Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Puavo - 05.11.2010, 21:56:14

Otsikko: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Puavo - 05.11.2010, 21:56:14
Kaikki 400-sarjan hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Ristus - 15.11.2010, 08:43:47
Huomioitavia juttuja on että takakaaret ruostuu ja takaovien alahelmat.
Koeajolla tarkkaile auton käytöstä 2000rpm kohdalla jos nykii niin ei ole välttämättä kuin väärät tulpat. Jos tyhjäkäynti heittelee voi olla enemmänkin vikaa mutta vain hapettumaa eli välttämättä ei kannata jättää tämän takia ostamatta mutta en suosittele... 2000€ 400-sarjan volvosta on paljon mutta sillärahalla auton on oltava jo aika hyväkuntoinen. Suositeltavia moottorivaihtoehtoja on 2.0 sillä saa saman tehon kuin turbosta ilman turbo huolia... turbosta saa tietenkin sitten vaivalla enemmän mutta sitten siinä pilaakin jo hyvän auton omilla rävellyksillä...

Lisäksi 400-sarja on niin aliarvostettu että 500€ voi saada todellisen löydön.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 05.12.2010, 18:00:34
Omat 400:satkut ovat kaikki maksaneet alle 500e ja ovat kyllä olleet ihan hyviä autoja, vaikka eivät olleet hinnalla pilattuja. Tyhjäkäynti saattaa johtua myös hajonneista aktiivihiilipöntön letkuista ja juuri nuo kyseiset letkut ovat myös tuosta omasta 460 turbosta aika happamassa kunnossa, minkä johdosta siinäkin tuo käynti seilaa vähän. Ruosteetonta 400:satasta ei kyllä tuolla rahalla saa ja kyllä tuollaisen turbomallinkin uskaltaa ostaa halvemmankin, koska eipä tuossa omassakaan ole sen enempää mitään huolia ollut kuin tuossa 2.0 koneisessakaan. Tuo 2.0 koneinen maksoi vaan 200e ja on todella hyvässä kunnossa ikäisekseen ja löytyy ABS jarrut/luistonesto.
Yksilöitähän ne nämänkin ovat että kyllä niitä maanantai kappaleitakin löytyy tuohon hintaluokkaan, mutta yhtä lailla se 1000e autokin voi olla täysi susi.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: rauski - 03.04.2011, 14:29:21
itse ostin 460 turbon 450€.. ei ollu mikää maailman fiksuin ostos.. katsastuksessa käytin niin vika lista oli tämän näköinen:
-kaikki jarrulevyt uusiks+jarrupalat
-2 jousta poikki
-taka jarruputket
-etu jousilautaset
-takapönttö
-alatukivarren laakeri
-toinen sumuvalo puuttu
-reikä helmassa

toki osa syyllinen olen itse kun ostin tämän auton.. mutta nyt on kaikki osat uusittu ja katsastettu.. yksi 400srj auto pelastettu paalilta :D

Terveisiä Kotkan Autohallille oli tosi "hyvä kuntonen ja pikkuvikoja"
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 03.04.2011, 15:22:50
Itse ostin tuon oman 460 turbon yksityiseltä ja vähemmän siinäkin vikoja oli :D

Oli ostettaessa uudella kytkimellä ja jarruputket on uusittu edestä taakse.. :)
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kökkö - 03.04.2011, 15:46:42

-alatukivarren laakeri

mikä tää on?
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 03.04.2011, 17:50:57
mikä tää on?
Ettei kyse olisi pallonivelestä..
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Lasse S - 03.04.2011, 19:08:42
mikä tää on?
Alatukivarsien kumipuslia se meinaa. Katsastusmiehet taitaa kirjoittaa että laakeri
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Lasse S - 03.04.2011, 19:11:44
itse ostin 460 turbon 450€.. ei ollu mikää maailman fiksuin ostos.. katsastuksessa käytin niin vika lista oli tämän näköinen:
-kaikki jarrulevyt uusiks+jarrupalat
-2 jousta poikki
-taka jarruputket
-etu jousilautaset
-takapönttö
-alatukivarren laakeri
-toinen sumuvalo puuttu
-reikä helmassa

toki osa syyllinen olen itse kun ostin tämän auton.. mutta nyt on kaikki osat uusittu ja katsastettu.. yksi 400srj auto pelastettu paalilta :D
Terveisiä Kotkan Autohallille oli tosi "hyvä kuntonen ja pikkuvikoja"
Kaikki ne on samanlaisia pommeja. Ne pitää ostaa vaan sillä mielellä että jos haluaa ajaa ja pitää autoo niin se on laitettava kuntoon.

Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Huce - 02.05.2011, 17:29:04
Harkinnassa olisi 440 1.8 '94, mutta kannattaako näihin rellukoneisiin sekaantua ollenkaan?? Ajettu autolla on alle 250tkm.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 02.05.2011, 17:44:05
Näissä kaikissahan 400:satkuissa on rellukoneet, jopa se 2.0 on rellu eikä volvo vaikka jotkut väittävätkin ::)

Jos löytää toimivan yksilön niin kyllähän näilläkin ajaa 8)
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Lasse S - 02.05.2011, 19:22:31
Jos löytää toimivan yksilön niin kyllähän näilläkin ajaa 8)
Ja ihan mielellään.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Huce - 02.05.2011, 22:02:52
Näissä kaikissahan 400:satkuissa on rellukoneet, jopa se 2.0 on rellu eikä volvo vaikka jotkut väittävätkin ::)

Jos löytää toimivan yksilön niin kyllähän näilläkin ajaa 8)

Mjaa, tämä oli mulle uutta tietoa. Olen aina elänyt siinä uskossa, että 2.0 on Volvon mylly, kun ei ikinä ole etuvetoisiin tullu hirveästi tutustuttua :o

Edit: olen siis karttanut 1.8 turhaan, vai onko siinä jotain muuta paskaa verrattuna 2.0? Millanen kulutus?
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 02.05.2011, 23:57:42
Se 2.0 kuluttaa suurin piirtein saman mitä tuollainen 1.8 yksipisteruisku ja on tehokkaampikin, että 
jos löytyy ehjä ja toimiva 2.0 koneinen niin itse ottaisin sen mielummin.. ;)

Eli kulutus on 2.0 koneisessa suunnilleen 7 pintaan matka-ajossa ja kaupungissa sitten vähän enemmän..

Niin ja tuo 2.0 kone on 4 pisteruisku ja 1.8 on ainut yksipisteruisku....loput on sitten noita 1.6 ja 1.7 litraisia 4 pisteruiskuja tai kaasuttimella.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Huce - 03.05.2011, 00:50:12
Okei, kiittää ja kumartaa. Huonolta näyttää nuo 2.0 markkinat tuossa muutaman satasen hintaluokassa. Saa nyt nähä, mikä kottero se loppujen lopuksi tiesä pihalle löytää, kunhan joku, että saa kesällä ajuVolvon remonttiin.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: ^Ankkuli^ - 07.10.2011, 23:45:54
Olen ehkä sekaantumassa 400-volvoon? Kannattaako, vai pysynkö suosiolla vinokoneisissa? 400-sarjassa siis on _aina_ Renaultin moottori? Onko mitään erikoista mätäpaikkaa olemassa, vai mätiikö vain helpoista paikoista (ovien alareunat, helmat ja kaaret) kahta käynyt katsomassa, toisessa kaaret oli hapanta ja toisessa oli vain muisto helmoista kun vähän raotti muovihelmaa päältä  :o
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.10.2011, 00:12:26
Juuri nuo helmat, ovien alareunat ja takakaaret tuntuvat näissä mätänevän :P..pohja sitten taas ei onneksi ole ainakaan noissa kohdalle sattuneissa kovinkaan pahasti laho :)

Renaultin koneethan ne kaikissa näissä on ja toimivat kyllä kunnossa ollessaan yhtä hyvin kuin vinokonekin ::)

Itseltä löytyy myös vinokoneinen volvokin noiden lisäksi :P
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: junnuh - 14.10.2012, 23:39:53
Ei taija volvon kone 460 mootorinpaikalle käydä???? ois noita vinoja ja pystyjä motteja muutama nurkassa ;)
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Ari E - 14.10.2012, 23:44:14
ei käy ei. Seuraava este sitten sopivan lootan löytäminen punalohkon perään
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: junnuh - 14.10.2012, 23:56:21
Harmi.. ei sillä onhan tuo Rellunkin kone aika pirtsakka liikuttamaan tuota 460.stä
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Ristus - 25.11.2012, 09:05:30
Uskokaa minua vaikka ette uskokkaan mutta se renaultin kone ja laatikko ei tosiaankaan ole ongelma näissä autoissa. sanosin että suurin osa jos ei kaikki ongelmat tulee sähköistä, siemensin värkit ja paskaa kaapelia.
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 25.11.2012, 20:05:22
Ei minunkaan mielestä noissa rellun moottoreissa ole mitään vikaa, mutta vaihdelaatikoita näistä tuntuu välillä menevän....

yksi 440 oli ostettaessa laatikkovikainen ja toisesta 460 volvosta hajosi laatikko....
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Ristus - 25.11.2012, 20:37:30
laatikot tosiaan on ronkeleita mutta hyvällä pidolla kestää ite oon ajanu paljon rellun lootilla ja paljon ajetuilla. nykin yhteen lasketut kilsat lootilla on karkeesti 1500tkm että kestää ne...
Otsikko: Vs: 400-sarjan hankinta
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 25.11.2012, 21:57:02
Kai tuokin laatikko olisi kestänyt vähän pidempään, jos vain vetoakselin nivelen neulalaakerit eivät olisi lähteneet sinne laatikon sisälle :P

sitä en tiedä oliko tuo alkuperäinen laatikko mutta autolla ajettu kuitenkin silloin yli 400tkm....tosin olihan se sentään 2.0 mallin M60 laatikko että saattoi ollakin alkuperäinen...