RallyBaron  Samppasport

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Urlaub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #540 : 30.08.2014, 09:37:17 »
Tere. Kuudes volvo omistuksessa, mutta ensimmäinen dieseli. Eli V70 -03 D5 tuli hankittua, ajettu 334tkm. Entinen omistaja kertoi, että autossa on lastu, joka on kytketty pois turbo- ja egr-remontin yhteydessä. Nyt olen koittanut miettiä ja punnita vaihtoehtoja että kannattaako se kytkeä takaisin, lisätehot ja -väännöt houkuttais, samaten pienempi kulutus mutta minkälainen homma tämä on ja mitä tekee koneelle, turbolle ja laatikolle (geartronic)? Voinko jotenkin todeta että se lastu tosiaan siellä on?  :o

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #541 : 30.08.2014, 16:43:14 »
"lastu" - eli joko ohjelmointi tai anturien arvoja huijaava boxi jossain kaapeloinnin syövereissä. Ohjelmointia ei kytketä pois, joten toi viritysboxi lienee se mikä autoosi on asennetu. Itse en hirveästi noista perusta, mutta monella tuollaisiakin on.

Jos ajattelet järkevästi, niin lisävoima kuluttaa aina paikkoja enemmän ja autosi ei ihan tuorein enää ole, mutta toisaalta riski auton hajoamiselle on päivittäinen ilman lastuakin. Eli itse heittäisi boksilla vesilintua, ellei sen toimivuudesta ole takeita - jostain syystä edellinen omistaja ei enää sitä halunnut käyttää.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #542 : 31.08.2014, 08:40:38 »
Mulla oli ostettaessa ProMotecin boxi, ei mitään ongelmia, voimaa on, että bemari miehiä liputtaa. 37tkm:n laskettu keskikulutus 6.26ltr/100km. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #543 : 31.08.2014, 11:45:54 »
Oletkos mitannut kulutusta ilman boxia :hello:

Poissa Urlaub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #544 : 31.08.2014, 12:45:22 »
"lastu" - eli joko ohjelmointi tai anturien arvoja huijaava boxi jossain kaapeloinnin syövereissä. Ohjelmointia ei kytketä pois, joten toi viritysboxi lienee se mikä autoosi on asennetu. Itse en hirveästi noista perusta, mutta monella tuollaisiakin on.

Jos ajattelet järkevästi, niin lisävoima kuluttaa aina paikkoja enemmän ja autosi ei ihan tuorein enää ole, mutta toisaalta riski auton hajoamiselle on päivittäinen ilman lastuakin. Eli itse heittäisi boksilla vesilintua, ellei sen toimivuudesta ole takeita - jostain syystä edellinen omistaja ei enää sitä halunnut käyttää.

Taidanpa koittaa pärjäillä nuilla vakiohevosilla, ei kai se niin kiire pidä olla. Edellisessä autossa (V40 2.0T) oli saman verran heposia mutta tuntui se huomattavasti pirteämmältä kun painoakin oli vähemmän.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #545 : 31.08.2014, 18:01:50 »
Eihän tietenkään pitäisi, mutta... Kun vähän kasvavan riskin tunistaa, hyväksyy joidenkin osien nopeamman kulumisen ja noiden kanssa pystyy elämään niin onhan lisävoima ohituksissa ihan mukavaa. Itsellä toinen softattu kärry alla...

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #546 : 31.08.2014, 20:56:48 »
Ei tuota D5 konetta laadukkaalla softalla rikki saa. Voimansiirron puolella kulunut kytkin / vauhtipyörä rajoittaa. Itsellä 500tkm ajettu auto ja otettu irti huomattavasti enemmän tehoa, kuin bulkkisoftalla. Toki kaiken saa rikki väärällä käytöllä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #547 : 31.08.2014, 21:47:07 »
Oletkos mitannut kulutusta ilman boxia :hello:
No, en vaikka mielessä on kyllä ollu, pitää jossain vaiheessa kokeilla. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #548 : 02.09.2014, 15:22:07 »
Paljonko on vakio D5 163 hv maksimi ruiskutusmäärä?

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #549 : 02.09.2014, 22:24:16 »
3.0 litraa +300 helppaa ja neliveto joka toimii kunnon alustalla ja renkailla ,parin tonnin painoluokassa tai alle riittää, (vähempi ei millään) loppu on kuljettajasta kiinni ::)?

Onhan tuo optimointi varmaan mahdollista suorittaa Volvon omillakin virityspalikoilla/softalla jolloin
Kestävyyskin lienee paremmin huomioitu otaksun? Tehneekö Debil juuri näin?

Mielenkiintoista tuo virittäminen tarve, vaikka pito riittää 300hp onhan se tuhat pollee väännettävä, eikä sekään riitä varsinkaan esson baarissa...ku menee vielä bemarit ohi..
Toisaalta onhan se mieletön tunne jos perhekärrykin liikahtaa vaikka sitte särkyykin nopeammin.

Sorry OT ,tuo ruiskutusmäärä mullakin hakusessa

Onkos tuo heico ohjelmointi se maltillinen vaihtoehto, kun myynti ilmoituksessa Volvon omasta ohjelmoinnista puhutaan? 190hp ja 410nm kulutuksen ollessa maantiellä pienempi jne...
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 22:49:38 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #550 : 02.09.2014, 22:45:48 »
Mistä olet stroukkaus kilkkeet hankkinut jotta 3,0 koneen rakentaminen on ollut mahdollista? Mikä siinä on ruiskutusmäärä?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #551 : 02.09.2014, 23:26:50 »
No erimerkkiä taitaa olla ja 20v vanhempaa vuosikertaa..... Eiköhän nykypeleistä tuolla tilavuudella saada aika kivutta + 300hp ja nelivetojakin tekee moni valmistaja ,josta voi valita itselleen sopivia tarpeen mukaan.

Rivipumppu Ahdin jne.. Ei liene tämän saitin kanssa mitään tekemistä, tarkoitus oli heittää yksi pointti liikenteessä "kilpaa " ajaville , merkillä ja mallilla ei liene väliä. En suosittele tuota kilvanajoo vaikka päivittäin työmatkoilla asiaan törmäänkin, lienee yksi motiivi tuohon lastuteloon , onneksi ei ainoa sentään. Onhan noita polttoaineen säästäjiäkin ym. Turvallisesti ohittajia seassa sentään.

Henkilökohtaisesti mieltynyt noihin kuutosiin vaikka vitosistakin ihan kelpopelejä kehkeytynyt näemmä.
Tuo D5 163hp on ihan mukava kuulemma ajella  hiukkasen kilpaakin rajoitusten puitteissa ja kestääkin näköjään suhteellisen hyvin.(toki tuotakin voi optimoida varmaan mieleisekseen)
Hiukan harkinnut moista ja siksipä täällä saitilla seikkailenkin.....


Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #552 : 11.09.2014, 11:24:43 »
Eilen D5 sai uudenohjelma ja meno maittaa vähän eri tavalla kuin aiemmin.  O0 Toki isommissa vauhdeissa V8:a on ikävä.. :'(
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #553 : 11.09.2014, 15:27:13 »
Kenen softaan / mihin lukemiin päädyit?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #554 : 11.09.2014, 17:30:54 »
Kenen softaan / mihin lukemiin päädyit?
Optimoiautosi. 230hv/480nm. Viimeksi ollut diesel auto vuonna 99 ja silloin  82hv ja 140nm..  :)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

RallyBaron  Samppasport