäauton virkaan.  S*

Ollaan Lankun kanssa tehty aijemminkin autokauppaa puolin ja toisin. Ja ainakin omasta mielestä ihan hyvällä menestyksellä.  :P

Tarvittiin isälle luotettava kesäauto..ja mistäs muualta sen sai ostettua huolettomin mielin, kuin Jannelta.

Kyllähän siinä on monta hommaa, että priiman saa, mutta aikas hyvä aihio.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2021, 17:59:32 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Autoracing  KL-varaosat