Kulkukoira  Proturbo

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #675 : 19.07.2015, 15:30:54 »
^
Olikos sulla manuaali tuo V70 classic ::)
Kyllä...
Ei automaagiin uskaltaisi ihan noin paljoa vääntöä laittaa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #676 : 19.07.2015, 20:44:54 »
No prkl. Pitääkö toi omaki viiä penkkii että tietää mitä oikeesti on.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #677 : 20.07.2015, 22:25:06 »
Onko tietoa missä olisi valmiina ohjelma d5:seen isommilla suuttimilla uudellamaalla/kanta-häme?
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #678 : 21.07.2015, 10:46:11 »
Jos tarkoitat mustakantiseen D5-mottiin niin kaveri pystyy tekemään softauksen. Perustuu tohon mun aikaisemmin tekemään viritykseen, josta juttua D5 viritys topicissa.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #679 : 24.07.2015, 07:52:03 »
Jos kaikki on kunnossa niin muutos ohjelmoinnin jälkeen on todella huomattava! Tuo värinä ja V8 hörähdys kuulustaa siltä, että imusarjan läppien tikku on irti. Kulutus jos on jotain 8+L/100km niin se vahvistaa tuon epäilyn.

En sanoisi kyllä että ero olisi todella huomattava, mutta kyllä sen huomaa.
Tarkoitatko tuolla tikulla kuvissa näkyvää tankoa? Näyttää olevan paikoillaan.






Kulutus on ollut minulla noin 10 litraa kun ajellut pääasiassa kaupunkiajoa.
Kokeilin viime viikolla oikein sniiduilla Turusta Lahteen ajellessa miten pienellä pääsee ja 5,6l/100 näytti tietokone, joka on ihme kyllä pitänyt tarkalleen paikkansa tankkauksien laskelmien kanssa ennen ja jälkeen ohjelmoinnin.

Eilen kävin kokeilemassa hieman miten tuo kiihtyy. Olosuhteet ja valmistautuminen huonoa kun tuli vain matkalla mieleen.
Hieman oli märkä asfaltti eikä motarin rampin lopusta kiihdytys ole ehkä ihan paras. Yritin valita mahdollisimman tasaisen rampin ettei tule huijausta.

0-100km/h    8,5s
60-120km/h  8,1s
80-120km/h  6,0s

On ilmeisesti jotenkin linjassa oletettujen tehojen 220/500 kanssa?
« Viimeksi muokattu: 05.08.2015, 18:18:27 kirjoittanut Kiisseli »

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #680 : 05.08.2015, 16:45:44 »
Mitä hyötyä saavutetaan egr:n poistolla, onko merrkittävä hyöty? Kyselin optimoinnista tarjousta ja tehon lisäyksen lisäksi suosittelivat egr:n poistoa. Maksaa vaan paljon rahaa köyhälle... >:(

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #681 : 06.08.2015, 09:41:07 »
Soittelin kans muutamia softaajia läpi, lopuks tuli päädyttyä debiliin asiakaspalvelun sujuvuudessa. Shark performancen ohjelmaan olen tyytyväinen, teho eron huomaa kyllä. :pomo:
Auto siis xc90 -04 163hp 340nm -> ~200hp 440nm. Egr poistettiin kans käytöstä, ei ollut kallis lisä ja hinta muutenkin palveluun nähden kohtuullinen.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #682 : 06.08.2015, 09:52:03 »
Mitä hyötyä saavutetaan egr:n poistolla, onko merrkittävä hyöty? Kyselin optimoinnista tarjousta ja tehon lisäyksen lisäksi suosittelivat egr:n poistoa. Maksaa vaan paljon rahaa köyhälle... >:(

http://www.turbotec.com/henkiloautot/chiptuning/egr.php
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #683 : 06.08.2015, 10:24:25 »
Soittelin kans muutamia softaajia läpi, lopuks tuli päädyttyä debiliin asiakaspalvelun sujuvuudessa. Shark performancen ohjelmaan olen tyytyväinen, teho eron huomaa kyllä. :pomo:
Auto siis xc90 -04 163hp 340nm -> ~200hp 440nm. Egr poistettiin kans käytöstä, ei ollut kallis lisä ja hinta muutenkin palveluun nähden kohtuullinen.
Menikö softus odb:n kautta vai pitikö moottorin ohjausboksi irroittaa ja tehä piirinvaihto juottamalla?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #684 : 06.08.2015, 11:27:43 »
Onhan tuohon kolmaskin vaihtoehto, vaikka ecun irroittaakin, niin tuo menee tehdä piiriä irroittamatta boot-modessa.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #685 : 07.08.2015, 03:28:55 »
Menikö softus odb:n kautta vai pitikö moottorin ohjausboksi irroittaa ja tehä piirinvaihto juottamalla?

Tästä oli kans muutaman kanssa puhetta ja jotkut tekee ecun avaamalla ja ottaa ~100 lisähintaa, riippuu laitteistosta ?
Mä ymmärsin että debilillä meni ihan normaalisti portista.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2015, 03:39:47 kirjoittanut TDi123 »

Poissa SakuT

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • S40 D5
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #686 : 07.08.2015, 17:38:14 »
Daadaa. Tänää käytii s40:n kans debilillä. Ukon mukaan noin 215hp/noin 260nm/ no hymynhän sekin jo veti korviin :) mulle passeli. Olisin ajamassa, ellen olis kerenny tyytyväisyyttäni korkata pari  ELK

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #687 : 10.08.2015, 10:13:01 »
Daadaa. Tänää käytii s40:n kans debilillä. Ukon mukaan noin 215hp/noin 260nm/ no hymynhän sekin jo veti korviin :) mulle passeli. Olisin ajamassa, ellen olis kerenny tyytyväisyyttäni korkata pari  ELK

Olisko kuitenkin 460 Nm?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #688 : 11.08.2015, 00:11:03 »
Onko kukaan mittaillu kulutusta katin tyhjennyksen jälkeen ? Kerran tyhjäsin v70 d5, mutten muista yhtää oliko sillä minkää näköstä vaikutusta muutaku hajuihin... Ehkä vähän "puhtaammin" veti läpi kierrosalueen. Vähän sillä sais varmaa pakolämpöjä vedoissa pienemmäks, mutta onko silti parempi jättää paikalleen? Dpf on tietenki erijuttu, mutta eikö ehjänä oleva katti ole aika virtaava jo vakiona? Mielipiteitä ?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #689 : 11.08.2015, 00:49:55 »
Onko kukaan mittaillu kulutusta katin tyhjennyksen jälkeen ? Kerran tyhjäsin v70 d5, mutten muista yhtää oliko sillä minkää näköstä vaikutusta muutaku hajuihin... Ehkä vähän "puhtaammin" veti läpi kierrosalueen. Vähän sillä sais varmaa pakolämpöjä vedoissa pienemmäks, mutta onko silti parempi jättää paikalleen? Dpf on tietenki erijuttu, mutta eikö ehjänä oleva katti ole aika virtaava jo vakiona? Mielipiteitä ?
Itse kysyin tuota kun ohjelmaa oltiin tekemässä, ei kuulemma mitään vaikutusta tehoon tai vääntöön, ihan rullilla todettu.
Ainoastaan pakokaasu alkaa haisemaan pistävälle...

En ainakaan ajatellut lähteä kattia puukottamaan, kaikenlisäksi aika kovatöinen homma.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

RallyBaron  Samppasport