Futurez  Kulkukoira

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 241329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #60 : 09.02.2012, 12:00:56 »
Osia taas maalailtu, konepelti huutas vielä maalia päällensä, mutta muuten alkas olla kaikki pellit kiinnilaittoa vaille valmiita.




Kojelaudan päälle tein lasikuidusta "katteen", jonka päällystän vielä mustalla keinonahalla.


Muutama viiko takaperin maalasin palkin ja tukivarret runkoepoksilla, eilen illalla pensselillä sutaisin päälle vielä pari reilua kerrosta mustaa Normaduria. Tuommosenaan ihan mukava pulttailla takaisin kiinni, tämmösenähän se lähti sieltä irti  :D

Onkos kukaan kehitellyt amaan jotain vähän fiksumpaa lasinnostinsysteemiä? Lähinnä että saisko jostain toisesta autosta muokattua pikkuvaivalla vähän paremman järjestelmän. Edellinen omistaja ainakin mainitsi, että ei oo kovinkaan luotettava tuo amazonin oma, vaijerit saattoi kuulemma hyppiä välillä miten sattuu ja rulliakin joutunut uusimaan sillojntällöin.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #61 : 09.02.2012, 14:30:53 »
Mulla ei ole ollut juurikaan ongelmia lasinnostinten kanssa vaikka amazoni mulla on ollut vuodesta 1994. En menis vaihtelemaan ellei ole pakko.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #62 : 09.02.2012, 15:28:54 »
Itsellä tuli semmonen mieleen että olisko siellä joku rulla rikki tai rullanakseli vääntyntyt jos useasti
vaijeri hyppää. Kaverilla tipahellu vaijerit ooppelissa, kuulemma pysyy paikallaan kun rauhallisesti
veivaa.

Tsekkaileppa kulkeeko vaijeri suorassa linjassa rullien välillä, jos jossain kohin kulkee vähänkin
vaijeri vinoon rullan kanssa niin luulisi että tässä on syy. Ja eikai se vaijeri niitä rullia juurikaan
syö jos ei rulla vinossa niin että hiertää rullaa. Pitäskö tuossa tarkastamisessa käyttää esim
viivotinta rullaa vasten ja verrata onko rako viivottimen ja vaijerin välissä sama kummassakin
päädyssä.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, 15:30:44 kirjoittanut Customer »

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #63 : 09.02.2012, 18:14:32 »
Vaijeri? Mie ku muistelen, että mulla ois omassa kettingillä??

Saitko muuten jostain uuden keskipalan tuohon keulaan, vai oioitko entisen?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #64 : 09.02.2012, 19:04:02 »
Vaijeri? Mie ku muistelen, että mulla ois omassa kettingillä??

Sekä että ;) Se osa mikä kiertää veivin rullassa, on ketjua ja loppu osa, mikä menee ylä- ja alarullan kautta, on vaijeria.

Poissa Tontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #65 : 09.02.2012, 22:51:02 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Muutama viiko takaperin maalasin palkin ja tukivarret runkoepoksilla, eilen illalla pensselillä sutaisin päälle vielä pari reilua kerrosta mustaa Normaduria. Tuommosenaan ihan mukava pulttailla takaisin kiinni, tämmösenähän se lähti sieltä irti  :D


Tuo Normadur on ilmeisesti polyuretaani maali. Tikkurilalla taittaa kulkea nimellä temadur. On kyllä asiallista maalia maalaa sitten pensselillä tai ruiskulla. Itse maalautin koko amazonin pohjan samalla tavaralla ja viikonloppuna maalaan loput alustan osat. Ja tottakai täyskiiltävällä mustalla. 8) Alla tartuntana epoksi... Hieno projekti muutenkin. Kiinnostaa nähdä koelauta valmiina. Itsellä sama homma edessä mutta hieman eri idea.

Edit: Tuossa kun tarkemmin unen pöpperössä luin niin olit kirjoittanutkin että on uretaaniväri. Tuohon pellille hiomiseen ja muutenkin putsaamiseen on hyvä keino nitromors! Sillä kun sivelee ja työntelee lastalla pois. Nopea ja helppo eikä ole paja täynnä pölyä. Joissain tapauksissa ei tarvitse hioa ensinkään. Kannattaa kokeilla.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, 23:25:51 kirjoittanut Tontsa »
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi!
Escort RS Cosworth
Volvo Amazon

Poissa firebolt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Custom Farm Motorcycles
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #66 : 09.02.2012, 23:07:48 »
Kyllä on pakko myöntää, että ekasivun kuvissa autossa on hieno maalipinta ;)
-80 Mustang
-84 Mustang (eka) (palanu)
-70 Amazon rotta
Pari Harrikkaa...

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #67 : 10.02.2012, 14:40:35 »
Juu, jos kyseessä ei olekaan mikään tyyppivika noiden ikkunannostimien kanssa, niin taidan tutkailla noita alkuperäisiä, että missä mättää. Ajattelin, että jos on kyseessä tyyppivika, niin nyt sen "voisi" helposti korjata, kun ovet on vielä nakuna tallin nurkassa ilman verhoiluja ja muita hilppeitä.


Saitko muuten jostain uuden keskipalan tuohon keulaan, vai oioitko entisen?

Nimimerkiltä large ostin parempikuntoisen.

Tuo Normadur on ilmeisesti polyuretaani maali. Tikkurilalla taittaa kulkea nimellä temadur. On kyllä asiallista maalia maalaa sitten pensselillä tai ruiskulla. Itse maalautin koko amazonin pohjan samalla tavaralla ja viikonloppuna maalaan loput alustan osat. Ja tottakai täyskiiltävällä mustalla. 8) Alla tartuntana epoksi... Hieno projekti muutenkin. Kiinnostaa nähdä koelauta valmiina. Itsellä sama homma edessä mutta hieman eri idea.

Edit: Tuossa kun tarkemmin unen pöpperössä luin niin olit kirjoittanutkin että on uretaaniväri. Tuohon pellille hiomiseen ja muutenkin putsaamiseen on hyvä keino nitromors! Sillä kun sivelee ja työntelee lastalla pois. Nopea ja helppo eikä ole paja täynnä pölyä. Joissain tapauksissa ei tarvitse hioa ensinkään. Kannattaa kokeilla.

Juu, uretaanimaalia on tuo Normadur. Puhtaille peltipinnoille olen käyttänyt PPG Delfleet F391 runkoepoksia, sekin on hyvä sutaista joko pensselillä tai ohennettuna ruiskulla. Tuota runkoepoksia käyttävät rekka-autojen runkojen yms. maalauksessa. "Väriksi" sitten vielä päälle tuo Normadur, niin jo luulisi pysyvän ruoste poissa  8)

Nitromors on tuttu aine, olen muutamista vannesarjoista joskus poistellut sillä lakkoja ja maaleja. Onhan se tehokasta myrkkyä juu. Tähän Amazoniin en sitä käyttänyt, tuntui olevan maalia, kittiä ja kaikkea siltä väliltä niin monta kerrosta, että tuota Nitromorsia olisi saanut hölvätä litratolkulla ennenkuin olisin ollut puhtaalla peltipinnalla asti  :D mutta tuo Nitromors on kyllä kätevä aine ainakin silloin, kun maali pitäs saada semmosesta paikasta pois, johon on hiomalla hankala päästä, esimerkiksi juurikin vanteet.

Eilen kävin tilaamassa uudet rekisterikilvet, tietenkin mustapohjaiset ja entisellä tunnuksella.

Vappuun on enää 81 päivää!  :o

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #68 : 10.02.2012, 21:00:40 »
Juu, jos kyseessä ei olekaan mikään tyyppivika noiden ikkunannostimien kanssa, niin taidan tutkailla noita alkuperäisiä, että missä mättää. Ajattelin, että jos on kyseessä tyyppivika, niin nyt sen "voisi" helposti korjata, kun ovet on vielä nakuna tallin nurkassa ilman verhoiluja ja muita hilppeitä.

Juu ei omassakaan mitään ongelmia, en parempia veivilaseja oo tavannu. Pari kierrosta niin on alhaalla ja kevyt käyttää. Toki keveys voi tulla aikojen saatossa osin hävinneiden tiivisteiden puutteesta.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #69 : 25.02.2012, 14:49:52 »
Osia taas maalailtu, konepelti huutas vielä maalia päällensä, mutta muuten alkas olla kaikki pellit kiinnilaittoa vaille valmiita.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kojelaudan päälle tein lasikuidusta "katteen", jonka päällystän vielä mustalla keinonahalla.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Muutama viiko takaperin maalasin palkin ja tukivarret runkoepoksilla, eilen illalla pensselillä sutaisin päälle vielä pari reilua kerrosta mustaa Normaduria. Tuommosenaan ihan mukava pulttailla takaisin kiinni, tämmösenähän se lähti sieltä irti  :D

Onkos kukaan kehitellyt amaan jotain vähän fiksumpaa lasinnostinsysteemiä? Lähinnä että saisko jostain toisesta autosta muokattua pikkuvaivalla vähän paremman järjestelmän. Edellinen omistaja ainakin mainitsi, että ei oo kovinkaan luotettava tuo amazonin oma, vaijerit saattoi kuulemma hyppiä välillä miten sattuu ja rulliakin joutunut uusimaan sillojntällöin.

Omassahan on 240:n takalasien nostimet.. ::) Oli mielessä laittaa 240:n etulasien sähköset nostimet mutta ei sitten tullut laitettua.. :P
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa firebolt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Custom Farm Motorcycles
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #70 : 26.02.2012, 19:19:57 »
Kyllä vaikeita pähkäilette, vakiot toimii hyvin...
-80 Mustang
-84 Mustang (eka) (palanu)
-70 Amazon rotta
Pari Harrikkaa...

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #71 : 20.03.2012, 12:27:18 »
Ihan kivasti edistynyt viimeaikoina. Vapuksi ei taida kyllä keretä, ainakaan nyt kun toinen käsi on terveydellisistä syistä poissa pelistä jonkin aikaa  >:(

Hilut purettu entisistä ovista, ja siirretty kunnostettuihin oviin. Samalla tutkailtu lasinnostimien toimintaperiaatetta, kovin näyttävät varmoilta ja yksinkertaisilta, joten ihan tuommosenaan saavat olla.

Etupalkki kaikkine tukivarsineen ja hiluineen nakattu paikalleen. Samalla jarrusatulat herkistelty, ja putsailtu, ja laitettu paikalleen uusien tiivisteiden kanssa. Kaikki ilmausruuvit lähti onneksi ehjänä irti lämmityksen avulla, vaikka alkuun pelottavalta näyttikin. Lähes kaikki jarruputket sain tehtyä valmiiksi. Aina välillä kiillotellut kromiosiakin  8) Kaikennäköstä muutakin pientä on tullut tehtyä, ei vaan nyt enää muista kun näin harvakseltaan päivittelee.




Tuommosen ratin ostin, pitäs vaan löytää keskiökin jostain  ???

Poissa Mr Rust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #72 : 20.03.2012, 18:10:13 »
Tästä tulee silmäkarkki! P>

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #73 : 20.03.2012, 20:28:34 »
Ei kai grantin uusi keskiökään konkurssiin aja, pitäisi kuitenkin löytyä ihan pvseen ja amazoniin sopiva.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #74 : 20.03.2012, 20:40:40 »
Ei kai grantin uusi keskiökään konkurssiin aja, pitäisi kuitenkin löytyä ihan pvseen ja amazoniin sopiva.

Ei aja ei. Tilasin ratin Us-partsilta, ei vaan ollut hyllyssä heillä Amazoniin käypäsiä keskiöitä, eivätkä osanneet sanoa että milloin saavat lisää. Jos on vinkkiä heittää että mistä muualta vois saada, niin saa kertoa  ::)

 

Ateho  Elekma