Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 960 "käyttis" // MYYTY!

  • 25 Vastauksia
  • 13904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa - vikakoodi 2-1-2
« Vastaus #15 : 09.06.2014, 20:48:17 »
Tänään katoin vikakoodit, eli ilmeisesti lambdan signaalissa häikkää. Eli uutta lambdaa varmaan pitäs tilailla, Volvolta varmaan paras ois tilata?

E: Varmaan kannattaa ensin koittaa nollata ja sitte jos syttyy uudestaan niin suunnitella lambdan ostoa..
« Viimeksi muokattu: 09.06.2014, 20:52:19 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Stuikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 "käyttis" // Lambdavalo palaa - vikakoodi 2-1-2
« Vastaus #16 : 10.06.2014, 00:26:24 »
Tänään katoin vikakoodit, eli ilmeisesti lambdan signaalissa häikkää. Eli uutta lambdaa varmaan pitäs tilailla, Volvolta varmaan paras ois tilata?

E: Varmaan kannattaa ensin koittaa nollata ja sitte jos syttyy uudestaan niin suunnitella lambdan ostoa..

Boschin lambda sielä pitäis olla, volvolta tai esim AD varaosaliikkeistä/vastaavista pitäisi löytyä samaa.

Kannattaa myös kahtoa että piuhat on kunnossa, kosketusvika liittimissä tai nirhautunut johto antaa saman vikakoodin kuin anturinkin hajoaminen. Ja juu kannattaa kokeilla josko menisi vaan nollaamisella ohi. :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Nollasin tänään töiden jälkeen vikakoodit ja merkkivalo sammui eikä ole ainakaan vielä syttynyt uudelleen. :) Ajoin töistä kotiin sen 17km. Mutta jos syttyy vielä niin pitänee sitte tutkia kytkentöjä ja kenties tilailla uutta lambdaa..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa ratapalkki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Moi!
Mistä löysit sen komposiittijousen? Tartteis saada jostaki kans sellane uus tai uudenveroinen.
Ei menny leimasta läpi koska siinä oli halkeama  :'(

Nakkaa vaikka mailia juuha8688@gmail.com
Saa muutki nakata jos tietää mistä semmosia saa.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 21:35:13 kirjoittanut ratapalkki »

Poissa ratapalkki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Moi!
Mistä löysit sen komposiittijousen? Tartteis saada jostaki kans sellane uus tai uudenveroinen.
Ei menny leimasta läpi koska siinä oli halkeama  :'(

Nakkaa vaikka mailia juuha8688@gmail.com
Saa muutki nakata jos tietää mistä semmosia saa.

Jousi löytyi purkaamolta!

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Rupes tuo oma 960 kans hörppimään öljyä tässä loppukesän aikana aikalailla.
Alkukesästä vei noin 0,5-1,0L per 1000km ja VRCF kesämiitissä huomasin, että hörppi hiukan enemmän jo ja kuulemma vähän pöllyttiki putken päästä.
Syyskuussa ajoin autolla viimeisen kerran ja silloin se vei melkeen mittatikun välin (3/4) 420km matkalla (öljyä lisättiin 5 min ennen ajoa ja öljyt tarkistettiin pian ajon päättymisen jälkeen). Moottorina siis B6304 ja ajettu 283tkm sekä öljynä Mobil 1 Peak Life 5w-50.

Kesällä oli myös ongelmia lambdan kanssa kuumilla helteillä, mutta vikakoodin sai kuitattua poies eikä se kahden kerran jälkeen enää ole palanut.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 18:02:41 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Rupes tuo oma 960 kans hörppimään öljyä tässä loppukesän aikana aikalailla.
Alkukesästä vei noin 0,5-1,0L per 1000km ja VRCF kesämiitissä huomasin, että hörppi hiukan enemmän jo ja kuulemma vähän pöllyttiki putken päästä.
Syyskuussa ajoin autolla viimeisen kerran ja silloin se vei melkeen mittatikun välin (3/4) 420km matkalla (öljyä lisättiin 5 min ennen ajoa ja öljyt tarkistettiin pian ajon päättymisen jälkeen). Moottorina siis B6304 ja ajettu 283tkm sekä öljynä Mobil 1 Peak Life 5w-50.

Kesällä oli myös ongelmia lambdan kanssa kuumilla helteillä, mutta vikakoodin sai kuitattua poies eikä se kahden kerran jälkeen enää ole palanut.

22.9. otetussa päästömittauksessa ilmeisesti HC tyhjäkäynnillä oli yli 100, konttorisetä ei kirjoittanut paperiin oikeaa lukua eikä muista sitä niin tarkkaa ei voi sanoa.. päästiin puhumalla läpi koska auto meni seisontaan ja luvattiin korjata vika ennen seuraavaa ajokautta.  ::)

Onko tässä nyt syytä alkaa etsimään vikaa venavarrenkumeista vai onko tuo vain ohivuodon kasvua putkien soikeuden takia?  :-\ Kone tiputtaa vähän öljyä. Lambda varmaan ainaki kannattaa ensi kesäksi vaihtaa..

Venanvarren kumit on melko varmaan ainakin ihan sökönä. Omassa kolmelitraisessa ne oli jo vähemmillä kilometreilläkin ihan muruina.
Kaippa tuollainen jo ohikin puhaltaa.
Ohivuodot voi toki mitata ja puristuspainetestikin kertoo jotakin männänrenkaiden/venttiilien kunnosta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Venanvarren kumit on melko varmaan ainakin ihan sökönä. Omassa kolmelitraisessa ne oli jo vähemmillä kilometreilläkin ihan muruina.
Kaippa tuollainen jo ohikin puhaltaa.
Ohivuodot voi toki mitata ja puristuspainetestikin kertoo jotakin männänrenkaiden/venttiilien kunnosta.

No joo, mutta tällä hetkellä suurin syy varmaan noissa venanvarren kumeissa ku noin yhtäkkiä lisäänty.. Pitää lopputalvesta tilailla yläpään tiivistesarjaa ja uudet kannenpultit sekä tutkiskella tuota lambdaa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 "käyttis" // Öljyn kulutus kurissa. MYYDÄÄN!
« Vastaus #23 : 03.01.2015, 19:44:29 »
Heippa hei! Auto ollut ajossa parisen viikkoa nytte, ja öljyn kulutus saatiin kuriin Red Linen Sealsaverilla. Eli selvästikkin oli vain tiivisteet vähän kovettunut, nyt kulutus reilu 0,5L / 1000km. Hyvin pelaa kaikin puolin.  :pomo:

Myynnissä nytte, olisi tarvetta dieselille.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57977.new#new
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 "käyttis" // Öljyn kulutus kurissa. MYYDÄÄN!
« Vastaus #24 : 07.01.2015, 11:01:38 »
Hoks hoks* Katselin juuri vanhoja kuitteja auton huolloista ja autoon on vaihdettu yläpääntiivistesarja kansirempan yhteydessä (ylläri... :facepalm:), eikös tuohon kuulu venanvarrenkumetkin..

E: Kilometrejä on kertynyt lisää ja öljyn pinta ei ole laskenut tikussa yhtään. Ilmeisesti SealSaver teki tehtävänsä ja öljyvuodot tosiaan loppuivat. Kyseessähän on siis aine, joka ei paikkaa mitään vaan pehmittää vanhoja tiivisteitä joten siis täysin turvallinen tapa vähentää vuotoja / kulutusta.

Auto siirtyy nyt hiljaiseen myyntiin, en itse ole maisemissa vähään aikaan, mutta jos kiinnostusta autoa kohtaan on niin ottakaa yhteyttä vaikka YV:llä
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015, 22:15:55 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 "käyttis" // MYYTY!
« Vastaus #25 : 13.02.2015, 19:42:17 »
Dodii...sitä ollaan nyt sitte Volvoton mies..  :-\ Auto vaihtoi tänään omistajaa, Tampereella päin tästä lähtien näkeepi tämän. Joutuu sen verran tehä syntiä, että taidan ostaa Mersun kun tarttee diesel käyttis hommata. Katellaan Volvoja sitten taas kun on varaa ostaa harrasteauto. ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Samppasport  Futurez