Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi

  • 13 Vastauksia
  • 3500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Imot

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Sain viikko sitten postissa takaisinkutsuilmoituksen liittyen hätäjarrutuksen ohjelmistovirheeseen. Kävin eilen koodauttamassa auton ja näköjään oli asennettu koko järjestelmän uusin ohjelmistoversio. Pikaisesti huomasin pari uutta ominaisuutta:
- Kaukovalojen automatiikan asetus pysyy päällä kun auto sammutetaan ja käynnistetään uudelleen.
- Poppikoneen äänenvoimakkuus muuttuu ajonopeuden mukaan.

Onko kellään tietoa, mistä tuon äänenvoimakkuuden muutoksen suuruutta/herkkyyttä voi säätää? Kävin valikoiden ääniasetukset läpi, mutta en huomannut sitä niissä. Nyt kun taso on ajossa hyvä, on voimakkuus pysähdyksissä melko hiljainen.

Onko tietoa muista uusista tai muuttuneista ominaisuuksista?
V60 T8 Inscription '20

Poissa Vacheron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #1 : 10.04.2020, 11:17:47 »
Mä olen menossa parin viikon päästä päivitykseen. Mun 2020 s60 on muistanut kaukovaloautomatiikan alusta asti, saas nähdä mitä muuttuu?
Kuinka hyvin teillä on toiminut takaluukun avaus jalkaa heilauttamalla. Mä olen saanut onnistumaan vain muutaman kerran aukeamaan ja nyt ei tunnu reagoivan enää lainkaan?

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #2 : 10.04.2020, 11:18:41 »
V90:lle tuli myös kutsu. Tuleekohan sille vastaavia päivityksiä? Mielestäni poppikoneen äänenvoimakkuus säätyy jo nyt, mutta kaukovaloautomatiikan asetuksen päällejääminen olisi kyllä tervetullut parannus.

Tässä takaluukku aukeaa, mutta on tosi tarkka että jalan pitää heilua oikeassa kohdassa.

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #3 : 10.04.2020, 13:54:53 »
Tuli kutsu, mutta empä ole vielä jaksanut varata aikaa päivitykseen. Jos kävis samalla kysymässä kun vaihtavat tuulilasin autooni.

Tuo takaluukun avaus jalanheilautuksella on kyllä välillä vaikeaa. Vaimoke aina nauraakin että tanssimaanko rupesit auton kanssa kun avaus ei heti onnistu. Helpompi hoitaa että pitää ostoksia toisella kädellä ja toisella avaa luukun avaimesta. En tiedä sitten millainen se anturi on eli voisko olla huonompi herkkyys, jos se on likainen?



Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #4 : 10.04.2020, 16:17:57 »
V90ssä takaluukku aukeaa parhaiten, kun työntää jalan suoraan vetokoukun vasemmalle puolelle vähän puskurin alle ja vetää sitten jalan rauhallisesti ulos. Poikittaisella liikkeellä ei aukea kuin vahingossa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #5 : 10.04.2020, 16:38:47 »
V90ssä takaluukku aukeaa parhaiten, kun työntää jalan suoraan vetokoukun vasemmalle puolelle vähän puskurin alle ja vetää sitten jalan rauhallisesti ulos. Poikittaisella liikkeellä ei aukea kuin vahingossa.

Muistanko väärin jos sanon, että ohje näyttää nimenomaan edestakaista liikettä eikä pyyhkäisyä sivusuunnassa. ???

Tämä muistikuva 2019 V60.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #6 : 10.04.2020, 16:40:02 »
Tuo takaluukun avaus jalanheilautuksella on kyllä välillä vaikeaa. Vaimoke aina nauraakin että tanssimaanko rupesit auton kanssa kun avaus ei heti onnistu. Helpompi hoitaa että pitää ostoksia toisella kädellä ja toisella avaa luukun avaimesta. En tiedä sitten millainen se anturi on eli voisko olla huonompi herkkyys, jos se on likainen?

Itsellä toimii hyvin auton alla jalalla vasemmalle vetämällä. Kohta on vähän keskikohdan vasemmalla puolella, ja vetokoukun kanssa se siirtyy vielä lisää vasemmalle. Omassa autossa on koukku, joten laitan jalan vähän keskikohdan vasemmalta puolelta auton alle ja nykäisen vasemmalle, niin aukeaa käytännössä aina. On näissä varmaan eroja, ainakin likaisuuden mukaan. Sekä V90 että V60 toimineet samoin.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2020, 16:44:15 kirjoittanut pallep »
V60 T8 Inscription

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #7 : 10.04.2020, 16:43:54 »
Onko kellään tietoa, mistä tuon äänenvoimakkuuden muutoksen suuruutta/herkkyyttä voi säätää? Kävin valikoiden ääniasetukset läpi, mutta en huomannut sitä niissä. Nyt kun taso on ajossa hyvä, on voimakkuus pysähdyksissä melko hiljainen.

Tätä tietoa kaipaisin myös, en ole onnistunut löytämään  ???
V60 T8 Inscription

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #8 : 10.04.2020, 18:37:22 »
Minulla tehtiin takaisinkutsu kamppis (S60) ennen luovutusta. En ole itsekkään löytänyt tuota musiikin automaattista voimakkuuden säätöä. 2014 mallin V60 säätö löytyi.  ???

Kuinka hyvin teillä on toiminut takaluukun avaus jalkaa heilauttamalla. Mä olen saanut onnistumaan vain muutaman kerran aukeamaan ja nyt ei tunnu reagoivan enää lainkaan?

Keskilinjan vasemmalla puolella olevan peruutustutkan kohdalta alhaalta hidas "potkaisu" auton alle. Joka kerta auennut S60 paksi. Ei toimi sivuttaisliikkeellä, tästä maininta myös ohjekirjassa.

Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Imot

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #9 : 10.04.2020, 21:49:20 »
Mulla takaluukku aukeaa käytännössä aina auton pitkittäissuuntaisella potkuliikkeellä keskilinjan vasemmalla puolella olevan parkkitutkan kohdalla.
V60 T8 Inscription '20

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #10 : 11.04.2020, 14:28:05 »
Mulla takaluukku aukeaa käytännössä aina auton pitkittäissuuntaisella potkuliikkeellä keskilinjan vasemmalla puolella olevan parkkitutkan kohdalla.
*taavih-> Mä olen näemmä tehnyt turhaan sivuttaisliikettä eli nyt alkoi avautumaan joka kokeilukerta  8)

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #11 : 11.04.2020, 15:16:11 »
Eniten tuossa häiritsee viive, eli sen jälkeen kun on potkaissut sinne puskurin alle, on sekunnin pari epätietoisuudessa, että onnistuiko tämä vai pitääkö potkaista uudestaan. Olisi hyvä, jos saisi jonkin palautteen (vaikka äänimerkki) mielellään kun jalka on vielä sielä puskurin alla tulossa takaisinpäin jos sensori sen havaitsi.

Poissa Imot

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #12 : 11.04.2020, 20:29:37 »
Eniten tuossa häiritsee viive, eli sen jälkeen kun on potkaissut sinne puskurin alle, on sekunnin pari epätietoisuudessa, että onnistuiko tämä vai pitääkö potkaista uudestaan. Olisi hyvä, jos saisi jonkin palautteen (vaikka äänimerkki) mielellään kun jalka on vielä sielä puskurin alla tulossa takaisinpäin jos sensori sen havaitsi.
Tää viive vaivaa aika monia muitakin auton toimintoja.
V60 T8 Inscription '20

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu: hätäjarrutuksen uudelleenohjelmointi
« Vastaus #13 : 12.04.2020, 09:29:01 »
Ensi torstaina vien oman XC60:n tuohon päivitykseen. Tässä ainakin kaukovaloautomatiikka pysyy aina päällä vaikka auton sammuttaa. Ilmeisesti on 20 mallia ellei ole kauaa varastossa seissyt, kun tammikuussa ostin. Blis -anturista antaa kans välillä jotain vikakoodia niin katsovat sen samalla.

 

Proturbo  Autodiagnoosi