Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Diudi - 25.03.2014, 15:25:48

Otsikko: Volvo 960 "käyttis" // MYYTY!
Kirjoitti: Diudi - 25.03.2014, 15:25:48
Autokuume sai eilen helpotusta kun tuli hankittua tommonen Volvo 960, vuosimallia -94. :) Voimanlähteenä on 3.0 tinakutonen ja voimansiirrosta vastaa automaattiloota. Auton käyttötarkotus on tällä hetkellä käyttis, toki pientä "personalisointia" täytyy tehdä.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/Screenshot2014-03-25at24232PM_zps001768e0.png) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/Screenshot2014-03-25at24232PM_zps001768e0.png.html)

Auto on kaikinpuolin hyvässä kunnossa, pieniä kauneusvirheitä löytyy. Esimerkkinä repsottavat ovipahvien verhoilut, mutta lukemani perusteella ilmeisesti "tyyppivika". Moottori vuotaa jostain syytä vähän öljyä moottorin etuosasta. Täytynee tutkia tarkemmin kunhan saa auton halliin.
Kilometrejä autolle on kertynyt ~277tkm ja autossa on täydellinen huoltokirja. Kansipahvi vaihdatettu 30tkm sitten kun rupesi tekemään painetta paisariin, kansi on plaanattu samalla. Mutta moottori käy nätisti, ei nostimet naputtele ja tehotkin tuntuu olevan tallella. Öljyt vaihdettu 10tkm välein, kuulemma vähän syö öljyä. Jakopää+vesipumppu uusittu 10tkm sitten. Laatikko vaihtaa pehmeästi, laatikon öljyt vaihdettu 30tkm sitten. Omistajan mukaan takana olisi korvattu nivot normi-iskareilla, vähän toisen puolen iskari lonksuu. Täytynee sekin tutkia. Kuitenkin auto on katsastettu 5.12.2013 ilman huomautuksia.

Varusteita löytyy monenmoista, mm.

Kauko-ohjattu keskuslukitus
Sähkölasit ja -peilit
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin

Vähän to-do listaa:

2-din soitin
Takavaimentimen vaihto läpivirtaavaan (Simons 2.5", 42cm)
Kirkkaat sivuvilkut
Uudet tulpat
Uusi ilmansuodatin
Subbari ja vahvari
Oviverhoilujen korjaus
Madallus
Vanteet



Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Diudi - 15.04.2014, 20:12:37
Autolla on nyt huristeltu jokunen sata kilometriä ja nyt laitoin sen seisontaan samalla kun deeku puolestaan otettiin liikennekäyttöön.
Jonkin verran tutkistellu autoa ja siellä tosiaan on tavalliset iskarit takana ja sitte se komposiittijousi. Soitin Rallyracelle tuossa viikko sitten ja tiedustelin hintaa coilovereille. Taakse tulisi maksamaan 470€ / pari, joka oli aika lähellä arvioimaani hintaa (400€). Semmoset ois tarkotus tuohon tilata, kunhan tässä vähän ensin tehään talouslaskelmia. Eteen tulee laikkajouset ja iskareihin lisää kierrettä (budjetti syistä), sitten ku etuiskarit ja jouset alkaa olla ehtoopuolella tai rahatilanne parempi, voi harkita coilovereita tai sitten madallus-/jäykempiä laikkajousia ja kunnon iskareita.

Vannepuoltakin olen täsä mietiskellyt, mutta kattoo ny mihin rahat riittää. Jotku 8-8,5" x 18" alle vähä nafteilla kumilla vois olla iha jepa. Tällä hetkellä noi Geminit 205/55 kumeilla, niistä ajattelin tehdä kenties talvivanteet ja värkätä niihin custom keskiöt kun tuli myytyä nuo pari puuttuvaa keskiötä eräälle toiselle volvoharrastajalle. :) Mutta pitää tutkiskella saako niitä mitenkään järkevästi pyörimään alla madalluksen kanssa vai onko ET kuitenki liian pieni, että alkaa raapimaan sitte kaariin. Kaaret on joka tapauksessa aikeissa mankeloida ja sisälokasuojat muokata.

Äänentoistopuoli on vielä vähän auki, Kenwoodin 2-din soittimen asensin ja se meni erittäin nätisti paikalleen kehikkoineen päivineen. :) Ainoana modauksena piti poistaa ne "kannakkelistat", joissa on se välilevy kiinni. Subbari tulee peräkonttiin 240:stä (Pioneerin 12", suljettu kotelo), mutta sille pitää löytää järeämpi vahvistin, että saa soimaan kunnolla eikä säre. Jonku näköstä erillissarjaa vois värkätä, mutta kun on 8 kaiutinta niin tulee kalliiks uusia kaikki.  ;D Aika hyvin soi nuo vakiotki, mutta pelkään vaan, että ne hukkuu basson alle jossei laita mitään järeempää erkkasarjaa edes eteen. Yks ylimääränen 2-kanavainen vahvistin olisi.

Ja mitä kutoskoneen soundeihin tulee, niin taakse olisi näin alkajaisiksi tarkotus vaihtaa läpivirtaavavaimennin. Muttei mitään perus pörinäpönttöä, jossa on 30cm vaimennin + loppuvaimennin vaan ihan 50cm vaimennin suoraan motonetin "laatuvalikoimasta". Luulis ettei ihan niin pahasti pörise mitä ne "teinipöntöt". Tarkotus ois saada niitä matalia soundeja paremmin esiin, kun on kuitenkin kyseessä tommonen oikea moottori eikä mikään 1.6L kaasari Corolla.  8)

Loppuun vähän kuvia.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/IMG_5557_M_zps11c13fe8.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/IMG_5557_M_zps11c13fe8.jpg.html)

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/IMG_5568_zps83c3c885.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/IMG_5568_zps83c3c885.jpg.html)

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/IMG_5560_M_zps9c742e88.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/IMG_5560_M_zps9c742e88.jpg.html)

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/IMG_5571_zps6f7c58d5.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/IMG_5571_zps6f7c58d5.jpg.html)

E: Subbarin mallailua.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/20140415_100609_zps351b2e98.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/20140415_100609_zps351b2e98.jpg.html)

Jatketaan.

E: Jos jollain on ylimääräinen semmonen vakio lehtijousi mikä on tarkoitus olla nivojen rinnalla niin saa tarjota. Ois semmonen tarkotus laittaa noiden coilovereiden kaveriks.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: bolinder - 15.04.2014, 20:36:30
siis onko tuolta poistettu se komposiitti (lehtijousi ) vai etsitkko kovempaa ? taitaa olla aika loysa pera jos ei ole nivot paikalla

Muuten niin mukavan varinen ja ryhdikaan nakoinen 960  :)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Juusoo - 15.04.2014, 20:41:32
siis onko tuolta poistettu se komposiitti (lehtijousi ) vai etsitkko kovempaa ? taitaa olla aika loysa pera jos ei ole nivot paikalla

Muuten niin mukavan varinen ja ryhdikaan nakoinen 960  :)
"Jonkin verran tutkistellu autoa ja siellä tosiaan on tavalliset iskarit takana ja sitte se komposiittijousi"

Eli normi iskarit ja jäykkä lehtijousi. Melkeen tarvii nivomallin löysempi tosiaan laittaa paikalleen että saa madallettua.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Diudi - 15.04.2014, 20:45:03
"Jonkin verran tutkistellu autoa ja siellä tosiaan on tavalliset iskarit takana ja sitte se komposiittijousi"

Eli normi iskarit ja jäykkä lehtijousi. Melkeen tarvii nivomallin löysempi tosiaan laittaa paikalleen että saa madallettua.

siis onko tuolta poistettu se komposiitti (lehtijousi ) vai etsitkko kovempaa ? taitaa olla aika loysa pera jos ei ole nivot paikalla

Muuten niin mukavan varinen ja ryhdikaan nakoinen 960  :)

Siis siellä on se jäykempi jousi paikallaan ja etsin sitä lerppua, jotta saa madallettua sitte.

E: Anteeksi termistövirhe. :D :)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Diudi - 15.05.2014, 20:44:24
Tännekkin päivitystä välillä. Toissa vkl:na ja tällä viikolla vähän oon laitellu ja huoltanu, liikennekäyttöön otin auton eilen. 3 viikkoa ois täsä ny kesälomaa ja sitte alkaa kesätyöt.

Autoon tuli laitettua 2,5" (42cm) Simonsin vaimennin taakse uudella itsetehdyllä "pappamutkalla" ja motonetin kromatulla pakoputkenpäällä varustettuna. Alkuviikosta laitoin uudet tulpat, NGK:t. Volvon omat ois varmaan ollu parempi vaihtoehto(?)...mutta mennään nyt noilla. MF:n uusi ilmansuodatin tuli myös laitettua, meinasin modata ilmanottoa mut ei ollut oikein värkkejä eikä oo jaksanu hakea niin jäi sit toistaseksi tekemättä. Niitä imuääniä odotellessa.. eikä tuo 2,5" Simonsin vaimenninkaan ihan hirveästi ääniin vaikuttanut, mutta ei ole ihan niin tunkkasen kuulonen ku ennen. Jälleen yksi hyvä syy lastuttaa auto kesän päätteeksi ja laittaa bemmin peltisatsi yms.  ::) Kassoo ny...

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/20140515_192948_zpsc91b7938.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/20140515_192948_zpsc91b7938.jpg.html)

Uudet sivuvilkutkin löysivät paikkansa.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/20140503_185233_zpsd91a2e82.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/20140503_185233_zpsd91a2e82.jpg.html)

Äänentoistopuoltakin tuli laitettua, eli tuon Pioneerin 12" subin laitoin ja sitte siihen kaveriksi ostin tutulta Ground Zero Titanium 2255X vahvarin. Katotaa nyt josko laittais vaikka tuon pikkuvahvarin soittamaan jotain erillissarjaa tai sitte antamaan lisäpotkua noihin orkkis ovikajareihin. Tällä hetkellä vain 4 kajaria soittimen peräsä, mutta kun niitä tuossa autossa vakiona 8 kappaletta on niin vois laittaa toiset 4 soimaan erillisellä vahvarilla.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/20140515_192932_zps60df831f.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/20140515_192932_zps60df831f.jpg.html)

Ensi viikolla vien nuo ovipahvit verhoomolle, lupasivat ensi viikolla vetää niihin keinonahan päälle.  8)

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/IMG_5572_zpsa2a6eb10.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/IMG_5572_zpsa2a6eb10.jpg.html)

Samalla kun auto seisoo pari päivää niin aattelin ottaa ostamani kaarimankelin käyttöön ja päräyttää pokkaukset poies sekä muokata sisälokarit.

Hommasin myös sen löysän vakiolehtijousen, jousesta kiitokset 460GLE:lle. :) Rahatilanteen salliessa sitten coiloverit tilaukseen ja/tai vannekaupoille.  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Diudi - 02.06.2014, 19:05:09
Toukokuun aikaansannoksia..

Tuli laitettua kaikki 8 kajaria soimaan, korjaten edellistä viestiä soittimen peräsä oliki 6 kajaria. Kytkin nytte kojelaudan kajarit etuovien kajarien kans rinnan.

Auton vahasin myös ja mankeloin kaikista kaarista pokkaukset poies. Sisälokasuojia tuli leikeltyä ja sitte tehtyä alumiinipellistä soirot eteen (tiivistys sikaflexillä/silikonilla)), ettei vesi mee pellin väliin.

Ovipahvit tuli verhoomolta ja niistä tuli ihan siistit. Ne tehtiin nyt niin, että yläosat verhoiltiin uudestaan keinonahalla, mutta alaosalle ei tehty mitään. Tuli halvemmaksikin. :) Takaovet onnistu hyvin, etuovetki ihan ok. Etupahvien yläosa oli ehkä hiukan turhan paksu kun listan paikalleen laittaminen oli aika hankalaa.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p503/Mikko_koivumaki/20140529_184421_zpsff33e60e.jpg) (http://s1153.photobucket.com/user/Mikko_koivumaki/media/20140529_184421_zpsff33e60e.jpg.html)

Tänään alko kesätyöt Vantaalla, joten tämä auto liikkuu nyt poikkeuksellisesti Helsinki-Vantaa akselilla kesän ajan.

Mites, saako noita XC-maskeja jostain valmiina tähän vai onko semmonen tehtävä itse?
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: 460GLE - 02.06.2014, 20:24:47
Hyvältä näyttää ovipahvit nyt, mites se saumakohta on tehty oven puolivälissä. Näkyykö kuinka häiritsevästi?
Paljos neljän paneelin verhoilusta joutu köyhtymään?  :)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Juhizz - 02.06.2014, 21:11:10
960:een ei löydy "xc"-maskia suoraan. Askartelemalla ne muutkin näihin ne tekee.. (Ruåtsissa ainakin)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: pukema - 02.06.2014, 21:28:38
Tälläsiä maskeja saa ihan kaupan hyllyltä, jos haluaa sellasen isompireikäsen xc70 maskin niin sitten joutuu askarteluhommiin

Grill XC-Look Svart Volvo 960/965/S90/V90
http://www.hova.com/grill-xc-look-svart-volvo-960965s90v90/
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: bolinder - 03.06.2014, 06:43:24
Älkää ny ,v-parts myy ihan bolt on xc  maski (3x7) tohon 960II  ??? Tosin tilaaminen on vähän mitä on sieltä
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis"
Kirjoitti: Diudi - 03.06.2014, 19:15:41
Hyvältä näyttää ovipahvit nyt, mites se saumakohta on tehty oven puolivälissä. Näkyykö kuinka häiritsevästi?
Paljos neljän paneelin verhoilusta joutu köyhtymään?  :)

Siinä saumakohdalla keinari on käännetty kaksinkerroin. Ainoa missä se oikeastaan näkyy on ovipahvien sivuissa, sekä edessä että takana. 105€ tuli maksamaan neljän pahvin verhoilu, 150-160€ ois maksanu verhoilu kokonaan keinonahalla, mutta se ois ollu vaikea tehä ilman turhia saumoja ja ruttuja niin päädyttiin sitten tuommoiseen.

960:een ei löydy "xc"-maskia suoraan. Askartelemalla ne muutkin näihin ne tekee.. (Ruåtsissa ainakin)
Tälläsiä maskeja saa ihan kaupan hyllyltä, jos haluaa sellasen isompireikäsen xc70 maskin niin sitten joutuu askarteluhommiin

Grill XC-Look Svart Volvo 960/965/S90/V90
http://www.hova.com/grill-xc-look-svart-volvo-960965s90v90/
Älkää ny ,v-parts myy ihan bolt on xc  maski (3x7) tohon 960II  ??? Tosin tilaaminen on vähän mitä on sieltä

Joo ei itse askartelu ole ongelma, mutta ajattelin kysyä kuiteski. Pitää jossain vaiheessa hommata semmonen xc-maski ja askarrella siitä tai sitten harkita tilaamista tuolta v-partsilta. :)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa
Kirjoitti: Diudi - 08.06.2014, 22:47:06
Sytty lambdavalo tossa torstaina, näissähän on se vilkkuvalosysteemi tohon vikakoodien lukemiseen? Missä se boksi tarkalleen ottaen on? Auto toimii normaalisti, starttaaminen kestää ehkä 1-2s. pidempään mut muuten pelaa normaalisti.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa
Kirjoitti: Stuikka - 09.06.2014, 02:22:08
Sytty lambdavalo tossa torstaina, näissähän on se vilkkuvalosysteemi tohon vikakoodien lukemiseen? Missä se boksi tarkalleen ottaen on? Auto toimii normaalisti, starttaaminen kestää ehkä 1-2s. pidempään mut muuten pelaa normaalisti.

Tuo vikakoodipurkki pitäisi löytyä konepellin alta jostain kuskin puolelta, 940 se on ohjaustehostimen öljysäiliön vieressä, 960 varmaankin jossain lähistöllä :) Tuossa vanha landian threadi jossa muutama kuva: http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=79.0

Jossain vuosimallissa tuo sitten poistui, ja tilalle päätettiin laittaa matkustamoon OBD pistoke joka ei kuitenkaan ole ns "oikea OBD" vaan välittää edelleen niitä ihan samoja signaaleita kun se ledipurkkikin ;D tässä tapauksessa joudut rakentamaan/ostamaan erillisen lukijan jolla saat tuosta portista tietoja ulos. Kys portti siis keskikäsinojan sisällä:
(http://www.chesh.co.uk/matrix/8.jpg)

Elikkäs joko-tai. Jos käsinojan alla on pistoke, konehuoneessa ei ole ledipurkkia ja päinvastoin.

Tässä vielä esimerkki millaisella systeemillä käsinojan alta otetaan koodit ulos: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28638.0

EDIT: Niijuu en ole 960 pahemmin tutustunut mutta toimin sillä oletuksella että vastaa 940 eli eikö siinäkin LH ole ja purkit ja väylät samoissa paikoissa :idiot2: jos ei niin viisaammat valaiskoon myöhemmin lisää ;D
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa
Kirjoitti: bolinder - 09.06.2014, 11:24:53
juu tohon kuittaamiseen löytyy ohjeet ihan faq osastolla jos on vanhempi motronic niin tota saa ihan "valoshow" kautta kuitattu konehuoneen puolelta .Mutta kai siinä on joku syy että toi valo syttyy =jotain rikki kun ecu säätää tappiin seokset
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa - vikakoodi 2-1-2
Kirjoitti: Diudi - 09.06.2014, 20:48:17
Tänään katoin vikakoodit, eli ilmeisesti lambdan signaalissa häikkää. Eli uutta lambdaa varmaan pitäs tilailla, Volvolta varmaan paras ois tilata?

E: Varmaan kannattaa ensin koittaa nollata ja sitte jos syttyy uudestaan niin suunnitella lambdan ostoa..
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa - vikakoodi 2-1-2
Kirjoitti: Stuikka - 10.06.2014, 00:26:24
Tänään katoin vikakoodit, eli ilmeisesti lambdan signaalissa häikkää. Eli uutta lambdaa varmaan pitäs tilailla, Volvolta varmaan paras ois tilata?

E: Varmaan kannattaa ensin koittaa nollata ja sitte jos syttyy uudestaan niin suunnitella lambdan ostoa..

Boschin lambda sielä pitäis olla, volvolta tai esim AD varaosaliikkeistä/vastaavista pitäisi löytyä samaa.

Kannattaa myös kahtoa että piuhat on kunnossa, kosketusvika liittimissä tai nirhautunut johto antaa saman vikakoodin kuin anturinkin hajoaminen. Ja juu kannattaa kokeilla josko menisi vaan nollaamisella ohi. :)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo sammui, vikakoodit kuitattu.
Kirjoitti: Diudi - 11.06.2014, 15:59:29
Nollasin tänään töiden jälkeen vikakoodit ja merkkivalo sammui eikä ole ainakaan vielä syttynyt uudelleen. :) Ajoin töistä kotiin sen 17km. Mutta jos syttyy vielä niin pitänee sitte tutkia kytkentöjä ja kenties tilailla uutta lambdaa..
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo sammui, vikakoodit kuitattu.
Kirjoitti: ratapalkki - 02.07.2014, 21:11:30
Moi!
Mistä löysit sen komposiittijousen? Tartteis saada jostaki kans sellane uus tai uudenveroinen.
Ei menny leimasta läpi koska siinä oli halkeama  :'(

Nakkaa vaikka mailia juuha8688@gmail.com
Saa muutki nakata jos tietää mistä semmosia saa.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo sammui, vikakoodit kuitattu.
Kirjoitti: ratapalkki - 07.07.2014, 08:01:41
Moi!
Mistä löysit sen komposiittijousen? Tartteis saada jostaki kans sellane uus tai uudenveroinen.
Ei menny leimasta läpi koska siinä oli halkeama  :'(

Nakkaa vaikka mailia juuha8688@gmail.com
Saa muutki nakata jos tietää mistä semmosia saa.

Jousi löytyi purkaamolta!
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lisääntynyt öljynkulutus ja korkea HC-arvo
Kirjoitti: Diudi - 21.10.2014, 16:55:33
Rupes tuo oma 960 kans hörppimään öljyä tässä loppukesän aikana aikalailla.
Alkukesästä vei noin 0,5-1,0L per 1000km ja VRCF kesämiitissä huomasin, että hörppi hiukan enemmän jo ja kuulemma vähän pöllyttiki putken päästä.
Syyskuussa ajoin autolla viimeisen kerran ja silloin se vei melkeen mittatikun välin (3/4) 420km matkalla (öljyä lisättiin 5 min ennen ajoa ja öljyt tarkistettiin pian ajon päättymisen jälkeen). Moottorina siis B6304 ja ajettu 283tkm sekä öljynä Mobil 1 Peak Life 5w-50.

Kesällä oli myös ongelmia lambdan kanssa kuumilla helteillä, mutta vikakoodin sai kuitattua poies eikä se kahden kerran jälkeen enää ole palanut.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lisääntynyt öljynkulutus ja korkea HC-arvo
Kirjoitti: Justus - 21.10.2014, 17:03:45
Rupes tuo oma 960 kans hörppimään öljyä tässä loppukesän aikana aikalailla.
Alkukesästä vei noin 0,5-1,0L per 1000km ja VRCF kesämiitissä huomasin, että hörppi hiukan enemmän jo ja kuulemma vähän pöllyttiki putken päästä.
Syyskuussa ajoin autolla viimeisen kerran ja silloin se vei melkeen mittatikun välin (3/4) 420km matkalla (öljyä lisättiin 5 min ennen ajoa ja öljyt tarkistettiin pian ajon päättymisen jälkeen). Moottorina siis B6304 ja ajettu 283tkm sekä öljynä Mobil 1 Peak Life 5w-50.

Kesällä oli myös ongelmia lambdan kanssa kuumilla helteillä, mutta vikakoodin sai kuitattua poies eikä se kahden kerran jälkeen enää ole palanut.

22.9. otetussa päästömittauksessa ilmeisesti HC tyhjäkäynnillä oli yli 100, konttorisetä ei kirjoittanut paperiin oikeaa lukua eikä muista sitä niin tarkkaa ei voi sanoa.. päästiin puhumalla läpi koska auto meni seisontaan ja luvattiin korjata vika ennen seuraavaa ajokautta.  ::)

Onko tässä nyt syytä alkaa etsimään vikaa venavarrenkumeista vai onko tuo vain ohivuodon kasvua putkien soikeuden takia?  :-\ Kone tiputtaa vähän öljyä. Lambda varmaan ainaki kannattaa ensi kesäksi vaihtaa..

Venanvarren kumit on melko varmaan ainakin ihan sökönä. Omassa kolmelitraisessa ne oli jo vähemmillä kilometreilläkin ihan muruina.
Kaippa tuollainen jo ohikin puhaltaa.
Ohivuodot voi toki mitata ja puristuspainetestikin kertoo jotakin männänrenkaiden/venttiilien kunnosta.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lisääntynyt öljynkulutus ja korkea HC-arvo
Kirjoitti: Diudi - 21.10.2014, 17:35:12
Venanvarren kumit on melko varmaan ainakin ihan sökönä. Omassa kolmelitraisessa ne oli jo vähemmillä kilometreilläkin ihan muruina.
Kaippa tuollainen jo ohikin puhaltaa.
Ohivuodot voi toki mitata ja puristuspainetestikin kertoo jotakin männänrenkaiden/venttiilien kunnosta.

No joo, mutta tällä hetkellä suurin syy varmaan noissa venanvarren kumeissa ku noin yhtäkkiä lisäänty.. Pitää lopputalvesta tilailla yläpään tiivistesarjaa ja uudet kannenpultit sekä tutkiskella tuota lambdaa.
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Öljyn kulutus kurissa. MYYDÄÄN!
Kirjoitti: Diudi - 03.01.2015, 19:44:29
Heippa hei! Auto ollut ajossa parisen viikkoa nytte, ja öljyn kulutus saatiin kuriin Red Linen Sealsaverilla. Eli selvästikkin oli vain tiivisteet vähän kovettunut, nyt kulutus reilu 0,5L / 1000km. Hyvin pelaa kaikin puolin.  :pomo:

Myynnissä nytte, olisi tarvetta dieselille.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57977.new#new (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57977.new#new)
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // Öljyn kulutus kurissa. MYYDÄÄN!
Kirjoitti: Diudi - 07.01.2015, 11:01:38
Hoks hoks* Katselin juuri vanhoja kuitteja auton huolloista ja autoon on vaihdettu yläpääntiivistesarja kansirempan yhteydessä (ylläri... :facepalm:), eikös tuohon kuulu venanvarrenkumetkin..

E: Kilometrejä on kertynyt lisää ja öljyn pinta ei ole laskenut tikussa yhtään. Ilmeisesti SealSaver teki tehtävänsä ja öljyvuodot tosiaan loppuivat. Kyseessähän on siis aine, joka ei paikkaa mitään vaan pehmittää vanhoja tiivisteitä joten siis täysin turvallinen tapa vähentää vuotoja / kulutusta.

Auto siirtyy nyt hiljaiseen myyntiin, en itse ole maisemissa vähään aikaan, mutta jos kiinnostusta autoa kohtaan on niin ottakaa yhteyttä vaikka YV:llä
Otsikko: Vs: Volvo 960 "käyttis" // MYYTY!
Kirjoitti: Diudi - 13.02.2015, 19:42:17
Dodii...sitä ollaan nyt sitte Volvoton mies..  :-\ Auto vaihtoi tänään omistajaa, Tampereella päin tästä lähtien näkeepi tämän. Joutuu sen verran tehä syntiä, että taidan ostaa Mersun kun tarttee diesel käyttis hommata. Katellaan Volvoja sitten taas kun on varaa ostaa harrasteauto. ;)