Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #300 : 26.06.2013, 20:55:24 »
Ei kannata ainakaan hitsilukkoa katuautoon. Itsellä katkennu ainakin 5 vetaria tänä kesänä ja varmaan 10 viime kesänä.  :idiot2:

 :2funny: :2funny:

Silti pitää jokaikinen vapaaperä räkiä kiinni.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 27.06.2013, 08:09:27 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #301 : 01.07.2013, 06:10:28 »
Takaa lähti kuralätkät, se lirpake puskurin alta ja vetokoukku. Tarkotuksena kartoittaa takakaarien kuntoa eikä ne nyt ihan hirveät olleet :)









Tää viiminen kuva on ehkä hanakalampi korjattava. Kaari on käytännössä koko matkalta irti ulkopellistä...

Sitte yleistä tapahtumaa:




Epäselvä kuva digitönärin yllättävästä tarkkuudesta  :o


Yleisilme ilman "lirpaketta" ja vetokoukkua



Sivulta miellyttää omaa silmää ilman tota lirpaketta ja kuralätkiä mutta takapää suorastaan törkeä. Varsinkin kun ei oo poikittaista vaimenninta peittämässä tankkia eikä noi "kivekset" muutenkaan kovin nätit ole... Tosin korostuu nuo pohjan näkymät nyt kun peräpää on metrin korkuudella. Kiveksien poiston jälkeen tulisi tankki aika törkeesti esiin. Mutta toisaalta turvatankki luukkuun ja orkkistankki pois niin näyttäs jo aika hyvältä  S* pitää kattoa mitä aika tuo tullessaan.

Sitte kuka tän kokoo?  :D
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 06:12:38 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #302 : 05.07.2013, 06:06:37 »
Ennen


ja jälkeen


Siinä tais olla suurimmat etenemiset sitten viime päivityksen  :D Mutta juu että tuokin oli mahdollista sain hankittua arkin peltiä. Sitten edelliseltä työmaalta sai entisillä työsuhteilla edullisesti mustaa maalia  V:> Tarkotuksena ois vetää tolla maalilla nuo alustan osat mistä poistettiin eilen puslat ja toimitettiin hiekkapuhallukseen. Mitsun huoltosarjakin on löytänyt tiensä tänne jonnekin lähelle (satakunnassa), joten viikonloppuna saa metsästää että mistä sen sitten löytäis.



Tollasen kuvan löysin häristimestä josta on kivekset poistettu ja vakio tankki paikallaan. Omasta mielestä tuo tankki ei ainakaan tästä kulmasta pomppaa mitenkään häiritsevästi silmille. Nostaa vaan sitä fiilistä että taitaapi nuo lähteä tosta farmaristakin  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #303 : 07.07.2013, 11:59:14 »
Takakaarien paikkailu jatkuu... Operaation alla ollut tuo apparin puoleinen kaari. Homma vähän levinnyt kun sisäloksun ja ulkopellin välisestä saumasta puuttui noin 90% ja helmanpää nyt ainakin menee uusiksi.... Noh ei auta kun hakee lisää laikkoja ja jatkaa.



Huoltosarja tuli eilen ja kun ahtimen saa kasattua pääsee konehuoneen niputtamaan lähestulkoon loppuun  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #304 : 07.07.2013, 12:14:16 »
Magee ruorisuojus.  8)

Ollaan muuten parinkin kaverin kanssa mietitty miltä farkku näyttää ilman varapyöräkoteloita tankilla ja ilman. Kukaan ei vaan ole saanut aikaiseksi kokeilla, mutta hyvä jos joku uskaltaa yrittää, niin voi vähän funtsia onko järkee vai ei.

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #305 : 07.07.2013, 13:59:52 »
Mistäs saanu venttiiliensäätöpaloja?  ::)
240

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #306 : 07.07.2013, 18:48:30 »
Magee ruorisuojus.  8)

Ollaan muuten parinkin kaverin kanssa mietitty miltä farkku näyttää ilman varapyöräkoteloita tankilla ja ilman. Kukaan ei vaan ole saanut aikaiseksi kokeilla, mutta hyvä jos joku uskaltaa yrittää, niin voi vähän funtsia onko järkee vai ei.

Ratinsuojus on emännän tuuninkia emännän autossa kun se nyt sattuu oleen ainut missä on neljä pyörää alla ja liikkuu omin voimin  :D Tosiaan itte taas öitä valvonu ja miettiny uskaltaako niitä kiveksiä ottaakaan pois että näyttääkö sittenkin hölmöltä farkussa..?  :( Mielessä kävi että jänistäs ja vaan maalais noi kotelot vaan mustiks ja antas olla paikoillaan  :-[

Mistäs saanu venttiiliensäätöpaloja?  ::)

Täällä porissa vaikuttaa tollanen yritys kun motor market niin sieltä on saanut ja kaikki tarvitsemani koot on vaivatta löytynyt. Toisin motonetissa ja fiksuksella myyvät vain eioota...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #307 : 07.07.2013, 19:47:33 »
mädätyslistat pois, helmat korinväriin, alkuperänen takamuovi ja roiskeläpät korinväriin ja etulippa korinväriin on ainoa oikea vaihtoehto  ;) :D

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #308 : 07.07.2013, 19:50:20 »
mädätyslistat pois, helmat korinväriin, alkuperänen takamuovi ja roiskeläpät korinväriin ja etulippa korinväriin on ainoa oikea vaihtoehto  ;) :D
mä maalasin eilen etulipan mustaksi  ;)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #309 : 10.07.2013, 22:35:55 »
Maanantaina oli tullut tuliaisia


Viimiset puslat pois---> lähti muute aikas näppärästi  ;)


Tästäkin hävis välykset


Testing testing... sinkkimaali päälle


ja pintaväri



Perästä selvis sellaset faktat että on mallia 1030 ja välitys tais olla 3,72 tai 3,73... Vähän koriakin hitsailtu mutta tässä lähinnä tän päivän saldo. Huomenna jatketaan  :hello:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #310 : 11.07.2013, 04:22:15 »
Hyvän näköstä  O0
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #311 : 11.07.2013, 19:55:28 »
Koppaa taas hitsailin ja ei voisi ees kuvitella kun vauhtiin pääs niin lanka loppu... No purin by-passin tarkastaakseni kunnon ja syylliinen sakkaukseen, vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan kun ylimääräinen paine tulee siiville kaasuläpän sulkeutuessa(?), löytyi ja tämä isku siiville suht väljällä ahtimella tainnut olla se "viimeinen" niitti.



Huono kuva mutta tarkka huomaa että kalvossa on reikä... Eihän tuo pässittä ajelu hyväksi ole mutta kuinka nopiaan nyt uudesti laakeroitu ahdin ottaa itteensä mikäli poistas pässin kokonaan?

Se parempi vaihtoehto ois uus pässi tai joku dumppi, kumpi sitten mahtas tulla edukkaammaksi?

Öljynpaluun laippa oli myös kiero mistä johtuu se että ahtimen alapuolella oli jokseenkin tapahtunut myös ulkoista voitelua. En viitsinyt pientä nippeliä koneistamolle viedä niin viilalla "plaanasin" pinnan. Tuli muuten tosi hyvä! Mitä nyt melkeen tunnin sitä hinkkasin  :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #312 : 11.07.2013, 20:06:59 »
Ei niissä nyt juurikaan hinta eroa ole. Sinulla näyttäisi olevan vakio moottorinohjaus joten pässi fiksumpi. Dumppi turhaan sekottaa seokset.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #313 : 11.07.2013, 20:09:54 »
Ei niissä nyt juurikaan hinta eroa ole. Sinulla näyttäisi olevan vakio moottorinohjaus joten pässi fiksumpi. Dumppi turhaan sekottaa seokset.

Eikö se mene niin että dumppi hukkaa sen paluuilman ja imm on tällöin sekaisin? Kun imm on painepuolella (coolerin ja kaasuläpän välissä) niin kyllähän dumppikin toimisi ennen immua?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #314 : 11.07.2013, 20:37:47 »
Jos dumppi on lähempänä kaasuläppää, kun immu niin voihan se toimiakkin. Ei ole semmoisesta kokemusta, tai oikeastaan kuullut kenenkään tehneen. Ei vaan taida olla kauhean hyväksi massamittarille olla painepuolella, varsinkin kun ei siitä oikeastaan hyötyäkään ole. Massamittarihan mittaa ilman massaa, joten ei sen painepuolella pitäisi edes riittää pidemmälle.

 

Elekma  Autoracing