Elekma  Autoracing

Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"

  • 182 Vastauksia
  • 49315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #30 : 29.11.2020, 23:58:35 »
Katsoin instan kuvista että tuliko laput nyt väärälle puolelle kun mutterissa kierteet ja vain heftattu lappuun paikoilleen. Tuliko kontin puolelta joku lisävarmistus pultille?

Muuten mallikasta tekemistä! :tykkää:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #31 : 30.11.2020, 08:47:42 »
Katsoin instan kuvista että tuliko laput nyt väärälle puolelle kun mutterissa kierteet ja vain heftattu lappuun paikoilleen. Tuliko kontin puolelta joku lisävarmistus pultille?

Muuten mallikasta tekemistä! :tykkää:
Nuo näyttää semmoiselta että mutteri pitäisi tulla alapuolelle? Käytännössä iso reikä peltiin josta menee mutteri läpi ja sitten hitsata nuo laput koriin kiinni.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #32 : 30.11.2020, 17:02:37 »
Katsoin instan kuvista että tuliko laput nyt väärälle puolelle kun mutterissa kierteet ja vain heftattu lappuun paikoilleen. Tuliko kontin puolelta joku lisävarmistus pultille?

Muuten mallikasta tekemistä! :tykkää:

Juu se meni ensin väärinpäin!  :facepalm:
Rälläköittin sen vielä sitten irti ja käänsin. Porasin mutterin kokosen reiän että menee tasaisesti hattuhyllyä vasten

Nyt on siis näin tehtynä  ;D
Ajattelin vielä hattuhyllyn alapuolelle tehdä kyllä vahvikelevyn kaiken varalta



Nuo näyttää semmoiselta että mutteri pitäisi tulla alapuolelle? Käytännössä iso reikä peltiin josta menee mutteri läpi ja sitten hitsata nuo laput koriin kiinni.

Näin juuri! Opin kantapään kautta :D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #33 : 30.11.2020, 17:40:40 »
Ei niitä tarvitse hitsata koriin jos ei halua. Reikä koriin ja lappu toiselle puolelle. Ei siis hitsaten pinta puolelle, vaan pohjapuolelta jos haluaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #34 : 30.11.2020, 18:07:13 »
Ei niitä tarvitse hitsata koriin jos ei halua. Reikä koriin ja lappu toiselle puolelle. Ei siis hitsaten pinta puolelle, vaan pohjapuolelta jos haluaa.

Tämäkin on hyvä tietää, kiitos vinkistä!
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #35 : 30.11.2020, 18:15:54 »
Lattiakiinnitystä on tosin paha lähteä tekemään vastapuolelta. Pintapuolinen asennus toimii siinä ehkä parhaiten, ei tarvitse kuin porata sopiva reikä ja hitsata kiinni.
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #36 : 30.11.2020, 19:45:27 »
Lattiakiinnitystä on tosin paha lähteä tekemään vastapuolelta. Pintapuolinen asennus toimii siinä ehkä parhaiten, ei tarvitse kuin porata sopiva reikä ja hitsata kiinni.

Ideana niissä lapuissa siis Tämä eli lattiaan vain reikä ja levy mutteriksi alle. Silmukkapultti kiristää sen lattiaa vasten. Tuo levy kestää järjettömän määrän voimaa kun tulee alapuolelta.
Jos hitsaa sen päällypuolelta niin todennäköisyys irtoamiseen (tai repeämiseen) on ilmeisesti suurempi (silleen ne on vakioautoissakin, eli aina pellin taustalla).

AKK kirja on ihan mielenkiintoinen ja hetken miettimisen jälkeen ne säännöt on todella loogisia ja turvallisuuden kannalta ihan fiksuja olla.

Mutta hyvä projekti, ajattelin vaan mainita että helppo ne lattiakiinnitykset laittaa kun reikä lattiaan ja levy altapäin vaan alle.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #37 : 30.11.2020, 20:03:21 »
Ideana niissä lapuissa siis Tämä eli lattiaan vain reikä ja levy mutteriksi alle. Silmukkapultti kiristää sen lattiaa vasten. Tuo levy kestää järjettömän määrän voimaa kun tulee alapuolelta.
Jos hitsaa sen päällypuolelta niin todennäköisyys irtoamiseen (tai repeämiseen) on ilmeisesti suurempi (silleen ne on vakioautoissakin, eli aina pellin taustalla).

AKK kirja on ihan mielenkiintoinen ja hetken miettimisen jälkeen ne säännöt on todella loogisia ja turvallisuuden kannalta ihan fiksuja olla.

Mutta hyvä projekti, ajattelin vaan mainita että helppo ne lattiakiinnitykset laittaa kun reikä lattiaan ja levy altapäin vaan alle.  :)

Noniin tämähän selvensi paljon! Kiitos  P>

Edit. Miltäs tämä toteutus näyttää sisäpuolelle? Reiän koko varmaan pitää olla juuri sopiva  kierteeseen nähden ettei silmukkapultti jää liian väljäksi siihen. Vai onko vielä leveänpi prikka laitettu väliin.

Ja juu, Liite J:tä on tullut luettua mutta on tosiaan vaikea ymmärtää joitain kohtia  ;D
« Viimeksi muokattu: 30.11.2020, 20:07:26 kirjoittanut Viizkasi »
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #38 : 30.11.2020, 20:07:35 »
Noniin tämähän selvensi paljon! Kiitos  P>

Eipä mitään, tuoreessa muistissa vaan nuo säännöt suurimmaksi osaksi kun tota omaa teki.  :D

Tässä tuo akk, jos joku asia mietityttää tai kaipaa iltalukemista.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #39 : 30.11.2020, 20:20:18 »
Se on hyvä että jollain edes on muistissa! Itelle vielä aika vieras maailma tämä ns. "kilpa-auton" rakentaminen  :D
Tais siis lähinnä tämä sääntöjen tulkitseminen ja turvallisuuteen liittyvät asiat. Mutta eiköhän tuosta vielä saada turvallinen peli ajella
« Viimeksi muokattu: 30.11.2020, 20:23:51 kirjoittanut Viizkasi »
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #40 : 01.12.2020, 07:55:32 »
Jälleen näyttää asialliselta.  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #41 : 01.12.2020, 09:34:26 »
Jälleen näyttää asialliselta.  :)

Kiitos, jos kolmas kerta toden sanois tuon lätkän asnnuksen kanssa  :uglystupid2:
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #42 : 01.12.2020, 12:06:58 »
Kiitos, jos kolmas kerta toden sanois tuon lätkän asnnuksen kanssa  :uglystupid2:

Olivatko tyyriitä?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #43 : 01.12.2020, 12:30:48 »
Olivatko tyyriitä?

En tiedä mistä kaupasta Viizkasi on nuo hakenut mutta yleinen hintataso taitaa pyöriä siellä vitosen nurkissa.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Racecar"
« Vastaus #44 : 01.12.2020, 16:07:02 »
Edit. Miltäs tämä toteutus näyttää sisäpuolelle? Reiän koko varmaan pitää olla juuri sopiva  kierteeseen nähden ettei silmukkapultti jää liian väljäksi siihen. Vai onko vielä leveänpi prikka laitettu väliin.

Ei prikkoja kun se silmukka on niin paljon isompi.


Mitään kantaa en ota hattuhylly asennukseen sen enempää, kun ei ole mitään havaintoa 850 vakio vöiden paikoistakaan.  :)

Mulla on noita kuvia jossain asennusvaiheista, mutta tuskin ketään kiinnostaa tollanen japanin romu ja viitti tänne topikkiin laittaa niitä kuvia.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Proturbo  Autodiagnoosi