Samppasport  Futurez

340 1,4l käyttökemuksia

  • 8 Vastauksia
  • 2850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
340 1,4l käyttökemuksia
« : 29.09.2013, 22:29:28 »
  Millainen mahtaa olla talviautona? Lähinnä kiinnostaa tuo moottori, ilmeisesti Renaultin valmistama ja kaasarikone? Lähteekö hyvin käymään, onko tyyppivikoja, mitä tulee tarkastaa ostaessa?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #1 : 30.09.2013, 00:45:02 »
Hyvin lähtee käyntiin, ja lämpiää kohtuullisessa ajassa.  Starttimoottori vilkastui, kun järkeistin johdotuksen seuraavasti:

- Plus-johto poikki haaroituksen ylä- eli akun puolelta.  Letkunpätkä ja silikonia peittämään paljastunut kupari.
- Akun plus-navasta 35 mm2 punainen johto startin isolle ruuville.  Älä poista vanhaa punaista johtoa samalta ruuvilta.
- Miinus-puolelta litteät punosjohdot  kierrätykseen.
- Akun miinus-navasta 35 mm2 musta tai sininen johto startin kiinnitysruuville.
- Startin kiinnitysruuvilta 35 mm2 musta tai sininen johto korin maadoitusruuville. (16 mm2 riittää, jos sitä on)
- Kaikkien johtojen päähän kunnolliset liittimet.
- Teetä homma, jos et ole ihan varma omista taidoista ja välineistä.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #2 : 30.09.2013, 07:56:44 »
Eli startti ollut heikko lenkki ilmeisesti, no ei tuo johdotus tuota ongelmaa  :) täytynee käydä koekaahaamassa.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #3 : 30.09.2013, 09:39:09 »
Kevyt peräinen, oikaisee itsensä luisusta kun ratista päästää irti. Muistikuvat 80-luvulta ajalta, kun mulla ei edes ollut korttia.

Aika kaukana tästä päivästä, monessakin suhteessa, jos vertaa noihin allekirjoituksen S80 / 850 kärryihin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #4 : 30.09.2013, 10:13:21 »
Onkos tuo 1,4 aina variaattorilla vai onko sitä tehty myös "kovalla" laatikolla? Tämä siis kysymyksenä, en tiedä....
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #5 : 30.09.2013, 10:19:54 »
Variaattori jäi Daffin ajoille ja 340:iä sai normaali laatikolla.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2013, 10:32:20 kirjoittanut D5GT »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #6 : 30.09.2013, 10:22:59 »
Ainakin ninä olen käsityksessä että variaattori jäi Daffin ajoille ja 340 oli normaali laatikolla.

No tämän tiedon pystyn heti kumoamaan, kyllä niitä 340 Volvoja on variaattorilla paljonkin. Itsekin olen pikkupenskana ollut sellaisen kyydissä, koskaan en ole ajanut.

EDIT: ja ainakin jos wikipediaa uskomme, kyllä niitä on ihan alkuvuosia lukuunottamatta sitten saanut jo M45R tai M47R laatikolla. Aluksi tosiaan kaikki olivat näitä "remjohaneita".
« Viimeksi muokattu: 30.09.2013, 10:24:47 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #7 : 30.09.2013, 10:34:20 »
Niin joo tottakai niitä sai.. Onko niitä paljon niin se on toinen juttu.

http://www.nettiauto.com/volvo/340/5946895

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Vs: 340 1,4l käyttökemuksia
« Vastaus #8 : 30.09.2013, 10:43:10 »
Jos vain takapenkkiläiset tietäisivät, minkälainen hurina-helskutin-koneisto siellä persiin alla pyörii, niin eivät uskaltaisi istua ko paikoilla.  :D
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron