Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #750 : 04.12.2015, 13:42:10 »
Noh soitin motorbitille äsken ja näil näkymin kahen viikon pääst laittaa voimaa tohon eikä tarvi siruja tms vaihella... purkki auki niin onnistuu sieltä
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #751 : 04.12.2015, 13:47:14 »
Eipä tuo tosiaan tinausta tarvi. Pystyy tekemään ns. boot-modessa. Vaatii vaan ohjaimen avaamisen.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #752 : 04.12.2015, 16:29:52 »
Mitäs jp_olli mieltä paljon tuosta 2,4D saa ulos luotettavasti ? Meinasi tuolla motorbitillä että n.180hp ja n.+100nm lisää ? Sano että suuttimet erilaiset kuin "aidossa" D5:ssa :D kyl noi itest on ihan samat ruutat
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #753 : 04.12.2015, 16:52:25 »
Sama pelihän se on. Mulla oli debilin ohjelmalla 195/490 motestin penkissä.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #754 : 04.12.2015, 17:27:47 »
no ite aattelin kans jotain vastaavia lukemia toivomus olis n.200hp / 400-450nm vääntö ihan vaa ton kytkimen ja vauhtiksen vuoksi  :D

turbotecin sivuilta lainattu:

2.4D CR*   Volvo EDC16   95 kW/129 hv   280 Nm  Muutettu:   145 kW/197 hv   340 Nm

D5   Volvo EDC15   120 kW/163 hv  Muutettu:   340 Nm   145 kW/197 hv   435 Nm

Minkä takii väännös noin paljo eroa ?
« Viimeksi muokattu: 04.12.2015, 17:33:03 kirjoittanut N1ks »
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #755 : 04.12.2015, 20:46:52 »
Mulla penkitettiin manuaali askilla varustetusta 189hv ja 504Nm.

Nyt ollaan reilussa 300hv:ssa ja yli 600Nm. Vakio vauhtipyörällä ja kytkimellä mennään ja hyvin pitää ja kestää.

nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #756 : 04.12.2015, 21:19:13 »
Kait sit vois pyytää vähän vääntöö reilummi, kuhan nyt ei mustaa ihan tuuttais hirveest ettei tarvi leimanka leikkii sit
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #757 : 04.12.2015, 21:57:16 »
Mulla penkitettiin manuaali askilla varustetusta 189hv ja 504Nm.

Nyt ollaan reilussa 300hv:ssa ja yli 600Nm. Vakio vauhtipyörällä ja kytkimellä mennään ja hyvin pitää ja kestää.

Onko siellä se hybridi paikallaan jos reilu 300 on? Vai ohjelmaa hierottu lisää...

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #758 : 05.12.2015, 10:20:38 »
Nyt ollaan reilussa 300hv:ssa ja yli 600Nm. Vakio vauhtipyörällä ja kytkimellä mennään ja hyvin pitää ja kestää.

Sen verran ot.

Onko kenen valmistamat vauhtipyörä/kytkin paketti?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #759 : 05.12.2015, 17:39:29 »
Onko siellä se hybridi paikallaan jos reilu 300 on? Vai ohjelmaa hierottu lisää...

Tuota on hierottu hieman lisää.

Hybridi on mulla vielä hyllyssä odottelemassa myyntiä tai inspiraatiota. Polttoainepuolelle pitäisi saada tuotoltaan suurempi korkeapainepumppu, että hybridistä sais kaiken hyödyn irti.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #760 : 05.12.2015, 17:44:49 »
Okei. Mitäs muutoksia ootte tehny? Laita vaikka yv.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #761 : 05.12.2015, 19:50:16 »
Mielenkiinnost haluisin iteki tietää eli sama vaikka yv  8)
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #762 : 06.12.2015, 15:50:43 »
Jantusen autoon siirrettiin minun entisestä autosta suurin osa viritysosista, eli 7-reikäiset suuttimet 185hv-versiosta, 3bar mappi, BMW E60 530D 218hv  version vakioahdin soviteputkella, pakoputkisto, josta poistettu katit. Muuten autossa oli jo kl-racing bolt-on cooleri, sekä uusi vakiokytkin ja vauhtis.

Softapuolella on muistini mukaan laitettu alas hieman enemmän syöttöä. Näkyvää savua siis tulee sievä huntu kun polkaisee lapun lattiaan, muuten on suht savuton.

Jos bulkki-lastutus ei riitä, niin tuo D5 viritysvinkki-topic on ehkä parempi keskustelupaikka. Siellä on lähinnä omia yrityksiä ja erehdyksiä. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #763 : 22.12.2015, 23:36:48 »
Nyt on viimenään saatu uusi ohjelma sisään vanhan 96kw tilalle, motorbitin pekka hoiti hyvin homman. Väännöksi laittoi pyytämäni n.450nm ja heppaset jäi varmaan arviolta 180-190hp välille katsoo keväällä kun saa penkin perus fiksit kuntoo ja ite uuden kytkimen ja vauhtiksen kun alkoi luistamaan vähän ;D vauhtipyörä nyt on täristän vähä jo koko mun ajan ennestää. Mut kyllä on vetoja nyt paremmin  8)
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa J.P.

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #764 : 10.01.2016, 23:53:27 »
Moi vaan kaikille.

Ostin tuossa kuukausi sitten Volvo S80 D5:n ja alkoi kutkuttaa lisäpotkun hankkiminen. Debilin sivuston mukaan tuosta saisi puristettua ulos 200hv ja 440Nm, mutta tuo 440Nm kuulostaa jo sellaiselta arvolta, että hirvittää laatikon kestävyyden puolesta. Paljonkos koneesta uskaltaa ottaa potkua niin, että laatikko ja muu voimansiirto vielä kestää? Autohan on vuosimallia 2005 / 2006, tehoa ja vääntöä koneessa on 120kW ja 340Nm ja vaihteisto on 5-pykäläinen automaatti. Koitin etsiskellä vastausta netistä, mutta mistään ei tunnu löytyvän yksiselitteistä vastausta.

Mitenkäs sitten tuon muutoskatsastuksen laita?

 

Autoracing  KL-varaosat